Przyznam, że do VIIIed jestem cały czas nastawiony dość sceptycznie - głównie z powodu zmiejszenia (a w zasadzie wyłaczenia) w grze znaczenia terenów i psychologii. Niemniej od jakiegoś czasu próbuje grać w VIIIed swoim VC. Po 7-8 bitwach wychodzi mi taka rozpiska.
Bohaterowie:
Vampire Lord @ 455
Master of Blsck Arts, Forbbiden Lore (Vampire), Summon Ghouls
Skull Staff, Charmed Shield, Helm of Commandment
Wight King BsB @ 160
Crwon of the Dammend, Dragonhelm, Ironcurse Icon
GW
Wight King @ 135
Flayed Hauberk, Dawnston
GW
Lord ze skullstaffem jest w stanie rzucić popchnięcie na 2 kościach z każdego wyniku poza 1,1. Obydwaj króle są twardzi i potrafią nieźle przywalić oraz bardzo dobrze prowadzą swoje oddziały - w miarę pewnie zdaję z nimi swift czy combat reformy. Nie wystawiam regeneracji na BsB bo po pierwsze regenkę łatwo teraz wyłączyć, po drugie za nią mam w zasadzie drugiego króla.
Oddziały:
29 crypt ghouls @ 240
ghast
25 skeleton warriors @ 230
FCG, Banner of Hellfire
29 Grave Guards @ 452
FCG, GW, Banner of the Barrows
26 Grave Guards @ 377
FCG, Royal Banner of Strigos
4 oddziały z czego 2 bardzo silne wspierane przez króli. Szkielety przeznaczam raczej do trzymania lorda z tyłu. Gwardia z hw+sh na pierwszy rzut oka wygląda słabo niemniej w formacji po 7 w szeregu wypłaca 14 ataków + króla z kb co daje całkiem przyzwoite rezultaty a dodatkowo spada zdecydowanie wolniej od kolegów z GW.
Wsparcie:
2x10 ghouli @ 2x88
ghasts
3 crain wraiths @ 175
banshee
5 fell bats @ 100
2500p. 130 modeli.
Jak sądzicie, jakie to ma szanse na turnieju gdyż w VIIIed. na żadnym jeszcze nie grałem.
VC 2500p
Ostatnio grałem podobną rozpiską z chaosem, opartą na ghulach i dwóch gwardiach i naprawdę się sprawdziła. Kilka moich uwag :
- zamiast drugiego kinga wolałbym drugiego wampira z innym lore ( to już wedle uznania ),
- do kitrania lorda polecam jednak ghule zamiast szkieli ( T4 jest lepszy od parry save na 6+)
- Skullstaff jest obasolutnie niepotrzebny - jeśli lord czaruje pamiętaj że dajesz swój poziom do wyniku czaru - czyli mając 3 level dajesz +3 do rzutu na czar
- Generał nie ma żadnego warda, dostanie jakąś snajperkę z lore of death i leży i kwiczy a zaraz po nim cała armia
- nie dawałbym gwardii bez GW - teraz dużo hitów bije z siłą 5 lub większą - AS na 6+ i Parry save na 6+ jakoś wiele nie daje w kwestii wolniejszego schodzenia oddziału
- Dispel scroll bardzo bardzo się przydaje
- zamiast drugiego kinga wolałbym drugiego wampira z innym lore ( to już wedle uznania ),
- do kitrania lorda polecam jednak ghule zamiast szkieli ( T4 jest lepszy od parry save na 6+)
- Skullstaff jest obasolutnie niepotrzebny - jeśli lord czaruje pamiętaj że dajesz swój poziom do wyniku czaru - czyli mając 3 level dajesz +3 do rzutu na czar
- Generał nie ma żadnego warda, dostanie jakąś snajperkę z lore of death i leży i kwiczy a zaraz po nim cała armia
- nie dawałbym gwardii bez GW - teraz dużo hitów bije z siłą 5 lub większą - AS na 6+ i Parry save na 6+ jakoś wiele nie daje w kwestii wolniejszego schodzenia oddziału
- Dispel scroll bardzo bardzo się przydaje
Ostatnio zmieniony 6 gru 2010, o 01:24 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 1 raz.
1) miałem początkowo innego wampira z całym lore (beast lub death). Praktyka pokazuje mi jednak, że większość czarów idzie z lorda - dokładnie popychaczki i leczenia. Zazwyczaj w całej bitwie idzie o dopchnięcie kluczowego oddziału. Pobadto, jeżeli mam dużo kostek to pozostaje mi jeszcze gaze of nagash i uduchowienie.Azgaroth pisze: - zamiast drugiego kinga wolałbym drugiego wampira z innym lore ( to już wedle uznania ),
- do kitrania lorda polecam jednak ghule zamiast szkieli ( T4 jest lepszy od parry save na 6+)
- Skullstaff jest obasolutnie niepotrzebny - jeśli lord czaruje pamiętaj że dajesz swój poziom do wyniku czaru - czyli mając 3 level dajesz +3 do rzutu na czar
- Generał nie ma żadnego warda, dostanie jakąś snajperkę z lore of death i leży i kwiczy a zaraz po nim cała armia
- nie dawałbym gwardii bez GW - teraz dużo hitów bije z siłą 5 lub większą - AS na 6+ i Parry save na 6+ jakoś wiele nie daje w kwestii wolniejszego schodzenia oddziału
- Dispel scroll bardzo bardzo się przydaje
W takim wypadku ten mały mag ma zmarnowane punkty w potencjał magiczny a lepiej walczy jednak wight king, który jest też tańszy no i ma ld9.
2) moim zdaniem szkielety są lepsze - mają sztandar i muzyka czego brak ghoulom.
3) skullstaff z maga 3 poziomu robi mi maga 4. W efekcie mam lepszy casting i dispel. Ponato, zależy mi by wchodziła każda rzucana popychaczka, poza naturalnie wynikiem 1,1. Zdarzało mi się już rzucać 1,2 i kończyć czarowanie w turze.
4) jest to argumenet ale nie mam jak wirstbandów wrzucić. Ewentualnie zastanawiałem się nad lordem - wirstband of black gold, helm, wand of jet, charmed shield. Wand of jet do ratowania się przed nierzuceniem w słaby sposób jakiegoś czaru. Same snajpy nie oznaczają jeszcze straty generała - zaklęcie trzeba rzucić i kulnąc sporo na hity - lord ma cały czas wysokie T i S. Snajpy mają tez niski zasięg.
5) sprawdziłś jak taka gwardia działa? Z kingiem z GW jest niewiele mniej skuteczna niż gwardia z GW a ginie wolnej. Siłą gwardi są jej kb. Ponadto poza parry save jest jeszcze 4+As, przydatny choćby przy wyłapaniu z klopy. Wreszczie, vanhles rzucony w walkę daje jej ASF'a a nie jak w przypadku gwardi z GW zdejmuje ASL'a.
6) scroll by sie przydal ale nie bardzo. Najgroźniejsze zaklęcia zwykle ida z ifek rzucone na 6 kosciach. Ponadto nie mam gdzie scrolla wlozyc - branie necro, ktory nie robi nic poza jego trzymaniem moim zdaniem się nie opłaca.
brakuje chyba tego przegietego bannera.
zaraz zaraz... to vanhels rzucony w walkę nie daje zawsze ASFa ?August pisze:Azgaroth pisze: 5) sprawdziłś jak taka gwardia działa? Z kingiem z GW jest niewiele mniej skuteczna niż gwardia z GW a ginie wolnej. Siłą gwardi są jej kb. Ponadto poza parry save jest jeszcze 4+As, przydatny choćby przy wyłapaniu z klopy. Wreszczie, vanhles rzucony w walkę daje jej ASF'a a nie jak w przypadku gwardi z GW zdejmuje ASL'a.
Podpis usunięty, gdyż narusza regulamin forum podpunkt 5.1 http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=12&t=69
pozdrawiamy
Administracja
pozdrawiamy
Administracja
RB wypowiada się dość wyraźnie wypowiada się na temat ASF vs ASL (s 66).janq79 pisze:zaraz zaraz... to vanhels rzucony w walkę nie daje zawsze ASFa ?August pisze:Azgaroth pisze: 5) sprawdziłś jak taka gwardia działa? Z kingiem z GW jest niewiele mniej skuteczna niż gwardia z GW a ginie wolnej. Siłą gwardi są jej kb. Ponadto poza parry save jest jeszcze 4+As, przydatny choćby przy wyłapaniu z klopy. Wreszczie, vanhles rzucony w walkę daje jej ASF'a a nie jak w przypadku gwardi z GW zdejmuje ASL'a.
To tylko u HE ASF działa inaczej.