Macki Wojny 2010 - Łódź - 2k+1k - 2010/12/11-12

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Macki Wojny 2010 - Łódź - 2k+1k - 2010/12/11-12

Post autor: zembol »

Obrazek


wraz ze sponsorami:

Stagraf Studio - Łódzki sklep z produktami GW
Obrazek
Obecne na turnieju stoisko firmy Stagraf zaprezentuje część oferty, która jest dostępna w siedzibie sklepu.
Oprócz standardowych produktów firmy Games Workshop będą także w ofercie produkty, które są dostępne tylko w krótkich seriach produkcyjnych a później ewentualnie w Mail Orderze. Dla wszystkich kupujących przewidziane atrakcyjne ceny.


Sklep internetowy Cytadela
Obrazek

Sklep internetowy Bard.pl
Obrazek

Firma Faber & Faber
Obrazek

Micro Art Studio
Obrazek


zaprasza na turniej klasy master Warhammer Fantasy Battle

Obrazek

Obrazek


Kiedy: 11-12 grudnia 2010
Gdzie: w Łodzi, na terenie IV Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Pomorskiej 16
Dojazd: szczegółowe informacje o dojeździe z dworców PKP jak i samochodem znaleźć można TUTAJ
Format: turniej par, 2000p+1000p*
Nagrody: bataliony i boxy GW, modele Mantic Games, książki związane z WFB, materiały modelarskie, pamiątkowe dyplomy i statuetki OŁ - łączna pula nagród to ok. 2000zł.
Wpisowe:
  • przedpłata na konto (do 07-12-2010): 70zł od pary, 40zł od osoby grającej dwoma armiami, dane do przelewu TUTAJ.
  • na turnieju: 80zł od pary, 50zł od osoby grającej dwoma armiami
  • klubowicze OŁ z opłaconą składką za okres 09-11.2010 płacą 50zł za parę
Żarcie: W ramach wpisowego gracze będą mogli skorzystać z darmowego posiłku w sobotę. Oprócz tego na miejscu będzie można nabyć żarcie i picie.
Nocleg: w noc z soboty na niedzielę będzie możliwość nocowania w szkole (konieczne będą własne karimaty/śpiwory), dostępne będą także prysznice.
Sędziowie: Mac, Kudłaty, TomekJar, zembol (techniczny), Ryjek (modelarka i test)
Strona turnieju: http://master.osmiornica.info (regulamin, dojazd, lista zgłoszonych)
Kontakt: zembol@osmiornica.info
  • W czasie turnieju uczestnicy rozegrają 5 bitew (3 w sobotę i 2 w niedzielę). O parach w czasie pierwszej bitwy zadecyduje losowanie, pary do kolejnych starć zostaną stworzone z wykorzystaniem systemu szwajcarskiego.
  • Turniej jest zgłoszony do polskiego rankingu WFB (http://ranking.wfb-pol.org/)
  • Na turnieju obowiązuje wymóg pomalowanych armii. Minimalny poziom malowania to 3 kolory, przy czym na modelu nie może być widać podkładu. Podstawki modeli muszą być wymodelowane (min. jedna posypka). Modele nie spełniające powyższego wymogu mogą zostać prze sędziego trwale (na wszystkie kolejne bitwy) usunięte ze stołu (w szczególności na wniosek przeciwnika).
  • Wszystkie decyzje sędziego są nieodwołalne i nie podlegają dyskusji, dlatego w interesie graczy leży rozstrzyganie wątpliwości we własnym zakresie i wzywanie sędziów w ostateczności.
  • W czasie turnieju gracze zdobyć mogą łącznie 100p (bitwy) + 15p (ocena modelarska) + 5p (test wiedzy) + 5p (rozpiska) = 125p
  • W czasie turnieju oprócz miejsc na podium wyłonieni i nagrodzeni zostaną:
    1. generałowie turnieju
    2. hobbysta turnieju (na podstawie oceny modelarskiej i wyniku w teście wiedzy - laur hobbysty może uzyskać jedynie osoba, która sama malowała swoją armię!!! - nie mniej niż 90% modeli)
    3. rozlosowane zostaną także nagrody - niespodzianki
*Organizator w szczególnych przypadkach dopuszcza możliwość gry 1 armią na 3000p, jednak jest to opcja wyjątkowa, zarezerwowana dla miłośników klimatu i dopuszczenie gracza do udziału w turnieju zależeć będzie od przedstawionej rozpiski.

......:::::>>>>ZASADY TURNIEJU<<<<<:::::.....

Zasady turnieju Specyficzne zasady obowiązujące na turnieju:
  • - virtual line of sight
    - zakaz wystawiania bohaterów specjalnych/imiennych
    - zakaz używania Power Scrolla
    - zakaz sojuszu tych samych armii
    - zakaz powtarzania przedmiotów w armiach sojuszniczych
    - obowiązują zasady sojuszy opisane w RB
    - armia na 1000p nie wystawia lorda
    - limit slotów dla armii 2000p - jak w podręczniku
    - limit slotów dla armii 1000p - max. 2x ten sam special, 1x rare (HE podwajają sloty)
    - w jednej armii/sojuszu nie mogą jednocześnie wystąpić lory Life i/lub Shadow i/lub Death
    - w jednym sojuszu nie mogą naraz wystąpić więcej niż 2 jednostki War Hydra i/lub Hellpit Abomination
    - max. 6 war machines na sojusz. Steam Tank, Doomwheel, Doomflier, Ratling Gun, Warpfire Thrower, Poisoned Wind Mortar, Hellcannon, Cygor zajmują sloty maszyn
    -jeśli w armii TK na 1000p znajduje się tylko jeden heros (prince lub liche) jest on jednocześnie generałem i hierofantą.
    - jeśli w armii TK na 1000p znajduje się tylko jeden heros typu prince lub liche jest on jednocześnie generałem i hierofantą.
    - dodatkowe kości DD wygenerowane ze specjalnych zdolności bohaterów / kradzione z przedmiotów / przechowywane w przedmiotach muszą zostać przydzielone do puli sojusznika generującego/kradnącego/przechowującego (tak jak z chanellingu)
Bitwy rozrywamy na stołach 72"x48". Na stołach nie będzie terenów magicznych.
Mapki stołów można obejrzeć tutaj: http://master.osmiornica.info/mapki.html

Scenariusze
Rozgrywanie scenariuszy jest obowiązkowe!!!

Bitwa 1
Breakthrough
Wystawienie: jak battleline
Cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie.
Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest większa część oddziału/modelu). Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział jest społowiony, to liczy się za niego tylko połowę punktów).
Wynik starcia określa się wg różnicy punktów i tabeli:

Kod: Zaznacz cały

   0- 200 - 10
 201- 400 - 11
 401- 600 - 12
 601- 800 - 13
 801-1000 - 14
1001-1200- 15
1201-1400 - 16
1401-1600 - 17
1601-1800 - 18
1801-2000 - 19
2001+     - 20
Bitwa 2
Meeting Engagement

Bitwa 3
Blood And Glory
Wystawienie: jak w podręczniku
Punkty odporności: duży generał 2p, mały generał 1p, sztandary po 1p
Gra kończy się gdy odporność jednego z sojuszy spadnie do 4 lub mniej punktów.
Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4).
Jeżeli żadna para nie zostanie złamana w trakcie gry, bitwa kończy się remisem a oba sojusze otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść sojuszu, który tracił mniej punktów odporności.
Przykład: Sojusz A stracił 4 pkt odporności, sojusz B stracił 1 pkt odporności. Róznica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść sojuszu B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.

Bitwa 4
Dawn Attack

Bitwa 5
Battleline

Wyniki bitew w scenariuszach Battleline, Meeting Engagement i Dawn Attack liczymy wg tabeli:

Kod: Zaznacz cały

   0- 250 - 10p
 251- 500 - 11p
 501- 750  - 12p
 751-1000 - 13p
1001-1250 - 14p
1251-1500 - 15p
1501-1750 - 16p
1751-2000 - 17p
2001-2250 - 18p
2251-2500 - 19p
2501+     - 20p
.....:::::>>>>>HOBBYSTYKA<<<<<:::::.....

Ocena modelarska i przygotowanie do turnieju
W czasie turnieju zostanie oceniony poziom malowania modeli i przygotowania do gry. Każda armia (część sojuszu) zostanie oceniona indywidualnie (na potrzeby klasyfikacji hobbystycznej). Sojusz otrzyma średnią ważoną z przyznanych punktów:

Kod: Zaznacz cały

2/3*ocena armii 2k + 1/3*ocena armii 1k
Kryteria oceny:
Jakość pomalowania
  • 0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
    1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
    2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
    4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
Spójność armii
  • 0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
    1 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
    3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
Podstawki modeli i oddziałów
  • 1 - oddziały mają traye
    2 - traye są modelowane
    +1 - modele mają modelowane podstawki
WYSIWYG
  • 0 - rażące braki WYSIWYG na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
    1 - WYSIWYG na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
    2 - pełen WYSIWYG na oddziałach
Przygotowanie do gry
  • 0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię
    1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
    3 - pełne przygotowanie do gry
Test wiedzy
W czasie turnieju odbędzie się test widzy składający sie z 15 pytań (po jednym odnoszącym się do fluffu każdej z armii + kilka pytań ogólnych)
Test wiedzy każdy uczestnik rozwiązuje indywidualnie.
Wyniki testu wiedzy są uwzględnione w klasyfikacji generalnej na następujących zasadach:
- z zsumowanej liczby poprawnych odpowiedzi pary uczestników będzie wyciągana średnia arytmetyczna
- za każde 3 uzyskane w ten sposób punkty będzie przyznawany 1DP do klasyfikacji generalnej (zaokrąglając w dół)
Szczegółowe wyniki testu będą brane pod uwagę przy wyłanianiu najlepszego hobbysty turnieju

Punkty karne
Aby turniej przebiegał sprawnie, konieczne jest trzymanie się planu rozgrywek. Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane wg następującego schematu:
  • - spóźnienie 5min -1p dla obu sojuszy
    - spóźnienie 10min -3p dla obu sojuszy
    - w przypadku spóźnienia 15min sędzia oceniając stan rozgrywki przydziela sojuszom wynik 5:5 lub 10:0
Punkt karne mogą zostać również przyznane za:
  • - wulgarne zachowanie
    - kłótnie z sędzią :)
    - oszukiwanie
    - nierozgrywanie scenariuszy
.....:::::>>>>>INFORMACJE ORGANIZACYJNE<<<<<:::::.....

Zgłoszenia
Zgłoszenia zawierające następujące dane:
  • imiona i nazwiska graczy
  • id z ligi (do sprawdzenia/rejestracja na http://ranking.wfb-pol.org/players.php)
  • nazwy klubów
  • armie
  • kontakt (najlepiej nr telefonu)
  • rozpiski w formacie txt, rtf lub pdf (na turnieju gracze otrzymają swoje rozpiski)
należy przesyłać na adres: macki@osmiornica.info
Osoby, które prześlą poprawne rozpiski do 07-12-2010 do godz. 23:59 otrzymają dodatkowe 5DP do klasyfikacji generalnej.
Lista zgłoszonych aktualizowana będzie na stronie http://master.osmiornica.info/zglosz.html

Harmonogram czasowy
Sobota
09:00-09:45 - zapisy
10:00-13:30 - I bitwa
13:50-17:20 - II bitwa
17:40- - III bitwa
21:30 - afterparty na mieście

Niedziela
08:30-12:00 - IV bitwa
12:20-15:50 - V bitwa
16:10- ogłoszenie wyników, rozdanie i losowanie nagród!

Spożywanie alkoholu
Turniej odbywa się na terenie placówki dydaktycznej, obowiązuje więc na nim zakaz spożywania alkoholu. Osoby łamiące ten zakaz mogą zostać ukarane punktami karnymi, a w skrajnych przypadkach - usunięciem z turnieju. Osoby wykazujące nadmierną wesołość zostaną odesłane na przymusowe leżakowanie, celem odzyskania formy :)

Osoby niepełnoletnie
Osoby niepełnoletnie zostaną dopuszczone do udziału w turnieju po złożeniu przy stoliku sędziowskim pisemnej zgody rodziców/prawnych opiekunów ze wskazaniem odpowiedzialnej osoby pełnoletniej obecnej na turnieju, poświadczonym podpisem wskazanego. Wzór oświadczenia można pobrać TUTAJ.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2010, o 22:25 przez zembol, łącznie zmieniany 8 razy.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Moda proszę o przyklejenie tematu.
W tym poście znajdą się Q&A i inne takie.
Lista zgłoszonych: http://master.osmiornica.info
  • Q: Czy mogę mieć w armii-sojuszu więcej niż jednego maga z lorem Life, Shadow, Death?
    A: Ograniczenie posiadania lorów oznacza, że w jednym sojuszu lory Life, Shadow i Death nie mogą występować jednocześnie w żadnej kombinacji.
    Przykład: wybierając maga ze znajomością czarów z Lore of Life rezygnujemy z Lore of Shadow i Lore of Death na innych magach. Inni magowie w sojuszu mogą natomiast również znać Lore of Life.
  • Q: Czy generalskie Waaagh! działa na jednostki sojusznicze w których znajduje się Czarny Ork lub generał?
    A: Nie.
  • Q: W scenariuszu Battleline heros w oddziale jest traktowany osobno czy należy do połówki, do której należy oddział?
    A: Zajmuje tę połówkę, którą zajmuje oddział.
  • Q: Czy w scenariuszu Battleline liczy się połówki punktów za herosów?
    A: Tak. Połówki za oddziały liczoną są dokładnie tak, jak w 7ed. Dotyczy to także liczenia punktów za herosa, który stracił mounta.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2010, o 17:56 przez zembol, łącznie zmieniany 5 razy.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ja Cie krece macki wojny! Najs!

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

hell yeah !
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Strasznie zważywiona jest ta armia na 1k, ciężko cokolwiek pograć taką armią.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

to jej nie bierz :]
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Fakt że bardzo restrykcyjnie to wychodzi z % w tej mniejszej armii(szczególnie przy bohaterach)
Ale z drugiej strony takie problemy mają wszyscy czyli nie są to problemy tylko możliwości ;)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

WoCh, Demony, Szczury, da się całkiem fajnie złożyć jako takie supportujące
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Proste, akurat dominacja albo kolko + latara sie miesci :P

Ja pierdziu, ale sie ciesze, to moj ulubiony format turnieju od zawsze. Stane na uszach, ale pojade. I nawet nie mam zjazdu!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No, w szczurach są świetne kombinacje. Abomka albo kółko i latara oraz mnóstwo śmieci i odginaczek :)
DE też całkiem fajnie wyglądają. Hydra, pegazista, kusznicy i co kto jeszcze lubi :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Ja jak zlozylem lizaki to tez sympatycznie wyszly jako support. Moze bym sie wybral :roll: Tylko musze znalezc jakas pare z klubu...

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Zembol, proponuje zwiekszyc widełki punktowe przy Breakthrough. To byl jeden z wnioskow po naszym ostatnim turnieju na 2800. Widełki co 250 pkt powinny byc optymalne, ale i tak warto przetestować. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ziemas, obowiazkowo, Macki to najlepszy format w lidze - ogarniajcie fajna ekipe i wbijajcie na 1-0-3%, na DMP nie pozwoliles zrealizowac mi moich nocnych zamierzen i wyrzuciles mnie z lozka, w Bydgoszczy dziewictwo odebral Ci Pasiak, ale zadowole sie juz wydrazonym tunelem ;-)

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Na DMP to ty Bartasa zalatwiales nie mnie, no ale co moze tak nawalony czlowiek wiedziec ;)
Juz Cie niech Twoja ulanska fantazja nie ponosi ;)
Jak znajde pare to pewnie wpadne.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Będe na 90% ;) Bo mam blisko :D Wygospodaruje jakoś czas i środki i przyjade!
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Fajnie że znowu 2k+1k, swoją drogą czemu w malej armii runesmith nie generuje kostki? Zresztą nieważne to i tak będę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

zróbcie gęstsze mapki. Powoli granie na tych patelniach mi się nudzi. Górki, obeliski i domki powinny byc nie tylko przy brzegach. Lasków i murków powinno być więcej - w tej edycji bardzo ciekawe tereny.

No i rozumiem że ten domek na środku każdej mapki to tylko do watchtowera, a nie na każda bitwę.

Postaram się przyjechać.

pozdrawiam
Obrazek

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

O ile dobrze liczę, to ten wzór:
(2/3*ocena armii 2k + 1/3*ocena armii 1k)/2
pozwala uzyskać maksymalnie 7.5, a nie 15 punktów ;)

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Cibi pisze:O ile dobrze liczę, to ten wzór:
(2/3*ocena armii 2k + 1/3*ocena armii 1k)/2
pozwala uzyskać maksymalnie 7.5, a nie 15 punktów ;)
Geeezzz, jedynym usprawiedliwieniem dla mnie jest ot, że studia skończyłem dawno, dawno temu :)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Czemu nie chcecie dal polowek za oddzialy? Uwazacie, ze to zly pomysl??

ODPOWIEDZ