Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Smh »

lormak pisze:Mam pytanie czy rzuty z kowadła można przerzucać ?
można przerzucić nieudane wykucie, pod warunkiem grania na boh imiennych i wystawienia Thoreka Ironbrowa oraz Kraggiego na kowadle

na turniejach raczej tego nie uświadczysz
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Nie, małą runę masz zawsze na 2+ a dużą na 4+. Jeśli nie wyjdzie i wyrzucisz następną pałę - kowadło robi out.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

lormak
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: lormak »

Dzięki za odpowiedź :) z kolei teraz mam trochę bardziej skomplikowane pytanie ;p Pytanie dotyczy pościgu i najeżdżania.

Powiedzmy, że gonię jednostkę wroga...dogoniłem i jadąc dalej na pozostały dystans z kostek napotykam kolejną jednostkę przeciwnika i w tym momencie ją szarżuję, tak ? I teraz moje pytanie czy szarża rozpatrywana jest natychmiast czy dopiero od następnej tury ?

Podobne pytanie tyczy się najeżdżania, jak to wtedy wygląda ?

Bo teoretycznie to można zrobić rajd przez pół stołu i stąd moje pytania.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Jeżeli jednostka wroga nie jest w walce, to walczysz w następnej fazie walki.
Jeżeli jednostka wroga jest w walce, ale walka została rozegrana wcześniej, to walczycie w następnej fazie walki.
Jeżeli jednostka wroga jest w walce, ale walka nie została rozegrana, to oddział który najeżdżał/gonił bierze udział w tej walce. Pamiętaj jednak, że jeżeli nawet będziesz miał taką możliwość, to oddział ten nie może gonić/najeżdżać drugi raz w tej samej fazie walki.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

lormak pisze:Podobne pytanie tyczy się najeżdżania, jak to wtedy wygląda ?
Jeśli w turze w której szarżowałeś wytniesz do ostatniego regiment przeciwnika to możesz zrobić reeforma lub zrobić najeżdżanie, ale jedna jednostka może najeżdżać tylko jeden raz na turę, więc nie ma opcji rajdu przez cały stół.
lormak pisze:Powiedzmy, że gonię jednostkę wroga...dogoniłem i jadąc dalej na pozostały dystans z kostek napotykam kolejną jednostkę przeciwnika i w tym momencie ją szarżuję, tak ? I teraz moje pytanie czy szarża rozpatrywana jest natychmiast czy dopiero od następnej tury ?
jeżeli jednostka wroga w którą wpadłeś walczy z czymś twoim i ta walka w tej turze jeszcze się nie odbyła to odbędzie się ona z odziałem nowo dołączonej jednostki. Jeśli walka się już odbyła lub jednostka wroga nie jest w combacie to po wpadnięciu z pogoni walka z nią odbywa się dopiero w następnej turze. Dlatego czasami wybór kolejności rozgrywania CC jest taki ważny.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Panowie, ilu thundererów jest mieć optymalnie? Skleiłem 20stkę, ale mam wrażenie że to dużo za dużo. Mam też 10tkę Quarerrelów.

BTW.

Mam 24 Warriorów + kupiłem boxa 16stu.
Pytanie - skleić wszystkim z Great Weaponami? Czy zrobić sobie mały oddzialik z tarczą i choppą, jako Longbeardów?

Pozdro!

#Krasnal#
Mudżahedin
Posty: 275
Lokalizacja: Młodzi Gniewni, Poznań

Post autor: #Krasnal# »

Co do thundów ta zależy ja wolisz grać zawsze możesz wystawić 2x10.

Co do warriorów to w 8 ed na kowadle jesteś najpóźniej w 2 turze w CC, więc według mnie Great'y się przydają a i tak z inicjatywą 2 atakujesz najczęściej ostatni.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

jesli ma sie bsb'ka z runa strollaza to ma sie szanse zaszarzowac juz w pierwszej turze :D
a wyrzucic 9 na szarze wcale trudno nie jest :D

jak w 7 edycji ktos by mi powiedzial, ze dwarfy kiedys beda szarzowaly w pierwszej turze to bym go wysmial ;)

co do bsb'ka z ta runa to juz pisze:
w kombinacja: strollaz + grungni + runa straznicza. testowalem go w dwoch grach i sprawdza sie calkiem fajnie. moze sobie spokojnie maszerowac miedzy dwoma oddzialami, dajac im ochrone na strzelanie. w krytycznych sytuacjach wrzuca sie go do oddzialu z lordem na tarczy gdzie z drugiego szeregu daje nam bonus +1 do wyniku walki.

innym plusem runy strollaza jest tez to, ze jak gramy przeciwko armia na full offie to mozna podejs tez organkami na 3 cale dzieki czemu mozna strzelac w pierwszej turze (oczywiscie tylko jesli przeciwnik zaczynal)

co do samych thundow to ja gram na 20 ale tylko na 3k+ punktow.
calkiem fajnie sie sprawdzaja (i nie mowie tu tylko o fastach)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

IMO 2x10 jest lepszym rozwiązaniem, bo można wtedy prażyć do różnych celów. To Organy mogą strzelać po ruchu? :shock:
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
puma1944
Chuck Norris
Posty: 412
Lokalizacja: So'ton

Post autor: puma1944 »

Hm zapis zabrania ruszania Żyrosa o innych machinach nic nie mówi #-o
"Poproście ich,żeby się nieco uciszyli.Snorri ma małego kaca,-powiedział Snorri.
Artur pisze:Człowieku to jest temat, o nowym info o krasiach - czy wszyscy musimy wiedzieć z jakich modeli zrobisz bombera ... jak dal mnie możesz nawet w kupę wsadzić parasolkę do drinków
Dwarfs
W:29\D:4\L16
Tomb Kings
W:1\D:0\L:0

galeria moich Krasi: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=33906

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

puma1944 pisze:Hm zapis zabrania ruszania Żyrosa o innych machinach nic nie mówi #-o
a przeczytajcie ostatnie zdanie przy runie stolraza... chce się tylko upewnić, że dobrze je rozumiem ;)
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Władca Nie-śmierci
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Władca Nie-śmierci »

CZY MOŻNA GRAĆ NA TYM STEROWCU KRASIÓW który jest w podręczniku głównym :?:

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Morsereg pisze:

innym plusem runy strollaza jest tez to, ze jak gramy przeciwko armia na full offie to mozna podejs tez organkami na 3 cale dzieki czemu mozna strzelac w pierwszej turze (oczywiscie tylko jesli przeciwnik zaczynal)
jeśli się ruszysz ze strollaza, to jednostka w Twojej pierwszej turze liczy się tak, jakby wykonała ruch jeśli chodzi o strzelanie, więc ani maszynami ani kuszami/thundami nie możesz strzelać w pierwszej turze jeśli ruszyłeś się nimi dzięki strollazowi.
Władca Nie-śmierci pisze:CZY MOŻNA GRAĆ NA TYM STEROWCU KRASIÓW który jest w podręczniku głównym :?:
W bitwach towarzyskich jak najbardziej, jeśli przeciwnik się na to zgodzi. Na turniejach nie przechodzi.
Obrazek

lormak
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: lormak »

Mam pytanie odnośnie organek....czy można przerzucić missfire ? bo z zasad wynikających z ab to nie a na turniejach z tego co zauważyłem przerzucają i już nie wiem o co chodzi ;/ jakieś nowe zasady czy coś ? :P

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

lormak pisze:Mam pytanie odnośnie organek....czy można przerzucić missfire ? bo z zasad wynikających z ab to nie a na turniejach z tego co zauważyłem przerzucają i już nie wiem o co chodzi ;/ jakieś nowe zasady czy coś ? :P
na ogrankach nie można przerzucać missfire, tak samo jak na dziale ogniowym
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

cahir pisze:To Organy mogą strzelać po ruchu? :shock:
Rakso_The_Slayer pisze:
Morsereg pisze:
innym plusem runy strollaza jest tez to, ze jak gramy przeciwko armia na full offie to mozna podejs tez organkami na 3 cale dzieki czemu mozna strzelac w pierwszej turze (oczywiscie tylko jesli przeciwnik zaczynal)
jeśli się ruszysz ze strollaza, to jednostka w Twojej pierwszej turze liczy się tak, jakby wykonała ruch jeśli chodzi o strzelanie, więc ani maszynami ani kuszami/thundami nie możesz strzelać w pierwszej turze jeśli ruszyłeś się nimi dzięki strollazowi.
panowie prosze was.
nawet w tym cytacie co rakso podal, jest zdanie w nawiasie. sadzilem, ze jest to dostaczenie jasne ;)

a co do przerzutow missfire. moze ktos mial w 3 calach ME dzieki ktoremu to robil.
co oczywiscie jest walem gdyz wielki inzynier nie daje przerzutow organkom czy FC.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
puma1944
Chuck Norris
Posty: 412
Lokalizacja: So'ton

Post autor: puma1944 »

lormak pisze:Mam pytanie odnośnie organek....czy można przerzucić missfire ? bo z zasad wynikających z ab to nie a na turniejach z tego co zauważyłem przerzucają i już nie wiem o co chodzi ;/ jakieś nowe zasady czy coś ?
Misfire nie można przerzucić a M.Inzynier daje tylko klopie i cannonowi re-roll.
organy maja możliwość re-rolla jesli masz jakiegoś hita :mrgreen: np siadaja ci 2 hity re-roll, jesli ci wtedy wypadnie misfire to efekt fzzz...clunk.
"Poproście ich,żeby się nieco uciszyli.Snorri ma małego kaca,-powiedział Snorri.
Artur pisze:Człowieku to jest temat, o nowym info o krasiach - czy wszyscy musimy wiedzieć z jakich modeli zrobisz bombera ... jak dal mnie możesz nawet w kupę wsadzić parasolkę do drinków
Dwarfs
W:29\D:4\L16
Tomb Kings
W:1\D:0\L:0

galeria moich Krasi: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=33906

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Morsereg pisze:
cahir pisze:To Organy mogą strzelać po ruchu? :shock:
Rakso_The_Slayer pisze:
Morsereg pisze:
innym plusem runy strollaza jest tez to, ze jak gramy przeciwko armia na full offie to mozna podejs tez organkami na 3 cale dzieki czemu mozna strzelac w pierwszej turze (oczywiscie tylko jesli przeciwnik zaczynal)
jeśli się ruszysz ze strollaza, to jednostka w Twojej pierwszej turze liczy się tak, jakby wykonała ruch jeśli chodzi o strzelanie, więc ani maszynami ani kuszami/thundami nie możesz strzelać w pierwszej turze jeśli ruszyłeś się nimi dzięki strollazowi.
panowie prosze was.
nawet w tym cytacie co rakso podal, jest zdanie w nawiasie. sadzilem, ze jest to dostaczenie jasne ;)

a co do przerzutow missfire. moze ktos mial w 3 calach ME dzieki ktoremu to robil.
co oczywiscie jest walem gdyz wielki inzynier nie daje przerzutow organkom czy FC.
Pokaż mi zapis, który pozwala mi strzelać jeśli przeciwnik zaczyna.
Jak ruszyłeś maszynkę ze Strollaza to bez względu na to czy zaczynasz Ty czy przeciwnik, nie możesz z niej strzelać w pierwszej turze.
Obrazek

lormak
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: lormak »

na ogrankach nie można przerzucać missfire, tak samo jak na dziale ogniowym
Dzięki za odpowiedź, po wczorajszej grze czysto towarzyskiej wygenerowały się kolejne pytania odnośnie strzelania maszyn :P stąd proszę was o pomoc :)

1. Czy organki mogą strzelać do jednostki znajdującej się w budynku ? Jeśli tak to na jakich zasadach ? Bo o zmodyfikowanie ataku trudno :P
2. Jeśli katapulta strzela w jednostkę w której znajduje się Postać i umieszczę nad nim szablon to dostaje on dzwona o sile 10(przy założeniu ze mam runę na katapulcie) i w momencie gdy nie wybroni to zostaje usunięty z jednostki? Zasada Uchowaj Panie ma tutaj zastosowanie ?

Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam, że tak d... zawracam :P

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

1. Są to IMO autohity, więc normalnie można walić do oddziału w budynku.
2. Tak, dostanie dzwona, jeśli zawiedzie Look Out, Sir!. No i jak się nie wywarduje.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

ODPOWIEDZ