Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozpiski

Post autor: Laik »

wywerna potaniała, ze zwykłym bobkiem na górze mającym +1 do hita i armour of destiny jest całkiem skuteczna na średniej mocy oddziały.

jeżeli duży oddział przeciwnika zajmuje się kontrowaniem wywerny to świetnie, bo DD, fanatycy, manglery i przede wszystkim rydwany lubią kiedy nie zwraca się na nie uwagi...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Jakim CR-em? Szereg, sztandar, szarża, bok? Czyli 4. Jeżeli ciągle ze swoimi 5 atakami z siłą 7, 3 z siłą 6 i stompem nie zabijesz tych 5 co najmniej to i tak jest dupa, a jak ci wbijają rany to nic ci nie pomoże. Poza tym co tam zazwyczaj miałeś do kontrowania na tylach armii? Przez calkowity przypadek ustawione tak aby kontrować wywerny? Super świetny przykład.
Co do wywerny to zgadzam się z Laikiem, jest tylko jeden problem, ja nie chcę tracic wywern :(

P.S. Zmiana w rozpisce. Wywalam Rock Lobbera, I 2 Goblińskie rydwany, wkładam Jeden orkowy rydwan i 2 Manglerów. Mam wtedy: Wywerne, Dużego orkowego shamana, małego Savagowego shamana, bsbka, Goblina na pająku, 10 Pająków, dwi 30 goblinów, 30 savagy z maską, Rydwan orczy, 2 manglerów, katape, doom divera, i dużego pająka.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

możesz napisać post na 253 słów, lecz równie dobrze możesz zawrzeć sens wypowiedzi w jednym zdaniu tak jak to zrobił Pocisk. Wystarczy się trochę zastanowić.

Możesz dać koronę postaci która samotnie operuje (a), lub takiej która siedzi w niedużym klocku (b), inne rozwiązania (c).
a) Jeśli dobrze złożysz to dzięki koronie może zatrzymać duże klocki puki coś naszego nie wyjdzie na flankę/ tył i tego nie zjemy. Mamy też pewność że jeśli ugrzęźniemy w czymś słabszym (nie skasujemy steadfast) i nie zostaniemy pogonieni.
b) działa to tak jak wyżej w 1 zdaniu, a za dodatkowe pkt (zaoszczędzonych przez wystawienie mniejszego klocka) możemy kupić oddział wspierający który wyjdzie przeciwnikowi na flankę/ tył.
c) u OnG nie można mówić o 2 słusznych standardach :D

I czemu warto brać warda, bo we wronę idzie większość ataków i ona spada jako pierwsza, a postać powinna się utrzymać (ward + korona) do momentu jak nie rozwalimy klocka. Operowanie lordem klepaczem bez korony jest wielce ryzykowne - musisz szarżować razem z jakimś klocem by nie przegrać w CR z silniejszymi, a przy ataku na słabsze jednostki tak jak planujesz model Ci się nie spłaci.

Przy złym złożeniu i wrony i armii istnieje co prawda jakaś szansa że lord na wronie zmiażdży silnego wroga, ale imo po co sobie już na poziomie rozpiski tworzyć schody.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

Pocisk pisze:Dobra to inaczej, wpadasz w jakiekolwiek gówno typu łucznicy czy kawaleria dostajesz propozycję nie do odrzucenia pod tytułem challenge championem. No to fajnie zabijasz go 5 razy i wróg stoi na stubbornie, w następnej turze wpada ci czymś od boku i wtedy już się ten stubborn przydaje bo wygra CRem.
+1

Ale... W zasadzie można tą Wivką szarżować na oddziały, które nie mają
championa, czyli tacy kuszole, bolce stolce i cała reszta. Może się sprawdzić, ale jak pisali wyżej: szybko spadnie (tak, tak wiem, grasz funowo :wink: ).

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Proste, że można ale łapiąc śmieci to ciężko będzie się jej spłacić, a poza tym to to co pisał LuciusII

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Na 8 ed. grałem tylko jedną bitwę z wyverną, a w zasadzie z dwoma. Mieszczą się gdy się wystawi prawie na pusto. Moje miały Orc warbossów z magic weaponami i wardami na ogień. Bitwę z DE przegrałem (1 hydra zatrzymała 2 arachnaroki na raz :cry: ), ale obie wrony o dziwo przeżyły i coś tam ubiły. Były o tyle fajne, że za 600 pts miałem 2 naprawdę groźne jednostki. Łącznie 7a S6, thunderstomp i taka mobilność to super sprawa za ~300 pts. Najgorsze co dalo mi się we znaki to.. championi na wszystkich klocuszkach. Dobrze że miałem farta i zdawałem brejki. Bez CoC jest dość słabo.

Jeśli wystawiać 1 wyvernę, to bym ją dopakował na maxa. Czyli Black Orc na górę.
Obowiązkowo Crown of Command.
Dalej Dragonhelm = save 2+ na szefie oraz ward na ogień (z tego co wiem) również dla wrony co jest mega mocne.
Dalej już do wyboru, np. ward 4+ i biting blade.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Kołata a skąd masz te info że ward od ognia działa też na gawrona?
Ogólnie podejście do wywki mam takie samo. Mam zamiar puścić ją w asyście 2 manglerów do przodu :) zobaczymy co z tego wyjdzie :PP
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Golonka, ta rozpiska zielonych jest fajna na towarzyskie gry. Włożyłeś tam sporo rzeczy, które same z siebie sa dobre, jednakże imo całość się trochę kupy nie trzyma :wink:
Na pewno da się tym coś ugrać, ale w moim odczuciu czegoś tu brakuje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Wlasnie gralem z Wochem. 20 do 0 do przodu. Fajnie dziala. Ostatecznie chyba jednak wywale 10 pajakow.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

To na czym ten WoCH grał? na samych maruderach? :mrgreen:
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Wyverna ma sens jak na stole sa min. 2 obeliski/domki/ruinki cos co ja zasloni, czyli na 8ed standard jesli chodzi o tereny choc nie zawsze sie tak trafia na stole, bo albo nie ma baz terenowych, albo jeszcze zostaly przyzwyczajenia 7edycyjne, bez tego jest raczej skazana na rozstrzelanie ;]

Dzikusa na wyvernie odradzam, sa momenty gdy nie chcesz szarzowac a wystarczy oblac test ld (co sie zdarza, zwlaszcza w kluczowych momentach) i musisz sie wbijac w jakies gowienko ;/.

Fencery dzialaja na mouncie, gdzies chyba byla dyskusja, jako ze to paired weapons a nie additional hand weapon.

Imo najlepszy jest zwykly ork na wyvce, czarnuch uniemozliwia danie flee, do tego kosztuje 45 pts wiecej.

Crown of command jak kto lubi, jesli w planie jest wbicie i utrzymanie na stubornie warbossa az przybeda posilki to rownie dobrze mozna go probowac posadzic na dzika ;] mniejszy zasieg ruchu i szarzy, ale lepszy pancerz i zostaje jeszcze sporo pts na jakies inne drobiazgi.

Kołata skad to info, ze dragonhelm dziala tez na wyvke ?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Co do dragonhelma tak mi ktoś powiedział, że była na ten temat dyskusja. Zdaje się w sprawie znaczenia słów wearer/bearer. Chyba warto poszukać lub spytać na Forum Zasad.

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Azz pisze:Fencery dzialaja na mouncie, gdzies chyba byla dyskusja, jako ze to paired weapons a nie additional hand weapon.
RB FAQ p. 3:
Reference Section – Magic Items, Paired Weapons
Change the last sentence to: “In addition to their other effects,
paired weapons have the Extra Attack and the Requires Two
Hands special rules
.”
Co nie wpływa na zakaz posiadania 2 broni przez jeźdźców w myśl zasad RB Two/ additional hand weapons (models on foot only) p. 91
Kołata pisze:Dalej Dragonhelm = save 2+ na szefie oraz ward na ogień (z tego co wiem) również dla wrony co jest mega mocne.
Dragonhelm ma w swoim opisie określenie "the wearer" co określa że tylko użytkownik dostaje profity z przedmiotu.
Z tego co wiem zasady z jeźdźca na potwora i odwrotnie nie przechodzą - cą co prawda wyjątki ale nie dotyczą powyższego przedmiotu. RB Ridden Monster and Special Rules p. 105
Z tego co Ty znalazłeś dyskusja dotyczącego wearer/bearer i kiedy działa zaczyna się od wypowiedzi mlepkows (4 odpowiedź w podanym niżej linku):
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... ld#p739442
I imo nie wpływa to na zasady ze strony 105 RB.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Przemyślałem wasze rady i rozpiska zmieniła trochę kształt. Ostatecznie wygląda w ten sposób:

Orc Warboss -372pkt.
-Wywerna
-General
-Glittering Scales
-Talisman of preservation
-Sword of Striking

Orc Great Shaman-225
-4 lvl.
-Dispell scroll

Savage Orc Shaman-155
-2 lvl.
-Lucky Shrunken Head

Goblin Big Boss-129
-Armour of Destiny
-Gigantic Spider
-Shield
-Spear

Night Goblin Big Boss-55
-BSB

30 Night Goblin-150
-2 Fanatics
-Music
-Bow

30 Night Goblins-150
-2 Fanatics
-Music
-Bow

28 Savage Orcs Big Uns-343
-Fcg
-Additional Hand Weapon

Orc Boar Chariot-85

Goblin Woolf Chariot-50

Goblin Woolf Chariot-50

Goblin Woolf Chariot-50

Goblin Rock Lobber-85

Doom Diver Catapult-80

Arachnarok Spider-290

Mangler Squigs-65

Mangler Squigs-65

Razem-2398pkt.

Wystawień 12

Maszyn 2

Są oczywiście przewidziane dalsze korekty, ale docelowo jest dobrze jak na razie.
Co do WoCh-u rozpiska była standardowa, dwie 20 Khorników z Halabardami i tarczami, 30 Maruderów z Flailem i Khornem, 7 Kawy Khorna, Duży mag na Dysku, Bsb na dysku, mag z deathem na piechotę i Hellcannon. Manglersi i stopa wygrali grę.
Dzisiaj grałem z Tomb Kingami. Wynik 20 do 0 dla mnie, straciłem 135 pkt. Generałem TK był Domin.

Czekam na konstruktywną krytykę.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2011, o 15:03 przez Golonka, łącznie zmieniany 2 razy.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

ten woch to nie standrad

weź cokolwiek tylko nie chucki

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Czemu?
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

BS=3 to na daleki trafiają 5+, wystarczy że 1 model w szeregu przeżyje i masz zmarnowany strzał. Dodatkowo gdy rzucisz 1 na kości to rzucasz na misfire. Lepiej te pkt przeznaczyć na coś innego - np. zredukuj NG i kup 2 lobbę.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
maciom
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: wro

Post autor: maciom »

bo ssą na maxa

masz 70 pkt za nie to znajdź 30 i dodaj po 2 gobo rydwany
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Hmm... Macie rację. Co do Lobby nie mieszczę się w pkt rarów. mam już 585 pkt.
Za zaoszczędzone pkt. dorzucę trzeci rydwan i przedmioty na Bsb.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Śmieszny ten big boss na pająku – lepiej zrobić kowboja orka na dziku, bez tak mocnego Warda z potionem devasującej szarży.

Dla generała przydałaby się magiczna zabawka – najlepszy jest sword of striking – wybrane cele trafiasz na 2+ i z siłą 6 ranisz na 2+.

BSB zrobiłbym czarnucha – twardszy i przy animozji pomoże.

Arachnorok jest słaby – zdecydowanie za drogi jak na swoje możliwości…

Lepiej powiększyć oddziały rydwanów goblińskich do dwójek – wtedy już można się ich bać, dorzucić doom divera.

W corach chyba też coś punktów brakuje? Jakiś drugi oddział nocników by nie zawadził.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

ODPOWIEDZ