Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
No racaja;) ale mali inżynierowi by się przydali w razie w masz przerzut na tabelę wybuchu
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
stereotypy ja na 2700 gram na 3 maszynach (4 jeśli liczyć kowadlo) i bardzo sobie chwalę. Klocki baaardzo dużo zyskały, szkoda tego nie wykorzystaćeddie pisze:imo masz mało strzelania jak na te punkty 3 maszyny to wystarczały w 7 ed
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
+1Arbiter Elegancji pisze:stereotypy ja na 2700 gram na 3 maszynach (4 jeśli liczyć kowadlo) i bardzo sobie chwalę. Klocki baaardzo dużo zyskały, szkoda tego nie wykorzystaćeddie pisze:imo masz mało strzelania jak na te punkty 3 maszyny to wystarczały w 7 ed
Też jestem coraz bardziej przekonany do "pieszych" armii. Klocek piechoty przynajmniej nie wybucha
Ja tu tylko sprzątam.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
eddie pisze:tak oczywiście ale tych 13 kuszników w dobie klocków po 30 luda nic nie zrobi
i tu się zgodzę, sam grając podobną rozpą wywaliłbym organki lub kuszoli (raczej organki). Ale nawet rozpiską z oboma tymi jednostkami spokojnie można powalczyć i wtedy samemu sprawdzić czym ci się lepiej gra, co można by było jeszcze potestować lub zmienić.eddie pisze:do ściągania fastów ma organki
Moją? proszę bardzo:eddie pisze:Mógłbyś przybliżyć tą rozpiskę ?
1 * Dwarf Lord @ 301.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon;
Rune of Preservation
Rune of Resistance
Rune of Stone
Master Rune of Kragg the Grim
Rune of Fury
Rune of Fate
1 Runelord @ 368.0 Pts
Anvil of Doom; Shield
Spelleater Rune
1 BSB @ 160.0 Pts
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Rune of Cleaving
1 Runesmith @ 147.0 Pts
Shield
Master Rune of Challenge
Spelleater Rune
30 Warriors @ 325.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
30 Longbeards @ 415.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
30 Hammerers @ 428.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Master Rune of Grugni
20 Miners @ 245.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
1 Cannon @ 90.0 Pts
1 Cannon @ 95.0 Pts
Rune of Burning
1 Cannon @ 125.0 Pts
Rune of Forging
Total Army Cost: 2699.0
Na większe punkty wchodzą runy na cannona (forging + burning) i tarcze na hamkach/longach, na 2900 dochodzi dycha kuszoli. Na mniejsze odpada goły cannon i ward z lorda. rozpa ma tylko problem z monstertruckiem jeśli nie zaczynam, ale i tak nie jest tragicznie bo przez pierwsze dwie tury najczęściej odstrzeliwuje obie hydry i jeszcze jakiegoś monstera. Trzeba też uważać na szczury bo jak duży kloc wjedzie w bok moich klocków to jest po zabawie
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, o 20:03 przez Arbiter Elegancji, łącznie zmieniany 1 raz.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
QFTGremli pisze:+1Arbiter Elegancji pisze:stereotypy ja na 2700 gram na 3 maszynach (4 jeśli liczyć kowadlo) i bardzo sobie chwalę. Klocki baaardzo dużo zyskały, szkoda tego nie wykorzystaćeddie pisze:imo masz mało strzelania jak na te punkty 3 maszyny to wystarczały w 7 ed
Też jestem coraz bardziej przekonany do "pieszych" armii. Klocek piechoty przynajmniej nie wybucha
ja sam w swojej standardowej rozpie mam tylko 3 maszynki (+ kowadlo) i mowie tu o rozpisce na 3k
bardzo proste i fajne założenie ma ta rozpa.eddie pisze:tak oczywiście ale tych 13 kuszników w dobie klocków po 30 luda nic nie zrobi a 180 pkt w postaci klopy anihiluje klocek w 2 tury ( może przesadziłem) do ściągania fastów ma organki
Mógłbyś przybliżyć tą rozpiskę ?
jesli przeciwnik ma fasty -> organki
jesli przeciwnik ma maszyny -> kusznicy i armatka
jesli ma same klocki -> wszystko
jesli ma kawe -> organki i warriorzy.
na 1,5k za wiele sie nie wstawi
a w dobie 30 luda chodzacych z dwurakami AS w najlepszym wypadku bedzie 4+ (gromril albo chaos armour).
co przy 15 kusznikach z S4 obniza im go o 1 - moze zrobic calkiem niezla sieczke. majac dwie tury na strzelanie jest sie w stanie sciagnac max. 30 luda przy WIEEEEELLLKIM farcie a normalnie sciagnie sie gdzies kolo 10-15. czyli przetrzebiony klocek o polowe z ktorym warriorzy daja sobie spokojnie rade.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
A co sadzicie o czyms takim na 2200?
Runelord general - tarcza, RoStone+przerzut, RoPreservation, 3xRoSpellbraking, RoFire+RoSpeed
Thane BSB - AS+1 przerzut, RoFire
25 Warriors FCG, dwuraki
29 Longbeards FCG
30 Hammerers FCG
Cannon RoForging
Cannon RoForging, RoFire
Klopencja +2Sily, przerzut scatterki, inzynier
Klopencja +1Sily, przerzut scatterki, inzynier
Organki
Ewentualna zmiana - dzialo z samym forgingiem out, wojownikow do 31, MRoGrungni na Hammererach.
Bohaterowie nie maja walczyc, tylko nosic scrolle, dawac przerzuty, zdejmowac GG regenke , ewentualnie trzymac kogos w challenge'u.
Runelord general - tarcza, RoStone+przerzut, RoPreservation, 3xRoSpellbraking, RoFire+RoSpeed
Thane BSB - AS+1 przerzut, RoFire
25 Warriors FCG, dwuraki
29 Longbeards FCG
30 Hammerers FCG
Cannon RoForging
Cannon RoForging, RoFire
Klopencja +2Sily, przerzut scatterki, inzynier
Klopencja +1Sily, przerzut scatterki, inzynier
Organki
Ewentualna zmiana - dzialo z samym forgingiem out, wojownikow do 31, MRoGrungni na Hammererach.
Bohaterowie nie maja walczyc, tylko nosic scrolle, dawac przerzuty, zdejmowac GG regenke , ewentualnie trzymac kogos w challenge'u.
Takie pytanie moje dotyczące obecnej edycji, gdyż grywam na co dzień w piątą:
Dlaczego Flame Cannon w obecnej edycji ma opinię skopanego i nikt go do rozpisek nie wkłada?
Na pierwszy rzut oka maszyna powinna robić furorę na battlowych stołach..
Pozdrawiam
Dlaczego Flame Cannon w obecnej edycji ma opinię skopanego i nikt go do rozpisek nie wkłada?
Na pierwszy rzut oka maszyna powinna robić furorę na battlowych stołach..
Pozdrawiam
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Dlatego że errata zmienia działanie FC, zamiast zasad opisanych w Armybooku stosuje się te w Rulebooku. A te z rulebooka są żałosne; zasięg to tylko rzut artylerką a nie rzut + deklaracja (ta 12")
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, o 21:08 przez Arbiter Elegancji, łącznie zmieniany 1 raz.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
FC ciagle zadaje d3 ran i w sumie od pierwszego faq'a zadawal.
minuesem jest to o czym arbiter juz wspomnial - nie ma okreslanego zasiegu poczatkowego. jest tylko rzut kostka jak daleko pocisk polecial + templatka.
z ta zasada FC strzeli sobie raz na gre i nie jest wcale powiedziane, ze przeciwnik dostanie.
minuesem jest to o czym arbiter juz wspomnial - nie ma okreslanego zasiegu poczatkowego. jest tylko rzut kostka jak daleko pocisk polecial + templatka.
z ta zasada FC strzeli sobie raz na gre i nie jest wcale powiedziane, ze przeciwnik dostanie.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
my bad, zapomnialem o tym dopisku. Ale w sumie niewiele to zmienia i tak jest plewnyMorsereg pisze:FC ciagle zadaje d3 ran i w sumie od pierwszego faq'a zadawal.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Dzięki za wyjaśnienie. A są jakieś szanse na zmianę tego droga negocjacji z LS? W końcu maszyna za 140 pkt, a to obcięcie zasięgu jest co najmniej.. dziwne. Szczerze mówiąc nie znałem tej zasady, i FC w tych kilku 8 edycyjnych grach był bardzo fajnym rozwiązaniem.
Jeszcze jedno pytanie: czy inżynier duży da mi jakieś bonusy jeżeli stacjonuje w 3'' do FC? Niestety nie mam nowego podręcznika, więc nie mogę sam sprawdzić.
Pozdrawiam
Jeszcze jedno pytanie: czy inżynier duży da mi jakieś bonusy jeżeli stacjonuje w 3'' do FC? Niestety nie mam nowego podręcznika, więc nie mogę sam sprawdzić.
Pozdrawiam
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
nie, ale MI ma w takiej sytuacji Look out'a na 4+ na takich samych zasadach jakby stal 3" od klocka z 5+ modeli.Fluffy pisze:Jeszcze jedno pytanie: czy inżynier duży da mi jakieś bonusy jeżeli stacjonuje w 3'' do FC?
Co do negocjacji z LL, to byłyby bezpodstawne, zasady są jasne. Na tej samej zasadzie musiałyby być wprowadzone zmiany w innych armiach...
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Porzuć FC na rzecz organek i cannona.
Dają większy zasięg i pewnośc, że strzelisz sobie z nich więcej razy niż ten jeden.
No i pozostaje zawsze powerny grapeshot z działa - działają wtedy jak organy, tylko na mniejszy zasięg.
Dają większy zasięg i pewnośc, że strzelisz sobie z nich więcej razy niż ten jeden.
No i pozostaje zawsze powerny grapeshot z działa - działają wtedy jak organy, tylko na mniejszy zasięg.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
i musisz kulać na trafienie, więc jest fajnie jak nie masz żadnych ujemnych modyfikatorów i dobrze kulnieszcahir pisze:działają wtedy jak organy, tylko na mniejszy zasięg
Ooo, a to niespodzianka, że trzeba na hit rzucać.?
Ale sprawdziłem RB i rzeczywiście... Do tej pory grałem tym jak na organach
Za co oczywiście przepraszam i nie omieszkam powiadomić osób, z którymi grałem.
Ale sprawdziłem RB i rzeczywiście... Do tej pory grałem tym jak na organach
Za co oczywiście przepraszam i nie omieszkam powiadomić osób, z którymi grałem.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
bez ujemnych modyfikatorow to znaczy, ze przeciwnik jest 6 cali od ciebie. to znaczy, ze cos jest nie tak i jakas czesc planu sie nie powiodla
ja osobiscie nie uzywam zadnych rarow w tej edycji.
FC - byly opisywane wczesniej,
zyrki - nie maja auto-hitow od templatki (trzeba kulac na 4+ za czesciowo pokrytych), nie moga marszowac i strzelac jednoczesnie, S3 na dzialku :/ jedynym plusem jest jego mobilnosc ale w tej edycji nawet nie obcina sie marszu. jest niestety za malo plusow za ta cene.
organki - ME nie daje przerzutow wiec wybuchaja i nie zawsze jest to 10 hitow. bardzo czesto to 6 hitow. wole doplacic 20 punktow i wystawic 10 thunderersow. przynajmniej mam pewnosc, ze bede mial te 10 strzalow koniec koncow i tak wchodzi 5 - 6 ale ci moga jeszcze we flanke wejsc i dzieki nim mozna wygrac walke.
tak wiec IMHO rary mamy bardzo plewne.
zastanawialem sie tez nad tym by wywalic 30 hammererow i wstawic 30 longow za nich - minusem jest to, ze longbeardsi wychodza drozej o 25 pkt.(oczywiscie z 2h weaponami i FCG). maja takie same statystyki do: WS, S, T i AS.
longowie wydaja sie byc lepszym wyborem w tej edycji. maja wbudowana odpornosc na fear/terror i inne testy paniki (tak zostalo ustalone) i co wiecej daja przerzut na panike w odleglosci 6"
w tym momencie musialbym wstawic 2x organki (sic!) zamiast 20 strzelcow.
co sadzicie?
ja osobiscie nie uzywam zadnych rarow w tej edycji.
FC - byly opisywane wczesniej,
zyrki - nie maja auto-hitow od templatki (trzeba kulac na 4+ za czesciowo pokrytych), nie moga marszowac i strzelac jednoczesnie, S3 na dzialku :/ jedynym plusem jest jego mobilnosc ale w tej edycji nawet nie obcina sie marszu. jest niestety za malo plusow za ta cene.
organki - ME nie daje przerzutow wiec wybuchaja i nie zawsze jest to 10 hitow. bardzo czesto to 6 hitow. wole doplacic 20 punktow i wystawic 10 thunderersow. przynajmniej mam pewnosc, ze bede mial te 10 strzalow koniec koncow i tak wchodzi 5 - 6 ale ci moga jeszcze we flanke wejsc i dzieki nim mozna wygrac walke.
tak wiec IMHO rary mamy bardzo plewne.
zastanawialem sie tez nad tym by wywalic 30 hammererow i wstawic 30 longow za nich - minusem jest to, ze longbeardsi wychodza drozej o 25 pkt.(oczywiscie z 2h weaponami i FCG). maja takie same statystyki do: WS, S, T i AS.
longowie wydaja sie byc lepszym wyborem w tej edycji. maja wbudowana odpornosc na fear/terror i inne testy paniki (tak zostalo ustalone) i co wiecej daja przerzut na panike w odleglosci 6"
w tym momencie musialbym wstawic 2x organki (sic!) zamiast 20 strzelcow.
co sadzicie?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Wracając do tematu 3 maszyn
@ Morsereg Co zrobisz jak będziesz walczyl przeciw he na 40 Wl i 6 orłach i do tego jakieś inne klocek bo przecież na 3 k tego się trochę zmieści. Nie spowolnisz z kowadła tego wszystkiego. Albo jak dostaniesz imperium na porno strzelaniu z tanimi klockami piechoty , on będzie miał przewagę ognia porozwala ci maszyny a zanim ty się do niego doczłapiesz dostaniesz kulkę w łep. I jeszcze jeden przykład chaos na klocu chosenów i marudach na piechotę w warshirainami w combaci raczej cię to nie zmieli od razu ale słabe też to nie jest.
Mimo losowości maszyn są one pewniejsze niż w poprzedniej ed, i ładnie kroją duże hordowe kloce. Dlatego imo 3 maszyny to za mało nawet przy dobrej krasnoludzkiej piechocie
@ Morsereg Co zrobisz jak będziesz walczyl przeciw he na 40 Wl i 6 orłach i do tego jakieś inne klocek bo przecież na 3 k tego się trochę zmieści. Nie spowolnisz z kowadła tego wszystkiego. Albo jak dostaniesz imperium na porno strzelaniu z tanimi klockami piechoty , on będzie miał przewagę ognia porozwala ci maszyny a zanim ty się do niego doczłapiesz dostaniesz kulkę w łep. I jeszcze jeden przykład chaos na klocu chosenów i marudach na piechotę w warshirainami w combaci raczej cię to nie zmieli od razu ale słabe też to nie jest.
Mimo losowości maszyn są one pewniejsze niż w poprzedniej ed, i ładnie kroją duże hordowe kloce. Dlatego imo 3 maszyny to za mało nawet przy dobrej krasnoludzkiej piechocie
Dobrej, ale nie najlepszej. IMHO WoCh ma o wiele lepsze kloki od naszych i imba jeźdźców
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."