TK Euro - faraony w rajtuzach.
Re: TK na format euro
chyba się domyślam o co chodzi z tą gwardią, Undead robi z niej kreskę i czeka. jeżeli zgadłem to mogę powiedzieć że można do tego samego użyć zwykłych szkieli
Ok to teraz odpowiem:
1)Co do ilości oddziałów strzelających potrzebuję odział gdzie umieszczę HLP i dodatkowo 1 liczkie (a 30 szkieli jest ciężej wystrzelać wiec i liczki są bezpieczne) i poza tym często tam stoi też BSB wiec wtedy mam 30 flaming strzałek.
2)Co do kaszkietu - kaszkiet ssie pałeczkę, dlamnie jest total bezużyteczny zamiast niego wole dać dodatkową liczkę (ale tu już kwestia gustu)
3)co do gwardii mam odmienne zdanie (ale to tez kwestia gustu)
4) standard of the sands - IMO za droga zabawka na to co robi, 75 pkt to przegiecie. Wole Płonące ataki.
1)Co do ilości oddziałów strzelających potrzebuję odział gdzie umieszczę HLP i dodatkowo 1 liczkie (a 30 szkieli jest ciężej wystrzelać wiec i liczki są bezpieczne) i poza tym często tam stoi też BSB wiec wtedy mam 30 flaming strzałek.
2)Co do kaszkietu - kaszkiet ssie pałeczkę, dlamnie jest total bezużyteczny zamiast niego wole dać dodatkową liczkę (ale tu już kwestia gustu)
3)co do gwardii mam odmienne zdanie (ale to tez kwestia gustu)
4) standard of the sands - IMO za droga zabawka na to co robi, 75 pkt to przegiecie. Wole Płonące ataki.
Pudło owszem w krytycznych sytuacjach trzeba zakreskować pole ale tak jak napisałeś do tego są szkiele.runepriest pisze:chyba się domyślam o co chodzi z tą gwardią, Undead robi z niej kreskę i czeka. jeżeli zgadłem to mogę powiedzieć że można do tego samego użyć zwykłych szkieli
W TK tak naprawdę mamy 2 jednostki (poza skorpionami) które coś tam powalczyć mogą. Sa to albo uszaty albo TG.
6 uszat kosztuje 390 pkt i poza tym że maja więcej LD od gwardii i 6 siły to są taksamo miękkie jak gwadia ( T czy AS).
Gwardia jest o 20 pkt tańsza ma sztandar, więcej szeregów, tarczę, KB i wskrzesza sie ich szybciej.
6 uszatek to tylko 18 wondów natomiast gwardia ma ich 25 + king bo zawsze z nimi stoi. Statystycznie co więcej wytrzyma????
6 uszat kosztuje 390 pkt i poza tym że maja więcej LD od gwardii i 6 siły to są taksamo miękkie jak gwadia ( T czy AS).
Gwardia jest o 20 pkt tańsza ma sztandar, więcej szeregów, tarczę, KB i wskrzesza sie ich szybciej.
6 uszatek to tylko 18 wondów natomiast gwardia ma ich 25 + king bo zawsze z nimi stoi. Statystycznie co więcej wytrzyma????
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
jak statystycznie dostaniesz z klopy, to uszaty, jak z działa, to gwardia
ja zwykle częściej obrywam z katap, to powiem, że uszaty silniejsze
ja zwykle częściej obrywam z katap, to powiem, że uszaty silniejsze
yyy, TG dostają wciry od 90% oddziałów w tej edycji w tych 10 % są slavy i oddziały strzelające. ushatki mają taką przewagę że nie mają dwuraków mając tę siłę 6 dzięki temu mogą powalczyć z oddziałami które mają dwuraki bo atakują przed nimi tą dużą ilością ataków. nie mówię że jest to uber ale te ushatki szarżując coś od boku zdołają coś zrobić
Wiecie co. Dyskusja do niczego ie doprowadzi bo i tak za każdym razem jak gram Usztami gra mi sie nimi koszmarnie i wiekszy potencjał widze w TG. Ja mysle że to i tak jest za przeproszeniem rzeźbienie w gównie. Bo w tej edycji i gwardia jak i Uszatki sie nie nadają do niczego poza tym że fajnie na półce wyglądają.
A na półce Uszatki bija gwardie na głowę.
Pozdro ide spać
A na półce Uszatki bija gwardie na głowę.
Pozdro ide spać
nie wiem bo nie gralem na nowa edycje ale mnie sie wydaje ze uszaty sa o tyle dobre ,ze obcecnie wyplaca sie z 2 szeregow (?) majaj jakies bonusy w szarzy slyszalem za rozmiar ? no i porownaj do tego sile , 6 a ... Nie wiem czy jak sie rzuca dodatkowa walke to tez wala z 2 szeregow ?
Kiedy w rozpie nie ma Janusza Janusza, można stracic hierofante przez miscast jesli ma na sobie czapkę. Dlatego king ją ma. Inne zlożenie kinga i HLP ma jakiś sens kiedy jest więcej małych liczek do noszenia scroli i kiedy chcę grać bardziej ofensywnie, czyli mieć gwardię na przykład. 4 uszaty to mało, ale i tak lepsze to niż 4 rydwany, które były wcześniej.
Oprócz tego utrata LHP (cóż, trzeba się też z tym liczyć) oznaczą niemal całkowita utratę magii, jest dosyć bardzo plewnie wtedy . Wolę mieć tą magię bardziej rozłożoną, szczególnie, że walczący King niewiele zmienia. Co do Ushabti a TG- 11 A z S4 i WS3 (killing blow co prawda) a 18 A z S6 WS4 do tego 3 stompy z S6 zazwyczaj to dosyć duża różnica. Jednak ja zbyt bardzo lubię Gwardię (ładna jest, pomalowałem ją sobie całkiem sympatycznie) by jej nie wystawiać, dlatego upchnąłem 16 z FCG . Wiem, mało, ale do trzytmania herosów się nadaje
ale jak już dasz im dodatkowy atak z inkantacji to w przypadku uszatek robi nam sie -->łącznie<-- 24 z S6 i 3 stompy natomiast w gwardii mamy 21 z S4 i killing blow. Dodatkowo w gwardii zawsze jest king wiec należy dodac jeszcze jego ataki z duża siłą.Domino pisze: Co do Ushabti a TG- 11 A z S4 i WS3 (killing blow co prawda) a 18 A z S6 WS4 do tego 3 stompy z S6 zazwyczaj to dosyć duża różnica
A przy liczeniu combatu szarżujące Uszaty na starcie mają +2 do CR (szarża i szereg) natomiast gwardia już tych pkt ma 5.
Więc reasumując to że maja one te 6 siły to nie robi z nich jakiejś uber jednostki TK
runepriest pisze:olśniło mnie, gwardia jest lepsza bo jest znacznie gorsza, przeciwnik olewa ten oddział bo widzi jego staty, śmieje się, a potem ciach prach i gwardia szarżuję od tyłu w najważniejszy oddział przeciwnika z którym może wygrać
No i widzisz...wreszcie doszedłeś jak sie gra gwardią
Śmiejecie się, nieraz tak miałem . Z drugiej strony, sam się przejechałem, jak tak się wycwaniłem, że w oddział bloodcrusherów wbiłem się klocem gwardii i herosem od boku, a od drugiego boku wpadł Stegadon (parówka). Tu nawet szarże na bok nic nie dały, zostałem przemielony na mączkę kostną .
Tak poza tym, wydaje mi się, że po prostu brak mi w rozpisce czegoś co przypierdoli. Gwardia może potrzymać. Może przeciąć nieco kawałek piechoty, może liczyć na killing blowa. Ale nie przypierdoli, do tego potrzebne mi są Ushabti .
Tak poza tym, wydaje mi się, że po prostu brak mi w rozpisce czegoś co przypierdoli. Gwardia może potrzymać. Może przeciąć nieco kawałek piechoty, może liczyć na killing blowa. Ale nie przypierdoli, do tego potrzebne mi są Ushabti .
Wersja bez casceta
Liche High Priest @ 295.0 Pts; Hierophant
Brooch of the Great Desert [25.0]
Hieratic Jar [25.0]
Tomb King @ 276.0 Pts; General; Shield; LA
Wizards Hat [100.0]
Icon Bearer @ 140.0 Pts; BSB
Standard of the Sands [75.0]
Liche Priest @ 150.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
Iron Curse Icon [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Screaming Skull Catapult @ 110.0 Skulls of the Foe
Screaming Skull Catapult @ 110.0 Skulls of the Foe
Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
Tomb Swarm @ 45.0 Pts
3 Skeleton Chariots @ 120.0 Pts
3 Skeleton Chariots @ 120.0 Pts
23 Skeleton Warriors @ 199.0 Pts
Bow; Musician; Champion
10 Skeleton Warriors @ 95.0 Pts
Bow; Musician; Champion
10 Skeleton Warriors @ 95.0 Pts
Bow; Musician; Champion
3 Ushabti @ 195.0 Pts
3 Ushabti @ 195.0 Pts
Models in Army: 71
Total Army Cost: 2400.0
Liche High Priest @ 295.0 Pts; Hierophant
Brooch of the Great Desert [25.0]
Hieratic Jar [25.0]
Tomb King @ 276.0 Pts; General; Shield; LA
Wizards Hat [100.0]
Icon Bearer @ 140.0 Pts; BSB
Standard of the Sands [75.0]
Liche Priest @ 150.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
Iron Curse Icon [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Screaming Skull Catapult @ 110.0 Skulls of the Foe
Screaming Skull Catapult @ 110.0 Skulls of the Foe
Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
Tomb Swarm @ 45.0 Pts
3 Skeleton Chariots @ 120.0 Pts
3 Skeleton Chariots @ 120.0 Pts
23 Skeleton Warriors @ 199.0 Pts
Bow; Musician; Champion
10 Skeleton Warriors @ 95.0 Pts
Bow; Musician; Champion
10 Skeleton Warriors @ 95.0 Pts
Bow; Musician; Champion
3 Ushabti @ 195.0 Pts
3 Ushabti @ 195.0 Pts
Models in Army: 71
Total Army Cost: 2400.0
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
imo poprzednia wersja [z kaszkietem]fajniejsza
ale faktycznie, jeśli 6 uszat, to imo lepiej 2x3, dodatkowe wystawienie, więcej możliwości, rozłożenie punktów przy ostrzale przeciwnika
ale faktycznie, jeśli 6 uszat, to imo lepiej 2x3, dodatkowe wystawienie, więcej możliwości, rozłożenie punktów przy ostrzale przeciwnika