MAneaterzy 8ed (nowi) - dyskusja o kombinacjach

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Re: MAneaterzy 8ed (nowi) - dyskusja o kombinacjach

Post autor: Xet »

kubencjusz pisze: Ale coby offtopu nie było to dodam, że opcja skirmisz + swiftstride jest nie najgłupszym pomysłem :)
Lepiej fly + heroic kb ;)

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

No chyba ty, ja będę grać klimatycznie i wykupie im katapulty :D

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

skirmish + katapulty ! mamy nowy standard

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

no co wy, najlepsze to będą maneaterzy na czołgach mounted, prawdziwe waffen ss.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Ja nadal nie rozumiem, czemu nie miało by być 6 meneaterów czarodziejów- każdy ma lore mastera z jednego z 6 loreów

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

No właśnie. Mozna wybierac tylko sposrod 8 umiejetnosci, a ja sie pytam gdzie reszta ?????

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Bardzo ciekawy pomysł Murmandus na temat, spory też opis właściwie z którym się zgadzam.
No i trochę offtopu z dupy.

Sądzę że większość z nas przekonała się (wstępnie) co do opcji poison+sniper - daje to imo ogromne możliwości w zabijaniu magów - tym bardziej jak chodzą oni bez wardów/pancerzy. Oddział tak uzbrojony będzie się sprawdzał na większość armii - moze z wyjątkiem krasi (tzn powinien się zwrócić nawet w przypadku późniejszej anihilacji - która nie jest taka prosta zważywszy na 4x5ataków + stopmy i możliwe impakty.

Dlatego rozważam też drugą i trzecią opcję, tzw. Blitzkriegu ludojadowego :), który do pewnego stopnia na część armii może sie sprawdzić.
Założenie jest proste. Prócz ludojadó sniper/poison, wystawić jeszcze dwa oddziały:
1. Scout+swift by rozpocząc zaganianie wroga od flanki,
2. vanguard+stubborn/itp by naganiać z drugiej flanki.
uzbrojenie - ADD by tanio i efektywnie(w sumie przy 3 ludkach -15ataków+impakty+stompy).
Opcja 1 i 2 - daje możliwość już w pierwszej turze (o ile nie jesteśmy pierwsi) stanąć 12 cali od wroga, a następnie wykonać szarżę na 3k6 lub 2k6 (opcja 3), jest to prawie bankowy atak... kraśki które nie zabezpieczą flanek regimentem piechoty/możliwością prowadzenia ostrzału z więcej niż jednego organa. mogą zacząć płynąć. Imperium przeważnie nie ma czym zablokować, bretonnia może być problemem, ale to jak już my będziemy atakować :D, skaveniuchy - ratlingun... cóż jest ich za dużo by scautować na flankach, różnie z goblinami..., chaos zawsze warto, nie mogą sobie pozwolić na atak z flanki - szczególnie na maruderów, można atakować na warshriny, de muszą również sie obracać, tak samo jak haje, woody są problemem bo mają silny ostrzał na bliskim zasięgu i driady które właściwie mielą ludojady, bestie są do pojechania, vampiry.... problematyczne - chyba że na szkieletach (rzadkość), demony - dość dużo oddziałów flankujących więc podstęp się nie uda, ale troszkę im namiesza, gdyż prócz dużego klocka fiendów, furie czy loner fiend to nie problem - gorzej z flejmerami.
Lizaki - cóż.... to nie ma sensu podchodzić....

tak mi się wydaje, że naturalnie należy dopasować swoją grę do rozpiski i wystawienia przeciwnika. Może mówię rzecz oczywistą, ale juz nie raz widziałem (i czasem też tak sie robi) kompletnie bez sensu wystawienia scautowe, któe mało co dają, a jeszcze narażają na straty.

drpotato
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: drpotato »

tyle, że po wykonaniu ruchu vanguard jeśli potem jest Twoja tura nie możesz deklarowac szarży

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Myślę, że nie został doceniony Swiftstride zupełnie.
Po pierwsze jednak znacznie pewniejsze wejście w szarżę (w opcji full offence - bezcenne).
Po drugie Swiftstride zwiększa szanse na polepszone Ogre Charge - 6k3 impakty to średnio 2x więcej hitów.

W kombinacji - Stonehorny, Yhettisy, przyspieszeni Maneaterzy - bardzo szybko przeciwnik ma na twarzy całą Ogrzą armię.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Hmmm tak a propos ogrów z sniper i poison grałem dzisiaj bitwy z 3 przypadkowymi armiami(2x krasie,VC) i w żadnej bitwie sniper mi się nie przydał, za to stubborna mi brakowało zawsze :) w dodatku uważam za niegłupi pomysł ME wyposażyć w i muszkiety i wielkie bronie. daje nam to naprawdę duży repertuar :idea:

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Sniper wg mnie jest przereklamowany. Z myślącym przeciwnikiem nie wiele da się tym ugrać. Magów można schować. Pistolety wg mnie tylko do strzelania w fasty.
Obrazek

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Raczej ciężko schować magow, przy obecnym vlos.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Ciężko schować tych magów tak żeby nie byli zagrożeni i sami mogli coś zrobić
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Po tym jak zobaczyłem co gracz wampirkami wyprawia aby pochować bohaterów to mi szczena opadła. Postawił przed nim 5 piesków: -3 do trafienia + na pewno zasięg/ruch/multishot co daje nam trafianie na 7/8. Drugim bohaterem wbił do budynku na środku mapy: -3 do trafienia przy najlepszej pozycji. a 3 po prostu był zasłoniony przez terror geja. i tyle mi przyszło z sniperowania...

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Spójrz na to z innej strony, musiał się w pewien sposób zachować i nie zrobi swego założenia taktycznego. Musi go kryć co daje tobie lepsze pole do manewru.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Sniper wg mnie jest przereklamowany. Z myślącym przeciwnikiem nie wiele da się tym ugrać. Magów można schować. Pistolety wg mnie tylko do strzelania w fasty.
jak?
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

kubencjusz pisze:Po tym jak zobaczyłem co gracz wampirkami wyprawia aby pochować bohaterów to mi szczena opadła. Postawił przed nim 5 piesków: -3 do trafienia + na pewno zasięg/ruch/multishot co daje nam trafianie na 7/8. Drugim bohaterem wbił do budynku na środku mapy: -3 do trafienia przy najlepszej pozycji. a 3 po prostu był zasłoniony przez terror geja. i tyle mi przyszło z sniperowania...
Ten terror gej to ten nowy latający stworek? Czy mowa o Vwarghukfu?
Jak Varg to widzisz, ja mam jeszcze flejmy na sztandarze - jeden strzał, nie ma regenerki, a potem z iroblasta :D A moze jeszcze lookouta by nie zdał...
No a z tymi pieskami... cóż :D wszystko po kolei, założenie czysto teoretycznie tylko mówi o tym że się sniper sprawdza. Poza tym kraśki to właśnie trudniejszy przeciwnik, bo runesmithowie maja pancerz3+, a walenie do machin to też dłuższa sprawa - najpierw imo z ironblasta bym strzelał. Różnie bywa z multiwondami i czasem zostaje armata z raną, i wtedy taka salwa na poisonach w machinę, może ją dobić.

Stubborn zawsze jest dobry.

na marignesie, mam bitsy do kraśków i już 8 pistolecików oskubałem z "nadlewek - ehhehehe rączek krasiowych) i wraz z płaszczami od whitewolfów/innyszch figurek będę kleił ludojadów. Wstępnie - na wszelki wypadek i różne okazje muszę przygotować około 10 ludojadów...

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

A ja namawiam Rastiego ( jeden z najlepszych modelarzy jakich osobiście znam) na zrobienie mi maneaterów w pozycji imperialnego strzelca z hohlandzką strzelbą i w kapelusikach 8)

drpotato
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: drpotato »

meneaters sa trochę mięccy na strzelanie,- chyba,m że uda nam sie wyczarować na nich regenerację magiem - co jest bardzo ryzykownym ruchem na to liczyć. można ich wzias dużo żeby to skompensować, ale za drogo wychodzą z 63-64 pkt/szt zależnie czy hvarm+bop czy hvarm+gw.

Ironi lepsi na główny trzon uderzeniowy, no ale to zaleta tego booka, że teraz możemy sobie kombinowac do woli

Za to jako support z flanki bardzo fajnie sie ME sprawdzają, absorbując przeciwnika z kolei nie trzymając za wielu punków. Myśle tu o trójce chłopakówz Brace of pistols stubbornem i swiftride. - i znowu book daje nam za te punkty inny fajny flankowy oddział - leadów w ilości 4

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Dokładnie, leadzi są powiedzmy, że lepsi w strzelaniu, ludojady w walce.
Ja testować będę na silesianie dwa oddziały ludojadów. scautowych i sniperowych.

ODPOWIEDZ