Combat Reform

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Combat Reform

Post autor: swieta_barbara »

Czy za pomoca combat reforma mozna zmienic srodek oddzialu? Wiem, ze na turniejach gra sie, ze mozna, ale jakie to ma poparcie w zasadach?

Combat Reform, str. 55
A combat reform is essentialy a standard reform save for the fact that it can be made even though the unit is in close combat. The most common usage of a combat reform is to allow the unit to turn to face its enemy, although it can also be used to bring more models into the fight by increasing the unit's frontage.

Reform, str. 14
Keeping the centre point of the unit the same, arrange the unit into a new formation of as many ranks as you please, facing whichever direction you wish.

Skad moje pytanie? Czesto miewam sytuacje, ze szerokim klockiem (1) tluke sie edge to edge z klockiem przeciwnika (2), a pelnym frontem z innym klockiem (3). Jak wyrzne 3, to moim zdaniem nie ma takiej mozliwosci, zeby wirtualnie przesunac oddzial 1, zeby byla pelna walka z 2 (ewentualnie jak mam jakies wolne tylne szeregi, to moge pare ludkow podrzucic na flanke, ktora wczesniej byla krawedziowa). W efekcie, jesli mam np. 30 plewkow w kresce, ktorzy walcza z 30 ungorami w kresce, a na przod skrawedziowane mam np. 100 minotaurow. Udalo mi sie zabic wszystkie ungory, ale to nic nie zmienia jesli chodzi o walke z minosami, bo dalej plewki stykaja sie z nimi tylko krawedzia i dopoki minoski nie zdecyduja sie wrzucic paru typkow z tylu do tego combatu, dopoty bedziemy stac w takiej idiotycznej formacji. Mam racje?

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

to jest w faq do roolbooka
Mac pisze:
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
Change “[...]is one special restriction[...]” to “[...]are two
special restrictions[...]” and change “[...]was made[...]” to
“[...]was made, and the unit may not reform in such a way as
to contact a different facing on any enemy unit it is in contact
with[...]” in the second paragraph.
I zachowujemy cal odstępu od innych niewalczących jednostek, gdy wykonujemy ten manewr.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Dziekuje.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

to od razu takie pytanko, czy reformem można zmienić pozycję oddziału w CC z:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
x :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
x :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
x :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
x :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
x :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

(wystają trochę z prawej)

na

x :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

(wystają trochę z lewej)

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

dopóki każdy model który walczył będzie w styku z tymi samymi modelami co na początku walki to reform może wyglądać dowolnie(ograniczony 2x move).
Innymi słowy gdyby charakter chciał przejść z lewej strony do prawej to nie może, ale twój reform jest całkowicie poprawny

czyli można nawet tak

reform :D

:D :D :D :D :D :D :D :D
________________ :) :) :) :) :)

________________ :D :D :D :D :D :D :D :D
________________ :) :) :) :) :)

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

za to twoj reform jest nielegalny... misiek :D co walczy corner to corner musi zostac w miejscu
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Semi pisze:za to twoj reform jest nielegalny... misiek :D co walczy corner to corner musi zostac w miejscu
Nie w miejscu, a w walce.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

jeśli chodzi ci o 3 :D od prawej, to on według mnie nie miał być w walce chodziło mi o pokazanie że takie coś jest możliwe
:D wrajt-robią reform
:) Steamtank

:D :D :D :D :D
____________ :) :) :)
____________ :) :) :)
____________ :) :) :)
____________ :) :) :)

___________________ :D :D :D :D :D
____________ :) :) :)
____________ :) :) :)
____________ :) :) :)
____________ :) :) :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no i wychodzi, że to legalne zagranie, bo liczba walczących się nie zmniejszyła :P tak myślę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Post autor: Szczur22 »

A czy zapis o maksymalizacji walczących (ogólnie) nie jest nadrzędny dla takich sytuacji?

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

maksymalizacja jest tylko przy szarży. Reform można zrobić ale nikt ci go nie każe wykonać, poza tym obie strony mogą go zrobić.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

A czy przypadkiem nie jest tak, że reform w walce robi się tylko po to, aby zwiększyć liczbę walczących modeli, przy czym nie można ich liczby zmniejszyć?
W przykładach podanych wyżej , nie jest to przypadkiem nadużycie? Rozumiem, żeby używać tej zasady do wyjmowania bohaterów z walki w bezpieczniejsze miejsce, a w ich miejsce ustawić model szeregowy, czy też zwijać i rozwijać szeregi w celu zwiększenia ich liczby, tudzież modeli walczących.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Nie możesz wyjąć modelu z walki, jeśli w niej był, tego bohatera to możesz co najwyżej ustawić tak, żeby stykał się z mniejszą ilością modeli.
Grichalk pisze:A czy przypadkiem nie jest tak, że reform w walce robi się tylko po to, aby zwiększyć liczbę walczących modeli, przy czym nie można ich liczby zmniejszyć?
A tu przeczysz sam sobie. Skoro reform robisz tylko, żeby zwiększyć ilość walczących a liczby nie możesz zmniejszyć to wynika z tego, że albo robisz reform (który wg Ciebie zwiększa liczbę modeli w walce) albo nie robisz go wcale.

Panie i panowie, w RB i FAQ są odpowiedzi na wszystkie wasze pytania. Czytać, analizować, a jak się pojawią problemy to pytać.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

To jeszcze pytanie. Obie strony deklarują chęć zrobienia reformu. Która strona pierwsza go robi (zakładamy że przegrany zdał liderkę) w przypadku wygrania walki przez jedną ze stron, a także w przypadku remisu?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

zazwyczaj to gracz, którego jest tura wybiera
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@Grichalk

O kolejności wykonania reformu decyduje zwycięzca "Roll off" (Strona 55 RB, akapit Unusual situations).

ODPOWIEDZ