Czas: 10 wrzesień (sobota)
Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 5 w Świdniku ul. Jarzębinowa 6
Format: 2800pkt - Single
Start: od godziny 10
Wejściówka: przybory szkolne (zeszyty, długopisy, ołówki, ekierki, itp. cokolwiek i ilekolwiek).
Proksy - dozwolone (oczywiście nie gramy samymi papierzakami).
Standardowo dodajemy punkty za walory hobbystyczne tj. malowanie, konwersje i WYSYWIG jednak nie będzie to w wielki sposób wpływało na ostateczny wynik. Liczy się przede wszystkim fair-play i umiejętność gry.
Wymagane jest posiadanie podręcznika własnej armii, aby uniknąć konfliktów na tle wyimaginowanych zasad bez pokrycia.
Nagrody: będą dyplomy, puchary + jakieś coś (+ może uda się załatwić żółtą koszulkę lidera )
Format 2800pkt ETC
Zasady ETC do wglądu - http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 18&t=88755
Armie:
- wszystkie aktualne AB
- Chaos Dwarfs wg Indy Chos Dwarfs
- Nowe ogry
Ograniczenia
- +1 do limitu maszyn/broni templatkowych
- max 55 modeli strzelających o zasiegu 20"+
- DE max 40 modeli używajacych powtarzalnych kusz
- generujemy max 3PD/DD
Progi punktowe co 200pkt.
Bonusy małych punktów:
100pkt za generała,
100pkt za BSB,
25pkt za sztandary,
50% wartości uciekającego bądź "sćwiartkowanego" oddziału.
Gramy 3xBattleline, z tymi oto scenariuszami:
"Na wschodzie możemy się spodziewać przelotnych opadów, ciśnienie umiarkowane..."
Pole bitwy nawiedzają losowe warunki pogodowe (rzut k6):
1. "Dwunastego grudnia roku 2012"
Zastosuj wszystkie zasady pozostałych efektów.
2. "Synek zapędź kozy do zagrody, bo burza idzie"
Nad pole bitwy nadciąga burza z piorunami. Na początku swojej tury, gracz rzuca kością za każdą swoją jednostkę na stole. Na 6 uderza w nią piorun zadający k6 hitów z siłą 2-10 (artyleryjka). Jeśli padnie missfire liczba hitów zwiększa się o k6. Rzucamy tak do momentu ustalenia wartosci siły. Dodatkowo wszelkie strzelanie oparte o bs ma -1 do hita, maszyny strzelają na 4+.
3. "Ciemno jak....KTO ZGASIŁ ŚWIATŁO??"
Bitwa rozgrywa się w nocy. Jednostki widzą na 8k6 cali (rzucamy za każdą zawsze, gdy ta ma zamiar zrobić cokolwiek co wymaga zasięgu większego niż 8"). Maszyny nadal mogą strzelać poza zasięg widzenia indirectem.
4. "Halny zawiał"
W tej bitwie wieje silny wiatr. -1 do hita dla broni zasięgowych. Dodatkowo wszystkie jednostki latające tracą zasadę swiftstride.
4. "Slow motion"
Po intensywnych opadach, pole bitwy zamieniło się w bagno. Wszystkie jednostki na stole podlegaja modyfikatorom -1 do ruchu (nie dotyczy krasnoludów). Wszelkie szarże, ucieczki, pościgi i najeżdżania jednostki wykonują jedną kością mniej.
5. "W samo południe"
Bezchmurne niebo i 40 stopni w cieniu. Wszystkie jednostki na stole mają zdolności przywódcze obniżone o 1. Dodatkowo jednostki o wartości pancerza 1/2+ otrzymują karę -1 do walki wręcz i inicjatywy.
6. "To dobry dzień na śmierć"
Pogoda w sam raz na dobrą bitkę.
Od drugiej tury efekty pogodowe mogą sie skonczyć w rzucie:
2 tura 6+
3 tura 5+
4 tura 4+
5 tura 3+
6 tura 2+
Rzut ten wykonuje gracz, który rozpoczął rozgrywkę na początku każdej swojej tury, przed rozpatrzeniem efektów pogody.
"Ustawka"
W trakcie bitwy armie będą dopingowane przez swoich wiernych kibiców.
Gracze moga wybrać jedną ze swoich jednostek z pełną grupą dowodzenia o wartości nie większej niż 250 pkt. Jednostka rozdaje w promieniu 12" +1 do zdolności przywódczych (bonus nie działa na jednostkę kibiców), musi walczyć bronią ręczną, lecz otrzymuje za to szał i nienawiść. Zniszczona jednostka kibiców jest warta swój podwojony bazowy koszt. Jeśli została pokonana przez kibiców wrogiego klubu wtedy potrojony.
"Bo my tu w Świdniku lotnisko będziemy mieć..."
W tej bitwie można skorzystać z transportu lotniczego.
Gracze moga wybrać oddziały o łącznej wartości nie większej niż 200 pkt. Od 2 tury rzucają za te jednostki, na 4+ desant się powiódł. Stawiamy znacznik gdziekolwiek na stole - jest to punkt docelowy. Następnie rzucamy scatterką i artyleryjka - o tyle zniosło naszych komandosów. Jeśli wypadnie missfire:
1-2 oddział zostaje zniszczony
3-4 przeciwnik wybiera miejsce zrzutu
5-6 oddział czeka w rezerwie
Nie można desantować large targetów,kawalerii i monstrous kawalerii, chariotów, bohaterów, ani lordów. W turze desantu oddział nie może wykonać żadnych innych akcji.
Jeśli komandosi spadną na wroga, lub teren niedostępny, jednostka zostaje zniszczona.
Scenariusze chyba zrobimy opcjonalne, więc kto będzie cisnął na wynik będzie mógł zrezygnować
Prosze zgłaszać wszelkie uwagi do mnie na pm, lub na forum pisać. Scenariusze można jeszcze zmienić/poprawić/usunąć. Ograniczenia takie jak chcieliście, czyli ledwo zmodyfikowane ETC.
Od razu zaznaczę, że jestem sędzią i grającym - jak komu nie pasuje moze nie grać