8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Pedros
Oszukista
Posty: 856

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Pedros »

Racja #-o
Szkoda, moglaby wtedy wchodzić do oddziałów :D

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Lidder pisze:
Kołata pisze:Moim zdaniem również najsensowniejsze wyjście. Model zza pleców wchodzi za zabitego. W przypadku ataku z boku na tej samej zasadzie, model z przeciwnego boku.
tak bylo w 7. teraz sciagasz modela z tylu.
Dla potrzeb SH trzeba by to doprecyzowac, poniewaz nie ma zadnych zasad organizacji squigow i poganiaczy. Gracz ustawia ich sobie sam, wedle wlasnego uznania. Ale to ustawienie ma ogromne znaczenie dla wielu sytuacji.
Jezeli mam oddzial z 5 szeregami a gobliny są w pierwszym i 4 szeregu, to jesli ktos zabije pierwszy szereg goblinow, to mam zdejmowac straty z tyłu? To znaczy skąd i co? Gobliny z 4 szeregu czy Squigi z 5 szeregu?

Moim zdaniem, najbardziej rozsadnym i zgodnym z zasadami (zdejmowanie obrażen z tyłu) rozwiazaniem, jest zdejmowanie strat spośród modeli niebędących w styku z wrogiem (o ile to mozliwe - z tyłu oddziału). Dodatkowo, trupy powinny być zastępowane modelami tego samego rodzaju a nie tymi, ktore sa za nimi. Jest to najspojniejszy i najmniej walkogenny model, IMHO.

BTW. taka sytuacja pokrewna: w oddziale jest FCG i 3 herosów a pierwszy szereg ma 5 modeli szerokosci. Heros, ktory nie zmiescil sie do pierwszego szeregu stoi za championem. Dochodzi do walki, w ktorej ginie champion. Nastepuje zastepowanie strat w pierwszym szeregu. Kto wchodzi na miejsce championa? Heros, ktory stał za nim, czy zwykły wojownik?
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

bless pisze:
Lidder pisze:
Kołata pisze:Moim zdaniem również najsensowniejsze wyjście. Model zza pleców wchodzi za zabitego. W przypadku ataku z boku na tej samej zasadzie, model z przeciwnego boku.
tak bylo w 7. teraz sciagasz modela z tylu.
Dla potrzeb SH trzeba by to doprecyzowac, poniewaz nie ma zadnych zasad organizacji squigow i poganiaczy. Gracz ustawia ich sobie sam, wedle wlasnego uznania. Ale to ustawienie ma ogromne znaczenie dla wielu sytuacji.
Jezeli mam oddzial z 5 szeregami a gobliny są w pierwszym i 4 szeregu, to jesli ktos zabije pierwszy szereg goblinow, to mam zdejmowac straty z tyłu? To znaczy skąd i co? Gobliny z 4 szeregu czy Squigi z 5 szeregu?
jak będziesz grać ze mną możesz zdejmować squigi z 5 szeregu. :D
Jest to jedna jednostka, a w tej sytuacji wiadomo jak zdejmować poległych. Errara do O&G niczego nowego nie dodaje.


albo wykorzystaj to i ustaw 3 szeregi squigów i 2 goblinów.. i zdejmuj gobliny z tyłu ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Asassello pisze: albo wykorzystaj to i ustaw 3 szeregi squigów i 2 goblinów.. i zdejmuj gobliny z tyłu ;-)
Sorki, ze nie probowalem szukac rozwiazania pod siebie, tylko czegos rozsadnego. :lol2:
Oczywiscie zdejmowaniem goblinów z tyłu jest najlepszym rozwiazaniem! :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9577
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Wery najs! Tylko 1 goblina daj do 2 szeregu, zeby za szybko nie wybuchli :lol2:

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

nie mam pojęcia jak bardzo ustawienie tych squiggów i goblinów zmienia siłę tego oddziału, czy też siłę całej armii O&G. Ale podejrzewam, że dużo się nie zmieni, więc jak ustawicie ich sobie jak chcecie.

A jeśli chcecie rozwiązania sprawiedliwego to powinniście ściągać te modele po których walił przeciwnik - z ostatniego szeregu, w którym dany tym modelu się znajdował (nawet jeśli ten szereg jest w środku unitu).
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kubi »

bless pisze: BTW. taka sytuacja pokrewna: w oddziale jest FCG i 3 herosów a pierwszy szereg ma 5 modeli szerokosci. Heros, ktory nie zmiescil sie do pierwszego szeregu stoi za championem. Dochodzi do walki, w ktorej ginie champion. Nastepuje zastepowanie strat w pierwszym szeregu. Kto wchodzi na miejsce championa? Heros, ktory stał za nim, czy zwykły wojownik?
Wydaje mi się ze przy "make way" jest napisane ze bohater może zastąpić modele z command groupa na początku walki. Nie mniej nadal jestem ciekaw co jeśli mam 6 herosow, 5 z przodu i jeden z tylu. Załóżmy ze zginie 2 z przodu. Czy jest jakaś zasada która może sprawić że ten który nie walczył może wejść do przodu?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ustawiasz jak chcesz, zabija Ci goblina ściągasz goblina z tyłu. W RB nie ma nic o tym, że gdy model padnie wchodzi mi ktoś zza pleców, a jedynie o ściąganiu z tyłu (?).

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Mając black knightów (eteryczny Mv), czyli nie zdają dangerous testów i dołączając do nich bohatera na normalnym mouncie:

a) musze zdawać wszystkimi modelami dangerous test?
b) zdaje tylko bohater?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Odpowiedź znajdziesz po przeczytaniu zasady "Insubstantial steeds" - dołącza się bohater z normalnym mountem -> oddział traci tą zdolność.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

bless pisze: Kto wchodzi na miejsce championa? Heros, ktory stał za nim, czy zwykły wojownik?
Hero, bo musi.
Jak tylko zwalnia się miejsce to od razu biegnie do przodu...

Ja mam lepsze pytanie.
Masz 7 goblinków z tego 5 jest z przodu [ zajmując cały przód ] i ja zadaje 10 ran. Co zdejmujesz?
Asassello pisze:nie mam pojęcia jak bardzo ustawienie tych squiggów i goblinów zmienia siłę tego oddziału, czy też siłę całej armii O&G. Ale podejrzewam, że dużo się nie zmieni, więc jak ustawicie ich sobie jak chcecie.
Nie widzisz całości planu.
Dostajesz szarżę/ sam szarżujesz w czasie tego ginie pierwszy szereg jakim są gobliny i wypłacasz 15 ataków squigów wskakujących na ich miejsce...
Teraz wiesz o co biega?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Czy pegazy/terradony lataja w formacji skirmish czy w zwartej formacji - mam wrazenie, ze rulebook sam sobie zaprzecza w tej kwestii...?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bigpasiak pisze:Ja mam lepsze pytanie.
Masz 7 goblinków z tego 5 jest z przodu [ zajmując cały przód ] i ja zadaje 10 ran. Co zdejmujesz?
Proste, 7 goblinków :mrgreen:

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Ziemko pisze:Czy pegazy/terradony lataja w formacji skirmish czy w zwartej formacji - mam wrazenie, ze rulebook sam sobie zaprzecza w tej kwestii...?
Skirmish. Dlaczego miały by latać inaczej, skoro mają zasadę skirmish?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

bigpasiak pisze:
Asassello pisze:nie mam pojęcia jak bardzo ustawienie tych squiggów i goblinów zmienia siłę tego oddziału, czy też siłę całej armii O&G. Ale podejrzewam, że dużo się nie zmieni, więc jak ustawicie ich sobie jak chcecie.
Nie widzisz całości planu.
Dostajesz szarżę/ sam szarżujesz w czasie tego ginie pierwszy szereg jakim są gobliny i wypłacasz 15 ataków squigów wskakujących na ich miejsce...
Teraz wiesz o co biega?
A po wypłaceniu 15 ataków squigów z S5 oddział wybucha (nie pamiętam z jaką siłą, chyba też 5) i znika ze stołu nie przeszkadzając więcej. Do tego jest tani. To uzupełnienie tego planu :wink:

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Lidder pisze:
bigpasiak pisze:Ja mam lepsze pytanie.
Masz 7 goblinków z tego 5 jest z przodu [ zajmując cały przód ] i ja zadaje 10 ran. Co zdejmujesz?
Proste, 7 goblinków :mrgreen:
Dlaczego?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9577
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Analogicznie do np. dire wolfów w kresce z championem z przodu. Nieważne ile ran naklepiesz w doom wolfa, nie przechodzą one dalej. Ginie to w co idą ataki.

EDIT:
To jak w końcu uzupełnia się te szeregi w sguig herdzie? Modelami bezpośrednio zza pleców (bez względu na rodzaj), czy modelami tego samego rodzaju z najdalszego możliwego szeregu?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Kołata pisze:Analogicznie do np. dire wolfów w kresce z championem z przodu. Nieważne ile ran naklepiesz w doom wolfa, nie przechodzą one dalej. Ginie to w co idą ataki.
Raczej kiepska analogia - doom wolf to czempion oddziału, a to jest trochę inna sprawa niż inne "rank and file" modele. Z czempiona rany się nie przenoszą na inne modele w oddziale, bo tak jest zapisane w zasadach.

Porównałbym to raczej do przykładu, gdy jakiś oddział walczy z oddziałem ogrów w walce wręcz, nie deklarując w który model idą poszczególne ataki. W tym przypadku właściciel ogrów może sobie rozdzielić te obrażenia jak chce, usuwając ewentualne poległe modele. Taką samą analogię użyłbym i w przypadku squig herds - jest to oddział goblinów i squigów. Jeśli ataki nie były deklarowane, to gracz O&G może sobie zdecydować co usunie, a co zostawi. Jeśli ataki były deklarowane (a wystarczy jeden model z danego rodzaju w styku, by deklarować obrażenia, które będą przenosiły się na inne modele tego samego rodzaju), to mogły być deklarowane tylko w ten rodzaj modelu, który był w styku. Oczywiście, modele odpowiedniego typu usuwa się z jak najbardziej tylnych szeregów. Na miejsce poległych modeli nikt nie wchodzi (o ile nie zabraknie modeli danego typu) - pierwszy szereg stoi jak stał, a ofiary usuwa się jak najbardziej z tyłu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jesli chodzi o to, kogo sie atakuje i kto schodzi: RB, str. 48, akapit "Dividing attacks":
Sometimes a a particular model will find itself in base contact with two different kinds of enemy, perhaps warriors from two different units, or even a rank-and-file warrior and a character. If a model is touching enemies with different characteristics profiles, it can choose which one to attack when its turn to strike comes.
Rozumiem, ze jezeli przeciwnik moze atakowac tylko gobliny, to tylko gobliny giną. Ginie ich tyle, ile zabił przeciwnik, maksymalnie tyle, ile ich jest w oddziale. Jesli przeciwnik jest w styku zarowno z goblinami jak i squigami, to moze wybrac kogo atakuje i wtedy gina modele danego rodzaju (do takiej liczby, jaka jest obecna w oddziale, nadwyzka ran jest marnowana).
Atakuje sie konkretny rodzaj wojowników o okreslonych charakterystykach (jest roznica miedzy Ws2 Goblina a Ws4 Squiga).

Natomiast jesli chodzi o zastepowanie zabitych w pierwszym szeregu, to na str. 51, paragraf "Remove casualities" mamy taką instrukcje:
Casualities are removed from the rear rank (...). Models that have stepped up to replace the fallen can fight, provided their Initiative step has not passed. (...) Although we can immagine casualities falling amongst the fighting rank, warrior in the ranks behind will step forward to fill any gaps that appear. Casualities will therefore be removed straight from a units rear rank.
Po pierwsze nie ma slowa, ze na miejsce poleglych wstepują modele z drugiego szeregu. Napisane jest, ze wchodza modele z tylnych szeregów (bez okreslenia, ktory to szereg). Natomiast wciaz podkreslane jest zdejmowanie obrazen z tylnego szeregu.

Dlatego zasadne wydaje mi sie nastepujace uscislenie zasad funkcjonowania Squig Herda:
- giną te modele, ktore sa atakowane (max. do liczby wystepujacej w oddziale, nadwyzka obrazen jest marnowana)
- jako obrazenia zdejmowane sa modele tego rodzaju, ktory byl atakowany a obrażenia zdejmowane są w pierwszej kolejnosci z dalszych szeregów (tak odległego tyłu jak to możliwe).
- jeżeli w pierwszym szeregu zginą wszystkie modele jednego rodzaju, to zastępują je modele innego rodzaju (ktore moga normalnie walczyc, jesli ich inicjatywa wykazuje ich kolej na wykonanie ataku)
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bless pisze:Dlatego zasadne wydaje mi sie nastepujace uscislenie zasad funkcjonowania Squig Herda:
- giną te modele, ktore sa atakowane (max. do liczby wystepujacej w oddziale, nadwyzka obrazen jest marnowana)
- jako obrazenia zdejmowane sa modele tego rodzaju, ktory byl atakowany a obrażenia zdejmowane są w pierwszej kolejnosci z dalszych szeregów (tak odległego tyłu jak to możliwe).
- jeżeli w pierwszym szeregu zginą wszystkie modele jednego rodzaju, to zastępują je modele innego rodzaju (ktore moga normalnie walczyc, jesli ich inicjatywa wykazuje ich kolej na wykonanie ataku)
Czy serio potrzebne jest aż uściślenie? skoro nie ma innej interpretacji, którą popierały by zasady?

Zablokowany