Nowa Edycja

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Nowa Edycja

Post autor: Kalesoner »

No i co z tego?
Nie kumam sensu pisania takich postów. Przecież kazdy sam sobie moze to wyliczyć, skalkulowac ryzyko i zrobić rozpę jak lubi. Porównywanie jednostek jest bez sensu, skoro wiadomo, ze gwardia vc rozkręca gwardię TK, to nie dajesz ich do kombatu w ogóle lub na mocno powybijanych.
Obrazek

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Kaleson czytaj całego posta.
To się odnosiło do posta archeologa o tym że gwardia nie zdąży nawet walnąć przed halabardami.
Szkoda tylko że w kodeksie jest jeden zajebisty przedmiot i średnia kosiarka.
A jeżeli chodzi o princa w gwardii to jest moim zdaniem dużo gorszy od kinga, dużego mumina da się przynajmniej złożyć z jedno turową nieśmiertelnością.
Obrazek

Awatar użytkownika
Xier
Falubaz
Posty: 1058
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Xier »

Jeżeli macie z tym problem że GW wypusciło takiego booka to zmiencie armie, nikt nie karze wam grać. Gra ma sprawiać przyjemność, a z tego co ja widze to same narzekania męczące już to. Wszyscy piszą że VC lepsze to racja, ale jeżeli GW wydało by przegiętą armie to znów inni gracze by narzekali typu: "o znów gram z samograjem". Cieszcie się że macie ładne figsy bo dla mnie to się bardzo liczy.
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

eliah91 pisze:
archeolog pisze:tyle że gwardia strike last = może nie zdąrzyć przy halabardzie TG
Bez żadnych buufów trafiają na 4+ czyli ~17 trafień
Ranią na 3+ ~11
I regenka 4+~5/6 ran, raczej zdążą uderzyć.

I tak wygląda walka oddziału za 674 pkt z TG za 720.

Kb zdejmuje regenke więc 6/7 ran . cwaniaku

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Inferno pisze:cwaniaku

Raczej Kłamco i Demagogu!!!
Ale cwaniaczkiem też mogę być. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Xier
Falubaz
Posty: 1058
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Xier »

Pozatym można obniżyć tafa, dodać atak, ulepszyć kb do 5+.
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Była mowa że bez bufów poza tym przeciwnik też może na siebie coś rzucić.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ja bym się raczej martwił tym, jak gwardia TK wypada np. w starciu z 40 ghulami na hełmie (bynajmniej nie zajebiście) i generalnie ze wszystkimi oddziałami typu horda, czyli, mówiąc wprost: już nawet nie czy wychodzi równo za koszt, tylko czy ma jakiekolwiek "pewne" zastosowania.

Mnie wyszło, że bez szóstki z lighta w starciu z KAŻDĄ popularną piechotą liniową wychodzi w najlepszym wypadku koło remisu (niestety gwardii z bohaterem - 500-600 pkt - kontra piechota bez bohatera - często 300-350 pkt, ew. z boostem typowym dla armii).

Np ghule z hełmem (40) kontra gwardia z halabardami (30+prince) zadają sobie po 11 ran. W drugiej turze czoko, bo ghuli nadal prawie pełny skład bije, a gwardii już 2/3. Generalnie tak wypada z lżejszą piechotą z S3 (ghule, korsarze) a w momencie, kiedy wrzucamy coś z większą siłą (choćby maruderów) robi się niewesoło w porywach do smutno. Skotłowany black guard zabija 18 na dzień dobry. Więc naprawdę trzeba założyć, że strzelanie TK dużo bardziej skrzywdzi przeciwnika, niż w drugą stronę, jeśli gwardia ma się sprawdzić. Ale liczyć na "6" z lighta.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Co do gwardi to tak jak pisali już wcześniej, owszem nie jest to jednostka mocna sama w sobie. Dlatego myślę, że gre na niej trzeba bardziej oprzeć na zmiękczaniu przeciwnika przed walką i fajnymi buffami, bądź ich przeciwnością na oddział przeciwny, coś jak Hammerrersi czy Longeardzi. Niby jednostka składa się w CC z Klockami VC czy nawet bloodletherów, ale nagle po ostrzale z maszyn okazuję się iż wynik jest po stronie tych mniejszych. Uważam więc zgadzając się poniekąd z przedmówcą, że należy cieszyć się możliwością kombinowana i satysfakcją z niej płynącą oraz pięknymi figurkami. Słyszeliście kiedyś żeby Demony narzekały? Chociaż nie czekajcie, to raczej słaby przykład :)
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Golonka pisze:Słyszeliście kiedyś żeby Demony narzekały?
Tak, to jest słaby przykład. Ci akurat płaczą i narzekają bez przerwy, "Nie można łączyć regenki i warda? demony nurgla stają się nie grywalne. Nie ma już +1 do trafiania do dużych celów? flamery są teraz dupne" Narzekają oni częściej niż gracze kóz, ogrów i oig razem wzięci. Myślisz gracze topowych armii nie narzekają, wampy ciągle się gryzą że armia nudna i ciągle na tym samym się gra.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

Malal pisze:Zakopki musza sie kopac..
i wychodzą w drugiej turze a nie jak napisano w podsumowaniu ze od pierwszej

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Ale czemu muszą się kopać? Gdzie to jest napisane? Mają zmodyfikowaną zasadę ambusher, który chyba może zdecydować, że się wystawia w strefie rozstawienia?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Ambushers nie mogą się zdecydować, że chcą wyjść tak jak reszta armii. Muszą wychodzić z krawędzi stołu.

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

w rulebooku, ambuszów nie wystawia się w normalny sposób i wychodzą od drugiej tury

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

No to nie wiem może gracze WoCH-u?
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Domino pisze:Ale czemu muszą się kopać? Gdzie to jest napisane? Mają zmodyfikowaną zasadę ambusher, który chyba może zdecydować, że się wystawia w strefie rozstawienia?

A AB jest tak napisane :)
Kro nie widział jego problem :p

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Wcale nie nazwałbym tego problem, czasami lepiej jest nie znać jakichś zasad, człowiek na tym lepiej wychodzi. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Ok, w takim razie to moja niewiedza- byłem przekonany, że ambusher decyduje, już jestem bogatszy w tę wiedzę, dzięki ;). No faktycznie trochę szkoda w takim razie, aczkolwiek ja z kopaczek tylko stalkerów będę wystawiał, którzy i tak są lepsi zakopani i tak.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

eliah91 pisze:
archeolog pisze:tyle że gwardia strike last = może nie zdąrzyć przy halabardzie TG
Bez żadnych buufów trafiają na 4+ czyli ~17 trafień
Ranią na 3+ ~11
I regenka 4+~5/6 ran, raczej zdążą uderzyć.

I tak wygląda walka oddziału za 674 pkt z TG za 720.
Zaraz zaraz - jakie 720pkt? To albo liczymy z buffami albo bez. 30TG to 30x13pkt=390plus bajery. Skoro w Twoim przykładzie trafiają na 4+ to bez kinga/princa. W dodatku TG mogą z KB zdjąć BSBka VCtów i już nie będzie tak miło ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Dragan
Chuck Norris
Posty: 460
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dragan »

Karli pisze:
eliah91 pisze:
archeolog pisze:tyle że gwardia strike last = może nie zdąrzyć przy halabardzie TG
Bez żadnych buufów trafiają na 4+ czyli ~17 trafień
Ranią na 3+ ~11
I regenka 4+~5/6 ran, raczej zdążą uderzyć.

I tak wygląda walka oddziału za 674 pkt z TG za 720.
Zaraz zaraz - jakie 720pkt? To albo liczymy z buffami albo bez. 30TG to 30x13pkt=390plus bajery. Skoro w Twoim przykładzie trafiają na 4+ to bez kinga/princa. W dodatku TG mogą z KB zdjąć BSBka VCtów i już nie będzie tak miło ;p
Good point.
A jeżeli mowimy o ojro to z tego co wiem to gwardia VC nie moze miec dwuraków z regenką ;)

ODPOWIEDZ