Szarża, close the door - z czym to się je?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Re: Szarża, close the door - z czym to się je?

Post autor: Vallarr »

Alez to jest argument w stronie Furiona.
Trzeba rzucic by znac zasieg szarzy drugiego, wiec rzucasz jednoczesnie - dokladnie tak jak to jest napisane w RB.

Natomiast z dostawianiem sprawa jest jeszcze prostsza - mierzysz co chcesz i kiedy chcesz, nie tylko w trakcie "resolve".
Dokładnie, bo inaczej mogłoby dojść do takiej sytuacji:
1. Oddziały A i B szarżują na oddział C
2. Kulamy za oddział A... doszedł - więc dostawiamy go tak aby zrobić miejsce oddziałowi B czyli nie maksymalizujemy oddziału A z oddziałem C
3. Kulamy za oddział B... i nie doszedł - więc A został ustawiony niezgodnie z zasadami bo nie zmaksymalizował się z oddziałem C podczas szarży...
Prawidlowe rozegranie:
1) a i b szarzuja c
2) Kulamy za oba oddzialy
3) Nastepuje resolve szarzy oddzialu A, mierzymy zasieg, dostawiamy by zrobic miejsce, jesli nastepuje close the door to mierzymy zasieg oddzialu B by wiedziec jak dostawic. Jesli za pomoca "close" dojdzie, to wiemy, jesli nie dojdzie, to tez wiemy.
4) Przechodzimy zgodnie z RB do oddzialu B, nastepuje resolve i dostawienie.
Skąd oddział A miał wiedzieć czy się zmaksymalizować czy nie? Ano stąd, że trzeba rzucić jednocześnie na oba szarżujące oddziały żeby się dowiedzieć czy doszły oba czy nie - proste.
Kudłaty to dobrze wytłumaczył - jaśniej się nie da.
Ze trzeba rzucic mowi RB, nie Kudlaty, z calym szacunkiem do niego ;) Natomiast rozpatrzenie nastepuje "one at a time", w ramach rozpatrzenia mamy kulanie (except zachowany, patrz pkt 2), mierzenie, ruch i domkniecie.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Cóż... muszę przyznać, że pojawił się inny ciekawy problem:

Jeśli dwa oddziały szarżują na jeden oddział, z tym, że jeden z nich jest częściowo przesłonięty przez drugi, tak, że niemożliwe jest wykonane przez niego szarży o ile tamten nie dojdzie do celu i się nie zwheeluje. Zadeklarować może (cel jest w zasięgu). Ale aby doszedł, trzeba przesunąć najpierw jeden oddział a dopiero potem drugi. Inaczej się nie da.

Z tym, że trzeba zmierzyć i skalkulować oba dystanse przed dojściem by wiedzieć, czy dostawić oba oddziały, czy tylko jeden.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Waldi pisze: Z tym, że trzeba zmierzyć i skalkulować oba dystanse przed dojściem by wiedzieć, czy dostawić oba oddziały, czy tylko jeden.
No oczywiście, że trzeba bo inaczej może wyjść sytuacja jaką opisałem wcześniej.

@Vallarr - trudno już połapać się o co komu chodzi i kto co powiedział :P Ja się trzymam z wypowiedzi Kudłatego tej części, że to czy jednostki dojdą do zadeklarowanej szarży w 8 edycji wiemy jeszcze przed ruszeniem figurek bo mierzymy zasięg i rzucamy kośćmi (lub na odwrót - jeden pies w tym momencie). I to czy szarżująca jednostka ruszyła się w efekcie 8 cali więcej niż swój ruch + dorzut koścmi (bo idiotyczne megewheele za darmo na to pozwalają) czy szarżowana jednostka się trochę przesunęła w efekcie Close the door to nie ma wg. RB znaczenia.

Inna sprawa, że powyższy wywód jest dobry jak jednostka szarżowana robi hold w efekcie końcowym. Gorzej jak ucieka od pierwszego... nie chce mi się już o tym myśleć. :P

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ucieczka wykonywana jest od razu po pierwszej deklaracji szarży, druga odbywa się już po przesunięciu jednostki uciekającej także dystans można zmierzyć bez problemu
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ok rozumiem i też popieram że rzut = zmierzenie i to obowiązuje bez RAWowego czepiactwa niedopracowanego cytatu z podręcznika.


ale z ucieczką to nie rozumiem.

szarżują nam nie dwa oddziały.
deklaruję 2x ucieczkę.

uciekam od tego który zadeklarował szarżę jako pierwszy.
tak więc ten pierwszy żeby mnie złapać musi osiągnąć: pierwotny zasięg szarży + moja ucieczka.

drugi natomiast ma mierzyć czy mnie złapał względem mojej pozycji po ucieczce?
zawsze grałem tak że drugi też musi osiągnąć: pierwotny zasięg szarży + moja ucieczka. Nawet jeśli zbliżyłem się do niego.


Jeśli określimy że uciekam od pierwszego a drugi już wykonuje szarżę na moją nową pozycję i nową odległość to co jeśli pierwsza ucieczka przeniesie mnie poza zakres widzenia drugiego szarżującego?

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

White Lion pisze:ok rozumiem i też popieram że rzut = zmierzenie i to obowiązuje bez RAWowego czepiactwa niedopracowanego cytatu z podręcznika.


ale z ucieczką to nie rozumiem.

szarżują nam nie dwa oddziały.
deklaruję 2x ucieczkę.

uciekam od tego który zadeklarował szarżę jako pierwszy.
tak więc ten pierwszy żeby mnie złapać musi osiągnąć: pierwotny zasięg szarży + moja ucieczka.

drugi natomiast ma mierzyć czy mnie złapał względem mojej pozycji po ucieczce?
zawsze grałem tak że drugi też musi osiągnąć: pierwotny zasięg szarży + moja ucieczka. Nawet jeśli zbliżyłem się do niego.


Jeśli określimy że uciekam od pierwszego a drugi już wykonuje szarżę na moją nową pozycję i nową odległość to co jeśli pierwsza ucieczka przeniesie mnie poza zakres widzenia drugiego szarżującego?
Deklarujesz szarżę pierwszego oddziału, przeciwnik robi flee, ucieka ileś tam cali a Ty możesz zadeklarować inną szarżę na tę jednostkę, przeciwnik znów robi flee. Nie deklarujesz szarż jednocześnie.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Nudzi mi sie juz to powoli. Cieszycie sie? :P

Ostatni raz powtorze. Resolve szarzy jest dokonywane osobno, RB mowi jasno. Rzut przy szarzy dwoch na jeden jest dokonywany razem, ale tylko rzut.

Problem, ktory poruszacie, ze niby resolve musi byc razem, bo nie wiemy czy dojdzie - odpowiadalem juz ze 3 razy i odpowiem ostatni: W tej edycji mierze co chce i kiedy chce, znajac wartosc rzutu obu jednostek moge sobie mierzyc do woli cokolwiek chce na stole, w tym ich zasiegi szarzy, ale dopiero resolve szarzy (osobno!) decyduje czy dojdzie. Resolve drugiego unitu wykonuje juz po ruchu pierwszego.

Reasumujac:
1) Szarze wg rb sa rozgrywane "one at a time", przy czym do rozegrania zalicza sie rzut, zmierzenie, ruch, close
2) Przy wyjatku - szarzy dwa na jeden - jedynie rzut mamy razem. Cala reszta "resolve" - zmierzenie, ruch, close - rozgrywa sie osobno.
3) W trakcie resolve 1wszego unitu mierze sobie co chce zwiazanego z drugim, ale to mierzenie nie ma znaczenia dla dojscia szarzy 2. Jeszcze nie. Bedzie mialo kiedy skoncze ruch 1wszego i przejde do drugiego.

Bede sledzil ten temat, ale jesli nie pojawi sie nic nowego niz powtarzane od 1wszej strony cytaty - EoT.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Vallarr pisze:Nudzi mi sie juz to powoli. Cieszycie sie? :P
Mi się już znudziło ;) Ale dzięki, że kontynuowałeś tę walkę przez tak długo!

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Vallarr pisze:...
Fajne podsumowanie, o to Furionowi chyba chodziło (mi na pewno) ;)

ODPOWIEDZ