Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Quaki »

Oficjalnie takiej armii nie ma - tak jak chociazby Psiakow Wojny.
Czyli ewentualne dopuszczenie kontygentu zalezy od organizatora turnieju - na Kohortexie na przyklad dopuszczony nie bedzie. Ale spytac innych nie zaszkodzi ;)
Jesli jakos jednak go wystawisz, mysle ze Bojar moze brac rzeczy z listy commonow.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

W erracie chyba zresztą pisze, żeby pominąć akapit o Psach Wojny :?
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

Kislev był wystawiany na innych zasadach niż psy wojny. Myślę że trzeba pytać indywidualnie organizatorów turnieju. Zawsze zostają gry domowe towarzyskie na których przeciwnik nie powinien stwarzać problemów o ile wcześniej omówicie zasady wystawienia kontyngentu.
Ja tu tylko sprzątam.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Szczerze wątpię, by to przeszło na turnieju.
Natomiast na domóweczce jak najbardziej, można sprawdzić "mega ofens". Tylko trzeba to uzgodnić z przeciwnikiem. Żeby potem nie mówił, że wygrał byle Kislev, a nie Krasie [-X
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

rizz81
Warzywo
Posty: 10

Post autor: rizz81 »

W FAQ jest zapis :
"if a unit of warriors or longbeards is upgraded to Ranger, does the unit continue to count as part of the ratio which resticts player to not having more units of Longbeards then they have warriors?(p33)
A: NO"

czy dobrze rozumiem ze mozna wziasc oddzial Longbeards rangers nie majac odzialu warriorow ?

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Dobrze rozumiesz. To myk znany już z 7 edycji, ale teraz formalnie utrwalony.

rizz81
Warzywo
Posty: 10

Post autor: rizz81 »

dziekuje za odpowiedz na poprzednie pytanie.

nowe pytania

1. Banner sztormowy skavenow a maczyny z runami.
moga strzelac czy musza rzucac d6 ?

2. Antymagia - AB jest ze za armie krasnoludy dostaja 2DD a w rulebooku jest napisane +2 do dispell.
a) 2DD jako ze AB jest nadrzedny do RB ?
B) +2 dispell jako ze jest to gdzies w faq, erratach co przegapilem
C) jedno i drugie nie jest powiazane wiec dostaja 2DD i jeszcze +2 dispell ?

osobiscie bylem przekonany ze +2 do rzutow na dispell zastepuje +2DD z AB ale na Masterze w Bydgoszczy widzialem jak armia dwarfs doliczala sobie 2DD ( nie wiem czy tez +2 do dispell dice ).

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

W 8 edycji mamy +2 do prob rozproszenia.
Mozliwe, ze gosciu mial gdzies Runelorda (daje 2 kosci)/Runesmitha z Rune of Balance (1 kosc za smitha+1 z "kradziejki").

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

A sztormówa skaveńska blokuje każde strzelanie, FAQ usunął ten fragment, który mówił tylko o tych blokowaniu maszyn bez magicznych ataków.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

rizz81
Warzywo
Posty: 10

Post autor: rizz81 »

w uscileniach sedziowskich jest napisane :

"terror: test psychologii wywolany przez terrorj est zwyklym testem paniki i dotycza go wszystkie zasady dotyczace paniki"

czy to oznacza ze longbeards sa odporni na terror i dodatkowo daja odpornosci wszystkim dwarfom w 6" od nich ?

jesli tak to czy fear rowniez podlega tym zasadom ?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

longbeardsi dają odporność na panikę od terrorysty

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Jeśli są odporni na terror i dają taką odporność w zasięgu 6" to na strach też.

Terror>strach
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

[-X Tak bylo w 7 ale w 8 edycji zasady sie zmienily.. Jakkolwiek dziwnie to wyglada, szarza terrorysty wymusza test paniki u ofiary (niezdany powoduje ucieczke jako reakcje na szarze). Jesli zas chodzi o jednostke ze strachem - na poczatku kazdej rundy walki wrecz rzucamy test liderki - niezdany daje nam WS 1.

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

To ja mam przy okazji pytanie... Co się dzieje gdy nasze maszynki nie zdadzą testu gdy szarżuje na nich terrorysta?
Osobiście wydaje mi się, że są niszczone automatycznie (gdy szarża dojdzie) lub nie mogą strzelać w nast. rundzie (gdy szarża jest spalona), no ale mogę się mylić i wolałbym się upewnić...

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Obsługa ucieka, porzucając dzialo?? Tak mi się wydaje...

Później może wrócić. Szczerze to się spotkałem z czymś tylko raz, kiedy na cannona szarżował skorpion TK. Obsługa dała dyla, ale później wróciła... Ale to nie była moja walka, więc zabiłeś mi ćwieka
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nie
teraz jak nie zdasz testu paniki to nic sie nie dzieje ale w nastepnej turze nie mozesz strzelac.
jak sie nie utrzymasz po przegranym combacie to zaloga ucieka niszczac dzialo (i zaloganci i dzialo jest niszczone).
teraz sama machina nie moze stac na polu bitwy. gdyby bylo, ze zaloganci uciekaja to bylo by jednoznaczne ze zniszczeniem maszyny.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Logiczne, w sumie obsługa liczy się teraz jak Woundy maszynki...
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Irek_Dwarf
Chuck Norris
Posty: 418
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Irek_Dwarf »

Czy scouci mogą szarżować w pierwszej turze za pomocą popychaczki z kowadła ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Irek_Dwarf pisze:Czy scouci mogą szarżować w pierwszej turze za pomocą popychaczki z kowadła ?
Nie. Jeżeli wystawiasz oddział korzystając z zasady scouts, to nie możesz w pierwszej turze zadeklarować nim szarży.

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

Grichalk pisze:
Irek_Dwarf pisze:Czy scouci mogą szarżować w pierwszej turze za pomocą popychaczki z kowadła ?
Nie. Jeżeli wystawiasz oddział korzystając z zasady scouts, to nie możesz w pierwszej turze zadeklarować nim szarży.

ale moga strzelac ]:->

btw czy po strzale mozna robic s&s jak ktos na Ciebei szarzuje?
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

ODPOWIEDZ