pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Re: pytania o magię

Post autor: Shinue »

czy czar zerowy z domeny śmierci może być rzucony na bohatera siedzącego na smoku/stegadonie/dzwonku itp ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Manco
Mudżahedin
Posty: 261
Lokalizacja: Siemianowice Sl

Post autor: Manco »

TAK
Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie na świecie. A skurwysyny będą zawsze.

Nowo Powstałe forum o tematyce fantasy zapraszam http://www.fantasylib.pl/forum

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Czy snajperki z deatha mogą zabić tylko 1 model ?

Jak działają snajperki na maszyny/monster and handlers ? Staty obsługi, staty maszyny/potwora czy może to co wyższe ?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Snajperki z Lore of Death mogą zabić tylko jeden model.

Maszyna wojenna to jeden model w którym ranisz maszynę jako całość, a nie pojedynczych załogantów. Możesz przy pomocy snajperek z Deatha ewentualnie zlikwidować model maszyny wroga razem z załogantami. Do Spirit Leech używasz LD załogi, do The Caress of Laniph używasz S załogi, do The Fate of Bjuna używasz T maszyny. Jeśli zadasz tyle obrażeń ile jest załogantów, wtedy maszyna usuwana jest z gry razem z załogantami.

W przypadku M&H do Spirit Leecha używasz największego LD w oddziale (najprawdopodobniej handlerów). Następnie ilość ran jaka wyniknie z różnicy między statystykami jest rozdzielana między potwora a handlersów - na 1-4 dostaje potwór, na 5-6 handler. Jeśli wszyscy handlerzy zginą robisz Monstrous Reaction test. Jeśli zginie potwór usuwasz handlerów. Jeśli chodzi o resztę snajperek z deatha, to działają podobnie tylko używasz innych statystyk i korzystasz wyłącznie z profilu potwora, ignorując statystyki handlerów.

Jeśli chodzi o Spirit Leech to w żadnym z powyższych wypadków nie możesz wykorzystać LD generała. Liczy się tylko najwyższy LD w oddziale.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

moze i nie zwiazane z magia ale z tym co mac wlasnie powiedzial.
jesli przy monsterze jest 3 handlersow i dostana 4 rany.
na wszystkich 4 zostaly wylosowane 5/6. czy w takim wypadku wszystkie 4 trafienia ida w 3 handlersow czy jedna rana mimo wszystko idzie w monstera?
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Po to właśnie losujesz ;) tracisz nadwyżkę

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Na pewno? W zasadzie równie dobrze można kulać kość po kości, wtedy, jeśli zginą wszyscy 3 handlersi, dalej już się nie losuje? Więc imo w takim wypadku 3 rany idą w handlersów, a 4 mimo wszystko w potworka.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Cibi pisze:Na pewno? W zasadzie równie dobrze można kulać kość po kości, wtedy, jeśli zginą wszyscy 3 handlersi, dalej już się nie losuje? Więc imo w takim wypadku 3 rany idą w handlersów, a 4 mimo wszystko w potworka.
Dzielenie ran odbywa się w tym samym czasie, chyba że źródłem ataków są różne jednostki/modele atakujące w innym momencie fazy. Nie możesz rozdzielić ran, a potem ich zawrócić. Ewentualna nadwyżka jest tracona. Dokładnie tak samo jak w atakowaniu czempiona - nadwyżka ataków nie przechodzi na oddział.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Fakt, nie doczytałem.

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Lore of Beasts, The Curse of Anraheir.

1. Czy straty spowodowane porażką w teście Dangerous Terrain mogą być "wardowane" zdolnością Magic Resistance?

2. Czy jednostki latające, na które rzucono czar, i które chcą się poruszyć (lotem), wykonują test Dangerous Terrain?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Fulminating flame cage - czy oddział traktowany jest jako ruszony, gdy:
- charakter zmieni miejsce w oddziale (potrzebny reform)
- charakter wyjdzie z oddziału (zmienia się formacja)
- charakter na innej podstawce wyjdzie z oddziału (dostawiony do boku oddziału)
- modele z tylnego rzędu dosuwają się do hth przy szarży na flankę
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

draleba pisze:Lore of Beasts, The Curse of Anraheir.

1. Czy straty spowodowane porażką w teście Dangerous Terrain mogą być "wardowane" zdolnością Magic Resistance?

2. Czy jednostki latające, na które rzucono czar, i które chcą się poruszyć (lotem), wykonują test Dangerous Terrain?
1.Raczej nie, bo to nie czar zadaje obrażenia.
2.Tylko jeżeli jest to marsz,czyli ponad 10 cali.
Jankiel pisze:Fulminating flame cage - czy oddział traktowany jest jako ruszony, gdy:
- charakter zmieni miejsce w oddziale (potrzebny reform)
- charakter wyjdzie z oddziału (zmienia się formacja)
- charakter na innej podstawce wyjdzie z oddziału (dostawiony do boku oddziału)
- modele z tylnego rzędu dosuwają się do hth przy szarży na flankę
Na podstawie tego co daje -1 do strzelania dla oddziału.
1.Reform jest ruchem więc tak.
2.Nie, oddział się nie ruszył.
3.Nadal nie, oddział się nie ruszył
4.Moim zdaniem nie bo unit się nie ruszył, nie zmienił środka, formacji ani facingu, moim zdaniem przestawienie do tyłu to wygoda.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

kudłaty pisze:
Jankiel pisze:Fulminating flame cage - czy oddział traktowany jest jako ruszony, gdy:
- charakter zmieni miejsce w oddziale (potrzebny reform)
- charakter wyjdzie z oddziału (zmienia się formacja)
- charakter na innej podstawce wyjdzie z oddziału (dostawiony do boku oddziału)
- modele z tylnego rzędu dosuwają się do hth przy szarży na flankę
Na podstawie tego co daje -1 do strzelania dla oddziału.
1.Reform jest ruchem więc tak.
2.Nie, oddział się nie ruszył.
3.Nadal nie, oddział się nie ruszył
4.Moim zdaniem nie bo unit się nie ruszył, nie zmienił środka, formacji ani facingu, moim zdaniem przestawienie do tyłu to wygoda.
Ad2 i Ad3. a to nie jest tak że jak character dołącza do oddziału to oddział uważany jest za ruszony (RB -> dołączanie herosów do unitów). Nie ma tu chyba wyjątku co do tego gdzie go postawimy.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W rulebooku masz dwa zapisy:
-oddział do którego wszedł heros nie może się dalej ruszać,
-jeżeli nie zdążył się wcześniej ruszyć jest traktowany jak nieruszony (ostatnie zdanie joining units)

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

kudłaty pisze:
draleba pisze:Lore of Beasts, The Curse of Anraheir.

1. Czy straty spowodowane porażką w teście Dangerous Terrain mogą być "wardowane" zdolnością Magic Resistance?
1.Raczej nie, bo to nie czar zadaje obrażenia.
Też myślę, że raczej nie, choć bez czaru nie byłoby testu Dangerous Terrain.
Poza tym zaczarowana jednostka może wstrzymać się od marszu lub szarży - i uniknie zniknięcia 1/3 oddziału.
Ale 100% pewności nie mam :)

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Z ranami od czarów zawsze jest pewien problem - czy np. bladewind skoro jest atakiem jak CC to mamy warda za parowanie ( Hw+ tarcza ), ale czy nie dodaje się doń też MR ( bo to rany od czaru ? )
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

imho od bladewind nie ma parowania, bo parowanie jest tylko w przod, a blade wind nie jest okreslony z ktorej strony atak "nadchodzi". Tak imho
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.

Awatar użytkownika
Remx
Chuck Norris
Posty: 506
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Remx »

Czy za pomocą "Glean Magic" można rzucić Vortex itp.. wysokie czary ?
Lub ulepszoną wersję jakiegoś tam czaru ?

Thx.
Daemons, X-Wing & Black Tea

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Remx pisze:Czy za pomocą "Glean Magic" można rzucić Vortex itp.. wysokie czary ?
Lub ulepszoną wersję jakiegoś tam czaru ?

Thx.
Tylko mniejszą wersję. Reszta jak w opisie Glean Magic.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Lidder pisze:Tylko mniejszą wersję. Reszta jak w opisie Glean Magic.
Jestem trochę na ałcie z WFB, ale nie przypominam sobie takiej interpretacji. :) Źródło?

Zablokowany