Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pytania początkującego

Post autor: wychwa »

Ring of Volans juz chyba nie istnieje bo nie widziałem go w booku :)

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Panowie a gdzie mogę znaleść coś o ty wymiarach jednostek?? Chodzi mi o to ze np outridersi mogą strzelać normalnie z za pleców np state troops.:D

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jeśli mówisz o Virtual Line of Sight, znajdziesz go w balancing patche'u, sekcja zasad.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

a masz linka do balancing patcha ??

chodzi mi o to o czym pisałeś na temat tych outrierów i strzelania z za innych jednostek i coverem itd itp;]

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

pomyliło mi się, w uściśleniach, a nie BP;)
http://strony.aster.pl/barbaros/usc8.pdf
strona 4
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

pewien sędzia na turnieju odpowiedział mi tak:

Outraiders strzelając za pleców ( halabarników, spermenow, swordmenów, itp ) ma kare - 2 do trafienia bo jest za hard cover. Przeciwnik strzelając do takiej jednostki też ma -2 do trafienia.

lecz

Outriders strzelając za skirmiszów np (huntsmen ) nie ma kary -2 do trafienia, z racji tego że są oni skirmiszami. Natomiast przeciwnik strzelając do outridersów ma -2 do trafienia.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

I tak też jest :) no chyba ze oddział blokujący jest o 2 pkt mniejszy niz oddział strzelający czyli w przypadku outridersów możemy sobie strzelać bez żadnych minusów np przez swarmy;]

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

Witam,
Kolejne pytanka nubzorka <czy>:
- Kapłan Sigmara daje hejta odziałowi cały czas jak w nim siedzi czy tylko w pierwszej turze?
- Jak to w koncu jest z czarami na Czołg? Bo w tej nowej erracie z tego co się oriętuje jest zignorowany akapit dotyczacy magii - mogę się mylić - jakie czary go niszczą automatycznie ?
- czołgiem mogę robić pivota ?
- jak strzelam z działka parowego <templatka> jest tam napisane, że całe modele pod templatką sa ranione automatycznie a te czesciowo na 4+ czy może w myśl 8 ed wystarczy maznać i wszyscy sa ranieni ?


I pytanie z innej beczki:
Stoi sobie 5 ungorów X X X X X dostają panikę -> X X X X X i teraz uciekają w takiej samej formacji w tamtą stronę czy ustawiają się frontem od niebezpieczeństwa ?
X
X
-> X
X
X

Z Góry Dziękuje za Odpowiedź.

P.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Piękny pisze: - Kapłan Sigmara daje hejta odziałowi cały czas jak w nim siedzi czy tylko w pierwszej turze?
- Jak to w koncu jest z czarami na Czołg? Bo w tej nowej erracie z tego co się oriętuje jest zignorowany akapit dotyczacy magii - mogę się mylić - jakie czary go niszczą automatycznie ?
- czołgiem mogę robić pivota ?
- jak strzelam z działka parowego <templatka> jest tam napisane, że całe modele pod templatką sa ranione automatycznie a te czesciowo na 4+ czy może w myśl 8 ed wystarczy maznać i wszyscy sa ranieni ?
- Hate jest zwyczajnym hate'm, tak jakby oddział sam go miał.
- wszystkie czary działają na czołg
- czołg jest chariotem i jeździ jak on (co zdaje się w tej edycji odbywa się też przez wheele, poprawcie mnie jeśli się mylę)
- działo parowe trafia automatycznie wszystkich dotkniętych łezką, na zranienie się rzuca (ale mowa o dziale czołgu)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

Byro pisze: czołg jest chariotem i jeździ jak on (co zdaje się w tej edycji odbywa się też przez wheele, poprawcie mnie jeśli się mylę)
rulebook:
Units that consist of a single model, such as chariots, are mostly moved the same as other units.
They move, wheel and march just like a larger unit. The one exception is that a single model can pivot on the slot as many times as it wishes over the course of its move. It can do so without penalty and so pivoting does not prevent models from marching or even from shooting later in this turn...
On some occasions, notably when charging, a lone model has to perform a wheel (when charging, a lone model must follow the normal charge rules, which do not allow pivots only one wheel whilst moving and another to close the door. In this case: wheel from one of the front corners as you would from other units.

venom
Plewa
Posty: 8

Post autor: venom »

Czy można czarami leczyć czołg? Mój przeciwnik uparcie twierdził, że tak można robić skoro działają na niego czary zadające rany więc czemu nie działają na niego czary, które go uleczą.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Niestety można :roll: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Skąd wziąć młotki dla kawalerzytów? W wypraskach z batalionu i brygady są tylko lance...
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

To dziwne...w moim batalionie, jak i każdym boxie rycerzy były też młotki.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Rozmawiałem z kolegą, który ma stary batalion i on tez nie miał młotków...może teraz dają je tylko w boxach Knights Orders?
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

dostaliście wybrakowane :roll: zdarza się czasem, ja dostałem kiedyś 8 jeźdźców do kawalerii Tomb kingów bo ziomek miał w boxie tylko 16 jeźdźców i 8 koni....powinny być 2 ramki (a może jedna :?: ) z młotkami, płaszczami i emblematami Ulryka
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Właśnie takiej ramki brakuje - są tylko dwie w każdej 4 lance i po 4 rycerzy...aż dziw, że w moich dwóch moich zestawach brakuje i u kolegi też...dzięki za informacje.
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
mortimerto
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa, Lustria, oraz Pustynie Khermisjskie

Post autor: mortimerto »

Na pewno było, ale nie chce mi się szukać : D

Czy Hammer of Sigmar (przerzuty na woundy i trafienia) działa na magów?
Np. 4Lv. mag rzuca 6 z lory życia (test S, a jak nie zdasz, to od razu model spada) to może sobie przerzucić niezranione woundy(oczywście pod działaniem Hammer of Sigmar)?
Battlowe ciasto: k3 szklanek mąki, d6 jajek, klocek masła i na 4+ szklanka mleka. Zabełtac, zamieszać, włożyć do piekarnika na 4 tury, wyjąć, powąchać i pokłócić się, że jajek powinno być d6+2 bo ciacho nie wyszło...

mortimerto pisze:Drogi krasnoludzki graczu, czyżbyś porządnie się napił że wstawiasz rozpiskę brodatych w dział z informacjami o turniejach?
Lorens pisze:Sory - prosze admina o wykasowanie tego postu :oops:

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Modlitwa daje przerzuty na 'to wound' i 'to hit', to znaczy, że działa na czary, które mają taki test.
Test S modelu wroga to nie jest 'to wound roll'.
Zatem modlitwa ta nie wpływa na czary, który wymuszają test cechy, ale na czary które zadają trafienia z zadaną siłą (lub po prostu ranią na x+) już tak.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Pytanie ad 7 ed(8ed nie trawię).
Kogo bardziej opłaca się dać jako Lorda w bitwie na 2k:
Mistrza Zakonu, którego dopakuje i wstawię do oddziału 10 rycerzy z budzącym strach sztandarem,
czy Generała Imperium i wsadzenie go razem z kapłanem do 8 Greatswordsów??

I kogo wziąć na lorda w 2 slot gry w parach(Imperium i Krasnale) vs (DE i WE) na 3k
-Runmistrza z kowadłem
-Lorda maga na domenie niebios(lubię kometę)
-a może Arcykapłana-wsadzenie go do Greatswordów

Bo Mistrza Zakonu i tak wezmę bo ktoś musi rozwalać oddziały wroga, a on i kawaleria do tego świetnie się nadają(przynajmniej w moich rękach)

Jakie są wasze zdania na ten temat??

Aha. I co prócz artylerii nadaje się na smoka(DE) z jednostek, bohaterów Imperium i Krasnali.
For Sigmar and the Empire!

Zablokowany