PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS
Moderator: Shino
Re: PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS
A czy sa jakies ograniczenia ilosci inkantacji albo kosci do inkantacji na armie?
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:
Zawsze chciałem być w Nemezis
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
planuje wystawić niedługo gigsona
od razu zaznaczam, że tylko for fun dla testu :p
i tu pojawia się pytanie: czy gigant ma unstopable assullt w całej turze kiedy szarżuje, czy tylko w cc, bo pomyślałem o inkatowaniu na niego dodatkowego ataku
od razu zaznaczam, że tylko for fun dla testu :p
i tu pojawia się pytanie: czy gigant ma unstopable assullt w całej turze kiedy szarżuje, czy tylko w cc, bo pomyślałem o inkatowaniu na niego dodatkowego ataku
Q. If the Incantation of Righteous Smiting is cast upon a charginggerald_tarrant pisze:planuje wystawić niedługo gigsona
od razu zaznaczam, że tylko for fun dla testu :p
i tu pojawia się pytanie: czy gigant ma unstopable assullt w całej turze kiedy szarżuje, czy tylko w cc, bo pomyślałem o inkatowaniu na niego dodatkowego ataku
Bone Giant, can it use the Unstoppable Assault rule? (p35)
A. No.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Gigant jest klimatyczny, ale tak na prawdę to słabsza opcja niż katapulty albo cascet i niesamowicie droga. Gigant z shieldem (taki jest według mnie najlepszy) kosztuje na prawdę sporo, a potrafi nic nie zrobić. Choć z drugiej strony nie rozwala się misfire'ami.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
dzisiaj go stestowałem i nawet nie obsysa tak na maxa
ale oczywiście katapy mega lepsze
ale oczywiście katapy mega lepsze
na katapulty nigdy nie liczę, zawsze jak wystawiałem dwie to w pierwszej turze redukowały się do jednejDomino pisze:Zazdroszczę Ci przeciwników . Potrafi wybierać piechotę wiadrami jak może ze slave'ami czy gnoblarami, w pozostałych wypadkach, jeśli zakładamy spotykane na turniejach klocki, to Gigson obsysa na całego, poza tym musi jeszcze dojść.
casket jest świetny, ale jest z puli Hero/lord
a gigant jest trochę za drogi ale jest skuteczny, jego ataki + tunderstomp zgiatają wystarczająco piechociarzy by wygrywał walkę, 5T i 3+ pancerza (gigant z innym uzbrojeniem nie jest oficjalnym rozszerzeniem) starczają za osonę.
jasne że nie załatwi głównego oddziału wroga z trzema bohaterami ale zniszczy odział o podobnej wartości co on.
a jak chodzi o jego dotarci do walki to magia kemrich go przyśpieszy i podleczy w razie czego.
Gigant wbrew pozorom jest naprawde spoko. Zwłaszcza, że wiekszosc armii stawia na walke z piechotą a nie LT. Dodatkowo jak się ma dwie katapcie, zostaje praktycznie 400 pts(mowie o rozpie na 2,6k) na rara. A nie kazdy gra na kaszkiecie. A taki gigant moze mile zaskoczyc. ;]
Nie patrzmy na utarte schematy.
Nie patrzmy na utarte schematy.
Kto mówi o schematach, wystarczy coś policzyć. Ma 5 ataków, trafia 3, wbija załóżmy 3, trafia jednym, wbija jedną ranę, załóżmy że zaś trafia i zaś wbija. Zakładałbym, że wbije jakieś 5-6 ran. Nie wiadomo oczywiście, w jakie oddziały będziesz go pakował, ale VC, Woch, DE go poskładają, w reszcie utknie. Naprawdę nie wiem, co miałby zrobić, by się spłacić. Walka 3, Inicjatywa 1 i T5 eliminują gościa.
do tego jeszcze Thuderstomp, to średnio 3 rany i robi nam się 9.Domino pisze:Kto mówi o schematach, wystarczy coś policzyć. Ma 5 ataków, trafia 3, wbija załóżmy 3, trafia jednym, wbija jedną ranę, załóżmy że zaś trafia i zaś wbija. Zakładałbym, że wbije jakieś 5-6 ran. Nie wiadomo oczywiście, w jakie oddziały będziesz go pakował, ale VC, Woch, DE go poskładają, w reszcie utknie. Naprawdę nie wiem, co miałby zrobić, by się spłacić. Walka 3, Inicjatywa 1 i T5 eliminują gościa.
DE z 3 siły nic mu nie zrobią nawet gwardia z 4 niewiele zdziała.
VC gule, szkielety, zombi pozamiata a na gwardię trzeba z boku wpaść niestety najlepiej z jakimś wsparciem rydwanów to z combat resulta się sypnie ich milion.
problem jest z Woch i white lions, ale i tak nie ma czym ich ruszyć
Co Wy chcecie od tego biednego giganta? Niech sobie stoi i trzyma kloc piechoty. Zginąć na zwykłej piechocie nie ma szans bo co 2 tury walki jest leczony na maxa. Magia khemri jest gówniana, ale się przebija więc zawsze się go uleczy. Kloce mają zwykle 5-6 do CR. Gigson powinien zabijać więcej, ale nawet jak nie to ma zasadę construct. W armii w której wszystko jest miękkie jak masło to albo trzeba mieć turbo magię i porno shooting albo coś twardszego. I uważam że giguś się nadaje w sam raz. Zwłaszcza że 2 katapki wejdą. Już pomijam że giganta można popchnąć do walki z magii np. od boku w jakiś klocek. Wtedy już całkiem nie ma szans zginąć.
przypominam o stabornie ze stedfasta oraz reformie po combacie (jak przegrany to po zdaniu testu Ld).X.Maciek pisze: Już pomijam że giganta można popchnąć do walki z magii np. od boku w jakiś klocek. Wtedy już całkiem nie ma szans zginąć.
No i co że mają stubborn? Niech sobie stoją i zdychają. A odwrócić się mają średnie szanse. Żeby zrobić reform trzeba zdać zmodyfikowaną Ld. Giguś nabija z szarży jakieś 5-6 ran + 3 ze stompa, do tego szarża i bok. Klocki mają 5-6 statica zwykle. Więc muszą zdać Ld na -5. Powodzenia
jeżeli jednostka jest niełamalna lub ma staborna w tym stedfasta to na niemodyfikowalnym Ld zdaja tego testa.X.Maciek pisze:No i co że mają stubborn? Niech sobie stoją i zdychają. A odwrócić się mają średnie szanse. Żeby zrobić reform trzeba zdać zmodyfikowaną Ld. Giguś nabija z szarży jakieś 5-6 ran + 3 ze stompa, do tego szarża i bok. Klocki mają 5-6 statica zwykle. Więc muszą zdać Ld na -5. Powodzenia
Ale i tak jestem fanem giganta, staborna średnio nie zdaje się co trzeci test, a bsb nie zawsze wspomoże.