Steed of Slaanesh Fast Cavalry

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Steed of Slaanesh Fast Cavalry

Post autor: swieta_barbara »

Czy mozna za pomoca steed of slaanesh zrobic herosem vanguarda? W AB Steed of Slaanesh ma zasade Fast Cavalry.

Czy mozna w czasie tego ruchu dolaczyc sie do regimentu?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Po mojemu tak i tak. A głos do ligowców należy...
Czyli tak i nie i sprawa załatwiona.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, o 14:53 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Na pierwsze odpowiedź na pewno brzmi: TAK
Na drugie... poszukałem czy nie ma gdzieś jakiegoś haczyka w RB i cóż znalazłem:
To join a unit a character must move into base
contact with it during the Movement phase.
str. 97 RB
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Tak, Mac, ale można tu chyba brać pod uwagę wyższość zasady specjalnej nad podstawową?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Lidder pisze:Tak, Mac, ale można tu chyba brać pod uwagę wyższość zasady specjalnej nad podstawową?
Wyjaśnij, proszę.

W kontekście dołączania do bohaterów jedna zasada nie przeczy drugiej, zasady ze sobą nie kolidują:

- Vanguard daje ruch,
- Dołączać do oddziałów można tylko w fazie ruchu,

Zasada dołączania ogranicza zasadę Vanguard, ale jej nie przeczy.
Jakby w zapisie Vanguard było, że jest to "normal move like in a movement phase" - wtedy ok, możesz dołączać bohaterów.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Masz np. czary umożliwiające szarżę. Nie masz w nich zapisku "możesz szarżować jak w podfazie deklaracji szarż" a jedynie "możesz szarżować". Zgadzam się z tym co napisałeś to wszystko prawda, ale uważam, że Vanguard powinien omijać takie (podstawowe)ograniczenia.

EoT :)

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

W księdze jest napisane wyraźnie, że można wykonać 12 calowy ruch (nie można maszerować i tereny wpływają na ruch normalnie) oraz że nie można podejść do wroga na 12". Więc jeśli oddział jest ponad 12" od wroga to w czym problem? W księdze do VCtów przy popychaczce jest napisane że mogą wykonać normalny 8 calowy ruch. Czy z tego wynika że nie mogą wchodzić do oddziałów?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

units with the Vanguard special
rule can immediately make a 12" move
regardless of their Movement value (they can't
march, and are affected by terrain as normal)
it can
immediately make a move of up to 8" in the same
way as a normal move made in the Movement phase
- it can charge (up to 8"), wheel, turn, change
formation or even reform.
To join a unit a character must move into base
contact with it during the Movement phase.
Vanguard nie jest ruchem takim jak w fazie ruchu, popychaczka jest.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ