1K Skaven dla n00pa

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

1K Skaven dla n00pa

Post autor: szeszej »

Od razu chciałem zaznaczyć, że gram głownie ze znajomymi (O&G i OK), więc chciałbym móc wygrywać z nimi od czasu do czasu ;)


1 Warlord @ 168.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Weeping Blade [30.0]
Talisman of Preservation [45.0]

1 Chieftain @ 87.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]

1 Warlock Engineer @ 95.0 Pts
Magic Level 1
Doom Rocket [30.0]

29 Clanrats @ 155.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

29 Clanrats @ 220.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

1 Weapon Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

4 Gutter Runners @ 102.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

1 Deathrunner @ [12.0] Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

3 Warp Crew @ [0.0] Pts

Models in Army: 103


Total Army Cost: 999.0

Taktyka prosta, wsadzić generała i BSB w jednych klanbraci, inżyniera w drugich, blokować co najgorsze niewolnikami i rozestrzeliwać z działa/runnerów. Dodatkowo runnerzy do ewentualnie do przyblokowania/niszczenia maszyn jako sneaky infiltrators.

Jeśli chodzi o możliwe zmiany to bardzo zastanawiam się nad wrzuceniem doomwheela (nie jestem pewien tylko za co), gdyż w jednej grze przeciwko OK na 600 pts w 3 tury zebrał sam 575 VP (oddział byków + generał), ale sądzę, że przeciwko O&G może być trochę gorszy. Ogólnie jest to moja ulubiona skaveńska jednostka, więc najchętniej miałbym ją w każdej swojej armii ;).

Wcześniej miałem zamiast runnerów parkę szczurogrów, ale jedyne w czym byli dobrzy to niszczenie gnoblarów, w jakiekolwiek walce by nie byli prawie zawsze kończyło się to na złamaniu i ucieczce.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Niezła rozpa, tylko ten czempion na gutterach taki średnio opłacalny. lepiej zamiast niego jeszcze jednego zwyklaka albo np. dragonhelma dla Lorda.
No i przeżywalność BSB niestety znikoma ja bym się bal go wstawiać do klocka który ma nabijać punkty :wink:
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Rozpa fajna, sam lubię na clanratach grać. Tylko ten czempion na gutterach nie potrzebny. Ale ogólnie OK.
"JOIN OR DIE"

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

To co mogę zrobić z moim biednym BSB? Niestety jak zauważyłem po poprzednich grach może być cholernie przydatny, ostatnio eksplodujacy niewolnicy pięknie wybili moje szczurogry.

Mogę go wsadzić ewentulanie do klocka z inżynierem i zmniejszyć go trochę do 25 szczurków skoro i tak nie ma prawa zobaczyć walki, niestety wtedy tracę Standard of Discipline.

Ewentualnie mogę spróbować go trochę ulepszyć, także zdjąć sztandar i dodać enchanted shield, wspomniany wyżej hełm.

Ewentualnie mogę pogodzić się z tym, że zginie szybko i nie inwestować w niego zbyt dużo punktów ;)

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

szeszej pisze:Mogę go wsadzić ewentulanie do klocka z inżynierem i zmniejszyć go trochę do 25 szczurków skoro i tak nie ma prawa zobaczyć walki, niestety wtedy tracę Standard of Discipline.
IMO najlepsza opcja. Lepszy goły BSB dający jedynie przerzuty niż martwy nie dający nic :)
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Mały update:

1 Warlord @ 175.0 Pts
General; Heavy Armour
Weeping Blade [30.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Enchanted Shield [10.0]

1 Chieftain @ 70.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard

1 Warlock Engineer @ 130.0 Pts
Magic Level 2
Doom Rocket [30.0]

19 Clanrats @ 110.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

29 Clanrats @ 220.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

1 Weapon Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

39 Skavenslaves @ 78.0 Pts

7 Gutter Runners @ 126.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

3 Warp Crew @ [0.0] Pts

Models in Army: 95


Total Army Cost: 999.0

Enchanted shield zamiast dragon helma, bo żaden znajomy nie ma nic z ogniem, a to zawsze jakieś punkty do przodu, a daje to samo.
BSB + Warlock wchodzą do mniejszych clanratów i omijają walkę jak mogą, Warlord do większego.
Jak trzeba to Gutter Runnersów + warlock na 1. poziom i mogę wstawiać doomwheel :).

Zastanawiam się jeszcze czy nie zbić maga do 1. poziomu i wziąć warp energy condenser i pozostałe punkty wydać na przykład na jeszcze więcej Gutter Runnersów, może by starczyło na 2 oddziały.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

ogółem jakoś nie widzę tej rozpiski. Jeżeli możesz to zaproponuje ci moją wizję skavenów na 1000 pkt, a potem ci powiem dlaczego jest lepsza :mrgreen:


1 Grey Seer @ 240.0 Pts
General; Magic Level 4

25 Clanrats @ 137.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

1 Chieftain @ 117.0 Pts
Battle Standard
Armour of Silvered Steel [45.0]

1 Warlock Engineer @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]

36 Skavenslaves @ 74.0 Pts
Slave Musician

36 Skavenslaves @ 74.0 Pts
Slave Musician

5 Gutter Runners @ 65.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

Casting Pool: 2

Dispel Pool: 2

Models in Army: 107


Total Army Cost: 1000.0

1. Warlord IMO to nie jest najlepsze rozwiązanie, ponieważ skaveni nie mają za mocnych warlordów, a poza tym uważam seera za esencję tej armii, umożliwia on przejąć inicjatywę w fazie magi. Jeżeli wylosuje plagę, to przeciwnik może zacząć pakować połowę armii na turę :D
2. BSB. Zrobiłem go na "tanka" ze względu na ewentualne przyjmowanie challengów zamiast seera. Dopóki przeciwnik nie wyniesie na tarasy jakiejś krajalnicy znoszącej save, to może się pakować w każdy combat z pierdołami.
3. Inżyniera chyba nie muszę opisywać :lol2:
4. W oddziale klanratów siedzi cały comand squad (bohaterowie) i oczywiste jest, że nie powinien pchać się w combat.
5. Slavy, dużo slavów - są one najzajebistrzą jednostką z naszej armii
6. Abomki na te punkty chyba również nie muszę przedstawiać.

Jeżeli grasz bardzo przemyślanie, to możesz zamiast armora na BSB dać poisnona na gutersach i dopchać slavy do 40-stek. (w sumie ja bym tak zrobił)

Awatar użytkownika
Mr. Hyde
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Koszalin Zad Trolla
Kontakt:

Post autor: Mr. Hyde »

Fajnie że jest abomka, sam chciałem zaproponować (jak będą wygrywać wkładasz abomke do kolejnej rozpy i już się nie odważą) , imo raczej bsb nie wytrzyma takiego czalendża z O&G albo OK więc lepiej wywalić pancerz dać champa , BSB za oddział, masz kilka pts +, za które można kupić choćby inżyniera z pipes co zwiększa przeżywalność seera (a jak bsb już zdechnie to z 167 w podliczeniu + to że seer jest następny). Szkoda seera na dublecie duża strata ale można grać. I to chyba nie temat pimp my roster tylko help nie chcę przegrać, kilka wskazówek.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Widzę, że ktoś ukradł mi temat ;). O ile rozumiem, że abominacja jest dobra to jak już pisałem wyżej nie lubię proxów, a jet ona niestety dosyc daleko na liscie priorytetow przy kupowaniu ;). Nad prorokiem myślałem, ale taki nagusieńki nie wiem ile zrobi.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Nawet nagi seer jest świetny, ogólnie uważam że jest najbardziej opłacalnym lordem na każde punkty. Masz eco 4lv maga z niezłą domeną i sporym potencjałem, warto spróbować.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Damn Goglem, twoja rozpiska cholernie mi się spodobała :D. Niestety z powodu braku czasu nie udało mi się przetestować ani moich wyżej ani tej poniżej, więc są to na razie jedynie konstrukcje czysto teoretyczne :).

Zmodyfikowałem twoją rozpiskę do swoich potrzeb i modelii wyszło mi coś takiego:


Unnamed1000 Pts - Skaven Army

1 Grey Seer @ 240.0 Pts
General; Magic Level 4

1 Chieftain @ 82.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Banner of Verminous Scurrying [10.0]

1 Warlock Engineer @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]

25 Clanrats @ 137.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

41 Skavenslaves @ 84.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Crew @ [0.0] Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

3 Warp Crew @ [0.0] Pts

Models in Army: 112


Total Army Cost: 1000.0

Zmiany są dosyć powierzchowne - DW i WLC za abominację (jak kiedyś uzbieram na model to się zastanowię ;) ), nagi BSB + banner, który pomoże mi jeśli gdzieś popełnie błąd przy ruchu (n00p ze mnie więc pewnie się zdarzy :D ) lub jeśli coś podejdzie za blisko.

Myślałem jeszcze czy nie pójść bardziej w magię i zrobić z inżyniera 1 lvl maga z condenserem wyrzucając doom rocket, 2 klanbraci, 7 niewolników i obu muzyków niewolników. Jak pisałem wyżej to wszystko nadal konstrukcje teoretyczne, ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się skopać znajomych do pogrania ;)

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Więcej magowania ci nie potrzeba (aczkolwiek ja mam zamiar przetestować w najbliższym czasie rozpe na 2 seerach 2400 ETC)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Jeżeli grasz przeciwko ogrom to fellblade na warlorda jest świetnym rozwiązaniem. Oczywiście warlord ma wtedy małą przeżywalność i może sam wykorkować, ale z jego inicjatywą zawsze będzie bił pierwszy.

Na O&G seer z lorem plagi i 13 powinien mordować bez litości :)

Doomwheel o ile na ogry jest dobrym wyborem o tyle w goblinach nie zawsze ma do czego strzelać (chyba ze twój znajomy gra na sporej ilości rydwanów).
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

co do 2 serków na ETC było juz dużo wgl sie nie spłacają i szkoda pkt lepiej jeden na dzwonie bo jest odporny na wiele rzeczy :) ( ew. pieszy z jakims wardem i trzymający się na tyłach armii)

a co do tej rozpy nierozumiem Cię jak mozesz nie widzieć abomki jako priorytet jest to jeden z potworków który ratuje gre :)
Jak nie masz kasy sam cos ulep :) Green stuff troche bitsów i do roboty :) ( sam mam taką abomka i nie wydałem dużo, dosłownie parenascie złoty )
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

ODPOWIEDZ