Giganty sa teraz jeszcze gorsze niz byly kiedys. Sa tragiczne. Niewiele lepsze od Treemana.runepriest pisze:może za te 385 pt jakieś giganty ? chyba że te trole wszystko zjadły w rarach, to ewentualnie spam chariotów goblińskich
Waaagh! Barbara
Re: Waaagh! Barbara
defens i dymanie to już od dawna jedyna słuszna taktyka zieleniny. Od gigantów lepsze są trolle a goblińskich rydwanów sobie nie wyobrażam tak naprawdę. Ran zadadzą tyle co od impactów i ciężko się będzie im przebić przez static i ewentualne pierdyknięcie zwrotne. Lepiej już chyba potestować pump wagony jako tanie zatrzymywaczki oddziałów, z bsb myślę, że coś tam zatrzymają na tyle długo żeby coś mocniejszego docisnąć do boku albo wesprzeć jakiś nefralgiczny combat a 40 pkt za sztukę to nie tragedia. Ewentualnie wagony goblinów trzymające na steadfaście przeciwnika. Maszyny bym jakieś zostawił mimo wszystko choćby do tego żeby się nie nudzić w fazie shootinga a 2 katapulty i 2 spear chukki to koszt około 200 pkt więc jeszcze dosyć znośny.
Oi,
ja w sobote dostalem dwa razy od DElfow i doszedlem do wniosku, ze Orkowie sa nienajlepsi. Otoz myslalem, ze trzeba nimi uciekac do CC, by uniknac straszliwego ostrzalu czy magii. No i lipa, w CC jest jeszcze gorzej. Ini 2 to jakas padaka. Zwlaszcza przy ASv 5+.
Co do spamu wilkow. Fasty sa slabe. Gina od S&S, w walce z maszyna krasnoludow tez nie bardzo moga sie popisac. Vanguard, to tak na prawde pewna smierc. Ot sa jedynymi oddzialami w zasiego strzelania skinkow, kusznikow, organek, younameit.
Trzymalem na nich sztandary i w sumie, do tego sie nadawali. Zamierzam je zastapic 21 NG. Tansi, wytrzymalsi.
Trolle sa bardzo fajne, ino, ze przez Abominacje i Hydre, kazdy ma juz brazylion ognistych atakow. No i Puple Sun i Ini 1...
Obiecujaco wygladaja Boar Charioty. Mozna nimi, w miare bezpiecznie, ogarnac przeciwnikowi smieci, a samemu przezyc. Do tego utrzymac punkty(sztandary) w klocach piechoty i herosach.
Kiedys miales taki duzy oddzial BoarBozyow. Przy braku punktow za polowki wydaja sie obiecujacy. W nich mozna trzymac BSB (by mial jakas zbroje). Ostatecznie nie sprawdzili sie?
ja w sobote dostalem dwa razy od DElfow i doszedlem do wniosku, ze Orkowie sa nienajlepsi. Otoz myslalem, ze trzeba nimi uciekac do CC, by uniknac straszliwego ostrzalu czy magii. No i lipa, w CC jest jeszcze gorzej. Ini 2 to jakas padaka. Zwlaszcza przy ASv 5+.
Co do spamu wilkow. Fasty sa slabe. Gina od S&S, w walce z maszyna krasnoludow tez nie bardzo moga sie popisac. Vanguard, to tak na prawde pewna smierc. Ot sa jedynymi oddzialami w zasiego strzelania skinkow, kusznikow, organek, younameit.
Trzymalem na nich sztandary i w sumie, do tego sie nadawali. Zamierzam je zastapic 21 NG. Tansi, wytrzymalsi.
Trolle sa bardzo fajne, ino, ze przez Abominacje i Hydre, kazdy ma juz brazylion ognistych atakow. No i Puple Sun i Ini 1...
Obiecujaco wygladaja Boar Charioty. Mozna nimi, w miare bezpiecznie, ogarnac przeciwnikowi smieci, a samemu przezyc. Do tego utrzymac punkty(sztandary) w klocach piechoty i herosach.
Kiedys miales taki duzy oddzial BoarBozyow. Przy braku punktow za polowki wydaja sie obiecujacy. W nich mozna trzymac BSB (by mial jakas zbroje). Ostatecznie nie sprawdzili sie?
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Czarnuchy chyba lepsze - zreszta ciezko powiedziec, to kupa i to kupa.
ok, ja wiem, że wili sa silne, ale chyba nie aż tak by w drzewo wpadać:) a doomrocket który robi s'n's z 8 cali jakos powaznym zagrozeniem nie jestbo suma zabitych po obu stronach może byc na niekorzyść klocka piechoty
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
DmtrijDmtrij pisze:duże oddziały wilków+Gobbo Bossy do zadań specjalnych (olewanie warda w btb) +kloc dzików
Duża szaman z power scrollem
Waaagh! +vanguard, podjazd na pełnej kurwie i popychaczka (wszystkim szarżujesz od boku właściwie) w pierwszej turze.
do tego jakis klocek z totemem oraz troliszcza
mnie to zawsze zabija:)
Tutaj jest za dużo ale. Musisz wygrać zaczynanie, przeciwnik musi się ładnie ustawić, nie możesz rzucić 1 na animozji, musisz wylosować popychaczkę a ona musi wejść na IF'ce (na 80% turniejów zabronią PS'a).
Jak już wszystko powyższe wejdzie to jeszcze musisz coś tym całym wilczym gównem zjeść, bo prawda jest taka, że od większości rzeczy nawet wpadając od boku po prostu się odbiją. Chyba że całe to zamieszanie ma być tylko po to, by zdjąć jakąś maszynkę...
Barbara
Co do porównania BO-BB moim zdaniem BO wypadają lepiej. Za te same punkty dostajemy więcej Wo, więcej szeregów i więcej ataków kosztem kilku cali w szarży. Nie zmienia to jednak faktu, że jak na jednych z najpotężniejszych rębajłów warhammerowego świata czarnuchy to leszcze i tyle.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Upraszczasz. W BB masz jeszcze odpornosc na stompa i bohaterowie na dzikach sa juz naprawde megasensowni, w przeciwienstwie do pieszych.
Co do podsumowania fastow - i tak i nie, jakis tam potencjal w 2x15 jest, fajnie moga cos nabroic.
Co do podsumowania fastow - i tak i nie, jakis tam potencjal w 2x15 jest, fajnie moga cos nabroic.
Ostatnio zmieniony 2 lis 2010, o 16:13 przez swieta_barbara, łącznie zmieniany 1 raz.
Z kolei BB maja odpornosc na Stomp/Thunderstomp oraz na Dreaded 13th. No i Ini 3 przeciwko Pitce i Sloncu.Yahoo82 pisze: Co do porównania BO-BB moim zdaniem BO wypadają lepiej. Za te same punkty dostajemy więcej Wo, więcej szeregów i więcej ataków kosztem kilku cali w szarży. Nie zmienia to jednak faktu, że jak na jednych z najpotężniejszych rębajłów warhammerowego świata czarnuchy to leszcze i tyle.
Mi sie podobal ten pomysl z BB, jako bunkrem dla herosow, bo wtedy nie ma problemu z dobrym pancerzem bohaterow.
z drugiej strony zielone nigdy do twardych nie nalezeli wiec masz oddzial za pierdyliard punktow->jak go wtopisz to masz gdzies w okolicy solida w plecy.
poza tym-sami tez nie sa jacys mega wypasni wiec z duza czescia wrogow sobie nijak nie poradza.
z plusow oczywiscie odp na stompe+szybkosc i dodatkowe 2AS na bohaterach.
co do wilkow->ja w te duze wagony nie wierze. malo jest oddzialow ktore beda mialy mniej szeregow i przez ktore spokojnie przejada. nawet z tymi smiechowymi szmaciarzami...znaczy goblinska kadra dowodcza.
do tego kwestia-zaczynanie/animozja/waaagh z IF.
ps.po kilku grach zielonymi dochodze do wniosku ze na tle przeciwnikow ta armia nie ma nic do powiedzenia. zmieniaja sie edycje, sa nowe AB i coraz wiecej rzeczy ktore sa nie do ruszenia w zaden sposob (a reszta ma masakryczna liczbe W jaka trzeba zadac zeby miec z tego jakiekolwiek punkty).
czasu mam na granie nie za duzo,energii i zapalu rowniez. rownie dobrze bawie sie wystawiajac bretke. takze zieloni w pudelkach czekaja na lepsiejsze czasy.
poza tym-sami tez nie sa jacys mega wypasni wiec z duza czescia wrogow sobie nijak nie poradza.
z plusow oczywiscie odp na stompe+szybkosc i dodatkowe 2AS na bohaterach.
co do wilkow->ja w te duze wagony nie wierze. malo jest oddzialow ktore beda mialy mniej szeregow i przez ktore spokojnie przejada. nawet z tymi smiechowymi szmaciarzami...znaczy goblinska kadra dowodcza.
do tego kwestia-zaczynanie/animozja/waaagh z IF.
ps.po kilku grach zielonymi dochodze do wniosku ze na tle przeciwnikow ta armia nie ma nic do powiedzenia. zmieniaja sie edycje, sa nowe AB i coraz wiecej rzeczy ktore sa nie do ruszenia w zaden sposob (a reszta ma masakryczna liczbe W jaka trzeba zadac zeby miec z tego jakiekolwiek punkty).
czasu mam na granie nie za duzo,energii i zapalu rowniez. rownie dobrze bawie sie wystawiajac bretke. takze zieloni w pudelkach czekaja na lepsiejsze czasy.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Jeszcze troche potrybilem i doszedlem do wniosku, ze trzeba sprawdzic orkowych kowbojow - Debek gra na bretonskich od zarania dziejow, moze zieloni nie beda duzo gorsi. Zwlaszcza z wypadaniem z waaagh! w kluczowych momentach. Choc wielkich nadziei i tak nie mam:
1 Black Orc Warboss @ 454.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30.0]
Ulag's Akk'rit Axe [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Wyvern @ [200.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 157.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Collar of Zorga [5.0]
Crown of Command [35.0]
Sword of Might [10.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 165.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Orc Warboss @ 170.0 Pts
General; Choppa
Armour of Destiny [50.0]
1 Night Goblin Shaman @ 135.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Feedback Scroll [50.0]
2x6 Trolls @ 240.0 Pts
38 Night Goblins @ 194.0 Pts
Netters; Shield; FCG; 1 Fanatic
30 Savage Big 'Uns @ 405.0 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician
2x1 Boar Chariot @ 80.0 Pts
3x5 Goblin Wolf Riders @ 185.0 Pts
Models in Army: 95
Total Army Cost: 2500.0
1 Black Orc Warboss @ 454.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30.0]
Ulag's Akk'rit Axe [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Wyvern @ [200.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 157.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Collar of Zorga [5.0]
Crown of Command [35.0]
Sword of Might [10.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 165.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Orc Warboss @ 170.0 Pts
General; Choppa
Armour of Destiny [50.0]
1 Night Goblin Shaman @ 135.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Feedback Scroll [50.0]
2x6 Trolls @ 240.0 Pts
38 Night Goblins @ 194.0 Pts
Netters; Shield; FCG; 1 Fanatic
30 Savage Big 'Uns @ 405.0 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician
2x1 Boar Chariot @ 80.0 Pts
3x5 Goblin Wolf Riders @ 185.0 Pts
Models in Army: 95
Total Army Cost: 2500.0
Wczoraj wieczorem rozkminiałem masę różnych kowbojów.
Wnioski ogólne i apropos Twojej rozpy:
Kowboje po części mają zastępować fasty.
Do tego masz za mało punktów na B&G.
Wywal 1-2 fasty i tak przemebluj cory, żeby jeszcze jedne gobliny ze sztandarem wcisnąć.
Pozatym kowboj BSB przy 2x trollach to dość ryzykowna sprawa jak na mój gust.
Wnioski ogólne i apropos Twojej rozpy:
Kowboje po części mają zastępować fasty.
Do tego masz za mało punktów na B&G.
Wywal 1-2 fasty i tak przemebluj cory, żeby jeszcze jedne gobliny ze sztandarem wcisnąć.
Pozatym kowboj BSB przy 2x trollach to dość ryzykowna sprawa jak na mój gust.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Wystawilem fasty tylko po to, zeby bronic kowbojow. Ale masz racje - na B&G padaka na maksa. Chyba sprobuje wyjebac jednak tych dzikusow i zamiast tego kolejne dwa klocki night goblinow + fanole. Kupilem duzo figurek u blessa, warto sprobowac. Akurat sie 2x40 zmiesci.
A fasty polacze w jeden wiekszy klocek z tarczami i sztandarem, przynajmniej kowboje beda mieli jakis oddzial, z ktorego beda mogli spokojnie operowac. Za 180 punktow wejdzie pewnie ze 13 z tarczami, muzykiem i sztandarem. Ciezka kawaleria normalnie
A ogolnie jak Ci sie widzi plan z wywaleniem maszyn? I rozpa calosciowo?
A fasty polacze w jeden wiekszy klocek z tarczami i sztandarem, przynajmniej kowboje beda mieli jakis oddzial, z ktorego beda mogli spokojnie operowac. Za 180 punktow wejdzie pewnie ze 13 z tarczami, muzykiem i sztandarem. Ciezka kawaleria normalnie
A ogolnie jak Ci sie widzi plan z wywaleniem maszyn? I rozpa calosciowo?
Ostatnio zmieniony 4 lis 2010, o 09:41 przez swieta_barbara, łącznie zmieniany 1 raz.
What? Kowboje maja tysiac razy wiecej zastosowan i mozliwosci niz fasty.Kołata pisze: Kowboje po części mają zastępować fasty.
Poza tym - masz rację:
- brak totemu
- ryzykowne wystawienie szczegolnie cennego BSB (brak lookouta)
- mało szandarów na B&G - tracisz punkt i game over
- za duzo fastów (po co??)
- brak championa na savagach moze sie czesto odbić czkawką (szczegolnie, jesli bedzie tam generał). Wywal jednego savaga i dodaj bossa. Naprawde skorzystasz.
EDIT: Spoznilem się.
Kowboje PO CZĘŚCI mają zastępować fasty.bless pisze:What? Kowboje maja tysiac razy wiecej zastosowan i mozliwosci niz fasty.Kołata pisze: Kowboje po części mają zastępować fasty.
Oczywiste że mają więcej zastosowań.
Bez totemu da się imo grać, ale musi być wtedy sneaky stealin. To taki trochę słabszy totem (daje 2 kości zamiast 3).
Wywalenie maszyn to nie mój styl Są potrzebne z wielu względów.
Wagon wilków - do sprawdzenia.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
No dobra, to sobie porozkminiam chwilke na papierze. Przy zalozeniu tych zmian, o ktorych mowilem (tj. Savage Out, 80 NG in, 3x5 wolf riders -> 13 wolf rider heavy cavalry) biore na tapete potencjalnych przeciwnikow.
Na poczatek VC. Mam 2 magiczne kosy, czyli nie za bardzo musze sie bac eterykow. Wampir lord nie ma zbyt duzej manewrowosci, bo moja wronka ma. Jesli udaloby mi sie jakis solidny kombat z gwardia zasadzic, tzn wrona do BSB, kowboj ze stubbornem, 6 trolli i oddzial nocnikow to chyba nawet potrafilbym ich porzadnie poszczerbic. Problemem oczywiscie jest niezatrzymwalna magia, ale bede to po prostu uwzglednial - 16 ruchu co ture i nic tego nie zatrzyma. Na ghule sprobowalbym sie bsb z fastami i trollami, na drugie ghule 2 oddzialy nocnikow. Rydwany do ogarniania smiecia. Z 7 punktow moze wyszarpne. Niezle!
Szczury - ciezko. Sztormowa blokuje mi w kluczowej turze wronke, zreszta moge zebrac warp cannon i bedzie zal. Gobliny powinny wygrac ze slavami, ale dominacja to mega trudny temat. Musialbym ja schwytac goblinami, dopchnac wronke i rydwany. Tak czy srak beznadziejnie. Kowboje grzezna, rydwany chuja moga, chyba ze z w kombo z goblinami - z drugiej strony zdaje sobie sprawe, ze animozja zrobi swoje, wiec nie ma co na nocniki za bardzo liczyc. Meczap z dupy, IMO 0:20.
Na poczatek VC. Mam 2 magiczne kosy, czyli nie za bardzo musze sie bac eterykow. Wampir lord nie ma zbyt duzej manewrowosci, bo moja wronka ma. Jesli udaloby mi sie jakis solidny kombat z gwardia zasadzic, tzn wrona do BSB, kowboj ze stubbornem, 6 trolli i oddzial nocnikow to chyba nawet potrafilbym ich porzadnie poszczerbic. Problemem oczywiscie jest niezatrzymwalna magia, ale bede to po prostu uwzglednial - 16 ruchu co ture i nic tego nie zatrzyma. Na ghule sprobowalbym sie bsb z fastami i trollami, na drugie ghule 2 oddzialy nocnikow. Rydwany do ogarniania smiecia. Z 7 punktow moze wyszarpne. Niezle!
Szczury - ciezko. Sztormowa blokuje mi w kluczowej turze wronke, zreszta moge zebrac warp cannon i bedzie zal. Gobliny powinny wygrac ze slavami, ale dominacja to mega trudny temat. Musialbym ja schwytac goblinami, dopchnac wronke i rydwany. Tak czy srak beznadziejnie. Kowboje grzezna, rydwany chuja moga, chyba ze z w kombo z goblinami - z drugiej strony zdaje sobie sprawe, ze animozja zrobi swoje, wiec nie ma co na nocniki za bardzo liczyc. Meczap z dupy, IMO 0:20.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Czemu?
Sprawdzilem sobie te rozpe punktowo, zmiescily sie mniej wiecej wszystkie zmiany o jakich mowilem. Stestuje ja w warunkach domowych, bo na turniej to jeszcze nie mam zapalu, zeby znowu becki zebrac. Ciekaw jestem jak to sie bedzie sprawdzac, na papierze nie wyglada tragicznie:
1 Black Orc Warboss @ 454.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30.0]
Ulag's Akk'rit Axe [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Wyvern @ [200.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 157.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Collar of Zorga [5.0]
Crown of Command [35.0]
Sword of Might [10.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 165.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Orc Warboss @ 170.0 Pts
General; Choppa
Armour of Destiny [50.0]
1 Night Goblin Shaman @ 135.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Feedback Scroll [50.0]
6 Trolls @ 240.0 Pts
6 Trolls @ 240.0 Pts
13 Goblin Wolf Riders @ 199.0 Pts
Light Armour; Shield; FCG
37 Night Goblins @ 191.0 Pts
Netters; Shortbow; FCG; 1 Fanatic
38 Night Goblins @ 194.0 Pts
Netters; Shield; FCG; 1 Fanatic
38 Night Goblins @ 194.0 Pts
Netters; Shield; FCG; 1 Fanatic
1 Boar Chariot @ 80.0 Pts
1 Boar Chariot @ 80.0 Pts
Models in Army: 137
Total Army Cost: 2499.0
edit: haha, to pierwsza moja rozpa od dawna, gdzie nie mam ani jednego oddzialu orkow, a za to mnostwo goblinow. Trzeba bedzie ich jakos madrze posklejac razem podstawkami, zeyb nie wystawiac tego pol wieczoru. A tymczasem zaczynam kminic jakies spejs orkz.
Sprawdzilem sobie te rozpe punktowo, zmiescily sie mniej wiecej wszystkie zmiany o jakich mowilem. Stestuje ja w warunkach domowych, bo na turniej to jeszcze nie mam zapalu, zeby znowu becki zebrac. Ciekaw jestem jak to sie bedzie sprawdzac, na papierze nie wyglada tragicznie:
1 Black Orc Warboss @ 454.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30.0]
Ulag's Akk'rit Axe [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Wyvern @ [200.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 157.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Collar of Zorga [5.0]
Crown of Command [35.0]
Sword of Might [10.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 165.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
1 Orc Warboss @ 170.0 Pts
General; Choppa
Armour of Destiny [50.0]
1 Night Goblin Shaman @ 135.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Feedback Scroll [50.0]
6 Trolls @ 240.0 Pts
6 Trolls @ 240.0 Pts
13 Goblin Wolf Riders @ 199.0 Pts
Light Armour; Shield; FCG
37 Night Goblins @ 191.0 Pts
Netters; Shortbow; FCG; 1 Fanatic
38 Night Goblins @ 194.0 Pts
Netters; Shield; FCG; 1 Fanatic
38 Night Goblins @ 194.0 Pts
Netters; Shield; FCG; 1 Fanatic
1 Boar Chariot @ 80.0 Pts
1 Boar Chariot @ 80.0 Pts
Models in Army: 137
Total Army Cost: 2499.0
edit: haha, to pierwsza moja rozpa od dawna, gdzie nie mam ani jednego oddzialu orkow, a za to mnostwo goblinow. Trzeba bedzie ich jakos madrze posklejac razem podstawkami, zeyb nie wystawiac tego pol wieczoru. A tymczasem zaczynam kminic jakies spejs orkz.