Pivot a 1" apart
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pivot a 1" apart
Przeprowadz zatem taka "szarze".
Czerwonymi kreskami stykasz sie z czarnym kwadratem jak pivotujesz.
Czerwonymi kreskami stykasz sie z czarnym kwadratem jak pivotujesz.
I tym pivotem szarżuję, dokładnie. "The move" w podręczniku może równie dobrze odnosić się do całości ruchu, razem z pivotem.
EDIT:
NVM, źle zrozumiałem rysunek. W takiej pozycji jak dla mnie albo do przodu albo do tyłu.
EDIT:
NVM, źle zrozumiałem rysunek. W takiej pozycji jak dla mnie albo do przodu albo do tyłu.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2011, o 23:46 przez szeszej, łącznie zmieniany 1 raz.
Dbam tak samo jak Scimitar o magiczne ataki dla koni wildow za co odszedł z LS, a jak sie skonczylo wszyscy pamietamy
szeszej dalej nie odpisales jak to wyglada dalej. jaka strefa sie stykasz ? Boczna ? Czy moze teleportujesz sie i przednia ? Moze blizej jest do tylniej ?
Na powyzszym rysunku aboma nie moze szarzowac poniewaz:
RB str 20 movement.
Szarzuje sie tylko przodem.
To pokrywa sie z random move. Nie mozesz deklarowac szarz. Jestes w fazie ruchu i zachowujesz cal od. Szarze rozpatrujesz dopiero po rzucie na zasieg. Rzucasz gdy stoisz legalnie.
szeszej dalej nie odpisales jak to wyglada dalej. jaka strefa sie stykasz ? Boczna ? Czy moze teleportujesz sie i przednia ? Moze blizej jest do tylniej ?
Na powyzszym rysunku aboma nie moze szarzowac poniewaz:
RB str 20 movement.
Szarzuje sie tylko przodem.
To pokrywa sie z random move. Nie mozesz deklarowac szarz. Jestes w fazie ruchu i zachowujesz cal od. Szarze rozpatrujesz dopiero po rzucie na zasieg. Rzucasz gdy stoisz legalnie.
Dla Xeta (strasznie słabe jest to co przewalasz) i innych którzy wymagają komentarza w języku Polskim."there is a chance that the model' peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges..."
Co widzimy w tym zdaniu:
-jest wyraz chance, zatem jeżeli może zajść dalej postawiony warunek należy stosować się do dalszych poleceń,
-warunek brzmi że jeżeli jest szansa że wejdziemy w kontakt, to musimy zmierzyć przed ruchem (pivot to jednak ruch, a pivotowanie maszyn to wyjątek, pivotujący się stegadon ma już minus za move and fire), nie przed ruchem prosto tylko zanim w ogóle przesuniesz model,
Pomijam w ogóle że podniecasz się uściśleniem które prawdopodobnie zmieni swój wording skoro są z nim wątpliwości.
pozdrawiam
kudłaty
Słabe to jest to, że po 4-ech stronach tematu nie dokopaliście się do jednej "właściwej" odpowiedzi.
Kudłaty... każdy wie, że jeśli chcesz w coś szarżować to musisz widzieć...Abomka do momentu, aż się nie obróci w kierunku celu nie może go zaszarżować... to jest chyba oczywiste więc nic ci nie da wirtualny pivot jeżeli Abomka nie może się obrócić w kierunku jednostki na którą chce szarżować...
Kudłaty... każdy wie, że jeśli chcesz w coś szarżować to musisz widzieć...Abomka do momentu, aż się nie obróci w kierunku celu nie może go zaszarżować... to jest chyba oczywiste więc nic ci nie da wirtualny pivot jeżeli Abomka nie może się obrócić w kierunku jednostki na którą chce szarżować...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Jeśli dobrze czytam rysunek to abomka nie może zaszarżować budki bo jej nie widzi nawet a szarża nie może iść w coś czego nie widzi. a widoczność sprawdza się 45 stopni na boki z frontu modelu nie po długości boku. Skoro stoi tak jak strzałka to nie może zaszarżować ni szarżą ni pivotem. Dziwi mnie szukanie dziwnych obejść na szarże i ich brak a zapominacie o podstawowych zasadach jak choćby to widzenie.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
Random movement nie musi widzieć żeby szarżować więc dziwi mnie, że piszesz takie bzdurycrovaxus pisze:Jeśli dobrze czytam rysunek to abomka nie może zaszarżować budki bo jej nie widzi nawet a szarża nie może iść w coś czego nie widzi. a widoczność sprawdza się 45 stopni na boki z frontu modelu nie po długości boku. Skoro stoi tak jak strzałka to nie może zaszarżować ni szarżą ni pivotem. Dziwi mnie szukanie dziwnych obejść na szarże i ich brak a zapominacie o podstawowych zasadach jak choćby to widzenie.
Kudłaty, może jednak wysiliłbyś się i napisałbyś trochę więcej o tej sytuacji w prostszy sposób (z przykładami), bo widać nie jest to takie oczywiste dla większości osób. Mógłbyś zacząć od tego obrazka:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Już wcześniej o tym pisałem i pokazywałem.
Abominacja nie jest w stanie szarżować w coś co ją tak blokuje.
Nawet po wirtualnym pivocie nie da rady bo jej gabaryty na to nie pozwalają...
Ma za długą podstawkę względem szerokości i tyle.
A wording random movement z RB jest bardzo podobny do abomkowego.
Tam jest dokładnie jak pisałem:
Pivotujesz w wybranym kierunku;
Turlasz kosteczkami;
Mierzysz czy w coś wpadasz;
Jak nie, to ruszasz się i zatrzymujesz 1" od czegokolwiek co tego wymaga;
Jak tak, to jest szarża.
Pivotem się nie szarżuje kudłaty i nie mierzysz przed nim a po jego wykonaniu.
Bo teraz musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy pivot jest częścią ruchu czy nie.
Jeśli jest to abominacja nie-szarżując nie może się tak spivotować by wejść w cal od bocznego blokera.
Jeśli nie to pivotujący stegadon nie ma kar za ruch...
Abominacja nie jest w stanie szarżować w coś co ją tak blokuje.
Nawet po wirtualnym pivocie nie da rady bo jej gabaryty na to nie pozwalają...
Ma za długą podstawkę względem szerokości i tyle.
A wording random movement z RB jest bardzo podobny do abomkowego.
Tam jest dokładnie jak pisałem:
Pivotujesz w wybranym kierunku;
Turlasz kosteczkami;
Mierzysz czy w coś wpadasz;
Jak nie, to ruszasz się i zatrzymujesz 1" od czegokolwiek co tego wymaga;
Jak tak, to jest szarża.
Pivotem się nie szarżuje kudłaty i nie mierzysz przed nim a po jego wykonaniu.
Bo teraz musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy pivot jest częścią ruchu czy nie.
Jeśli jest to abominacja nie-szarżując nie może się tak spivotować by wejść w cal od bocznego blokera.
Jeśli nie to pivotujący stegadon nie ma kar za ruch...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Nawet mając foremną podstawkę nie byłaby w stanie zaszarżować nie łamiąc zasady 1" apart.
Argument za tym, że abomka jest nieszarżowalna został przedstawiony i jest bardzo prosty. Na potrzeby szarży 1" apart nie obowiązuje -> RB. Nie wchodź w 12"-13" i tyle.
Poza tym mam nadzieję, że LS dyskutuje o tym aby uściślić jedną konkretną (nawet uwalającą wersję, bo jeszcze mi się nie zdarzyło aby ktokolwiek mi przyblokował abomkę), żeby skończyć z dyskusjami jak "Never Ending Story" i "Again, & again & again..."
Argument za tym, że abomka jest nieszarżowalna został przedstawiony i jest bardzo prosty. Na potrzeby szarży 1" apart nie obowiązuje -> RB. Nie wchodź w 12"-13" i tyle.
Poza tym mam nadzieję, że LS dyskutuje o tym aby uściślić jedną konkretną (nawet uwalającą wersję, bo jeszcze mi się nie zdarzyło aby ktokolwiek mi przyblokował abomkę), żeby skończyć z dyskusjami jak "Never Ending Story" i "Again, & again & again..."
Teraz uściśliliśmy, że Shino i JJ mają zapuścić brody, bo nie pasują do reszty LS. Abomka jest druga w kolejce.
Abominacja na virtualnym pivocie zbliża się do celu na nie bliżej niż 5,4mm, ponieważ jest to szarża ignoruje 1' apart i wchodzi w combat.Andrzej pisze:Kudłaty, może jednak wysiliłbyś się i napisałbyś trochę więcej o tej sytuacji w prostszy sposób (z przykładami), bo widać nie jest to takie oczywiste dla większości osób. Mógłbyś zacząć od tego obrazka:
Paragraf drugi, kulasz jest zasięg bo musi być na 3k6 co najmniej 1. Wykonujesz szarżę, pivot przed rzutem nie dotyczy szarż, paragraf pierwszy opisuje ruch abominacji, drugi opisuje szarżę, jeżeli jest szansa że będzie szarża to wykonujemy ten rzut od razu a dopiero potem wykonujemy ruch. Koncepcja że ruch się dzieli na pivot nie będący ruchem ale dający -1 do hita w shootingu, i ruch właściwy będący ruchem i dający ten sam minus jest księżycowa. Cieszę się że są ośrodki gdzie się blokuje abominacje, aczkolwiek wedle mojej interpretacji zasad nie jest to czyste zagranie.
Natomiast dyskutujemy o tym wewnętrznie i coś ustalimy, bo na Silesiana gdzie hipotetycznie można grać dwoma przyda się spójna wersja.
Ok, czyli na razie nic nie wiadomo i trzeba czekać na głosowanie. Dzięki
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
jeśli chodzi o Silesiana to wystarczy poczekać na decyzje LidderaAndrzej pisze:Ok, czyli na razie nic nie wiadomo i trzeba czekać na głosowanie. Dzięki
Jak co to decyzję podejmę w piątek przed masterem, jak zobaczę ile abomek i kółek mamy