WoCh 2500 pts
WoCh 2500 pts
Najwyższy czas skomponować jakąś rozpiskę, żeby było wiadomo, jakie figurki zbierać, bo kupowanie na zasadzie "a teraz wezmę może to i to" zostawia coraz większy bałagan. Także zmajstrowałem takie coś:
1 Sorcerer Lord @ 335.0 Pts
General; Lore of Shadow; Magic Level 4
Power Familiar [25.0]
Potion of Toughness [20.0]
Conjoined Homunculus [20.0]
1 Chaos Sorcerer of Tzeentch @ 190.0 Pts
Mark of Tzeentch; Magic Level 2
Book of Secrets [25.0]
Dispel Scroll [25.0]
1 Chaos Sorcerer @ 180.0 Pts
Lore of Death; Magic Level 2
Power Scroll [35.0]
Third Eye of Tzeentch [25.0]
1 Exalted Hero of Khorne @ 225.0 Pts
Mark of Khorne; Shield; Battle Standard
Sword of Might [20.0]
Helm of Many Eyes [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Stream of Corruption [20.0]
24 Chaos Warriors of Khorne @ 508.0 Pts
Mark of Khorne; Halberd; Shield; FCG
Blasted Standard [40.0]
28 Chaos Marauders of Khorne @ 190.0 Pts
Mark of Khorne; Great Weapon; FCG
5 Marauder Horsemen @ 81.0 Pts
Flail; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81.0 Pts
Flail; Musician
1 Chaos Chariot of Khorne @ 150.0 Pts
Mark of Khorne
1 Hellcannon @ 205.0 Pts
1 Hellcannon @ 205.0 Pts
1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150.0 Pts
Mark of Tzeentch
Models in Army: 68
Total Army Cost: 2500.0
Trochę to potrwa, bo do tej pory kupowałem głównie kawalerię, ale mam nadzieję, że w końcu uzbieram takie coś. Kilka założeń taktycznych:
Generał z shadowem usiłuje, mniej lub bardziej udanie, rzucić jakiś miły czar, homunkulusa ma na wypadek, jakby mu coś nie wyszło, żeby nie zawalić całej fazy magii. Potion of toughness ma mu pomóc przetrwać, kiedy jego oddział pójdzie do walki - be zapewne pójdzie, głupio trzymać oddział za 500 pts jako bunkier dla magów. Mag Tzeentcha ma ma celować w śmieci małym pociskiem plus fireballem, usiłując ściągać kości dispella albo coś uszkodzić - ot, np hydrę. Chyba że wylosuje gatewaya, to może próbować czegoś bardziej spektakularnego. Drugi mag ma użyć dobrze power scrolla - albo na słońce/snajperkę w kluczowym momencie, albo na jakiś czar wykradziony oczkiem. BSB w tej konfiguracji jest całkiem niezłym fighterem. Hellcannony zawsze się przydadzą. Warshrine ma za zadanie wzmocnić warriorów/marudy i ewentualnie samemu coś przytrzymać dzięki wardowi 3+, ale rozważam też wymianę na drugi rydwan.
Trochę niepokoi ilość testów LD (głupota/frenzy), ale przy LD 8 i BSB to jest niecałe 5% na oblanie, więc mam nadzieję, że jakoś to będzie. Chyba że się okaże, że generał pod sztandarem Dyscypliny daje LD oddziałom naokoło, to wtedy się nad nim zastanowię.
To chyba wszystko ;]
1 Sorcerer Lord @ 335.0 Pts
General; Lore of Shadow; Magic Level 4
Power Familiar [25.0]
Potion of Toughness [20.0]
Conjoined Homunculus [20.0]
1 Chaos Sorcerer of Tzeentch @ 190.0 Pts
Mark of Tzeentch; Magic Level 2
Book of Secrets [25.0]
Dispel Scroll [25.0]
1 Chaos Sorcerer @ 180.0 Pts
Lore of Death; Magic Level 2
Power Scroll [35.0]
Third Eye of Tzeentch [25.0]
1 Exalted Hero of Khorne @ 225.0 Pts
Mark of Khorne; Shield; Battle Standard
Sword of Might [20.0]
Helm of Many Eyes [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Stream of Corruption [20.0]
24 Chaos Warriors of Khorne @ 508.0 Pts
Mark of Khorne; Halberd; Shield; FCG
Blasted Standard [40.0]
28 Chaos Marauders of Khorne @ 190.0 Pts
Mark of Khorne; Great Weapon; FCG
5 Marauder Horsemen @ 81.0 Pts
Flail; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81.0 Pts
Flail; Musician
1 Chaos Chariot of Khorne @ 150.0 Pts
Mark of Khorne
1 Hellcannon @ 205.0 Pts
1 Hellcannon @ 205.0 Pts
1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150.0 Pts
Mark of Tzeentch
Models in Army: 68
Total Army Cost: 2500.0
Trochę to potrwa, bo do tej pory kupowałem głównie kawalerię, ale mam nadzieję, że w końcu uzbieram takie coś. Kilka założeń taktycznych:
Generał z shadowem usiłuje, mniej lub bardziej udanie, rzucić jakiś miły czar, homunkulusa ma na wypadek, jakby mu coś nie wyszło, żeby nie zawalić całej fazy magii. Potion of toughness ma mu pomóc przetrwać, kiedy jego oddział pójdzie do walki - be zapewne pójdzie, głupio trzymać oddział za 500 pts jako bunkier dla magów. Mag Tzeentcha ma ma celować w śmieci małym pociskiem plus fireballem, usiłując ściągać kości dispella albo coś uszkodzić - ot, np hydrę. Chyba że wylosuje gatewaya, to może próbować czegoś bardziej spektakularnego. Drugi mag ma użyć dobrze power scrolla - albo na słońce/snajperkę w kluczowym momencie, albo na jakiś czar wykradziony oczkiem. BSB w tej konfiguracji jest całkiem niezłym fighterem. Hellcannony zawsze się przydadzą. Warshrine ma za zadanie wzmocnić warriorów/marudy i ewentualnie samemu coś przytrzymać dzięki wardowi 3+, ale rozważam też wymianę na drugi rydwan.
Trochę niepokoi ilość testów LD (głupota/frenzy), ale przy LD 8 i BSB to jest niecałe 5% na oblanie, więc mam nadzieję, że jakoś to będzie. Chyba że się okaże, że generał pod sztandarem Dyscypliny daje LD oddziałom naokoło, to wtedy się nad nim zastanowię.
To chyba wszystko ;]
na lordzie polecam blood of tzeentch - pozwala na przerzut kostki powera (o ile nie wypadła "1"), co umożliwi nieraz rzucenie zaklęcia albo uchroni przed miscastem
no i nie wiem czy rydwan Khorna to dobry pomysł, raz rze trzeba rzucać na szarżę już 21 cali od przeciwnika (czyli prawie zawsze), dwa że wciągnięty w las może się sam poturbować, choć te dwa ataki dodatkowo (od wojów, bo koniki już chyba extra attacków nie mają) daje zwiększenie wartości bojowej o 1/3
no i nie wiem czy rydwan Khorna to dobry pomysł, raz rze trzeba rzucać na szarżę już 21 cali od przeciwnika (czyli prawie zawsze), dwa że wciągnięty w las może się sam poturbować, choć te dwa ataki dodatkowo (od wojów, bo koniki już chyba extra attacków nie mają) daje zwiększenie wartości bojowej o 1/3
Radziłbym dać wojownikom markę tzeentcha. Bardzo dobrze łączy się on z ironcourse iron i wardem z warshrina.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
1.imo za dużo magów, będziesz mieć za mało kostek, żeby wykorzystać cały potencjał
skombuj sobie nurgle z shadow
albo tzeenth z death
imho najlepsze kombinacje
2.lord mag bez warda umrze szybko albo z miscasta albo z czegoś innego
3.Book of secrets zamienia ci 2 lv maga na 1lv. bez sensu
4.halabardy i tarcze na warriorach naraz ->po co ? jedno albo drugie
5.bardzo mało pieszych marauderów
6.marauderów konnych nie lubię w tej ed, ale jak już to slanesh ew. khorne
7.chariot--->plewa
8. gdzie są choseni?
imo rozpa bardzo łatwa do rozkręcenia
skombuj sobie nurgle z shadow
albo tzeenth z death
imho najlepsze kombinacje
2.lord mag bez warda umrze szybko albo z miscasta albo z czegoś innego
3.Book of secrets zamienia ci 2 lv maga na 1lv. bez sensu
4.halabardy i tarcze na warriorach naraz ->po co ? jedno albo drugie
5.bardzo mało pieszych marauderów
6.marauderów konnych nie lubię w tej ed, ale jak już to slanesh ew. khorne
7.chariot--->plewa
8. gdzie są choseni?
imo rozpa bardzo łatwa do rozkręcenia
choseni są za drodzy! w złotówkach rzecz jasna;p
Imo marudy konne są niezbędne. Sam zawsze mam dwa oddziały. Dzięki vanguardowi rzeczy które można nimi robić sa magiczne... Mina przeciwnika jak 2 fasty w kreskach zablokowały 20 cali stołu przed biegaczem ze słonkiem bezcenne:)
zreszta można błyskawicznie znaleźć się na tyłach wroga i to też nie do przecenienia.
Co do wojów sam również wystawiam shield + halabarda. Wszystko zależy od przeciwnika. gravevów siekam z S5 PG już chyba wolę lepszego save'a. takie wystawienie nie jest wiele droższe a zyskują na uniwersalności.
W pozostałych przypadkach masz absolutna racje
Imo marudy konne są niezbędne. Sam zawsze mam dwa oddziały. Dzięki vanguardowi rzeczy które można nimi robić sa magiczne... Mina przeciwnika jak 2 fasty w kreskach zablokowały 20 cali stołu przed biegaczem ze słonkiem bezcenne:)
zreszta można błyskawicznie znaleźć się na tyłach wroga i to też nie do przecenienia.
Co do wojów sam również wystawiam shield + halabarda. Wszystko zależy od przeciwnika. gravevów siekam z S5 PG już chyba wolę lepszego save'a. takie wystawienie nie jest wiele droższe a zyskują na uniwersalności.
W pozostałych przypadkach masz absolutna racje
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
i tak jak kupisz halabardę to musisz jej używać czyli tarcza daje ci tylko +1 save na ostrzał, a jeśli już trzeba, to wolę wydać kilka pkt więcej na blastinga
dlaczego musisz jej uzywac? wybierasz czy masz handweapon+shield czy halabarda przed walka. od blasteda wole sztandar z flamingami:)
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Nad blood of Tzeentch się zastanawiałem, ale wtedy bym musiał zrezygnować z power familiara. Do dołożenia tych kilku oczek do rzutu mam Homunculusa, a IF... cóż, mam nadzieję, że tak od razu mi maga nie wysadzi. Być może rzeczywiście wymienię PoT na warda 4+, to wtedy będzie na nie trochę odporniejszy.
Mark Tzeentcha na wojownikach bardzo ładnie by się komponował z Blastedem, ale to by oznaczało 1 atak mniej, nie jestem więc pewien, czy warto. Mam nadzieję, że parę gier pokaże, co się bardziej przyda. A ward z warshrina... cóż, to tylko 1 wynik na 36 możliwych, wiec nawet specjalnie na niego nie liczę ;]
Shadow na dużym chcę koniecznie, bo mi się bardzo podoba, a na małych wybór jest już niestety trochę mniejszy. Starałem się zapewnić możliwie dużą różnorodność. Tzeentch i Fire z książki dają mi możliwość postraszenia Hydry ognistymi atakami, a death ze scrollem może się też na coś przydać. Jak nie, to zawsze mam oko.
Mag lord na wypadek walki dostał PoT, ale Ward jak najbardziej warty rozważenia. Jeśli będę miał za co, to go wsadzę.
Book of secrets daje mi dodatkową kość mocy i dodatkowy czar, nic nie odbierając.
Tarcze na warriorach przeciwko strzelaniu i magii - to tylko 24 pts, mógłbym to wymienić na 1 warriora i marudę, ale myślę, że save o oczko lepszy więcej mi da. Brak możliwości użycia ich w walce jest bradzo nieprzyjemny, ale myślę, że mimo to warto.
Maruderzy konni to mus - nie mam nic innego, co by było szybkie i miało szansę sięgnąć maszyny. Żałuję, że weszły mi tylko 2 oddziały. A marki - Khorne'a i tak mam sporo, a bez slaanesha mam nadzieję sobie poradzić. Tym bardziej, że inaczej musiałbym ciąć punkty na marudach/warriorach.
Chariot w tej edycji, zwłaszcza Khorna, wygląda bardzo interesująco. Choć jest możliwe, że wyleci, a w zamian za to dojdzie dodatkowy fast, ward na lordzie i drobne dodatki.
Na chosenów nie ma punktów.
Sztandar na warriorach to w ogóle osobna kwestia - przydałby się i blasting, i flaming, i +1 LD. Tylko trzeba wybrać, a że ostrzał w tej edycji jest bardzo nieprzyjemny, to na razie zdecydowałem się na Blasting.
Mark Tzeentcha na wojownikach bardzo ładnie by się komponował z Blastedem, ale to by oznaczało 1 atak mniej, nie jestem więc pewien, czy warto. Mam nadzieję, że parę gier pokaże, co się bardziej przyda. A ward z warshrina... cóż, to tylko 1 wynik na 36 możliwych, wiec nawet specjalnie na niego nie liczę ;]
Nie chodzi o to, żeby w każdej turze rzucić każdy czar, jaki się ma, ale żeby mieć w każdej co rzucać. Dodatkowy mag daje mi 3 czary więcej, nie mówiąc już o 2 dodatkowych kościach i channelu.gerald_tarrant pisze:1.imo za dużo magów, będziesz mieć za mało kostek, żeby wykorzystać cały potencjał
skombuj sobie nurgle z shadow
albo tzeenth z death
imho najlepsze kombinacje
2.lord mag bez warda umrze szybko albo z miscasta albo z czegoś innego
3.Book of secrets zamienia ci 2 lv maga na 1lv. bez sensu
4.halabardy i tarcze na warriorach naraz ->po co ? jedno albo drugie
5.bardzo mało pieszych marauderów
6.marauderów konnych nie lubię w tej ed, ale jak już to slanesh ew. khorne
7.chariot--->plewa
8. gdzie są choseni?
Shadow na dużym chcę koniecznie, bo mi się bardzo podoba, a na małych wybór jest już niestety trochę mniejszy. Starałem się zapewnić możliwie dużą różnorodność. Tzeentch i Fire z książki dają mi możliwość postraszenia Hydry ognistymi atakami, a death ze scrollem może się też na coś przydać. Jak nie, to zawsze mam oko.
Mag lord na wypadek walki dostał PoT, ale Ward jak najbardziej warty rozważenia. Jeśli będę miał za co, to go wsadzę.
Book of secrets daje mi dodatkową kość mocy i dodatkowy czar, nic nie odbierając.
Tarcze na warriorach przeciwko strzelaniu i magii - to tylko 24 pts, mógłbym to wymienić na 1 warriora i marudę, ale myślę, że save o oczko lepszy więcej mi da. Brak możliwości użycia ich w walce jest bradzo nieprzyjemny, ale myślę, że mimo to warto.
Maruderzy konni to mus - nie mam nic innego, co by było szybkie i miało szansę sięgnąć maszyny. Żałuję, że weszły mi tylko 2 oddziały. A marki - Khorne'a i tak mam sporo, a bez slaanesha mam nadzieję sobie poradzić. Tym bardziej, że inaczej musiałbym ciąć punkty na marudach/warriorach.
Chariot w tej edycji, zwłaszcza Khorna, wygląda bardzo interesująco. Choć jest możliwe, że wyleci, a w zamian za to dojdzie dodatkowy fast, ward na lordzie i drobne dodatki.
Na chosenów nie ma punktów.
Sztandar na warriorach to w ogóle osobna kwestia - przydałby się i blasting, i flaming, i +1 LD. Tylko trzeba wybrać, a że ostrzał w tej edycji jest bardzo nieprzyjemny, to na razie zdecydowałem się na Blasting.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
Cibi pisze: Nie chodzi o to, żeby w każdej turze rzucić każdy czar, jaki się ma, ale żeby mieć w każdej co rzucać. Dodatkowy mag daje mi 3 czary więcej, nie mówiąc już o 2 dodatkowych kościach i channelu.
Tzeentch i Fire z książki dają mi możliwość postraszenia Hydry ognistymi atakami, a death ze scrollem może się też na coś przydać. Jak nie, to zawsze mam oko.
przy dwóch magach będziesz i tak zawsze miał co rzucić, a zostawisz sobie dużo punktów na coś potrzebniejszego. z czego masz dodatkowe kości, poza familliarem, który jest na lordzie?
Cibi pisze: Mag lord na wypadek walki dostał PoT, ale Ward jak najbardziej warty rozważenia. Jeśli będę miał za co, to go wsadzę.
duży mag nie powinien walczyć, a bez warda umrze nie tyle od walki, co od miscastów
Cibi pisze: Book of secrets daje mi dodatkową kość mocy i dodatkowy czar, nic nie odbierając.
poczytaj FAQ. Book of secrets zabiera Ci Level i nie daje kostki
Cibi pisze: Tarcze na warriorach przeciwko strzelaniu i magii - to tylko 24 pts, mógłbym to wymienić na 1 warriora i marudę, ale myślę, że save o oczko lepszy więcej mi da. Brak możliwości użycia ich w walce jest bradzo nieprzyjemny, ale myślę, że mimo to warto.
kwestia gustu. imo strata punktów
Cibi pisze: Maruderzy konni to mus - nie mam nic innego, co by było szybkie i miało szansę sięgnąć maszyny. Żałuję, że weszły mi tylko 2 oddziały. A marki - Khorne'a i tak mam sporo, a bez slaanesha mam nadzieję sobie poradzić. Tym bardziej, że inaczej musiałbym ciąć punkty na marudach/warriorach.
duża szansa na złapanie gdzieś po drodze paniki/terrorów
Cibi pisze: Chariot w tej edycji, zwłaszcza Khorna, wygląda bardzo interesująco. Choć jest możliwe, że wyleci, a w zamian za to dojdzie dodatkowy fast, ward na lordzie i drobne dodatki.
jeśli lubisz to ofc graj
Cibi pisze: Na chosenów nie ma punktów.
błąd
Flaming beznadziejny na HE, Warriorom najlepiej dać Blasting albo RazorCibi pisze: Sztandar na warriorach to w ogóle osobna kwestia - przydałby się i blasting, i flaming, i +1 LD. Tylko trzeba wybrać, a że ostrzał w tej edycji jest bardzo nieprzyjemny, to na razie zdecydowałem się na Blasting.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, o 18:47 przez gerald_tarrant, łącznie zmieniany 2 razy.
Z czego te dodatkowe kości bo zdajesz sobie sprawę że teraz inaczej się je generuje?Cibi pisze:nie mówiąc już o 2 dodatkowych kościach
To samo.Cibi pisze:Book of secrets daje mi dodatkową kość mocy
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Muszę przyznać, że jestem totalnie zaskoczony. Imo opis BoS w AB jest jasny, a FAQ mu przeczy. Ale jeśli tak, to rzeczywiście będzie trzeba wymyślić coś innego. EDIT: dobra, przyjrzałem się erracie. Nvm this ;]poczytaj FAQ. Book of secrets zabiera Ci Level i nie daje kostki
Jedna kostka miała być za BoS, druga za power familiara, którego, jeśli wywalę tego maga, będę musiał u lorda zastąpić DSem.
Nie powinien, ale nie zawsze wszystko pójdzie po mojej myśli. Na ten wypadek dostał PoT. A miscasty nie są chyba aż tak mordercze - zadają po max 1 ranie, a ten na 2-4 jeśli wsysnie maga, to bez wardów tak czy tak. A mam nadzieję, że tyle miscastów, żeby mi go ubiły, nie złapie ;]duży mag nie powinien walczyć, a bez warda umrze nie tyle od walki, co od miscastów
Ale fakt faktem lord chyba dostanie tego warda. Ot, dla spokoju ducha.
Terror wywołuje teraz test paniki, a ten mogę przerzucać. To już tylko 7-8% szans na oblanie, więc myślę, że nie jest tak źle.duża szansa na złapanie gdzieś po drodze paniki/terrorów
Żeby wstawić chosenów musiałbym wywalić maga, rydwan, najlepiej jeszcze hellcannona, żeby to był jakiś sensowny oddział, także warriorzy będą musieli mi starczyć.