Eshin 1200, 2 herosów

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Eshin 1200, 2 herosów

Post autor: KrzysiekW »

Eshin głównie dlatego, że generał ma Ld7 i czasem jakiś bonus za ubitego wrażego herosa wpadnie. Na magię się nie nastawiam niemal wogóle (w wyjątkowej sytuacji mogę spróbować kogoś teleportować). Trochę mało modeli, ale bez zabawek Skryre chyba nie miałbym czym przywalić. Nie wiem, co jeszcze poobcinać, na takie punkty jeszcze Eshinu nie spisywałem.
Mogę zamiast charma dać amulet. I to chyba jedyna zamiana jaka mi przychodzi do głowy, bo assasinowi kombinacji Bands of Power + amulet przy tak nikłej magii się nie opłaca dawać. Dość gadania, czas na listę:

Eshin Sorcerer @ 125 Pts
General; Magic Level 1; 2ndWeapon; Throwing Stars
Warpstone Token, Warpstone Charm, Dispel Scroll

Assassin @ 155 Pts
2ndWeapon; Warpstone Stars

6 Night Runners @ 42 Pts
2ndWeapon

6 Night Runners @ 42 Pts
2ndWeapon

20 Clanrat Slaves @ 44 Pts
Musician

2 x 21 Clanrats @ 180 Pts Standard; Musician
Ratling Gun

3 Gutter Runners Tunnelling Team @ 51 Pts
Tunnelling Team; Poisoned AddHand Weapons

5 Gutter Runners Tunnelling Team @ 85 Pts
Tunnelling Team; Poisoned AddHand Weapons

6 Warplock Jezzail teams @ 120 Pts

20 Plague Monks @ 176 Pts FCG
War Banner

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3

Models in Army: 113

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

ja eshin na takie male pkt robie jako piechotny walec - mag z 2 scrollami, bsb, i masa piechoty - tak z 6 unitow, gutterzy i cos fajnego w rare.

sadzac po koszcie monki maja AHW - straszliwa strata punktow :wink:

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Już myślałem, że wszyscy powyjeżdżali... ;) Dziękuję!
Gobos pisze: ja eshin na takie male pkt robie jako piechotny walec - mag z 2 scrollami, bsb, i masa piechoty - tak z 6 unitow, gutterzy i cos fajnego w rare.
No to popróbujemy. Za jakiś czas wrzucę rozpiskę. A jak z weapon teamami? Ja czuję podskórnie, że 2 ratlingi to minimum, ale rzadko grywam na takie punkty Eshinem i brak mi praktyki.

EDIT: Cuś takiego:
Eshin Sorcerer @ 125 Pts
General; Magic Level 1; 2ndWeapon; Throwing Stars
Warpstone Token [0] Warpstone Charm [25] Dispel Scroll [25]

Chieftain @ 119 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Sword of Might [20] Warpstone Amulet [25]

2 x 21 Clanrats @ 180 Pts Standard; Musician
Ratling Gun

21 Clanrats @ 120 Pts Standard; Musician

2 x 21 Clanrat Slaves @ 46 Pts
Musician

6 Warplock Jezzail teams @ 120 Pts

3 Poison Wind Globadiers @ 30 Pts

5 Night Runners @ 25 Pts

6 Night Runners @ 30 Pts

6 Night Runners @ 42 Pts
2ndWeapon

3 Gutter Runners Tunnelling Team @ 51 Pts
Tunnelling Team; 2ndWeapon; Poisoned Hand Weapons

5 Gutter Runners Tunnelling Team @ 85 Pts
Tunnelling Team; 2ndWeapon; Poisoned Hand Weapons

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3

Models in Army: 143
Total Army Cost: 1199
Gobos pisze: sadzac po koszcie monki maja AHW - straszliwa strata punktow :wink:

Kolega szczur źle sądzi. ;) To jest "wersja swingowa z war bannerem". Ale chyba wylecą z armii i wskoczy na ich miejsce czwóreczka "pierdziszewskich" (globy), a punkty pójdą w walec.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

20 Plague Monks @ 176 Pts FCG
War Banner
20x6=120. 120+25+25=170...

czyli wychodzi ze jest ich 21 :wink:
wiedzialem ze cos nie pasuje :lol:

jeszcze tylko napisze ze troche malawe masz oddzialy - ja najbardziej lubie takie po 25, czesciej maja outnumber i dluzej maja szeregi.
ratlingi musza byc, cos musi kosic fasty/lataczy/skirmishe ktore ciezko dorwac.

twoja rozpa niebezpiecznie zbliza sie do moich pomyslow, wiec z reszta sie wstrzymam :D

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Gobos pisze:
20 Plague Monks @ 176 Pts FCG
War Banner
20x6=120. 120+25+25=170...

czyli wychodzi ze jest ich 21 :wink:
wiedzialem ze cos nie pasuje :lol:
Drobna omyłka. Ciekawe, skąd się wzięła. Chyba że coś z czempionem wyszło...
Gobos pisze: jeszcze tylko napisze ze troche malawe masz oddzialy - ja najbardziej lubie takie po 25, czesciej maja outnumber i dluzej maja szeregi.
Tak, mnie to też nie za bardzo pasi, ale nie za bardzo co mam poobcinać, żeby pododawać chłopaków. Pokombinuję coś. W dawnyhz czasach wystawiałem np 30+ clanratów. W dużych bitwach dawałem ich Świętą Chorągiew Rogatego Szczura i kogoś do nabijania CR i jechali. Ale to były "house - games"... Pieęekne czasy.
Gobos pisze: twoja rozpa niebezpiecznie zbliza sie do moich pomyslow, wiec z reszta sie wstrzymam :D
"Have no fear, brother in cheese"
Do Poznania się raczej nie wybiorę, Was w Gliwicach też raczej nie zobaczę (hmm... Choć w grudniu na turnieju mieliśmy gracza z Poznania :) ). Rankingu w lidze też nie zmienię znacząco. :)

Pozdrawiam,
Krzysiek

Awatar użytkownika
Splinter
Wałkarz
Posty: 72
Lokalizacja: Twierdza pod Mordheim

Post autor: Splinter »

Ja to widzę tak. Assassin dałbym regeneracje. Generał 2 Dispel scrolle, Clanrats 25, full komand ratling. Rare no nie wiem. A mnisi bez 2 broni to złom....
Dobry Grey Seer stara utrzymać równowagę, harmonie i sprawiedliwość.
Równowaga jest gdy przed bitwą moja armia jest większa jak przeciwnika.
Harmonia jest gdy po bitwie moja armia jest większa jak przeciwnika.
Sprawiedliwość jest wtedy gdy wygrywam Ja.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Splinter pisze: Ja to widzę tak. Assassin dałbym regeneracje.
Assasin poleciał, teraz jest BSB. Bardziej mi pasuje do tej konkretnie armii. A korony osobiście po prostu nie lubie. Wolę zaryzykować 1 na koniec bitwy (I'ts a skaven life! ;) ) i mieć ochronę przed KB i ogniem.
Splinter pisze:Generał 2 Dispel scrolle, Clanrats 25, full komand ratling.
Lubię charma, ale nad drugim DS się łamię. Kombinuję nad zdobyciem punktów na więcej slave'ów i clanratów i coś wykombinuję...
Splinter pisze:Rare no nie wiem. A mnisi bez 2 broni to złom....
Mnisi polecieli, wskoczyły globy (absolutny killing power. Ci goście czynią cuda :) ). Natomiast mnichów, wbrew pozorom, czasem opłaca się wystawiać bez AddHWeap. Dodatkowy atak na kawalerię z AS 2+ da Ci niewiele, natomiast przewaga liczebna, dodatkowe szeregi i ogólnie wszystko, co da się za niewykorzystne punkty kupić, bardzo wiele.
Zależy na kogo i w jakim celu ich wystawiasz. To powyżej to tzw. wersja "swing" ;), czyli trzymania bohaterów (immune to psychology) i ew. statycznego CR-a.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Splinter pisze:Clanrats 25, full komand ratling. Rare no nie wiem. A mnisi bez 2 broni to złom....
a po ch.. clanratom champion? :wink:

mnisi z 2 bronmi, to jest dopiero zlom. punkty wyrzucone w bloto.

ja w rarach zastanowilbym sie nad gigantem :D choc preferuje inna kilerska jednostke.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Gobos pisze:ja w rarach zastanowilbym sie nad gigantem :D choc preferuje inna kilerska jednostke.
Akurat mam giganta, niedawno posklejany (3 rączki. Muszę tylko dorobić łańcuch z symbolem Rogatego, do powieszenia na obroży).
Gigant na te punkty może i by się sprawdził (niskie Ld generałów, mam BSB więc powtarza stubborna :)), choć dla niektórych armii byłby łatwymi punktami, obawiam się. No i nie mam skąd wyszarpac punktów na niego...

Awatar użytkownika
Splinter
Wałkarz
Posty: 72
Lokalizacja: Twierdza pod Mordheim

Post autor: Splinter »

Gobos pisze:
a po ch.. clanratom champion? :wink:

mnisi z 2 bronmi, to jest dopiero zlom. punkty wyrzucone w bloto.
Po to by zawsze oddawały dwa ataki i zawsze był jeden więcej z przodu jak już dojdzie do cc. A mnichów z 2 HW będę bronił przy braku siły i WS każdy dodatkowy atak zwiększa szanse trefienia i zranienia.


Co do maga lepsze dwa DS, bo masz większą ochronę przed magią.
Dobry Grey Seer stara utrzymać równowagę, harmonie i sprawiedliwość.
Równowaga jest gdy przed bitwą moja armia jest większa jak przeciwnika.
Harmonia jest gdy po bitwie moja armia jest większa jak przeciwnika.
Sprawiedliwość jest wtedy gdy wygrywam Ja.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Splinter pisze: A mnichów z 2 HW będę bronił przy braku siły i WS każdy dodatkowy atak zwiększa szanse trefienia i zranienia.
A widzisz, ja mam trochę inną koncepcję użycia mnihców. Ja nie chcę aż tylu ran nabić, za to skorzystać z ich wysokiego T i odporności na psychologię (i możliwości używania magicznego sztandaru). A punkty z broni wydać na inne fajne rzeczy. W innych armiach z reguły mam priesta do nabijania ran. :)

Awatar użytkownika
Splinter
Wałkarz
Posty: 72
Lokalizacja: Twierdza pod Mordheim

Post autor: Splinter »

KrzysiekW pisze: A widzisz, ja mam trochę inną koncepcję użycia mnihców. Ja nie chcę aż tylu ran nabić, za to skorzystać z ich wysokiego T i odporności na psychologię (i możliwości używania magicznego sztandaru). A punkty z broni wydać na inne fajne rzeczy. W innych armiach z reguły mam priesta do nabijania ran. :)
To zmienia postać rzeczy :D
Dobry Grey Seer stara utrzymać równowagę, harmonie i sprawiedliwość.
Równowaga jest gdy przed bitwą moja armia jest większa jak przeciwnika.
Harmonia jest gdy po bitwie moja armia jest większa jak przeciwnika.
Sprawiedliwość jest wtedy gdy wygrywam Ja.

Awatar użytkownika
skejwen
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Lublin

Post autor: skejwen »

ta pierwsza rozpiska jest jakas hmmm... niepelna - ani to granie na klocka, ani (moje ulubione) na full skirmishu...

ogolnie rzecz biorac to eshin od czasu kiedy mozna reagowac na szarze ze skitterleapa jest armia do dupy :P

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

skejwen pisze: ogolnie rzecz biorac to eshin od czasu kiedy mozna reagowac na szarze ze skitterleapa jest armia do dupy :P
jak dla mnie caly czas jest lepszy od standardowych skavenow - na formaty 2k+.

Awatar użytkownika
Splinter
Wałkarz
Posty: 72
Lokalizacja: Twierdza pod Mordheim

Post autor: Splinter »

skejwen pisze: ogolnie rzecz biorac to eshin od czasu kiedy mozna reagowac na szarze ze skitterleapa jest armia do dupy :P
A to, z jakiej okazji?? O tym nie słyszałem.
Dobry Grey Seer stara utrzymać równowagę, harmonie i sprawiedliwość.
Równowaga jest gdy przed bitwą moja armia jest większa jak przeciwnika.
Harmonia jest gdy po bitwie moja armia jest większa jak przeciwnika.
Sprawiedliwość jest wtedy gdy wygrywam Ja.

Awatar użytkownika
skejwen
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Lublin

Post autor: skejwen »

chodzi o to ze oddzial ktory nie jest odporny na psychologie moze czmychnac ;)

Awatar użytkownika
Splinter
Wałkarz
Posty: 72
Lokalizacja: Twierdza pod Mordheim

Post autor: Splinter »

skejwen pisze:chodzi o to ze oddzial ktory nie jest odporny na psychologie moze czmychnac ;)
Z jakiej okazji??
Dobry Grey Seer stara utrzymać równowagę, harmonie i sprawiedliwość.
Równowaga jest gdy przed bitwą moja armia jest większa jak przeciwnika.
Harmonia jest gdy po bitwie moja armia jest większa jak przeciwnika.
Sprawiedliwość jest wtedy gdy wygrywam Ja.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

z okazji wyjscia 7 edycji i zmiany zasad 'pursuit into fresh enemy', na ktorej opiera sie skitterleap.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Ano tak nam zrobili, że mogą uciekać... Ale dużo ulubionych celów assasina (o nich pisze poniżej) nie może zadeklarować flee. Albo deklaracja ucieczki byłaby dla nich za ryzykowna.
skejwen pisze:ta pierwsza rozpiska jest jakas hmmm... niepelna - ani to granie na klocka, ani (moje ulubione) na full skirmishu...
Toć pisałem, że wprawy nie mam... ;) Druga to wersja poprawiona i aktualniejsza. Na full skirmishu od 7 ed. (i szarż taktycznych) nie gram. No, spróbowałem raz.
skejwen pisze:ogolnie rzecz biorac to eshin od czasu kiedy mozna reagowac na szarze ze skitterleapa jest armia do dupy :P
Dobrze pisze Gobos, da się grać, z niezłym efektem. Nie wszystko może uciec (treeman, kowadło, VC). No i jak się pokombinuje ze skitterleapem to można naprawdę zamieszać obcinając marsze czy kierując uciekających na crossfire.

EDIT: przed chwilą był tu post Fisha pod spodem... Ki diobeł? Halnego ni ma... Moderatory? ;)

ODPOWIEDZ