Gamblers Games- 2400 EURO, Wrocław, 08.01.2011r.
Gamblers Games- 2400 EURO, Wrocław, 08.01.2011r.
Wrocławski klub "The Gamblers" mają zaszczyt zaprosić graczy na turniej zaliczany do ligi polskiej 10/11r.
Termin: 08.01.2010 (sobota)
Start: godz. 10.00 (albo 9.00, jeszcze dam znać)
Miejsce: Wrocław, sklep Bard, ul Szewska 26
Format: 8 edycja, euro
Punkty: 2400 pts
Wejściówka: 5 złt
Limit miejsc: 20 osób
Organizator: Sklep Bard
Sędzia: Piotr "Morrok" Otlewski
Stoły: 72x48
REGULAMIN:
-Zasady EURO, ponizej
-Obowiązują wszelkie FAQ-i wydane przez GW
-Sędzia ma zawsze rację
-Sędzia ma prawo wlepiać punkty karne za każde 5 minut przekroczonego czasu oddania kart zgłoszeniowych!
- WYMAGANE jest kulturalne zachowanie- za lecące KUR\|/Y podczas turnieju, tudzież inne przekleństwa powyżej linii dobrego smaku (rozumiem, ze komuś wymknie się raz... ale jak używa przekleństw zamiennie z przecinkami... -.-) będą przyznawane karniaki, a w skrajnych przypadkach delikwent będzie proszony o opuszczenie lokalu.
-Proxy nie mogą przekraczać 25% kosztu punktowego armii
-Osoby, które przysłały rozpiskę i zajęły miejsce, ale nie przybyły na turniej i z ich powodu inni gracze nie mogli zagrać- na kolejnym turnieju za karę nie grają! Zapisek w celu uniknięcia zajmowania miejsc i nieprzybywania na turnieje. Trochę odpowiedzialności panie i panowie.
>>UWAGA!<<
Gramy na ponizsze zasady:
Scenariusze:
-Meeting Engagement
-Blood & Glory (do 3 BP, wygrany ma 20-BP, które stracił {min. win => 11/9}, w przypadku remisu 10+większa ilość zdobytych BP-ilość zdobytych BP przeciwnika)
-Dawn Attack
Ograniczenia ETC:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
I. General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Maximum of 40 models or 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit).
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the power scroll, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: No Restrictions
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. Siren Song may only be taken once
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +1 PD and +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: No Restrictions
O&G: No Restrictions
Skaven: Hell Pit Abomination is a 0-1 choice; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices.
TK: No restrictions
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.
>>UWAGA!<<
Turniej robiony bardziej pod osobniki klubowe z The Gamblers (pierwszenstwo przy nieparzystej ilosci osob). Oczywiście zapraszamy wszystkich innych graczy.
LISTA ZGŁOSZONYCH:
Zgłoszenia proszę wysyłać na adres mailowy Morrok@wp.pl razem z rozpiskami (w formacie .html lub .txt) i swoimi ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl do dnia 07.01.2011 r.
Za przysłanie poprawnej rozpiski w odpowiednim formacie z pelnymi imionami i nazwiskami (oraz ksywką) oraz ID (patrz wyżej) +3 punkty!
Jak ktoś nie posiada ID- to organizator (w tym przypadku ja) stworzy mu ją po turnieju
Wszelkie pytania proszę kierować na GG 2622826 lub tutaj...
Termin: 08.01.2010 (sobota)
Start: godz. 10.00 (albo 9.00, jeszcze dam znać)
Miejsce: Wrocław, sklep Bard, ul Szewska 26
Format: 8 edycja, euro
Punkty: 2400 pts
Wejściówka: 5 złt
Limit miejsc: 20 osób
Organizator: Sklep Bard
Sędzia: Piotr "Morrok" Otlewski
Stoły: 72x48
REGULAMIN:
-Zasady EURO, ponizej
-Obowiązują wszelkie FAQ-i wydane przez GW
-Sędzia ma zawsze rację
-Sędzia ma prawo wlepiać punkty karne za każde 5 minut przekroczonego czasu oddania kart zgłoszeniowych!
- WYMAGANE jest kulturalne zachowanie- za lecące KUR\|/Y podczas turnieju, tudzież inne przekleństwa powyżej linii dobrego smaku (rozumiem, ze komuś wymknie się raz... ale jak używa przekleństw zamiennie z przecinkami... -.-) będą przyznawane karniaki, a w skrajnych przypadkach delikwent będzie proszony o opuszczenie lokalu.
-Proxy nie mogą przekraczać 25% kosztu punktowego armii
-Osoby, które przysłały rozpiskę i zajęły miejsce, ale nie przybyły na turniej i z ich powodu inni gracze nie mogli zagrać- na kolejnym turnieju za karę nie grają! Zapisek w celu uniknięcia zajmowania miejsc i nieprzybywania na turnieje. Trochę odpowiedzialności panie i panowie.
>>UWAGA!<<
Gramy na ponizsze zasady:
Scenariusze:
-Meeting Engagement
-Blood & Glory (do 3 BP, wygrany ma 20-BP, które stracił {min. win => 11/9}, w przypadku remisu 10+większa ilość zdobytych BP-ilość zdobytych BP przeciwnika)
-Dawn Attack
Ograniczenia ETC:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
I. General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Maximum of 40 models or 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit).
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the power scroll, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: No Restrictions
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. Siren Song may only be taken once
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +1 PD and +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: No Restrictions
O&G: No Restrictions
Skaven: Hell Pit Abomination is a 0-1 choice; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices.
TK: No restrictions
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.
>>UWAGA!<<
Turniej robiony bardziej pod osobniki klubowe z The Gamblers (pierwszenstwo przy nieparzystej ilosci osob). Oczywiście zapraszamy wszystkich innych graczy.
LISTA ZGŁOSZONYCH:
Zgłoszenia proszę wysyłać na adres mailowy Morrok@wp.pl razem z rozpiskami (w formacie .html lub .txt) i swoimi ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl do dnia 07.01.2011 r.
Za przysłanie poprawnej rozpiski w odpowiednim formacie z pelnymi imionami i nazwiskami (oraz ksywką) oraz ID (patrz wyżej) +3 punkty!
Jak ktoś nie posiada ID- to organizator (w tym przypadku ja) stworzy mu ją po turnieju
Wszelkie pytania proszę kierować na GG 2622826 lub tutaj...
Ostatnio zmieniony 8 sty 2011, o 10:36 przez Morrok, łącznie zmieniany 1 raz.
Ehh... Euro to Euro przybędę Dwarfami
Strategikon 2010:
Gasior pisze: najlepszy tekst opisujacy rowniez bardzo przyjemna bitwe z Dimitrim i Tomkiem powiedział fisch - "czułem się jakbym grał w warhammera a oni w 40k. Ja na nich z łukiem i mieczem a oni z bolterów i jakiś dział"
bede na 100%.
Podpis usunięty, gdyż narusza regulamin forum podpunkt 5.1 http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=12&t=69
pozdrawiamy
Administracja
pozdrawiamy
Administracja
Napisz czego ci trzeba to coś pokombinujemy
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.
macie moze pozyczyc globadierow i warp cannona?
Podpis usunięty, gdyż narusza regulamin forum podpunkt 5.1 http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=12&t=69
pozdrawiamy
Administracja
pozdrawiamy
Administracja