Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: kubon »

O tym sterowcu? W RB jest ;)
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
xaurus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Grodzisk Maz. Milanówek, Podkowa L, Wawa

Post autor: xaurus »

o Duchu Grungiego wynalazku Malakaia Makaisona mozesz poczytac w sadze o Gotreku i Felixie, konkretniej w zabojcy demonow, smokow i bestii.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

7 ed
Chodzi mi o ładunki wybuchowe do górników
1. czy dobrze zrozumiałem mogę ich urzyć tylko jak ktoś na mnie szarżuje, w takim razie mam -1 do trafienia czyli trafiam na +5 ?

2. czy warto wogóle doładowywać górników ładunkami wybuchowymi?

3. czy warto dawać świder parowy ?

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

@2: nie zdarzyło mi się, abym kiedykolwiek obdarował górników ładunkami. W mojej ocenie strata punktów, w szczególności, gdy mamy świder parowy. Oddział wtedy "pęcznieje" jeśli chodzi o liczbę punktów.

@3: jeśli wystawiasz większy oddział, to warto. Przerzucanie 1 (ale też innych rzutów, w zasadach nie jest powiedziane, że można przerzucać wyłącznie failed) to komfort. Pamiętaj, że wiąże się to dodatkowo z mianowaniem czempiona. Polecam takie rozwiązanie głównie gdy masz pecha i często rzucasz 1 :)

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Ad1. to są auto hity więc po prostu jedna z szarżujących jednostek dostaje d6 S6.
Ad2. Nie
Ad3. zależy od rozpy i tego co mają robić górnicy, jeśli masz ich mały oddział/oddziały to się nie opłaca ponieważ przerażająco wzrasta ich koszt. Jeśli mają oni stanowić wyłącznie wsparcie dla reszty piechoty szarżując w tył/bok klocków przeciwnika już związanych w walce to też się nie opłaca ponieważ nasze kloce mogą przetrzymać tą turę/dwie/trzy w oczekiwaniu na pomoc. jeśli natomiast górnicy w twojej rozpie mają za zadanie zająć się wrogą artylerią to muszą to zrobić jak najszybciej, więc świder się im przyda. Ogólnie wszystko zależy od rozpy.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

kisio
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: kisio »

Czy świder jest w boxie z górnikami?

Awatar użytkownika
hagenti
Warzywo
Posty: 14

Post autor: hagenti »

Tak, świder znajduje się w wypraskach w boxie Miners. Dodatkowo znajduje się tam koń z wózkiem, jak ten z Battle of the Skull Pass.
"I'd rather be on the right end of the handgun than the wrong end."

kisio
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: kisio »

Czy ktoś mógłby zmierzyć i napisać jak duża jest tarcza shieldbearersów? Chodzi mi o to czy zmieści się na niej model Dwarf Noble z Avatars of War - opiera młot na ziemi, głupio byłoby gdyby wisiał w powietrzu..

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Czy może ktoś napisać, w jaki sposób działa rune of reloading? Czy jeśli rzucę w tabelce na niewypał 2-4, to strzelam normalnie w następnej turze? Czy utrata załogantów skutkuje wolniejszym strzelaniem, jak miało to miejsce w poprzedniej edycji (gdy został jeden załogant, to działo strzelało co dwie tury)? Dzięki! :)

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

W 8ed. utrata W (załogi) nie powoduje że maszyny strzelają co drugą turę.
Kraggo pisze:Czy jeśli rzucę w tabelce na niewypał 2-4, to strzelam normalnie w następnej turze?
tak, masz to napisane w Faqu:
Page 47 – Rune of Reloading
Change to “The war machine can shoot even if it has suffered a
Misfire in the previous turn (unless the Misfire destroyed it).”
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Booxi
Falubaz
Posty: 1063
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Booxi »

kisio pisze:Czy ktoś mógłby zmierzyć i napisać jak duża jest tarcza shieldbearersów? Chodzi mi o to czy zmieści się na niej model Dwarf Noble z Avatars of War - opiera młot na ziemi, głupio byłoby gdyby wisiał w powietrzu..
2cm

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

Witam! Od dłuższego czasu zastanawiam się na czym polega punktacja w WFB. W podręczniku ( skrócona wersja) napisane jest, że wygrywam jeżeli mam dwukrotnie więcej Victory pointów a na forum widziałem zapiski punktacji 15:5. Mógłby ktoś mi wytłumaczyć?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Pod koniec bitwy gracze zliczają "małe" punkty sumując wartości punktowe oddziałów które zabili przeciwnikowi i dodając bonusy (za zdobyte sztandary, za zabicie przeciwnikowi BSB i generała). Następnie liczy się różnicę (małe pkt. gracza który wygrał - małe pkt. gracza który przegrał). Mając różnicę patrzymy na progi które są podawane w regulaminie turniejów, np progi turniejów na EURO są takie:
Progi punktowe:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
patrzymy w których widelkach mieści się różnica i z prawej strony widzimy jaki jest wynik w "dużych" punktach.
To co jest napisane w RB, możesz sobie stosować w domowych bitwach. Na turniejach zawsze liczy się tak jak ja to opisałem (wyjątkiem są scenariusze), tylko zmieniają się progi.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Arbiter Elegancji pisze:Pod koniec bitwy gracze zliczają "małe" punkty sumując wartości punktowe oddziałów które zabili przeciwnikowi i dodając bonusy (za zdobyte sztandary, za zabicie przeciwnikowi BSB i generała). Następnie liczy się różnicę (małe pkt. gracza który wygrał - małe pkt. gracza który przegrał). Mając różnicę patrzymy na progi które są podawane w regulaminie turniejów, np progi turniejów na EURO są takie:
Progi punktowe:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
patrzymy w których widelkach mieści się różnica i z prawej strony widzimy jaki jest wynik w "dużych" punktach.
To co jest napisane w RB, możesz sobie stosować w domowych bitwach. Na turniejach zawsze liczy się tak jak ja to opisałem (wyjątkiem są scenariusze), tylko zmieniają się progi.
nie powinno być 16-4?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

powinno :) Po prostu kopiując progi z tematu BoB nie zwróciłem uwagi że chłopaki mają błąd :mrgreen:

thx
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Mam do was szybkie pytanie w sprawie płonących ataków, jeżeli w fazie strzelania najpierw wystrzeli balista z płonącymi i zrani np. abomke to nie posiada ona regeneracji do końca fazy strzelania, tak? Tak samo jest z płonącymi w close combacie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Tak
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie pisze to dotyczące płonących ataków? Z góry dziękuje ;)

Edit: Jeszcze takie dodatkowe pytanko, najlepiej ile makiet mieć do dyspozycji podczas gry na 2k?

Edit2:Oczywiście pole bitwy to 48 na 72 cale :)
Obrazek

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Przy zasadzie flaming attacks.

Terenów powinno wg rulebooka być bodajże D6+4

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Przy zasadzie regeneracji str.74 na dole.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

ODPOWIEDZ