Rozpiski
Moderator: Kołata
Re: Rozpiski
wywerna potaniała, ze zwykłym bobkiem na górze mającym +1 do hita i armour of destiny jest całkiem skuteczna na średniej mocy oddziały.
jeżeli duży oddział przeciwnika zajmuje się kontrowaniem wywerny to świetnie, bo DD, fanatycy, manglery i przede wszystkim rydwany lubią kiedy nie zwraca się na nie uwagi...
jeżeli duży oddział przeciwnika zajmuje się kontrowaniem wywerny to świetnie, bo DD, fanatycy, manglery i przede wszystkim rydwany lubią kiedy nie zwraca się na nie uwagi...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Jakim CR-em? Szereg, sztandar, szarża, bok? Czyli 4. Jeżeli ciągle ze swoimi 5 atakami z siłą 7, 3 z siłą 6 i stompem nie zabijesz tych 5 co najmniej to i tak jest dupa, a jak ci wbijają rany to nic ci nie pomoże. Poza tym co tam zazwyczaj miałeś do kontrowania na tylach armii? Przez calkowity przypadek ustawione tak aby kontrować wywerny? Super świetny przykład.
Co do wywerny to zgadzam się z Laikiem, jest tylko jeden problem, ja nie chcę tracic wywern
P.S. Zmiana w rozpisce. Wywalam Rock Lobbera, I 2 Goblińskie rydwany, wkładam Jeden orkowy rydwan i 2 Manglerów. Mam wtedy: Wywerne, Dużego orkowego shamana, małego Savagowego shamana, bsbka, Goblina na pająku, 10 Pająków, dwi 30 goblinów, 30 savagy z maską, Rydwan orczy, 2 manglerów, katape, doom divera, i dużego pająka.
Co do wywerny to zgadzam się z Laikiem, jest tylko jeden problem, ja nie chcę tracic wywern

P.S. Zmiana w rozpisce. Wywalam Rock Lobbera, I 2 Goblińskie rydwany, wkładam Jeden orkowy rydwan i 2 Manglerów. Mam wtedy: Wywerne, Dużego orkowego shamana, małego Savagowego shamana, bsbka, Goblina na pająku, 10 Pająków, dwi 30 goblinów, 30 savagy z maską, Rydwan orczy, 2 manglerów, katape, doom divera, i dużego pająka.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
możesz napisać post na 253 słów, lecz równie dobrze możesz zawrzeć sens wypowiedzi w jednym zdaniu tak jak to zrobił Pocisk. Wystarczy się trochę zastanowić.
Możesz dać koronę postaci która samotnie operuje (a), lub takiej która siedzi w niedużym klocku (b), inne rozwiązania (c).
a) Jeśli dobrze złożysz to dzięki koronie może zatrzymać duże klocki puki coś naszego nie wyjdzie na flankę/ tył i tego nie zjemy. Mamy też pewność że jeśli ugrzęźniemy w czymś słabszym (nie skasujemy steadfast) i nie zostaniemy pogonieni.
b) działa to tak jak wyżej w 1 zdaniu, a za dodatkowe pkt (zaoszczędzonych przez wystawienie mniejszego klocka) możemy kupić oddział wspierający który wyjdzie przeciwnikowi na flankę/ tył.
c) u OnG nie można mówić o 2 słusznych standardach
I czemu warto brać warda, bo we wronę idzie większość ataków i ona spada jako pierwsza, a postać powinna się utrzymać (ward + korona) do momentu jak nie rozwalimy klocka. Operowanie lordem klepaczem bez korony jest wielce ryzykowne - musisz szarżować razem z jakimś klocem by nie przegrać w CR z silniejszymi, a przy ataku na słabsze jednostki tak jak planujesz model Ci się nie spłaci.
Przy złym złożeniu i wrony i armii istnieje co prawda jakaś szansa że lord na wronie zmiażdży silnego wroga, ale imo po co sobie już na poziomie rozpiski tworzyć schody.
Możesz dać koronę postaci która samotnie operuje (a), lub takiej która siedzi w niedużym klocku (b), inne rozwiązania (c).
a) Jeśli dobrze złożysz to dzięki koronie może zatrzymać duże klocki puki coś naszego nie wyjdzie na flankę/ tył i tego nie zjemy. Mamy też pewność że jeśli ugrzęźniemy w czymś słabszym (nie skasujemy steadfast) i nie zostaniemy pogonieni.
b) działa to tak jak wyżej w 1 zdaniu, a za dodatkowe pkt (zaoszczędzonych przez wystawienie mniejszego klocka) możemy kupić oddział wspierający który wyjdzie przeciwnikowi na flankę/ tył.
c) u OnG nie można mówić o 2 słusznych standardach

I czemu warto brać warda, bo we wronę idzie większość ataków i ona spada jako pierwsza, a postać powinna się utrzymać (ward + korona) do momentu jak nie rozwalimy klocka. Operowanie lordem klepaczem bez korony jest wielce ryzykowne - musisz szarżować razem z jakimś klocem by nie przegrać w CR z silniejszymi, a przy ataku na słabsze jednostki tak jak planujesz model Ci się nie spłaci.
Przy złym złożeniu i wrony i armii istnieje co prawda jakaś szansa że lord na wronie zmiażdży silnego wroga, ale imo po co sobie już na poziomie rozpiski tworzyć schody.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
+1Pocisk pisze:Dobra to inaczej, wpadasz w jakiekolwiek gówno typu łucznicy czy kawaleria dostajesz propozycję nie do odrzucenia pod tytułem challenge championem. No to fajnie zabijasz go 5 razy i wróg stoi na stubbornie, w następnej turze wpada ci czymś od boku i wtedy już się ten stubborn przydaje bo wygra CRem.
Ale... W zasadzie można tą Wivką szarżować na oddziały, które nie mają
championa, czyli tacy kuszole, bolce stolce i cała reszta. Może się sprawdzić, ale jak pisali wyżej: szybko spadnie (tak, tak wiem, grasz funowo

Na 8 ed. grałem tylko jedną bitwę z wyverną, a w zasadzie z dwoma. Mieszczą się gdy się wystawi prawie na pusto. Moje miały Orc warbossów z magic weaponami i wardami na ogień. Bitwę z DE przegrałem (1 hydra zatrzymała 2 arachnaroki na raz
), ale obie wrony o dziwo przeżyły i coś tam ubiły. Były o tyle fajne, że za 600 pts miałem 2 naprawdę groźne jednostki. Łącznie 7a S6, thunderstomp i taka mobilność to super sprawa za ~300 pts. Najgorsze co dalo mi się we znaki to.. championi na wszystkich klocuszkach. Dobrze że miałem farta i zdawałem brejki. Bez CoC jest dość słabo.
Jeśli wystawiać 1 wyvernę, to bym ją dopakował na maxa. Czyli Black Orc na górę.
Obowiązkowo Crown of Command.
Dalej Dragonhelm = save 2+ na szefie oraz ward na ogień (z tego co wiem) również dla wrony co jest mega mocne.
Dalej już do wyboru, np. ward 4+ i biting blade.

Jeśli wystawiać 1 wyvernę, to bym ją dopakował na maxa. Czyli Black Orc na górę.
Obowiązkowo Crown of Command.
Dalej Dragonhelm = save 2+ na szefie oraz ward na ogień (z tego co wiem) również dla wrony co jest mega mocne.
Dalej już do wyboru, np. ward 4+ i biting blade.
Kołata a skąd masz te info że ward od ognia działa też na gawrona?
Ogólnie podejście do wywki mam takie samo. Mam zamiar puścić ją w asyście 2 manglerów do przodu
zobaczymy co z tego wyjdzie :PP
Ogólnie podejście do wywki mam takie samo. Mam zamiar puścić ją w asyście 2 manglerów do przodu

Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Wyverna ma sens jak na stole sa min. 2 obeliski/domki/ruinki cos co ja zasloni, czyli na 8ed standard jesli chodzi o tereny choc nie zawsze sie tak trafia na stole, bo albo nie ma baz terenowych, albo jeszcze zostaly przyzwyczajenia 7edycyjne, bez tego jest raczej skazana na rozstrzelanie ;]
Dzikusa na wyvernie odradzam, sa momenty gdy nie chcesz szarzowac a wystarczy oblac test ld (co sie zdarza, zwlaszcza w kluczowych momentach) i musisz sie wbijac w jakies gowienko ;/.
Fencery dzialaja na mouncie, gdzies chyba byla dyskusja, jako ze to paired weapons a nie additional hand weapon.
Imo najlepszy jest zwykly ork na wyvce, czarnuch uniemozliwia danie flee, do tego kosztuje 45 pts wiecej.
Crown of command jak kto lubi, jesli w planie jest wbicie i utrzymanie na stubornie warbossa az przybeda posilki to rownie dobrze mozna go probowac posadzic na dzika ;] mniejszy zasieg ruchu i szarzy, ale lepszy pancerz i zostaje jeszcze sporo pts na jakies inne drobiazgi.
Kołata skad to info, ze dragonhelm dziala tez na wyvke ?
Dzikusa na wyvernie odradzam, sa momenty gdy nie chcesz szarzowac a wystarczy oblac test ld (co sie zdarza, zwlaszcza w kluczowych momentach) i musisz sie wbijac w jakies gowienko ;/.
Fencery dzialaja na mouncie, gdzies chyba byla dyskusja, jako ze to paired weapons a nie additional hand weapon.
Imo najlepszy jest zwykly ork na wyvce, czarnuch uniemozliwia danie flee, do tego kosztuje 45 pts wiecej.
Crown of command jak kto lubi, jesli w planie jest wbicie i utrzymanie na stubornie warbossa az przybeda posilki to rownie dobrze mozna go probowac posadzic na dzika ;] mniejszy zasieg ruchu i szarzy, ale lepszy pancerz i zostaje jeszcze sporo pts na jakies inne drobiazgi.
Kołata skad to info, ze dragonhelm dziala tez na wyvke ?
RB FAQ p. 3:Azz pisze:Fencery dzialaja na mouncie, gdzies chyba byla dyskusja, jako ze to paired weapons a nie additional hand weapon.
Co nie wpływa na zakaz posiadania 2 broni przez jeźdźców w myśl zasad RB Two/ additional hand weapons (models on foot only) p. 91Reference Section – Magic Items, Paired Weapons
Change the last sentence to: “In addition to their other effects,
paired weapons have the Extra Attack and the Requires Two
Hands special rules.”
Dragonhelm ma w swoim opisie określenie "the wearer" co określa że tylko użytkownik dostaje profity z przedmiotu.Kołata pisze:Dalej Dragonhelm = save 2+ na szefie oraz ward na ogień (z tego co wiem) również dla wrony co jest mega mocne.
Z tego co wiem zasady z jeźdźca na potwora i odwrotnie nie przechodzą - cą co prawda wyjątki ale nie dotyczą powyższego przedmiotu. RB Ridden Monster and Special Rules p. 105
Z tego co Ty znalazłeś dyskusja dotyczącego wearer/bearer i kiedy działa zaczyna się od wypowiedzi mlepkows (4 odpowiedź w podanym niżej linku):
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... ld#p739442
I imo nie wpływa to na zasady ze strony 105 RB.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Przemyślałem wasze rady i rozpiska zmieniła trochę kształt. Ostatecznie wygląda w ten sposób:
Orc Warboss -372pkt.
-Wywerna
-General
-Glittering Scales
-Talisman of preservation
-Sword of Striking
Orc Great Shaman-225
-4 lvl.
-Dispell scroll
Savage Orc Shaman-155
-2 lvl.
-Lucky Shrunken Head
Goblin Big Boss-129
-Armour of Destiny
-Gigantic Spider
-Shield
-Spear
Night Goblin Big Boss-55
-BSB
30 Night Goblin-150
-2 Fanatics
-Music
-Bow
30 Night Goblins-150
-2 Fanatics
-Music
-Bow
28 Savage Orcs Big Uns-343
-Fcg
-Additional Hand Weapon
Orc Boar Chariot-85
Goblin Woolf Chariot-50
Goblin Woolf Chariot-50
Goblin Woolf Chariot-50
Goblin Rock Lobber-85
Doom Diver Catapult-80
Arachnarok Spider-290
Mangler Squigs-65
Mangler Squigs-65
Razem-2398pkt.
Wystawień 12
Maszyn 2
Są oczywiście przewidziane dalsze korekty, ale docelowo jest dobrze jak na razie.
Co do WoCh-u rozpiska była standardowa, dwie 20 Khorników z Halabardami i tarczami, 30 Maruderów z Flailem i Khornem, 7 Kawy Khorna, Duży mag na Dysku, Bsb na dysku, mag z deathem na piechotę i Hellcannon. Manglersi i stopa wygrali grę.
Dzisiaj grałem z Tomb Kingami. Wynik 20 do 0 dla mnie, straciłem 135 pkt. Generałem TK był Domin.
Czekam na konstruktywną krytykę.
Orc Warboss -372pkt.
-Wywerna
-General
-Glittering Scales
-Talisman of preservation
-Sword of Striking
Orc Great Shaman-225
-4 lvl.
-Dispell scroll
Savage Orc Shaman-155
-2 lvl.
-Lucky Shrunken Head
Goblin Big Boss-129
-Armour of Destiny
-Gigantic Spider
-Shield
-Spear
Night Goblin Big Boss-55
-BSB
30 Night Goblin-150
-2 Fanatics
-Music
-Bow
30 Night Goblins-150
-2 Fanatics
-Music
-Bow
28 Savage Orcs Big Uns-343
-Fcg
-Additional Hand Weapon
Orc Boar Chariot-85
Goblin Woolf Chariot-50
Goblin Woolf Chariot-50
Goblin Woolf Chariot-50
Goblin Rock Lobber-85
Doom Diver Catapult-80
Arachnarok Spider-290
Mangler Squigs-65
Mangler Squigs-65
Razem-2398pkt.
Wystawień 12
Maszyn 2
Są oczywiście przewidziane dalsze korekty, ale docelowo jest dobrze jak na razie.
Co do WoCh-u rozpiska była standardowa, dwie 20 Khorników z Halabardami i tarczami, 30 Maruderów z Flailem i Khornem, 7 Kawy Khorna, Duży mag na Dysku, Bsb na dysku, mag z deathem na piechotę i Hellcannon. Manglersi i stopa wygrali grę.
Dzisiaj grałem z Tomb Kingami. Wynik 20 do 0 dla mnie, straciłem 135 pkt. Generałem TK był Domin.
Czekam na konstruktywną krytykę.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2011, o 15:03 przez Golonka, łącznie zmieniany 2 razy.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
ten woch to nie standrad
weź cokolwiek tylko nie chucki
weź cokolwiek tylko nie chucki
BS=3 to na daleki trafiają 5+, wystarczy że 1 model w szeregu przeżyje i masz zmarnowany strzał. Dodatkowo gdy rzucisz 1 na kości to rzucasz na misfire. Lepiej te pkt przeznaczyć na coś innego - np. zredukuj NG i kup 2 lobbę.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Śmieszny ten big boss na pająku – lepiej zrobić kowboja orka na dziku, bez tak mocnego Warda z potionem devasującej szarży.
Dla generała przydałaby się magiczna zabawka – najlepszy jest sword of striking – wybrane cele trafiasz na 2+ i z siłą 6 ranisz na 2+.
BSB zrobiłbym czarnucha – twardszy i przy animozji pomoże.
Arachnorok jest słaby – zdecydowanie za drogi jak na swoje możliwości…
Lepiej powiększyć oddziały rydwanów goblińskich do dwójek – wtedy już można się ich bać, dorzucić doom divera.
W corach chyba też coś punktów brakuje? Jakiś drugi oddział nocników by nie zawadził.
Dla generała przydałaby się magiczna zabawka – najlepszy jest sword of striking – wybrane cele trafiasz na 2+ i z siłą 6 ranisz na 2+.
BSB zrobiłbym czarnucha – twardszy i przy animozji pomoże.
Arachnorok jest słaby – zdecydowanie za drogi jak na swoje możliwości…
Lepiej powiększyć oddziały rydwanów goblińskich do dwójek – wtedy już można się ich bać, dorzucić doom divera.
W corach chyba też coś punktów brakuje? Jakiś drugi oddział nocników by nie zawadził.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.