WFB - 7ed vs 8ed - porównanie zasad

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hagenti
Warzywo
Posty: 14

Re: WFB - 7ed vs 8ed - porównanie zasad

Post autor: hagenti »

WAR MACHINES IN CLOSE COMBAT – obsługa chowa się pod maszyną i atakujący musi wybrać 6 modeli, które będą atakować. Monstrous: infantry,cavalry i beasts liczą się jako 3 modele każdy. Monster (także z jeźdźcem) liczy się jako 5 modeli.
Czy to oznacza,że Monster z jeźdźcem nie może atakować maszyn?
Jeżeli liczy się jako 5 modeli, a atakujący musi wybrać 6 modeli, to oznacza, że Monster z jeźdźcem nie może sam atakować maszyn, tylko może dołączyć się do innej szarży?
"I'd rather be on the right end of the handgun than the wrong end."

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

hagenti pisze:
WAR MACHINES IN CLOSE COMBAT – obsługa chowa się pod maszyną i atakujący musi wybrać 6 modeli, które będą atakować. Monstrous: infantry,cavalry i beasts liczą się jako 3 modele każdy. Monster (także z jeźdźcem) liczy się jako 5 modeli.[/quote ]

Czy to oznacza,że Monster z jeźdźcem nie może atakować maszyn?
Jeżeli liczy się jako 5 modeli, a atakujący musi wybrać 6 modeli, to oznacza, że Monster z jeźdźcem nie może sam atakować maszyn, tylko może dołączyć się do innej szarży?
tam powinno być "do 6 modeli"...

to by było bezsensu jakby oddział np. 5 modeli nie mógł atakować maszyny...
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

IMO monstery mogą atakować. Wynika to z dalszego tekstu moim zdaniem.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Naprawdę, nie szukajmy problemów tam, gdzie ich nie ma. Zarówno smok, jak i dwóch piechociarzy może walczyć z maszyną.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Asassello pisze:
hagenti pisze:
WAR MACHINES IN CLOSE COMBAT – obsługa chowa się pod maszyną i atakujący musi wybrać 6 modeli, które będą atakować. Monstrous: infantry,cavalry i beasts liczą się jako 3 modele każdy. Monster (także z jeźdźcem) liczy się jako 5 modeli.[/quote ]

Czy to oznacza,że Monster z jeźdźcem nie może atakować maszyn?
Jeżeli liczy się jako 5 modeli, a atakujący musi wybrać 6 modeli, to oznacza, że Monster z jeźdźcem nie może sam atakować maszyn, tylko może dołączyć się do innej szarży?
tam powinno być "do 6 modeli"...

to by było bezsensu jakby oddział np. 5 modeli nie mógł atakować maszyny...
Zasada jest prosta jak konstrukcja cepa :
"Tylko 6 modeli może być wybranych do walki z maszyną bez względu na ilość walczących jednostek...". Opis rozpatruje przypadek nie typowy (lub typowy dla wielu bitew) kiedy na maszynę "napada" unit 50 modeli lub kilka różnych unitów.
To znaczy że monster z jeźdźcem może walczyć z maszyną ale już nie zostawi miejsca MI.
Poza tym w myśl tej logiki mam regiment 6 harcowników i atakuję maszynę. Obsługa zabija mi jednego i co nie mogę oddać bo nie ma mnie 6? Ludzie widzę że zamiast grać doszukujecie się kruczków gdzie by tu choćby małego wałeczka wcisnąć...
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
hagenti
Warzywo
Posty: 14

Post autor: hagenti »

Nigdy nie szukam możliwości do wałkowania, wręcz przeciwnie.
Ten zapis jest dla mnie nielogiczny i absurdalny, więc chciałem się upewnić, czy nie jest to właśnie pretekst do wałkowania. Na szczęście to tylko mój błąd w interpretacji, więc cieszę się, że wszystko jest ok i dzięki za odpowiedzi i wyjaśnienia.
"I'd rather be on the right end of the handgun than the wrong end."

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Swoją drogą - mógłby ktoś przykleić temat ? Puki nie kupię RB będę dość często z niego korzystał, a nie chcę go szukać w gąszczu wątków i tematów :mrgreen: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Fajny jest ten zbiór, ale kilka bugów się znalazło :

Throne of Vines dale przy zakleciu "fleash to stone" +4 do tafnesa, nie +3.

Nie ma dopisku, że rany z zasady "unsable" są bez żadnego sejwa.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Dużo różnic... Dzięki za zaangażowanie...

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Ok, Infernal Puppet, dzięki za uwagę. Poprawiłem błędy :)

Dodałem także magiczny sztandar o którym z jakiś powodów zapomniałem - Standard of Discipline (Może dlatego, że zawsze go biorę? :) )

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

kawał dobrej roboty
=D> za chęci

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Wiem, że banalne pytanie, ale przegapiłem kompletnie okres wejścia 8 edycji, a z opisów na które trafiłem, wnioskuje że wiele się zmieniło. Niestety wciąż nie mam zadowalającego jej obrazu. Narazie wiem, że szarża to ruch +2k6, a ludki na piechotę atakują niby z 2 szeregów, ale drugi szereg ma tylko jeden atak, mocno zmieniła się magia i nie ma slotów tylko procenty, któych rozkład znam.

Może ktoś się nudzi i mógłby w punktach wymienić najważniejsze zmiany ?

1. Szarża to ruch +2k6
2. piechota atakuje z dwóch szeregów, ale drugi szereg ma jeden atak
3. maks 25% rarów, herosów i lordów, maks 50% speciali minimum 25 podstawowych...
...


...a tak w ogóle to kto mi zaje&^*l moje posty i avatara ???

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

a ok... zapomniałem, że mam dwa konta bo w poprzednim zapomniałem hasła (chociaż i tak dwóch brakuje bo pamiętam, że miałem 666, ale ok).

...w sumie to je pamiętam więc to bezsensu. Ale przypomniało mi się już jak było naprawdę. Drugie konto założyłem bo na poprzednim miałem 666 postów i szkoda mi było pisać dalej. Nie ma to jak dedukcja :D

...a tak poza tym to jestem głupi bo wszystko jest w pierwszym poście :D

Ale fajne zmiany :D
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Obrazek
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Dawno tutaj nie zaglądałem ze względu na brak czasu.
Uzupełniam zasady o to co wymagało korekty i to co znajduje się w Erracie GW.

Nie uwzględnione w zmianach, a istnieje w Erracie:
1. Strzelać nie mogą jednsostki, które uciekają, zebrały się lub zadeklarowały szarżę (wcześniej w rule book było - jednostki, które oblały szarżę [jak to można było przeoczyć? :P ])
2. Ambushers - sprostowanie: gracz rzuca na wystawienie ambusherów w SWOJEJ turze a nie w każdej
3. Requires two hands dodane - dla Brace of pistols, Two/Additional Hand weapons i Magical Paired Weapons - Jeszcze na początku tej edycji gracze używali dwóch broni trzymając jeszcze tarczę :) - na szczęście GW obudziło się
4. Do tej pory Działa jako jedyne musiały wykonać pivot w fazie ruchu, aby mogły wystrzelić w wybrany cel - errata poprawiła tą bzdurę
5. Stone Throwers - ustawiamy centrum znacznika w line of sight i zasięgu a nie sam znacznik


Zmiany:
RALLY FLEEING UNITS – tutaj był błąd, było "mniej niż 25%", prawidłowo: "25% i mniej" - to liczebność oddziału która zbirać się będzie tylko na dwóch 1.

REMAINS IN PLAY - "Czar RIP może być zakończony przez rzucającego w dowolnym momencie gry, jedynym wyjątkiem są vortexy, które można zakończyć na początku danej fazy"

COMBAT REFORM - "Najważniejsza różnica pomiędzy reformem a combat reformem polega na możliwości zmiany umiejscowienia centrum oddziału w combat reformie."

DIRECTION OF FLIGHT – oddział ucieka najdalej nie tylko od jednostki, która zadała najwięcej ran. Uwzględnia się też teren (np. dangerous terrain)

SNIPER – Należy pamiętać, że nie wolno używać zasady Sniper po deklaracji Stand and Shoot. (Nie było to wcześniej zapisane w rule booku)

SKIRMISHERS: LIGHT TROOPS – nie mają szeregów w walce wręcz (przed erratą nie mieli szeregów w ogóle - nawet poza combatem.

MONSTROUS SUPPORT - w rule booku najwyraźniej zapomniano Monstrous Cavarly i Mounstrous beasts - te rodzaje jednostek mają teraz takie same zasady supporting attacks jak monstrous infantry.

Inspiring presence - MOŻE (nie musi) być używane przez oddziały sprzymierzone. (Tzn. Możemy zadeklarować, że oddział nie bedzie używał Ld z Inspiring Presence).

ABANDONING A BUILDING – w trakcie opuszczania budynku ustawiamy się oddziałem w dodwolnym szyku. Dodatkowo przynajmniej 1 model z tylniego szeregu musi znajdować się 1” od budynku, ale żaden model nie może być bliżej niż 1”. Nie możemy wykonać żadnego innego ruchu. Frenzied muszą wyjść jak najbliżej wroga.

Lore of SHADOW:
- Lore Attribute - rzucający czar może zamienić się miejscem z innym bohaterem pod warunkiem, że ten drugi nie ucieka.
- The Penumbral Pendulum - nie jest to już direct damage, czar nie kwalifikuje się do żadnego typu
- Okkam’s mindrazor - używana jest Ld z profilu modeli, a nie zmodyfikowane Ld (np. poprzez Inspiring Presence

Lore of DEATH - słoneczko - działa na modele na drodze templaty i pod nią

Power Scroll – 35, One use only, w trakcie rzucania czaru casting value obniżane jest do połowy. Można rzucić tylko wersję podstawową czaru.

Wizarding Hat - losuje się tylko z 8 szkół z rule booka (jakby to było niejasne dla kogoś :) )


Dodane:
REINFORCEMENTS - Dodane ze względu na Erratę: "Wystawienie oddziału nie może spowodować, że jakikolwiek model będzie znajdować się dalej niż podwójny zasięg ruchu jednostki. (np. długość oddziału imperialnych Swordsmenów nie może być większa niż 8")"

5.NEXT SPELL- Faza magii kończy się automatycznie w momencie, gdy gracz nie ma możliwości dispelowania i nie jest w stanie rzucić czarów (np nie posiada kości lub czarów).

WOUNDS INFLICTED - Ataki zabijające model natychmiastowo (np.Killing blow) dodają do CR ilość woundów z profilu zabitego modelu (nie ilość ran jaka pozostała!)

EXTRA ATTACK - dodaje 1 atak (umiejętność lub przedmiot). W przeciwieństwie do innych zasad specjalnych, wielokrotna zasada Extra Attack kumuluje się

FIGHT IN EXTRA RANKS - w przeciwieństwie do innych zasad specjalnych, wielokrotna zasada Fight in extra ranks kumuluje się

RANDOM MOVEMENT – posiadanie przez jednostkę Random Movement i Swiftstride, powoduje negowanie działania Switstride.

LEAVING UNIT – bohater nie może opóścić oddziału, jeżeli w tej samej turze do niego dołączył

Arcane creatures - poprawienie kliku zdur: dodanie Large Terget dla Chimery i Great Fire Dragon. Dodatkowo breath weapon GFD ma zasadę Flaming Attacks

Staff of Sorcery – 35, +1 do wyników dispelowania dla noszącego przedmiot (Jak GW mogło zapomnieć o tym przedmiocie? :) )

ODPOWIEDZ