8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Jeśli szarżuje w tych warriorów i dotyka ich przednim rogiem to szarża jest jak najbardziej udana.
Ok. Rozumiem. A co z rampage Hellcannona - "...becomes subject to the
Random Movement (3D6) special rule. When it moves it must
pivot to face the closest enemy unit before it makes its move.”
Co się z działem dzieje, gdy zostanie tak przyblokowana jak wspomniana wyżej abominacja?:
- zatrzymuje się w miejscu, bo nie może w ogóle zrobić pivota?
- automatycznie wpada w oddział, gdyż przy wykonywaniu Random Movement (a pivot jest chyba jego częścią) dotknął wrogiego oddziału?
Może mi też ktoś wskazać, gdzie w podręczniku jest napisane, że stegadony (i inne takie robią pivoty) a nie wheele?
I proszę o definicję "missile", rozumiem, że strzały i np bełty są pociskami, kule armatnie, głazy z katapult też, magic missile to oczywiście też missile, ale direct damage missile już nie jest, prawda? I pewnie missilem nie są: zionięcia, krzyki banshee itd?
I co z głazami terradonów, atakami flamersów i screamerów?
Random Movement (3D6) special rule. When it moves it must
pivot to face the closest enemy unit before it makes its move.”
Co się z działem dzieje, gdy zostanie tak przyblokowana jak wspomniana wyżej abominacja?:
- zatrzymuje się w miejscu, bo nie może w ogóle zrobić pivota?
- automatycznie wpada w oddział, gdyż przy wykonywaniu Random Movement (a pivot jest chyba jego częścią) dotknął wrogiego oddziału?
Może mi też ktoś wskazać, gdzie w podręczniku jest napisane, że stegadony (i inne takie robią pivoty) a nie wheele?
I proszę o definicję "missile", rozumiem, że strzały i np bełty są pociskami, kule armatnie, głazy z katapult też, magic missile to oczywiście też missile, ale direct damage missile już nie jest, prawda? I pewnie missilem nie są: zionięcia, krzyki banshee itd?
I co z głazami terradonów, atakami flamersów i screamerów?
To zależy jak jest zblokowana/y. Jeśli robiąc pivota dotknie przednim rogiem właściwej strefy oddziału, to w niego wpada. Jeśli natomiast dotnie inną częścią podstawki lub dotknie przednim rogiem, ale niewłaściwej strefy (nie tej, w której się znajduje, to kicha, nie dochodzi.Waldi pisze:Ok. Rozumiem. A co z rampage Hellcannona - "...becomes subject to the
Random Movement (3D6) special rule. When it moves it must
pivot to face the closest enemy unit before it makes its move.”
Co się z działem dzieje, gdy zostanie tak przyblokowana jak wspomniana wyżej abominacja?:
- zatrzymuje się w miejscu, bo nie może w ogóle zrobić pivota?
- automatycznie wpada w oddział, gdyż przy wykonywaniu Random Movement (a pivot jest chyba jego częścią) dotknął wrogiego oddziału?
Str. 27Może mi też ktoś wskazać, gdzie w podręczniku jest napisane, że stegadony (i inne takie robią pivoty) a nie wheele?
Generalnie missile odnosi się do ataków wykonywanych w fazie strzelania, wiec MM missilem nie jest. Są jednak od tego wyjątki.I proszę o definicję "missile", rozumiem, że strzały i np bełty są pociskami, kule armatnie, głazy z katapult też, magic missile to oczywiście też missile, ale direct damage missile już nie jest, prawda? I pewnie missilem nie są: zionięcia, krzyki banshee itd?
I co z głazami terradonów, atakami flamersów i screamerów?
Terki to właśnie taki wyjątek - to missle poza fazą strzelania.
Na temat krzyku była jakiś czas temu dyskusja, ale nie pamiętam jak się skończyła...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Mała poprawka - teraz w szarży nie robi sie nigdy pivotów. Zawsze wheel.
Moim zdaniem wykonują gdyż nie jest to deklaracja szarży. Należy traktować to jako szarżę dopiero po wykonaniu ruchu (gdy modele się zetkną). Zresztą przy random movements jest wyraźnie zaznaczone, że chodzi o pivot.
A jeszcze jedna kwestia, abominacja tak przyblokowana wykonuje reforma po wygraniu walki, traktuje to jako pivot? wheel? czy może się wtedy odblokować i zwrócić się przodem do tego bocznego oddziału?
A jeszcze jedna kwestia, abominacja tak przyblokowana wykonuje reforma po wygraniu walki, traktuje to jako pivot? wheel? czy może się wtedy odblokować i zwrócić się przodem do tego bocznego oddziału?
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Pivotów z tego co teraz zaglądałem do booka nie ma...
Przy ostatniej grze ktoś mi powiedział że test współczynników zdaje się na największym współczynniku oddziału. Nie ma przypadkiem tak że ta zasada działa tylko przy modelach o łączonych statystykach?
Pytanie :
Jeśli rzucam Dwellers below w odział z bohaterem(4S) a odział ma (3S)
To bohater ginie na +5 a odział na 4+ (jestem pewny że ta opcja jest poprawna, ale zawsze warto się upewnić )
Czy każdy w oddziale ginie na 5+
Z góry dziękuje za odpowieć
Pytanie :
Jeśli rzucam Dwellers below w odział z bohaterem(4S) a odział ma (3S)
To bohater ginie na +5 a odział na 4+ (jestem pewny że ta opcja jest poprawna, ale zawsze warto się upewnić )
Czy każdy w oddziale ginie na 5+
Z góry dziękuje za odpowieć
a propo złotego oka tęczy
misslem jest wszystko w shooting phase więc na banshee, zionięcia, flamery ward działa.
przy opisie screamerow:
misslem jest wszystko w shooting phase więc na banshee, zionięcia, flamery ward działa.
przy opisie screamerow:
Do lizakow nie mam booka ale myślę że jest podobnietreat as missle hits
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Zdaje się, że FAQ mówi o tym, że testuje się na wyższej gdy modele z wyższą to co najmniej połowa modeli w oddziale.Szymon pisze:Przy ostatniej grze ktoś mi powiedział że test współczynników zdaje się na największym współczynniku oddziału. Nie ma przypadkiem tak że ta zasada działa tylko przy modelach o łączonych statystykach?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Jest to zapisane w RB i dotyczy to testu jednostki, a nie modeluByro pisze:Zdaje się, że FAQ mówi o tym, że testuje się na wyższej gdy modele z wyższą to co najmniej połowa modeli w oddziale.Szymon pisze:Przy ostatniej grze ktoś mi powiedział że test współczynników zdaje się na największym współczynniku oddziału. Nie ma przypadkiem tak że ta zasada działa tylko przy modelach o łączonych statystykach?
Wiesz, w mojej kopii booka są. Na stronie 27.Młody Pajak pisze:Pivotów z tego co teraz zaglądałem do booka nie ma...
A jednak się nie zgodzę.Barbarossa pisze:Mała poprawka - teraz w szarży nie robi sie nigdy pivotów. Zawsze wheel.
Co do zasady - tak, nawet pojedynczy model w szarży robi wheela a nie pivota.
Jednak przykład Abomki jest wyjątkowy, ponieważ zasady jej ruchu i szarży są opisane w AB. A tam stoi jak wół, że pivotuje. Nie znalazłem w faqu zmiany tego zapisu, więc jest on nadrzędny nad zasadą z RB.
Więc dopóki ktoś nie poda cytatu, który powyższemu zaprzeczy, będę się upierał przy swoim.
Co do Helki podejrzewam, że jest podobnie, ale nie chce mi się teraz czytać booka i erraty, żeby to sprawdzic.
Random Movement nie używa wheel, a pivot on the spot. Ja sprawę abomki i innych losowych paści rozwiązuje tak:
-wyznaczamy kierunek
-pivot w miejscu*(wirtualny), jeśli się nie da(np. wchodzimy pivotem na jednostkę) to ruch się kończy
-mierzymy zasięg, jeśli szarża to przesuwamy(normalne zasady szarży), jeśli nie mamy zasięgu to obowiązują normalne zasady ruchu(1'' od)
*w przypadku gdy pivot prowdzi do 1'' od, to sprawdzamy czy jest zasięg szarży. jeśli nie to ruch się kończy(wracamy do sytuacji sprzed pivota).
-wyznaczamy kierunek
-pivot w miejscu*(wirtualny), jeśli się nie da(np. wchodzimy pivotem na jednostkę) to ruch się kończy
-mierzymy zasięg, jeśli szarża to przesuwamy(normalne zasady szarży), jeśli nie mamy zasięgu to obowiązują normalne zasady ruchu(1'' od)
*w przypadku gdy pivot prowdzi do 1'' od, to sprawdzamy czy jest zasięg szarży. jeśli nie to ruch się kończy(wracamy do sytuacji sprzed pivota).
Lidder pisze:Random Movement nie używa wheel, a pivot on the spot. Ja sprawę abomki i innych losowych paści rozwiązuje tak:
-wyznaczamy kierunek
-pivot w miejscu*(wirtualny), jeśli się nie da(np. wchodzimy pivotem na jednostkę) to ruch się kończy
-mierzymy zasięg, jeśli szarża to przesuwamy(normalne zasady szarży), jeśli nie mamy zasięgu to obowiązują normalne zasady ruchu(1'' od)
*w przypadku gdy pivot prowdzi do 1'' od, to sprawdzamy czy jest zasięg szarży. jeśli nie to ruch się kończy(wracamy do sytuacji sprzed pivota).
Eeee, nie.
Nie ma nigdzie zapisane że podczas tego pivotu [ już nie ma żadnych wirtualnych, to był tylko nasz wymysł ] możesz być bliżej niż 1" od czegokolwiek [ FoF ] a jeśli chcesz szarżować to najpierw musisz się obrócić w wybraną stronę. Abominacja i koło ma specyficzny rodzaj i zasadę poruszania a z tego co mi tłumaczono AB > RB więc nie ma żadnej podstawy by "prostować" i "uśredniać" jej sposób poruszania.
Najpierw pivot, następnie deklaracja szarży, potem ruch.
Tak ma zapisane i nie widzę żadnej erraty...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Takie postawienie sprawy rozdziela ruch abomki na dwa etapy, z których dopiero drugi (ruch po prostej) jest szarżą.
Dla mnie to nadinterpretacja, pivot i ruch jest jednym, i dotykając z pivota może wejść w szarżę. Ale to takie IMHO.
Cieszę się natomiast, że ostatecznie w 8ed pivoty się odnalazły
Dla mnie to nadinterpretacja, pivot i ruch jest jednym, i dotykając z pivota może wejść w szarżę. Ale to takie IMHO.
Cieszę się natomiast, że ostatecznie w 8ed pivoty się odnalazły
Niby tak jednak zasady ruchu abominacji są jasne i opisane co i jak się robi.
Pivot i ruch [ bo ona nie deklaruje szarż tylko jak dojdzie to jest i tyla].
Pivot i ruch [ bo ona nie deklaruje szarż tylko jak dojdzie to jest i tyla].
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
-
- Mudżahedin
- Posty: 315
Dwa pytanka które okazały sie kwestiami spornymi na dzisiejszym turnieju. Prosze o odpowedz
a) mamy nastepujaca sytuacje
- zwykły kolezka
- sztandarowy
- muzyk
Do oddziału wchodzi 3 bohaterów i jako ze musza byc w pierwszym szeregu to w nim sa ale oprócz nich jest tylko 1 ,,wolne miejsce". Kto je zajmie? Sztandarowy czy muzyk? no i clue - czy którys z nich przesuniety do 2 szeregu w takiej konkretnej sytuacji bedzie dalej pełnił swoja funkcje?
b) pytanko równiez zwiazane z bohaterem w oddziele. Tym razem mamy szarze na plecy i bohater (a konkretniej generał) korzysta z zasady ,,make me way" i dochodzi do kontaktu z wrogiem na tyłach (jest w drugim szeregu badz co badz) czy w takiej sytuacji mozna korzystac z inspiring presence?
a) mamy nastepujaca sytuacje
- zwykły kolezka
- sztandarowy
- muzyk
Do oddziału wchodzi 3 bohaterów i jako ze musza byc w pierwszym szeregu to w nim sa ale oprócz nich jest tylko 1 ,,wolne miejsce". Kto je zajmie? Sztandarowy czy muzyk? no i clue - czy którys z nich przesuniety do 2 szeregu w takiej konkretnej sytuacji bedzie dalej pełnił swoja funkcje?
b) pytanko równiez zwiazane z bohaterem w oddziele. Tym razem mamy szarze na plecy i bohater (a konkretniej generał) korzysta z zasady ,,make me way" i dochodzi do kontaktu z wrogiem na tyłach (jest w drugim szeregu badz co badz) czy w takiej sytuacji mozna korzystac z inspiring presence?
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
@szeregowiec ryan
Jak już Mac wyżej pisał bohaterowie nie wypychają command grupy do tyłu jest dokładnie odwrotnie.
Więc muzyk i sztandar zostają w pierwszym szeregu i wybierasz 2 bohaterów którzy stoją obok nich.
Nigdzie w podręczniku nie znalazłem wzmianki by umiejętności Inspiring Presence generała i Hold Your Ground BSB'ka do działania wymagała by postać stała w pierwszym szeregu. Umiejętności te działają w x calach od modelu więc moim zdaniem nie ma znaczenia gdzie ten model stoi byleby stał w x calach.
Jak już Mac wyżej pisał bohaterowie nie wypychają command grupy do tyłu jest dokładnie odwrotnie.
Więc muzyk i sztandar zostają w pierwszym szeregu i wybierasz 2 bohaterów którzy stoją obok nich.
Nigdzie w podręczniku nie znalazłem wzmianki by umiejętności Inspiring Presence generała i Hold Your Ground BSB'ka do działania wymagała by postać stała w pierwszym szeregu. Umiejętności te działają w x calach od modelu więc moim zdaniem nie ma znaczenia gdzie ten model stoi byleby stał w x calach.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, o 22:33 przez Romendakil, łącznie zmieniany 1 raz.