pytania o magię
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: pytania o magię
Losujesz 3 czary na 2-lev magu np.
4 z lore of slaanesh
kilka pytań:
jednostka musi się poruszać z maksymalną prędkością, więc zawsze maszeruje.
Co dzieje się jeśli: jakaś jednostka friendly blokuje jej marsz? np mam kuszoli z 5mv a przed nimi na 4 calu stoi bohater. czy ta jednostka zadeklarowała marsz i go wykonała (nie może strzelać po marszu), czy z racji tego, że nie poruszyła się więcej niż 5 cali to jest traktowana jak po ruchu? To samo w przypadku gdy hero stoi przed oddziałem bezpośrednio. Oddział się nie poruszył i nie ma konsekwencji do strzału czy oddział nie strzela, bo musiał marszować mimo pokonania zerowej odległości?
Czy jednostka pod wpływem czaru deklaruje szarże, czy po prostu idzie na maksa do przodu i walczy gdy w coś wpadnie. Jeśli na drodze jednostki jest przeszkoda, którą można obejść z dwóch stron (obelisk idealnie na środku jednostki), kto decyduje którą stroną przejdzie jednostka? Zapis jest as directly and as quickly as possible.
kilka pytań:
jednostka musi się poruszać z maksymalną prędkością, więc zawsze maszeruje.
Co dzieje się jeśli: jakaś jednostka friendly blokuje jej marsz? np mam kuszoli z 5mv a przed nimi na 4 calu stoi bohater. czy ta jednostka zadeklarowała marsz i go wykonała (nie może strzelać po marszu), czy z racji tego, że nie poruszyła się więcej niż 5 cali to jest traktowana jak po ruchu? To samo w przypadku gdy hero stoi przed oddziałem bezpośrednio. Oddział się nie poruszył i nie ma konsekwencji do strzału czy oddział nie strzela, bo musiał marszować mimo pokonania zerowej odległości?
Czy jednostka pod wpływem czaru deklaruje szarże, czy po prostu idzie na maksa do przodu i walczy gdy w coś wpadnie. Jeśli na drodze jednostki jest przeszkoda, którą można obejść z dwóch stron (obelisk idealnie na środku jednostki), kto decyduje którą stroną przejdzie jednostka? Zapis jest as directly and as quickly as possible.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
Kalkulujesz jak najszybciej dojdziesz.Jeśli mogą marszować to marszują(wheele mozesz robic normalnie).Jesli szybciej bedzie zrobic reform to robisz reform.Jeśli są w zasięgu szarży to szarżują.Ponieważ nie ma nic wspomnianego o strzelaniu wiec jesli nie mogli marszowac a musieli się ruszyc to imo mogą strzelic ale moge sie mylić.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Powieliłem pytanie w 2 topicu, bo napisałeś, mogę się mylić, a nikt inny nic nie napisał. Interesuje mnie najbardziej fakt, czy oddział który się nie może poruszyć bo jest blokowany, deklaruje marsz i wykonuje go na dystans 0 czy go nie wykonuje. tak samo czy jak przejdzie 1cal a deklarował marsz to strzela po ruchu czy nie strzela bo jest po marszu. Sam nie wiem, czy jest coś takiego jak deklaracja marszu czy po prost jest ruch a pozniej sprawdzamy czy to byl marsz czy ruch. I nie rozwiałeś mojej wątpliwości, kto decyduje o najszybszej drodze. Chodzi mi o sytuację gdy obelisk jest idealnie po środku. którą stroną się go ma ominąć.Soulferin pisze:Kalkulujesz jak najszybciej dojdziesz.Jeśli mogą marszować to marszują(wheele mozesz robic normalnie).Jesli szybciej bedzie zrobic reform to robisz reform.Jeśli są w zasięgu szarży to szarżują.Ponieważ nie ma nic wspomnianego o strzelaniu wiec jesli nie mogli marszowac a musieli się ruszyc to imo mogą strzelic ale moge sie mylić.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Czy power stone albo wrapstone token mogą być używane żeby rzycić większą ilością kości niż 6?
Jak oddział Cię blokuje to robisz reform, swifta, przesuwasz sie jakkolwiek w kierunku punktu.
Tak, można dzieki powerstonowi użyć więcej kości
Tak, można dzieki powerstonowi użyć więcej kości
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
a jak z tym skaveńskim tokenem? tak samo?
Jesteś pewien? Nie mam przy sobie RB, ale wydaje mi się, że jest tam zapisek o tym, że jest max 6 kości.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
przyzwyczajenia siódmoedycyjne... nie można przekroczyć 6 kości, przynajmniej tak bym to interpretował.
Przy zapisie magii jest max 6 kości, a zapis PS tego nie niweluje.
Jeśli zapis tokena nie niweluje tego zapisu to jest analogicznie z power stonem
Przy zapisie magii jest max 6 kości, a zapis PS tego nie niweluje.
Jeśli zapis tokena nie niweluje tego zapisu to jest analogicznie z power stonem
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
No właśnie mam rb z wyspy krwi (pl) i tam nie ma takiego zapisu a w 7ed. dało radę. Nie mam angielskiego żeby sie upewnić więc pytam tutaj
Z przedmiotów nie możesz rzucić więcej niż 6-oma koścmi. Jedyny przypadek to magia DE gdzie ich czarodzieje (z racji magii Durchii) mogą używać więcej niż 6 kości na rzucanie czarów. jak się mylę to LS proszę o prawidłową interpretację
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Już nie mogą. 6 maks.Heptun pisze:Z przedmiotów nie możesz rzucić więcej niż 6-oma koścmi. Jedyny przypadek to magia DE gdzie ich czarodzieje (z racji magii Durchii) mogą używać więcej niż 6 kości na rzucanie czarów. jak się mylę to LS proszę o prawidłową interpretację
Przy bound spellach jest zapisane że rzucasz je z power kości (max 6) bez jakichkolwiek bonusów czy to z poziomu kolesia, przedmiotów czy zdolności itd. Tym samym NG z ruby ringiem nie zjada grzybów, więc jeśli token u skavenów jest traktowany jako bonus przy rzucaniu do powera to też nie może być użyty.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
a co z grzybami night goblinow? czy dzieki nim mozna przekroczyc liczbe 6 kosci?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Można bo one nie wliczają się do kości Powera i do min. casting value - one liczą się jako bonus. Ale nadal nie można z ich wykorzystaniem cykać z przedmiotów czarów. Szaman NG nie ma wyboru i musi użyć grzybka za każdym razem kiedy rzuca czar waagh.Morsereg pisze:a co z grzybami night goblinow? czy dzieki nim mozna przekroczyc liczbe 6 kosci?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek