Bogowie Wojny - Napoleon historyczny system bitewny.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Bogowie Wojny - Napoleon historyczny system bitewny.

Post autor: Torgill »

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z systemem Bogowie Wojny - Napoleon.

Wśród gradu armatnich kul, gdy ziemia trzęsie się od szarż ciężkiej jazdy, czy znajdziesz odwagę poprowadzić swoją armię do zwycięstwa?
Obejmij dowodzenie i odkryj w sobie talent na miarę Napoleona!
„Bogowie wojny – Napoleon” to historyczny system bitewny pozwalający na rozgrywanie walk w okresie wojen napoleońskich. Jego głównym celem jest umożliwienie stoczenia olbrzymich bitew, zgodnych z charakterem epoki, przy użyciu stosunkowo niewielkiej ilości figurek. Gracze nie zajmują się taktyką poszczególnych batalionów, ale koncentrują na dowodzeniu całymi dywizjami i korpusami, niczym prawdziwy wódz naczelny.
Założeniem systemu jest łatwość opanowania zasad i czerpanie przyjemności z grania, przy zachowaniu sporej dawki realizmu, przede wszystkim w kwestii dowodzenia oddziałami i oddania dylematów oraz napięcia psychologicznego, jakiemu poddawani byli generałowie.
Ruszaj na pole bitwy i poprowadź swoją armię do zwycięstwa!


„Bogowie wojny – Napoleon” umożliwiają rozgrywanie bitew, w których brało udział od kilku do kilkudziesięciu tysięcy żołnierzy, a dzięki używaniu figurek w skali 1:72, koszt skompletowania jednej armii może wynosić zaledwie kilkadziesiąt złotych.

BW-N mają mocno rozbudowany system dowodzenia, dzięki któremu możemy poczuć się jak XIX wieczny generał. Nasze rozkazy mogą zostać wykonane z opóźnieniem, albo w ogóle, a jeśli źle przewidzimy działania przeciwnika, możemy doprowadzić naszą armię do katastrofy. Walka i strzelanie są bardzo intuicyjne, choć stwarzają wiele taktycznych możliwości.

Wszelkie informacje o grze można znaleźć na jej oficjalnym blogu:
http://bogowiewojny.wordpress.com/
Tam znajdują się opisy bitew, armii, skrót zasad i inne informacje.

Kilka przykładowych fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, o 12:15 przez Torgill, łącznie zmieniany 14 razy.

Malagor
Mudżahedin
Posty: 203

Post autor: Malagor »

a masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia modeli ?

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Teraz nie, ale przy następnym AAR będą fotki z bliska.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

kiedy będzie można poczytać zasady do tego systemu?
Obrazek

Awatar użytkownika
Szaman
Wyzwoleniec
Posty: 8026
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: Szaman »

Asassello pisze:kiedy będzie można poczytać zasady do tego systemu?
przychylam sie do pytania... z checia zerknalbym, co tam wypichciliscie ;)

my na razie skupiamy sie na podreczniku WH Waterloo, choc ma swoje wady (ktore staramy sie ominac). nie ukrywam tez, ze nie pasi mi skala 1:72 - owszem, jest to tanie, ale za niska cena idzie tez slaba jakosc (Hat :roll: ). wole 28ke i ludki z Warlorda, Victrixa, Foundry, Front Rank, a przede wszystkim Perry. no i malowanie napoleonki w skali mniejszej niz 28 uwazam za niewyobrazalna kare (wlasnie maluje huzarow w 28mm i to juz jest wyzwanie).

rozumiem tez, ze na razie testujecie zasady, ale mimo wszystko napoleonka niepomalowanymi ludkami to jeszcze gorzej niz fantasy #-o
"I fart in your general direction" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Panowie, przepraszam, że sie wtrącę, ale nie chcę zakłądac nowego tematu... Czy są jakies grywalne zasady do okresu wojny secesyjnej (i innych konfliktów w tym okresie)?
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Szaman
Wyzwoleniec
Posty: 8026
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: Szaman »

Nijlor pisze:Panowie, przepraszam, że sie wtrącę, ale nie chcę zakłądac nowego tematu... Czy są jakies grywalne zasady do okresu wojny secesyjnej (i innych konfliktów w tym okresie)?
Black Powder (Warlord Games)
"I fart in your general direction" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Witam!

Jeśli chodzi o zasady to w tej chwili mamy już wersję 0.71 (beta). Ta pierwsza bitwa była toczona jeszcze na zasadach alfa. Testujemy kolejne rozwiązania, system będzie dosyć prosty, ale też bez przesady (ma w tej chwili 32 strony A4, myślę, że dojdziemy do około 40, max 50, z ale z dużą ilością obrazków).
Myślę, że pod koniec września będzie można zaprezentować zasady beta do testowania.
Gra się całkiem przyjemnie, armie w porównaniu z Warhammerem są "tanie jak barszcz" a figurki Italeri, Hat'a, czy przede wszystkim Zvezdy są fantastyczne.

W załączeniu kilka fotek ze stoczonej "na szybko" bitwy - bez makiety. Kilka fotek zgodnie z życzeniami przedstawia oddziały z bliska, żeby zobaczyć jak wyglądają figurki.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


A tutaj kilka fotek powstającego podręcznika:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No cóż, mam nadzieję, że się spodoba :)

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Na razie skupiamy się na testach i zaopatrzeniu się w większość jednostek do obydwu armii - niektóre trzeba sprowadzać z Anglii.
Ale jesień to będzie czas malowania :)
Jeśli chodzi o 28mm kontra 1:72 to myślę, że obydwie skale mają swoje miejsce. 28mm jest piękne, bracia Perry robią świetne rzeczy. Ale ja wolę poruszać się w mniejszej skali. Mamy w tej chwili siły o wielkości korpusu (bo jedna figurka to 100 żołnierzy rzeczywistych - taki jest przyjęty przelicznik).
600 figurek na stole robi wrażenie :)
Te zdjęcia, które dałem są z bitwy na szczeblu dywizji - Korpusy są 3, 4 razy większe.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Szaman
Wyzwoleniec
Posty: 8026
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: Szaman »

troche Wam sie liczby rozjezdzaja zatem - pulki kawaleryjskie raczej nie mialy 800 ludzi (ze nie wspomne o artylerii ;))

tak czy inaczej chetnie zobacze wersje finalna - choc na pewno nie przerzuce sie na 1:72 (sorry, ale wg mnie te ludki sa... takie se ;)). jednak w hobby figurkowym przedkladam jakosc nad cene.
"I fart in your general direction" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Ano artyleria ma zdecydowanie za dużo obsługi - powinna być jedna podstawka, ale są w konflikcie realizm kontra grywalność i dostosowanie do zasad, często bierze górę to drugie (i słusznie bo tworzymy grę, która ma przynosić radość).
Natomiast jeśli chodzi o kawalerię to nie do końca. Oczywiście stany realne, zwłaszcza w wypadku przedłużających się kampanii były o wiele niższe, ale pułki kawalerii mogły liczyć 800 ludzi.
Kilka przykładów:
Najpierw obóz pod Boulogne (a więc przed kampanią).
1 Brygada gen. Joseph Picard:
2. pułk huzarów - 720 ludzi
5 pułk huzarów - 766 ludzi
Pozostałe pułki lekkiej jazdy miały pomiędzy 400 a 600 ludzi. Kirasjerzy i Dragoni pomiędzy 300 a 500.
Pod Wagram dywizja gen. Nansouty liczyła 5 pułków/24 szwadrony, w sumie 4358 ludzi. Wychodzi po 871 ludzi na pułk.
Etatowo pułk liczył 4 szwadrony, każdy po dwie kompanie. Jedna kompania to 88 ludzi (kirasjerzy), zatem 8 kompanii (4 szwadrony ) to ponad 700 ludzi.
Austriackie pułki były jeszcze liczniejsze, kirasjerzy to etatowo prawie 1000 ludzi, chevauxlegeres czy huzarzy to prawie 1400 ludzi!!! (oczywiście dzielono je na mniejsze jednostki). Podobnie u Rosjan, gdzie pułki huzarów liczyły nawet 10 szwadronów.
Oczywiście w toku kampanii te liczby drastycznie się obniżały.
Musieliśmy pójść na pewną dozę umowności - stąd te 8 figurkowe pułki jazdy.

Będę na pewno informował o postępie prac i z góry dzięki za wszelkie uwagi!

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Są gdzieś dostępne zasady do tego systemu (pełne)? Czy wciąż work in progress?

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Dzisiaj toczyliśmy kolejną bitwę testową. Pomiędzy wersją 0.6, a 0.71 (aktualna) zaszło wiele zmian. Mogę ujawnić, że przede wszystkim przeszliśmy na k10. Eksperyment okazał się w pełni udany, walki i strzelanie są o wiele ciekawsze i bardziej zróżnicowane, niż przy k6. Poza tym już nie ma rozróżnienia pomiędzy k6 i 2k6 - wszystkie rzuty (walka, strzelanie, morale i inne) wykonuje się k10. Wprowadziliśmy też ukryte rozkazy (ujawniane podczas fazy aktywacji/rozkazów - przed ruchem) i muszę przyznać, że stanowią one świetną zabawę. Odgadywanie intencji przeciwnika i dostosowanie swoich do jego zamiarów, blefowanie itp. Sama przyjemność :)

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Czyli jeszcze trzeba będzie na zaasady jeszcze poczekać?

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Plan jest taki, żeby grywalna BETA (wersja 0,8) została upubliczniona na początku października.

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Ok, dzięki za info

Awatar użytkownika
Szaman
Wyzwoleniec
Posty: 8026
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: Szaman »

Torgill pisze:Dzisiaj toczyliśmy kolejną bitwę testową. Pomiędzy wersją 0.6, a 0.71 (aktualna) zaszło wiele zmian. Mogę ujawnić, że przede wszystkim przeszliśmy na k10. Eksperyment okazał się w pełni udany, walki i strzelanie są o wiele ciekawsze i bardziej zróżnicowane, niż przy k6. Poza tym już nie ma rozróżnienia pomiędzy k6 i 2k6 - wszystkie rzuty (walka, strzelanie, morale i inne) wykonuje się k10. Wprowadziliśmy też ukryte rozkazy (ujawniane podczas fazy aktywacji/rozkazów - przed ruchem) i muszę przyznać, że stanowią one świetną zabawę. Odgadywanie intencji przeciwnika i dostosowanie swoich do jego zamiarów, blefowanie itp. Sama przyjemność :)
obydwie rzeczy dokladnie jak w Ogniem i Mieczem
"I fart in your general direction" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Witam po dłuższej niż zamierzałem przerwie.
Mam wielką przyjemność zaprezentować zasady testowe systemu w wersji 0.8 beta.
System jest oczywiście hobbystyczny, stworzony dla własnej przyjemności grania z kolegami, ale może więcej osób będzie chciało się dobrze pobawić. Za wzór posłużyło nam wiele systemów istniejących na rynku, od Warhammera i Kings of War, przez Ogniem i Mieczem po Black Powder. Z takiego miksa i wielu własnych idei powstali "Bogowie Wojny - Napoleon".
Wszelkie uwagi i sugestie bardzo mile widziane.
Linki:
http://hotfile.com/dl/133889543/ce6adcf/Bogowie_Wojny_-_Napoleon_v0.8_beta.pdf.html
lub
http://www.megaupload.com/?d=9LL3F7G8

Listy armii dla Francuzów, Rosjan i Anglików:
http://hotfile.com/dl/133938611/4d420ea/ARMIE_GRACZY_v8.0.pdf.html
lub:
File name: ARMIE GRACZY v8.0.pdf File size: 971.68 KB

Miłej lektury!

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

I jeszcze dodatkowo relacja ze stoczonej ostatnio bitwy na poziomie korpusu (ogółem ponad 600 figurek!!!):

http://www.scenarzysta.com/bitwaososnow ... snowke.htm

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

Mam wielką przyjemność zaprezentować nową wersję zasad testowych systemu w wersji 0.86 beta (podręcznik plus listy armii).
Na pewno zostało jeszcze sporo do poprawienia, ale system jest już grywalny. Zaimplementowanych jest 5 armii (Francja, Rosja, Anglia, Prusy, Austria), w następnej wersji dodam jeszcze Polaków i być może inne (Hiszpania, Neapol, Bawaria, Saksonia?).
Dziękuję wszystkim za przesłane uwagi - bardzo wiele z nich zostało uwzględnionych.

Linki:
http://hotfile.com/dl/136231626/df6c2f3 ... a.pdf.html

http://www.megaupload.com/?d=Q7EKYFDY

Linki są też na pierwszej stronie tematu.

Wszelkie uwagi jak zwykle mile widziane - dzięki Wam system staje się coraz lepszy :)

ODPOWIEDZ