Steam Tank

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186

Re: Steam Tank

Post autor: Słowian »

Odkopuję temat w nowej edycji. Dzisiaj bitwa z imperium i wiem że będzie tam stał czołg, ołtarz i mag 4 poziomu leczący te cuda(oraz moździerz, armata, rakiety i 3 oddziały 10x konnicy z księżulkami, (pistolety) i kilka wielkich mieczy do trzymania maga i BSB) .

Gramy na 2500 i zastanawiam się co mogę z tym cudem zrobić. Pierwsze pomysły to:
- czarnuch na wronie z mieczykiem za 100p. czyli automatyczne rany i bez sejwa (na czołg)
- goblin na wilku z anulowaniem wardów (25p.) i kradziejstwem sejwa i warda (25p.) (na altar)
- 3 oddziały nocników po trzech 3 fanatyków, wszystkie gobliny krótkie łuki. w razie czego będą trzymać czołg na standfaście (mam nadzieję)
- spam małych goblińskich magów z 1 czarem małej waagh. sztuk 4

w sumie wychodzi coś takiego:
Black Orc Warboss @ 164.0 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield
Dragonhelm [10.0]

Goblin Big Boss @ 62.0 Pts
Light Armour; Battle Standard

Black Orc Warboss @ 454.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Warboss Ironclaw's Waaagh! Cleava [100.0]
Wyvern @ [200.0] Pts

Goblin Big Boss @ 101.0 Pts
Great Weapon
Amulet of Protectyness [25.0]
Triksy Trinket [25.0]
Wolf @ [0.0] Pts

Goblin Shaman @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
STAFF OF SORCERY [35.0]

Goblin Shaman @ 105.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Staff of Sneaky Stealin' [50.0]

Night Goblin Shaman @ 50.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh

Night Goblin Shaman @ 50.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh

20 Black Orcs @ 348.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50.0]

6 Trolls @ 240.0 Pts

28 Night Goblins @ 171.0 Pts
Shortbow; Standard; Musician
3 Fanatic

2x 29 Night Goblins @ 174.0 Pts
Shortbow; Standard; Musician
3 Fanatic

2x Spear Chukka @ 35.0 Pts
3 Crew

2x5 Goblin Wolf Riders @ 66.0 Pts
Light Armour; Musician
5 Wolf

1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew

Models in Army: 151

Total Army Cost: 2500.0

Jak widzicie taką rozpę, jakieś propozycje? Jestem otwarty na sugestie(wiem że wyverna to hardcore ale jest szansa że szybko będzie w walce).
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 246

Post autor: Guter »

Teraz czołgu nie trafia się już z automata, więc miecz nie jest już taki mocny. To tylko 4 ataki trafiające na 3+, czyli średnio ok 2 rany.

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Na czołg to wymień te chukki na rock lobbę. S9 Under The Hole to już naprawdę coś. Chukkami to mu gówno zrobisz.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
Deathall
Pseudoklimaciarz
Posty: 28
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Deathall »

Guter pisze:Teraz czołgu nie trafia się już z automata, więc miecz nie jest już taki mocny. To tylko 4 ataki trafiające na 3+, czyli średnio ok 2 rany.
Jak nie, przecież w tym się nic nie zmieniło, czołg w close combat zawsze jest trafiany automatycznie.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Z chopą warboss wbija dla czołgu co turę cztery rany z automatu
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

A czołg w niego od pyty impactów z siłą 6 bo z tą kosa nie masz Warda ani ASave...także pojedynek na pewno na korzyść czołgu wyjdzie. Dzisiaj grałem z imperium i z przykrością stwierdzam że jedynie przy udziale fuksa i przypadku OnG mogą zabić czołg.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186

Post autor: Słowian »

Odnośnie lobby to nie ma szału na czołg, przebijasz na 5+ ale najpierw musi być hit(poza tym z lobby nie ma do czego strzelać w imperium które ma AS na 2+ ), chukkami nie mam zamiaru "gówno robić" czołgowi tylko resztę armii chcę osłabiać bo na czołg są prawie nieefektywne jak lobba. Przede wszystkim postaram się czołg zaangażować w walkę z lordem (z automatu wbijam 4 rany, a w jego turze musi ryzykować bo każdy punkt pary to szansa na jago awarie i dodatkowe rany więc impaktów nie będzie "od pyty"). Wiadomo że na lordzie brakuje sejva (3+ to nie jest szczyt marzeń ale z tą bronią lepszej opcji nie widzę).

Zastanawiam się nad turą magii. Czy spam goblinów to dobry pomysł? Wiem że lepszym byłby orkowy duży szaman i w pierwszej/drugiej turze waaagh z power scrolla (aby popchnąć bohaterów na tanka czy papierza a może i fanatyków jeżeli już się pojawili) tylko aby mieć szansa na ten czar trzeba wsiąść dużego szamana orków a to oznacza że generałem musiałby być lord na wronie który nie dość że będzie daleko od oddziałów (na przykład trolli) to jeszcze ma duże szansa na kontr szarżę po zabawie z czołgiem. Co o tym sądzicie? Macie inne pomysły?
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

jak gracz imperium bedzie ogarniety to wyvern dostanie 2x salwe z dzial i po zawodach. zwlaszcza przy 8ed terenach.

czolg mozna zalatwic w nastepujacy sposob:
1)klopy-> na 5+ trafiasz, na 5+ przebijasz...ale najczesciej po przebiciu czolg zaczyna byc warzywnikiem
2)warboss/big boss. z majchrami w miare skutecznie redukuja AS. na 6 sie przebijasz...ale 3-5 atakami. takze nie ma tak zle.
3)magia-> ale tutaj niestety raczej male waagh a takie rozwiazanie mi nie odpowiada (chyba ze faktycznie maly side na imperium)
4)trolle. zyganie-jak masz ze 6 trolli w oddziale to wyplacasz przecietnie 1rane. ew.stompy nie licze. szalu nie ma ale skutecznosc czolgu jest odwrotnie proporcjonalna do ilosci ran jakie mu wbijasz.

czy spam goblinow to dobra opcja?
imo nie. sporo punktow...a zasieg 18". to sprawia ze masz 1 ture...po czym liczba szamanow bedzie sie bardzo skracac.
dodatkowo duzo szamanow w 1 oddziale to duzy koszt i ryzyko animozji. w wielu oddzialach-koszt jeszcze wiekszy (bo mega duzy % armii ustawiasz pod zniszczenie czolgu). alternatywnie mozesz wziasc 3-4 fasty zeby sie czolg mial z czym bawic i kasujac reszte armii wroga po prostu te gre wygrac.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

wydaje mi sie ze warbos dzikus z czopa za 100, z 5 atakami w jakims klocku ng ze stb moze sprubowac. do tego mocna antymagia bo o ile mi wiadomo to czołg sie leczy. żadne wrony czy inne takie. a zanim dojdzie do kombata to klopy. i tak do upolowania czolgu angazujemy wiecej pkt niz on wart. i tak najczesciej beda 2 wiec trzeba liczyc na fart. a tak to bez sajdowania sie na imperium to czolg jest wunderwafe niestety. mozna jeszcze podkarmic go tanimi klockami ng i szukac pkt gdzie indziej.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

_Michał_ pisze:Przede wszystkim postaram się czołg zaangażować w walkę z lordem (z automatu wbijam 4 rany, a w jego turze musi ryzykować bo każdy punkt pary to szansa na jago awarie i dodatkowe rany więc impaktów nie będzie "od pyty"). Wiadomo że na lordzie brakuje sejva (3+ to nie jest szczyt marzeń ale z tą bronią lepszej opcji nie widzę).
Średnio będzie ładował w Ciebie 5-6 impactów to ciekawe ile rund z nim przeżyjesz? pod warunkiem, że nie przegrasz już rezultatami w 1 rundzie. Poza tym Lord na wronie szybko przeciwko imperium jest zredukowany albo do samej wrony (przy braku Warda) albo do samego lorda na piechotę.
Taka konfiguracja Lorda ma jedynie prawo bytu w regimencie gdzie masz look outa i stb od szeregów.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Klopy imo.

Na razie grałem z emp 1 raz na 8 edycję. W pierwszej turze trafiłem z 2 klop, jedna zraniła, 5 ran i po czołgu. Potem imperium było bezbronne 8)

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Mnie niestety czołg razem z Altarem zatłukli regiment BO z Gienkiem i BSB i ledwo udało mi się wybronić wynik 12:8 dla imp. Ogólnie ciężko jest bo jak klopy strzelają w czołg to nie ma czym kasować armat i rakietnic.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

klocek 40 goblinów powienien na długi czas utrzymać czołg w miejscu, oczywiście jeżeli gienio będzie w zasięgu 12 cali by gobliny zdawały stedfasta co turę na jego liderce. W ten sposób można zatrzymać w miejscu większość rzeczy.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Jeśli zatrzymywanie Cie satysfakcjonuje. :mrgreen: Jak ugrasz tak 10:10 daj znać.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

50 goblinów=150 punktów
Czołg kosztuje ponad dwieście i jest prawie nie do ruszenia
Lepiej żeby czołg bawił się z goblinami podczas gdy orki/trolle będą biec na złamanie karku do walki z kawą i piechotą.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

d otej sztuki potrzaba tak ustawic generała i najlepiej bsb zeby trzymalii ng w szyku i spełniali funkcje ofensywne, co w realiach bitwy moze byc tym bardziej trudne.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Poza tym czołg może wcale nie chcieć wjechać w gobliny :) a jemu łatwiej je wymanewrować. No i 2 strzały z moździerza i gobliny praktycznie nie istnieją :P...Na czołg najlepsza jest 6 z małego Waagh :)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

due ła tez jest potrzebne. 2 lordow magów? i 2 czarnuchów?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Jeśli chodzi rozwalanie czołg to bez małego łaaa! i goblina lorda z siłą 10 nie ma nawet o czym mówić
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186

Post autor: Słowian »

Wczoraj rozegraliśmy bitwę, chociaż bardziej odpowiednim określeniem była by rzeźnia.
moja rozpa poniżej:

Black Orc Warboss General; Choppa; Heavy Armour; Shield @ 164.0 Pts
Dragonhelm [10.0]

Black Orc Big Boss Choppa; Heavy Armour; Battle Standard @ 124.0 Pts
Dragonbane Gem [5.0]
Iron Curse Icon [5.0]

Orc Shaman Magic Level 2; Big Waagh; Choppa @ 135.0 Pts
Staff of sorcery [35.0]

Night Goblin Shaman Magic Level 1; Little Waagh @ 100.0 Pts
Staff of Sneaky Stealin' [50.0]

Black Orc Warboss Heavy Armour; Shield @ 454.0 Pts
Warboss Ironclaw's Waaagh! Cleava [100.0]
1 Wyvern @ [200.0] Pts

Goblin Big Boss Great Weapon @ 101.0 Pts
Amulet of Protectyness [25.0]
Triksy Trinket [25.0]
1 Wolf @ [0.0] Pts

17 Black Orcs Heavy Armour; Shield; Standard; Musician @ 306.0 Pts
Morks Spirit Totem [50.0]

6 Trolls @ 240.0 Pts

24 Night Goblins Netters; Shortbow; Standard; Musician 3 Fanatic @ 194.0 Pts

25 Night Goblins Netters; Shortbow; Standard; Musician 3 Fanatic @ 197.0 Pts

40 Night Goblins Shortbow; Standard; Musician @ 132.0 Pts

2x 5 Goblin Wolf Riders Light Armour; Musician @ 66.0 Pts

2x Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Rock Lobber @ 70.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts

Przeciwnik wystawił: ołtarz, czołg, działo, moździerz, rakiety, maga 4 poziom(light), bsb na piechote, 3 x 10 rycerstwa z kapłanami (jedni z płonącymi atakami,jedni wewnętrzny krąg), 17 strzelców i 8 wielkich mieczy żeby trzymać tam maga i sztandarowego jako wsparcie.

Wygrałem zaczynanie(wystawienie od mojej lewej wilcza jazda, wilcza jazda z bohaterem, duży oddział goblinów,gobliny z magiem,czarne orki z generałem,BSB i magiem, gobliny, trolle i wywerna, maszyny z tyłu).
1 tura
Z animozji tylko duży kloc goblinów stoi więc wszystko do przodu. Lekkaj jazda pod flankę z maszynami (maszyny i strzelców przeciwnik wystawił na swoim prawym skrzydle, w centrum w kolejności jazda ze sztandarem, czołg, ołtarz, jazda wewnętrzny krąg, jazda a prawe skrzydło puste, za ołtarzem mag,BSB w wielkich mieczach), wywerna ostro z drugiej flanki. Z magi zeszło 4 strzelców(wylosowałem stopę na goblinie, a na orku pocisk i bash'em ladz). Strzelanie, klopa w tank(10), trafia ,przebija 4 rany = warzywo(6), z dzidomiotów schodzi po 2 rycerzy a doom zabiera kolejnych 2.
2 tura
Przeciwnik delikatnie do przodu, czołg się warzywi i dostaje kolejne dwie rany(4), mag rzuca IF na jakimś pomniejszym zaklęciu na 4 kościach i do warpa, przy okazji zabiera dwóch z jazdy, 5 z wielkich mieczy i wbija ranę na czołgu(3) i BSB. Strzlanie jest bardziej efektywne działo wybucha, moździerz znosi na trole i wbija ranę, rakiety nie dolatują, strzelcy załatwiają 2 z wilczej jazdy z bohaterem(Ld zdane). Jak się okazało były to moje jedyne straty.
3 tura
Strzelcy dostają w bok wilki, drugie wilki(z bohaterem) przed moździerzem nie zdają animozji wywerna na jazdę(jazda się obróciła i się wyzywamy). Magia rozproszona, klopa zniesiona nad jazdę i wysejwowana, doom zabiera 4 z jazdy dzidomiot kolejnych 2. Walka, wilki pogoniły strzelców i są 5 cali od moździerza za którym w linii są rakiety, wywerna wygrała pojedynek a kapłan z klockiem nie ustali na 8 Ld z przerzutem(rzuty 9 i 10) wiec wywerna zagoniła i znalazła się w boku kolejnej jazdy.
4 tura
Czołg się warzywi do ostatniej rany.Szarża ołtarzem na Czarne orki (papież ginie od 4 fanatyków z pobliskich oddziałów), szarża resztką rycerzy (przez jednego fanatyka zostaje sam kapłan). W tym momencie przeciwnik poddał grę.

Wnioski
- Klopy i doom divery(nie przyswoję chyba polskiej nazwy) zaginają czasoprzestrzeń.
- Kości, gdy dać im szanse wygrywają za nas bitwę (4 rany na czołgu z klopy oraz wybuch lorda maga i działa).
- Lord na wywernie za miękki i bez stubborna i warda nie powalczy z czymś co nie atakuje jako ostatnie, raczej będę testował broń +1WS,+1S,+1I, koronę i pancerz z WS+4.
- Fanatycy wbrew pozorom nie stracili w nowej edycji, przeciwko hordom są słabi ale, oprócz szczurów, zawsze znajdzie się oddział w który warto ich wypuścić.
- Goblin z zabieraniem warda i sejwa nie miał z kim powalczyć więc raczej go już nie zobaczymy
- Niestety nie przetestowałem walki (czy tak małym oddziałem czarnych orków da się coś zdziałać? czy 25 goblinów z siatkami jest w stanie ustać z czymkolwiek?) za to wiem że oddział 40 goblinów z łukami nie nadaj się do zatrzymania czołgu gdyż normalnie ciężko go złapać, a dodatkowo oblana animozja pozwala mu odjechać bardzo daleko(za to sądzę że będzie fajny jako trzymacz flanki).

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie. Imperium musi montować kolejny czołg 8)
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

ODPOWIEDZ