8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: minosso »

drazac dalej temat zdawania testu inicjatywy na monsterach... Czy kiedy strzelamy z katapy to kiedy dostaje i jezdziec i monster to nie zdaja na najwyzszych tylko na swoich a kiedy jest template z czaru i dostaja rowniez 2 modele to ridden monsters nie maja takich zasad jak kawaleria. W rb pisze ze kawaleria jest traktowana jako jeden model lecz ridden monsters juz nie.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

minosso pisze:W rb pisze ze kawaleria jest traktowana jako jeden model lecz ridden monsters juz nie.
to czym jest w takim razie ridden monster? dwoma modelami?

rzuć okiem na str 105 RB. Ridden Monsters -> Templates
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, o 15:35 przez Asassello, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Słowo model jest w tym przypadku nadużywane. Smok z kolesiem na nim jest jak najbardziej jednym modelem, ale o dwóch osobnych profilach.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Byro pisze:Nie mówię o wzornikach. Raczej myślę o czarach typu model musi zdać test tego czy owego, albo kadzidełka cenzorów.
Q: When hits, other than from shooting and close combat attacks, are
inflicted upon a unit how are these hits resolved? (p42)
A: As per the ‘Resolving Unusual Attacks’ box. Note that all
hits resolved in this way will count as shooting attacks for
working out who is hit.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: minosso »

czytam wlasnie zasady ze 105 przedtem rowniez je czytalem. I jest tam wyraznie napisane ze jeden model jest uderzony z duza sila a drugi z mniejsza i pisze tam o modelu wiec mysle ze przy innych testach typu template jest podobnie

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

minosso pisze:czytam wlasnie zasady ze 105 przedtem rowniez je czytalem. I jest tam wyraznie napisane ze jeden model jest uderzony z duza sila a drugi z mniejsza i pisze tam o modelu wiec mysle ze przy innych testach typu template jest podobnie
Jest tam też napisane, że trafiony jest zarówno monster jak i jeździec.
Losowany jest tylko big hit (a to co innego niż samo trafienie).
Obrazek

Awatar użytkownika
Krechafety
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108

Post autor: Krechafety »

Dwa szybkie pytania mam, bo nie mogę znaleźć w podręczniku.

1. Czy wampiry mogą rzucić popychaczkę dwa razy na ten sam oddział tak, aby zaszarżował, a potem miał ASF i przerzuty?

2. Czy oddział z hate musi zawsze gonić przeciwnika i robić overruna?
Herbalist high grade specialist
Export green stash, import green cash
Buy nuff pum pum so di money get wash
Yo unfeel exit no more call us no rush yeah

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

RabinOfChaos pisze: 1. Czy wampiry mogą rzucić popychaczkę dwa razy na ten sam oddział tak, aby zaszarżował, a potem miał ASF i przerzuty?
Jeśli dobrze pamiętam, to wszelkie popychaczki można rzucać tylko raz na dany oddział, ale może ktoś to potwierdzi. Z drugiej strony jak Dance Macabre wchodzi na unit, który jest już w combacie ma inny efekt, więc chyba można tak, ale tak jak mówiłem, nie jestem na 100% pewny.
RabinOfChaos pisze: 2. Czy oddział z hate musi zawsze gonić przeciwnika i robić overruna?
Teraz wszyscy muszą gonić, ale też wszyscy mogą zdać liderkę, żeby się powstrzymać. Jedynie Frenzy zmusza do pościgu.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

1. możesz popchnąć tylko raz, rzucać możesz ile razy chcesz
2. hate nie zmusza do gonienia w tej ed

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Jak to teraz jest:
- są darmowe pivoty dla rydwanów, potworów i tym podobnych?
- skinki mają jakieś kary za rzucanie javelinami po ruchu/marszu czy też za daleki zasięg?

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Waldi pisze:Jak to teraz jest:
- są darmowe pivoty dla rydwanów, potworów i tym podobnych?
- skinki mają jakieś kary za rzucanie javelinami po ruchu/marszu czy też za daleki zasięg?
Pivoty są darmowe. Skinki mają minus tylko za daleki zasięg. Nie mają minusu za ruch i stand&shoot. Do tego skirmish może strzelać po marszu.

Awatar użytkownika
Krechafety
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108

Post autor: Krechafety »

Afro pisze:
RabinOfChaos pisze: 1. Czy wampiry mogą rzucić popychaczkę dwa razy na ten sam oddział tak, aby zaszarżował, a potem miał ASF i przerzuty?

Jeśli dobrze pamiętam, to wszelkie popychaczki można rzucać tylko raz na dany oddział, ale może ktoś to potwierdzi. Z drugiej strony jak Dance Macabre wchodzi na unit, który jest już w combacie ma inny efekt, więc chyba można tak, ale tak jak mówiłem, nie jestem na 100% pewny.
O ile pamiętam, to w BP jest zapis, że Danse Macabre cannot be recast, ale chcę mieć całkowitą pewność.
Herbalist high grade specialist
Export green stash, import green cash
Buy nuff pum pum so di money get wash
Yo unfeel exit no more call us no rush yeah

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

Jeśli czar ten raz już został na odział rzucony z pozytywnym skutkiem nie można tego zrobić 2 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Morti w AB do VC jest zapis ze mozna recastowac czary z domeny VC 0-1-2, AB > RB, errata GW nie zmienila tych zapisow wiec obowiazuja.

@RabinOfChaos to jest 8 edycja a nie Balancing Patch z 7 :)
ej a w ogole widzisz subtelna roznice miedzy "recast" a rzucaniem kilka razy na ten sam oddział?
recast jest dla tego samego czarodzieja, aktualna konstrukcja magii nie pozwala na ponowne rzucenie czaru jesli poprzedni nie wyszedl, bo konczysz czarowanie tym czarodziejem w ogole na te ture magii

w opisie czaru VanHells jest uwaga, ze oddział moze ruszyc sie za pomoca czaru tylko raz w turze magii

jesli masz w armii jeszcze np 2 necro to kazdy znich o ile zna moze na ten sam oddzial rzucac czar, ale patrz wyżej

uscislenia sedziowskie nic nie mowia o zakazie recastowania tego czaru, ani errata
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

yhm no tak
a teraz takie pytania:
Czy jeśli bohater będzie odporny na killing blow'a to czy będzie też odporny na Heroika?
Czy jeśli na kości wypadnie 2 i dodam do tego 2lvlczarodzieja to czar na 4+ uda się?

Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: minosso »

Asassello pisze:
minosso pisze:czytam wlasnie zasady ze 105 przedtem rowniez je czytalem. I jest tam wyraznie napisane ze jeden model jest uderzony z duza sila a drugi z mniejsza i pisze tam o modelu wiec mysle ze przy innych testach typu template jest podobnie
Jest tam też napisane, że trafiony jest zarówno monster jak i jeździec.
Losowany jest tylko big hit (a to co innego niż samo trafienie).

A maly hit co z nim? W ksiazce na 105 wyraznie pisze ze duzego hita rozlosuwujemy miedzy nimi a maly hit :

"all other MODELS are hit at the lower strength"
I pisze takze o jezdzcach czyli jak na stegadonie mamy wiecej skinkow zgadza sie?

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

Morti pisze:Czy jeśli na kości wypadnie 2 i dodam do tego 2lvlczarodzieja to czar na 4+ uda się?
nie,i nie możesz już magowac tym magiem

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Morti pisze:Czy jeśli bohater będzie odporny na killing blow'a to czy będzie też odporny na Heroika?
tak, zobacz opis Killing i Heroic :P różnica tylko w rodzaju jednostek na jakie może mieć wpływ
Morti a taki przyklad z czarem jak wół jest w podręczniku. Przeczytać, nie pytać :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

minosso pisze:
Asassello pisze:
minosso pisze:czytam wlasnie zasady ze 105 przedtem rowniez je czytalem. I jest tam wyraznie napisane ze jeden model jest uderzony z duza sila a drugi z mniejsza i pisze tam o modelu wiec mysle ze przy innych testach typu template jest podobnie
Jest tam też napisane, że trafiony jest zarówno monster jak i jeździec.
Losowany jest tylko big hit (a to co innego niż samo trafienie).
A maly hit co z nim? W ksiazce na 105 wyraznie pisze ze duzego hita rozlosuwujemy miedzy nimi a maly hit :

"all other MODELS are hit at the lower strength"
I pisze takze o jezdzcach czyli jak na stegadonie mamy wiecej skinkow zgadza sie?
nie rozumiem do czego zmierzasz tą wypowiedzią, mógłbyś ją ukonkretnić albo dać jakiś przykład.
Bo trudno się z Tobą nie zgodzić - tak jest napisane w RB.
ale jakie wnioski z tego wyciągasz to już jasno nie określiłeś.

pozdrawiam
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Zapewne chodzi o to że Templatką dostaje cały monster, z tym że należy wylosować co dostaje Big Hita i tak jak masz stegadona z bandą skinków i priestem to losujesz co dostało big hita a wszystko pozostałe dostaje small hita.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Zablokowany