
Pytania początkującego
Moderator: #helion#
Re: Pytania początkującego
Witam, jestem graczem HE, uzbierałem dość pokaźną kolekcję figurek. Czas przyszedł na kolejną armię. Czy możecie mi podać jakąś rozpiskę na 800 lub 1000 pkt. W sprawach tej armii jestem zielony, więc proszę także co powinienem zakupić, i jakie byłyby tego koszta. Z góry dziękuje 

EAT SLEEP CONQUER REPEAT
Nie, ale dają tylko covera.wychwa pisze:harcownicy blokują los ??
Lepiej będzie, gdy sam sobie ułożysz rozpiskę, tak naprawdę każdy gra na czymś innym. Na początek polecam maga, trochę machin i jakieś troopsy.wertex pisze:Witam, jestem graczem HE, uzbierałem dość pokaźną kolekcję figurek. Czas przyszedł na kolejną armię. Czy możecie mi podać jakąś rozpiskę na 800 lub 1000 pkt. W sprawach tej armii jestem zielony, więc proszę także co powinienem zakupić, i jakie byłyby tego koszta. Z góry dziękuje

Mhm
Jeszcze mam takie pytanko. Jeśli oddział co ma Frenzy ma dwa oddziały przeciwnika lub też więcej w zasięgu swojej maksymalnej szarży to czy właściciel oddziału z frenzy wybiera sobie na który musi szarżować (po nie zdanym Ld) czy jak nie zda tego Ld to musi szarżować do najbliższego ??

Jeszcze mam takie pytanko. Jeśli oddział co ma Frenzy ma dwa oddziały przeciwnika lub też więcej w zasięgu swojej maksymalnej szarży to czy właściciel oddziału z frenzy wybiera sobie na który musi szarżować (po nie zdanym Ld) czy jak nie zda tego Ld to musi szarżować do najbliższego ??
Wydaje mi się ze zdajesz Ld tylko do najbliższego. a w ogóle to jest chyba w 8 edycji zasada mówiąca o tym, że testy charakterystyk oddział zdaje raz na daną fazę. jeżeli jest inaczej to proszę o poprawienie.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Z opisu uzbrojenia KO wynika ("Hand weapon, full plate armour. Knights may be armed with either a lance and a shield, or a great weapon"), że rycerze z dwurakami wcale nie muszą być z zakonu białych wilków. Dobrze rozumiem?
Idąc dalej tym tropem czy zgodne z zasadami jest (chodzi mi o dołączanie grand mastera dlatego pytam się w dziale zasad), że w jednej rozpisce będę mieć różnie uzbrojone oddziały z tego samego zakonu?
Na przykład stworzę zakon Płonącego Bizima i w rozpie wrzucę jeden oddział rycerzy z lancami oraz jeden oddział z dwuręcznymi mieczami. Czy w czasie bitwy grand master może biegać od oddziału do oddziału? Czy też może jeden zakon musi mieć wszystkich rycerzy tak samo uzbrojonych (tutaj bym chciał jakieś poparcie w zasadach)?
Idąc dalej tym tropem czy zgodne z zasadami jest (chodzi mi o dołączanie grand mastera dlatego pytam się w dziale zasad), że w jednej rozpisce będę mieć różnie uzbrojone oddziały z tego samego zakonu?
Na przykład stworzę zakon Płonącego Bizima i w rozpie wrzucę jeden oddział rycerzy z lancami oraz jeden oddział z dwuręcznymi mieczami. Czy w czasie bitwy grand master może biegać od oddziału do oddziału? Czy też może jeden zakon musi mieć wszystkich rycerzy tak samo uzbrojonych (tutaj bym chciał jakieś poparcie w zasadach)?
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Generalnie, w obecnym armybook'u nie istnieje rozróżnienie na zakony. I to w zasadzie zamyka temat w kwestii tego, czy GM może latać od jednych rycerzy do drugich.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Czyli rozumiem, że w aktualnych zasadach wszystkie zakony poza WW (o których jest w dwóch miejscach wspomniane, że biegają z młotkami) mogą mieć mix dowolnych broni w oddziałach (tj. jeden rodzaj w całym oddzialem ale w różnych oddziałach mogże być inne uzbrojenie) i nadal będąc tym samym zakonem dla zasad grand mastera.
Oki to wiele ułatwia.
Jak się sprawa w takim razie ma z Kurtem Helborgiem (reiksmarszałkiem) i reiksguardami? Zapis przy Kurcie mówi: "you may only field kurt helborg if your army contains a unit of reiksguard knights" czy można w takim wypadku wystawiać reiksguard knightsów z dwuręcznymi mieczami?
Oki to wiele ułatwia.
Jak się sprawa w takim razie ma z Kurtem Helborgiem (reiksmarszałkiem) i reiksguardami? Zapis przy Kurcie mówi: "you may only field kurt helborg if your army contains a unit of reiksguard knights" czy można w takim wypadku wystawiać reiksguard knightsów z dwuręcznymi mieczami?
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Coś takiego jak Reiksguard Knights nie istnieje w armyliście. Kurta wystawiasz jak masz oddział Knightly Orders. I tyle.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
W Army Builderze możesz IC wydrukować jako konkretny zakon - w tym Reikguards
Nie istnieje? Czyli nie można wystawić Kurta ponieważ wymaga on posiadania jednostki reiksguard knights (wyżej zacytowałem fragment prosto z army booka).Reyki pisze:Coś takiego jak Reiksguard Knights nie istnieje w armyliście. Kurta wystawiasz jak masz oddział Knightly Orders. I tyle.


Podsumowując aktualnie to jak się nazwie zakon jest kompletnie nieistotne podczas bitew. Nawet można ich dowolnie uzbrajać (jedynie wątpliwości mógłbym mieć w przypadku WW ale to takie czepialstwo).
Szkoda trochę że tak zniszczyli fluff ale przynajmniej daje to większe pole do popisu podczas tworzenia armii (chodzi mi też o modelarkę, chcę aby wszyscy rycerze byli u mnie z jednego zakonu).
Dzięki za rozwianie mitu o ciągle istniejących zakonach w imperium.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Jeśli do czegoś miałbym porównać imperium w w40k (pod względem stylu codexu) to właśnie do CSM. W edycji 2 tanków i 3-4 cannonów było to jeszcze bardziej widać, tj. rozpa na jedno kopyto.
W przypadku imperium nie liczę aby to się miało zmienić w następnym booku (który i tak pewnie będzie za jakieś półtora roku lub dalej).
W przypadku imperium nie liczę aby to się miało zmienić w następnym booku (który i tak pewnie będzie za jakieś półtora roku lub dalej).
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
raczej dalej, tak szybko dla nas nie wydadzą, widać to po innych armiach, ewentualnością może być, wspólna kampania WoCh i Imperium, a wtedy wydadzą oba, jeden po drugimBizim pisze:Jeśli do czegoś miałbym porównać imperium w w40k (pod względem stylu codexu) to właśnie do CSM. W edycji 2 tanków i 3-4 cannonów było to jeszcze bardziej widać, tj. rozpa na jedno kopyto.
W przypadku imperium nie liczę aby to się miało zmienić w następnym booku (który i tak pewnie będzie za jakieś półtora roku lub dalej).

Co do BSB, jak masz koniarzy w rozpie to kowboj jest wskazany, jak grasz na piechocie, to piechur, najlepiej pancerny aby dawał re-roll na wszystkie testy LD
Dobra. Ja walnę pytanko bo na wczorajszym turnieju dwóch graczy zadało mi podobne.
Czy w tej edycji Pistoliers mają minus do strzelania za daleki zasięg?
Wiem że mogą strzelać po ruchu i że zawsze moga robić S&S.
Pytanie od graczy dotyczyło broni rzucanych (toporki itp) i tam padła odpowiedź że mogą po ruchu rzucać i robić zawsze S&S ale maja minus za zasięg (co przy zasięgu 8" jest śmieszne).
Czy w tej edycji Pistoliers mają minus do strzelania za daleki zasięg?
Wiem że mogą strzelać po ruchu i że zawsze moga robić S&S.
Pytanie od graczy dotyczyło broni rzucanych (toporki itp) i tam padła odpowiedź że mogą po ruchu rzucać i robić zawsze S&S ale maja minus za zasięg (co przy zasięgu 8" jest śmieszne).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Zaraz bo nie pojmuje czyli teraz pistoleciarz do unitu oddalonego o 8" (dla pistoletu to daleki) wali na 6-kach?
bs3 na 4 + multiple +daleki=6
To jakieś nieporozumienie zupełnie niegrywalna jednostka.zawsze rypali na 5-tkach.Nie jestem pewien ale pistolet nie ma chyba daleki i bliski formy strzału... Z drugiej strony wszystko jest możliwe a wtedy
GW.
bs3 na 4 + multiple +daleki=6
To jakieś nieporozumienie zupełnie niegrywalna jednostka.zawsze rypali na 5-tkach.Nie jestem pewien ale pistolet nie ma chyba daleki i bliski formy strzału... Z drugiej strony wszystko jest możliwe a wtedy

- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
A pistolet nie ma teraz 12" zasięgu ?
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
