Khorne on Banners - 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mortyr
Wałkarz
Posty: 75
Lokalizacja: England obecnie

Khorne on Banners - 2250

Post autor: Mortyr »

Niedawno zacząłem grać w Warhammera i na podstawie pierwszych dwóch gier (pożyczonymi rozpami) opracowałem sobie coś takiego. :) Jakie realne szanse ma taka rozpa? :P

2250 pts. - Warriors of Chaos:

LORDS / HEROES:

1 Chaos Lord @ 410 pts
General; Mark of Khorne
Sword of Bloodshed [60]
Enchanted Shield [15]
Dawnstone [25]
Diabolic Splendour [35]
1 Juggernaut @ [50]

1 Exalted Hero @ 300 pts
BSB; Shield; Mark of Khorne
Doom Totem [75]
Soporfic Musk [20]
1 Juggernaut @ [50]

1 Chaos Sorcerer @ 151 pts
Magic Level 1
Golden Eye of Tzeentch [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [16]

CORE:

5 Marauder Horsemen @ 116 pts
Mark of Khorne; Flail; Light Armour; Musician

5 Marauder Horsemen @ 116 pts
Mark of Khorne; Flail; Light Armour; Musician

5 Marauder Horsemen @ 116 pts
Mark of Khorne; Flail; Light Armour; Musician

5 Marauder Horsemen @ 116 pts
Mark of Khorne; Flail; Light Armour; Musician

37 Chaos Marauders @ 185 pts
Flail

SPECIAL:

5 Chaos Knights @ 330 pts
Mark of Khorne; Champion/Standard/Musician
Wailing Banner [50]

RARE:

Hellcannon @ 205 pts

Hellcannon @ 205 pts


Models in Army: 66 / Total Cost: 2250 pts

Może jeszcze pojaśnię co mam zamiar z tym robić :P
Lord i BSB idą do knightów i szarża na pełnej. Horsmeni obstawiają knightów na początku żeby ich nie wystrzelały bolty itd. Potem pomagają się przebić i rolują przeciwnika od flanki. Ogólnie przyjmuje, że jeśli przeciwnik nie wystrzela knightów to przejdą przez wszystko. Terror + Doom totem/Diabolic Splend (-2 Ld) + Soporfic Musk. No i te 36 ataków przy wysokiej Ini.
Horda maruderów wali środkiem, żeby przyblokować przeciwnikowi ze dwa klocki (ewentualnie robi za mięcho dla artylerii i strzelaczy).
Magik chowa się w lesie i dispeluje co się da :)
No a helki walą po przeciwniku tam, gdzie ma -1 Ld za Doom Totem.
To taka strategia się wylęgła w mojej głowie ;p Przydałyby się jakieś fachowe komenty.
It`s only fun if they run!
MUKER pisze:A klopy tylko dwa razy wziołem dwie (ostrzegano mnie, że to przynosi pecha - nie wierzyłem):
1) vs dwarf
ja zaczynam, faza magii pierwszy smitting klopa wybucha, drugi smitting druga klopa wybucha i tyle w tym temacie

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

po co Ci shield na gościach na juggernaucie?
I tak nie mogą mieć sava większego niż 1+

Nie wiem czy warto magika dawać do lasu... i tak będą go widzieć... a jak będzie uciekał na koniku przez ten las to może mu się coś stać "dangerous terrain"

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Herosi na juggach są ryzykowni bo w wochu nie mają look outa
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
Mortyr
Wałkarz
Posty: 75
Lokalizacja: England obecnie

Post autor: Mortyr »

no tak, racja z tymi tarczami. Nie doczytałem w rulebooku.
Wywalam je i mam pare punktów żeby zrobić 40 maruderów.

Co do tego czarodzieja to nie wiem co innego z nim zrobić. Zabrać konia? wsadzić do maruderów?

"Look out" to jest chowanie się w oddziale przed maszynkami? bo nie jestem pewny :P
Ogólnie horsmeni mają zasłaniać widok na knightów, więc ewentualnie może znieść scatterem. No, ale to trzeba mieć duży niefart...
It`s only fun if they run!
MUKER pisze:A klopy tylko dwa razy wziołem dwie (ostrzegano mnie, że to przynosi pecha - nie wierzyłem):
1) vs dwarf
ja zaczynam, faza magii pierwszy smitting klopa wybucha, drugi smitting druga klopa wybucha i tyle w tym temacie

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Pieszym maruderom dałbym marka Khorna albo Slaanesha (coby nie spanikowali nim gdzieś dojdą).
Jak chcesz grać klimatycznie na Khornie to daj magowi Berserker Sword (frenzy nawet jak przegra walkę), dispel scrolla zostaw, i dodaj ironcurse icon (6+ ward save dla oddziału na machiny, a takie klocki to to najbardziej boli).
Możesz się też zastanowić czy nie dać rycerzom Blasted Standaru (5+ ward save na wszystkie ataki w fazie strzelania).

A no i musisz napisać jaki lore będzie na magu :)

Awatar użytkownika
Mortyr
Wałkarz
Posty: 75
Lokalizacja: England obecnie

Post autor: Mortyr »

Trochę tak hardcorowo frenzy na magu :mrgreen: nawet (a może przede wszystkim) jeśli wcisnę go do maruderów. No bo klocek pójdzie w przód, a jak strace gościa to mam podispelowane - wszystko wchodzi do końca gry. Warto tu pamiętać, że chaosy muszą wchodzić w challenge przy każdej okazji :P
Co do marka to chyba raczej khorna, bo i tak mają przerzuty na panikę. A co myślisz o tzeenchu? Byłby wardzik 5+ przeciw machinom.
Lore na magu? Do wyboru Death albo Fire. W sumie bez znaczenia bo za dużo to nie wycastuje (tym bardziej, że unikanie miscasta to priorytet bo mam tylko jednego gostka).
It`s only fun if they run!
MUKER pisze:A klopy tylko dwa razy wziołem dwie (ostrzegano mnie, że to przynosi pecha - nie wierzyłem):
1) vs dwarf
ja zaczynam, faza magii pierwszy smitting klopa wybucha, drugi smitting druga klopa wybucha i tyle w tym temacie

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Magik 1 levela daje Ci +1 do rozproszenia (i pamiętaj, że jak nie uda mu się rozproszyć w turze czaru to już do końca tej tury nie może rozpraszać) więc naprawdę niewielka strata, jedyny plus z niego to ten dispel scroll (choć black tongue byłby moim zdaniem sprawniejszy) i ew. może uda mu się wyczarować cokolwiek.
A jak stracisz maga to i tak możesz próbować rozpraszać zaklęcia (ale już bez żadnych bonusów).
Tzeentch dobry ale wtedy obowiązkowo shield + hand weapon (5+ parry save)

EDIT:
a jak się boisz czelendży to bierzesz czempiona do oddziału i nim rzucasz wyzwanie :)

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

wywal juggery, bo giną od razu od byle czego
poza dobrze rozwiniętym śmietnikiem w postaci konnych i pieszych marasów masz JEDEN oddział do CC, który będzie celem całego asortymentu przeciwnika, jeśli będzie w nim siedziało 2ch bohaterów
nie masz też magii, bo jeden lv1 wiosny nie czyni

doom totem+helki fajny pomysł, ale popracuj nad oddziałami, którymi musisz posprzątac mocniejsze rzeczy
w tej ed kawa jest raczej supportem dla piechoty
ja nie wychodzę z domu bez 2x 20 marauderów khorna z fcg i gw i klocem warriorów, nie mówiąc już o chosenach

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

kotson pisze:Herosi na juggach są ryzykowni bo w wochu nie mają look outa
gerald_tarrant pisze:wywal juggery, bo giną od razu od byle czego
nie wiem skąd macie takie informacje... są błędne o ile nie uściślenia LS już jakieś powstały

w AB warriorów jest jasno napisane że to kawalery type. i tyle... więc ma look out w kawalerii

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

niestety wg nowych typów jednostek Jugger to Monstrous Beast teraz, więc w kawalerii się nie schowa.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

na jaką edycje jest ta rozpiska?
Magik chowa się w lesie i dispeluje co się da
chyba na 7, więc jugger ma look outa w kawalerii

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Lukaszxx pisze:na jaką edycje jest ta rozpiska?

chyba na 7, więc jugger ma look outa w kawalerii
jak sprawdzisz itemki to zobaczysz, że na 8 :)

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

rzeczywiście, rozpa całkiem jak na 7ed, ale itemki z 8.

Awatar użytkownika
Mortyr
Wałkarz
Posty: 75
Lokalizacja: England obecnie

Post autor: Mortyr »

No dobra, czytając posty doszedłem do takiej rozpy:

2250 pts. - Warriors of Chaos:

LORDS / HEROES:

1 Chaos Lord @ 384 pts
General; Shield; Mark of Khorne
Sword of Bloodshed [60]
Dawnstone [25]
Potion of Foolhardiness [5]
Diabolic Splendour [35]
1 Chaos Steed @ [24]

1 Exalted Hero @ 266 pts
BSB; Shield; Mark of Khorne
Doom Totem [75]
Soporfic Musk [20]
1 Chaos Steed @ [16]

1 Chaos Sorcerer @ 186 pts
Magic Level 2; Lore of Death
Berserker Sword [20]
Charmed Shield [5]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [16]

1 Chaos Sorcerer @ 90 pts
Magic Level 1; Lore of Death
Ironcurse Icon [5]

CORE:

12 Chaos Warriors @ 282 pts
Mark of Tzeentch; Shield; Champion/Musician/Standard
Blasted Standard [40]

5 Marauder Horsemen @ 116 pts
Mark of Khorne; Flail; Light Armour; Musician

30 Chaos Marauders @ 184 pts
Mark of Khorn; Flail; Musician

SPECIAL:

5 Chaos Knights @ 330 pts
Mark of Khorne; Champion/Standard/Musician
Wailing Banner [50]

RARE:

Hellcannon @ 205 pts

Hellcannon @ 205 pts


Models in Army: 56 / Total Cost: 2248 pts


Przy czym pieszy magik idzie do maruderów, a ten z 2 levelem do warriorów. Generał i BSB tak jak wcześniej tylko bez juggerów. Mam jeszcze tkaie pytanko: czy blasted standard będzie działał na herosa w oddziale?
It`s only fun if they run!
MUKER pisze:A klopy tylko dwa razy wziołem dwie (ostrzegano mnie, że to przynosi pecha - nie wierzyłem):
1) vs dwarf
ja zaczynam, faza magii pierwszy smitting klopa wybucha, drugi smitting druga klopa wybucha i tyle w tym temacie

ODPOWIEDZ