Uściślenia sędziowskie a testy charakterystyk
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
Uściślenia sędziowskie a testy charakterystyk
mam pytanie o testy charakterystyk:
" Jeśli test charakterystyk muszą zdać pojedyncze modele w oddziale (np. dwellers below), każdy model testuje na własnej charakterystyce. " (ok dla mnie jasne)
"Jeśli test charakterystyk musi wykonać cały model (np. - znów - dwellers below), testujemy na najwyższej wartości tej charakterystyki na modelu." (jak wyżej)
"Jeśli test charakterystyk musi wykonać część modelu lub wszystkie jego częsci (np. pit of shades, fate of bjuna), każda część modelu testuje na własnej charakterystyce." I tu mam problem:
- skąd wynika rozróżnienie między działaniem czaru dweller bellow a pit of shades? (template?);
- czy np stegadon (bez herosa), chariot, heros na monstrus beast to modele wieloczęściowe?
" Jeśli test charakterystyk muszą zdać pojedyncze modele w oddziale (np. dwellers below), każdy model testuje na własnej charakterystyce. " (ok dla mnie jasne)
"Jeśli test charakterystyk musi wykonać cały model (np. - znów - dwellers below), testujemy na najwyższej wartości tej charakterystyki na modelu." (jak wyżej)
"Jeśli test charakterystyk musi wykonać część modelu lub wszystkie jego częsci (np. pit of shades, fate of bjuna), każda część modelu testuje na własnej charakterystyce." I tu mam problem:
- skąd wynika rozróżnienie między działaniem czaru dweller bellow a pit of shades? (template?);
- czy np stegadon (bez herosa), chariot, heros na monstrus beast to modele wieloczęściowe?
Modelami wieloczęściowymi są wszystkie modele, do których strzelając musisz rozlosować trafienia(wykluczając M&H). Tak to najłatwiej zapamiętać.
część uznała, że dwellers należy traktować inaczej, nie jak "template".
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
Dzięki za odpowiedź. Z tego wynika, iż uznaliście, że zasada "template" jest ważniejsza od zasad characteristic test na stronie 10 WFB
Ostatnio zmieniony 1 mar 2011, o 14:03 przez scoutmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest to konsekwencja naszego poprzedniego uściślenia. Magiczne wzorniki działają jak zwykłe. Trafiasz więc każdą część i rozpatrujesz test i efekt osobno dla każdej z nich.
Cytat z FAQ, który podałeś, nie odnosi się ani do wzorników ani do testu modelu. Nie ma problemu z pojęciem "unit", problemem jest niekonsekwencja GW w definicji "model".
Cytat z FAQ, który podałeś, nie odnosi się ani do wzorników ani do testu modelu. Nie ma problemu z pojęciem "unit", problemem jest niekonsekwencja GW w definicji "model".
Tak i potraktowaliśmy to jako zasadę ogólną, natomiast w przypadku modeli wieloczęściowych wprowadziliśmy rozróżnienie. W kwestii dwellersów zostali oni zinterpretowani tak jak rana z heroic killingblowa, natomiast sam fakt że czar używa wzorniki jest już nadrzędny.
Modelem wieloczęściowym jest wszystko co ma osobne profile, natomiast są dwa podstawowe rodzaje modeli wieloczęściowych:
-z częściami nie mogącymi być zabite osobno, np. kawaleria lub rydwan,
-z częściami mogącymi być zabite osobno, np. ridden monster,
Dlatego kawaleria nie może testować jeździec osobno i mount osobno (bo co zrobić jak tylko jedno obleje?), natomiast wspomniany tu stegadon może kulać osobno bo zasady przewidują ginięcie części niezależnie.
Uściślenie brzmi w tej chwili tak że wszystko co może samo zginąć kula na swoim najlepszym parametrze, chyba że dostaje nietempletem wtedy się liczy cały model.
Modelem wieloczęściowym jest wszystko co ma osobne profile, natomiast są dwa podstawowe rodzaje modeli wieloczęściowych:
-z częściami nie mogącymi być zabite osobno, np. kawaleria lub rydwan,
-z częściami mogącymi być zabite osobno, np. ridden monster,
Dlatego kawaleria nie może testować jeździec osobno i mount osobno (bo co zrobić jak tylko jedno obleje?), natomiast wspomniany tu stegadon może kulać osobno bo zasady przewidują ginięcie części niezależnie.
Uściślenie brzmi w tej chwili tak że wszystko co może samo zginąć kula na swoim najlepszym parametrze, chyba że dostaje nietempletem wtedy się liczy cały model.
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
proszę o usunięcie to samo jest niżej
Ostatnio zmieniony 1 mar 2011, o 14:31 przez scoutmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
Niestety nie zdążyłem zedytować na czas postu.[/quote]scoutmaster pisze:Cytat z FAQ, który podałeś, nie odnosi się ani do wzorników ani do testu modelu. Nie ma problemu z pojęciem "unit", problemem jest niekonsekwencja GW w definicji "model".
"W kwestii dwellersów zostali oni zinterpretowani tak jak rana z heroic killingblowa, natomiast sam fakt że czar używa wzorniki jest już nadrzędny". No właśnie nie ponieważ: " Heroic Killing Blow a modele wieloczęściowe
W wypadku modeli wieloczęściowych, heroic killing blow zdejmuje tylko tę część modelu, w którą był skierowany" zgodnie z tą zasadą, dwellers powinien móc zaatakować odzielnie czyli wszystkie cele analogicznie do template
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
czyli jeśli dobrze rozumiem to jak dwellersi wchodzą w stedzia z bohaterem i skinkami to wykonuje on 1 test na sile stedzia tak ?
a jeśli w tego samego stedzia wejdzie np. pit of shades to oddzielne testy wykonuje każdy skinek, bohater i stedzio na sowich własnych wspólczynnikach?
bosko
a jeśli w tego samego stedzia wejdzie np. pit of shades to oddzielne testy wykonuje każdy skinek, bohater i stedzio na sowich własnych wspólczynnikach?
bosko

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Zasady templatów - tak one działają, że wszystko dostaje odrębne trafienie.White Lion pisze:czyli jeśli dobrze rozumiem to jak dwellersi wchodzą w stedzia z bohaterem i skinkami to wykonuje on 1 test na sile stedzia tak ?
a jeśli w tego samego stedzia wejdzie np. pit of shades to oddzielne testy wykonuje każdy skinek, bohater i stedzio na sowich własnych wspólczynnikach?
bosko
No to przynajmniej jest teraz prosto:
1. Testy charakterystyk nietempletkowe - najwyzsza charakterystyka
2. Testy charakterystyk templetkowe - kazdy na swojej
1. Testy charakterystyk nietempletkowe - najwyzsza charakterystyka
2. Testy charakterystyk templetkowe - kazdy na swojej
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
No chyba, że testem charakterystyk możesz wysnajpować jakąś część modelu. Np FAQ do snajperek z deatha mówi, że możesz wybrać część modelu i ona testuje na swoim współczynniku.
Ooo nie wiedzialem, dobrze wiedziec.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Nie, leadership jest wyjątkiem od tej zasady, zawsze bierzesz najwyższy LD w oddziale zgodnie z FAQiem (co to jest unmodified leadership - jest to najwyższy Ld w oddziale)