O&G 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

O&G 2250

Post autor: Leszczu »

1 Black Orc Warboss @ 451 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe
Enchanted Shield
Warboss Um's Best Big Boss At
Bigged's 'ed Kickin Boots

Wyvern

1 Night Goblin Shaman @ 110 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll

1 Night Goblin Shaman @ 110 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll

1 Night Goblin Shaman @ 85 Pts
Magic Level 2; Little Waagh

2x5 Goblin Wolf Riders @ 142 Pts
Spear; Light Armour; Musician


25 * Orc Big 'Uns @ 330 Pts
2ndWeapon; Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss


25 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss

23 Night Goblins @ 81 Pts
Shield; Standard; Musician

4 Spear Chukka @ 70 Pts


7 Squig Hoppers @ 105 Pts

7 Squig Hoppers @ 105 Pts

1 Giant @ 205 Pts

1 Giant @ 205 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 119

Total Army Cost: 2249

Co wy na to?

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

trzech terrorystów hehe
koncepcji ruszac nie bede bo nie w tym w tym problem
raczej takie podstawowe fakty:

3 magow, czyli dwóch na 3 kościach, jeden na 2 kościach
w praktyce słabo sie to sprawdza, lepiej weź 2 magów + 2 bound spelle
ring i horn - masz 3 terrorystów wiec horn sie przyda chociażby psychologicznie

czuki, ok - tanie i duzo
hoppersi - czemu nie ale w liczbie 8+

bigunsy hmm nie jestem przekonany wolałbym ilość niż jakość

z drugiej strony, gigant źle walnie, hopersi nie dojdą, czuki standardowo:)
i masz tylko 3 klocki i wiwerne których statystycznie można być pewnym
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

IMO slabe.

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

słabe

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Za wolne

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

za wolne

zreszta-po dluzszym zastanowieniu dochodze do wniosku ze wyvern wcale nie potrzebuje do kompanii 2x gigant
chyba wrecz mu przeszkadzaja

braki kadrowe->
hopki min po 8
2x diver-skuteczne
zamiast bandy magow lepiej zainwestowac w caddiego,kolesia na rydwanie i bsb

jezeli juz z magami to->mag x2+itti ring...a trzeci heros albo go olac albo kolo na rydwanie

koniecznie 1 rydwanik ze special
i w zasadzie az sie prosi o oddzial kawalerii na swinkach i byc moze albo oddzial wiekszy kawy goblinskiej albo jeszcze jeden fast->generalnie musi byc szybciej

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

oddzial wiekszej kawy goblinskiej..

Przypomnial mi sie turniej w Bielsku, w ktorym Daro majac giganta z DoW i grajac przeciw bretonni zaczal gadac, ze 'jedyne co moze zabic giganta to twoje pegazy'. Biedny przeciwnik uwierzyl, zaszarzowal, stracil oddzial taktyczny.. Po bitwie zas Daro rzekl tylko 'niech sie ucza tak grac, zawsze bedzie wiecej latwych punktow'.
Twoja porada chyba w takim samym klimacie Lukaszu? ;)

I tez uwazam ze wyverna nie potrzebuje gigantow - wbrew pozora na stole nie ma zazwyczaj az tylu miejsc zeby sie ukryc zeby i wyvka i 2 giganty byly bezpieczne. Poco dawac komus latwe punkty? (a gigant to na maxa latwe punkty.. ostatnie dwa turnieje przekonaly mnie w pelni - jest dobry na VC, niezly na chaos i TK - na reszte slaby)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

I tez uwazam ze wyverna nie potrzebuje gigantow - wbrew pozora na stole nie ma zazwyczaj az tylu miejsc zeby sie ukryc zeby i wyvka i 2 giganty byly bezpieczne. Poco dawac komus latwe punkty? (a gigant to na maxa latwe punkty.. ostatnie dwa turnieje przekonaly mnie w pelni - jest dobry na VC, niezly na chaos i TK - na reszte slaby)
o rany a jak to zaczolem pisac z ponad rok temu to chcieli mnie zbic...jak jakiegos snotlinga
Twoja porada chyba w takim samym klimacie Lukaszu?
nie,pisalem calkiem serio
oddzial wiekszej kawy goblinskiej
narazie to tylko forma czystej dywagacji
i mozna sie pokusic o taka nutke szalenstwa przy 130pkt oszczednosciach w dziale rare
1)zachowuje zasade szybkosci
2)tak naprawde ma przyniesc 4CR(2 szeregi,sztandar,przewage)...i biednego bossa do jakiegos bardzo niechcianego challange;
ewentualnie ma przyniesc big bossa ze sztandarem armii

zestaw pelno hardcorowy wygladalby tak:
szef z pimpusiem,caddy z rydwanem,big boss na rydwanie i boss na wilczku (ktorys z tych ostatnich powinien miec sztandar armii)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Bo ponad rok temu byly inne czasy (doom diver slabszy byl, trolle slabsze, pump wagon silniejszy ciut.. no i inaczej armie wygladaly).
Jednak ostatnio gigant mial szanse w 8 bitwach turniejowych na punkty z przedzialu 1150-1300. i naprawde, zasluzyl na miejsce na poleczce;p

Twoj wizjonerski oddzial zeby miec 2 szeregi wymaga 15 wilkow - ma wtedy 6 cali dlugosci i 5 calowy front. Troche nieporeczne cudenko. Mamy 6 atakow z WS2 i 5 z WS3 - sila przebicia nie powalajaca.


Ja za to ostatnio przekonalem sie do 10 lucznikow - chlopaki naprawde daja rade (nie wiem tylko czy na muzyka zasluguja czy nie) jak za 60pkt; to lepszy wypadek w przypadku rarowych ciec

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Twoj wizjonerski oddzial zeby miec 2 szeregi wymaga 15 wilkow - ma wtedy 6 cali dlugosci i 5 calowy front. Troche nieporeczne cudenko. Mamy 6 atakow z WS2 i 5 z WS3 - sila przebicia nie powalajaca.
wow...toz to ma pole powierzchni jak oddzial orcasow :wink:
a co do sily przebicia...moze byc i zadna-z malymi wyjatkami to typowe dla oddzialow OnG 8)
to oddzial wspomagania

patrzac tylko na statystyki i koszt to po co wystawiac fasta?
schodza jak zloto...a nie pamietam kiedy udalo im sie zjesc maszyne jakas albo miec swoj aktywny wklad w zlamanie jakiegos oddzialu

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

dlatego ja nie używam teraz więcej niż 2 fastów...

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

qlpin... przeczytaj wypowiedz quasa jeszcze raz. a potem jeszcze raz. i czytaj az uda Ci sie zrozumiec jej sens ;p

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

wiem co to sarkazm, ale imho fast który kosztuje 71 punktów i ma za zadanie tylko uciekać od szarż by dogodnie wystawiać mi odziały przeciwnika da się zastąpić np. klockiem night goblinów, który trudniej jest spanikować czy zabić

poza tym fasty działają zwykle zdala od generalskiego ld, a większość armii turniejowych stanowią teraz wood elfy demonic legiony (permanentny fear), high elfy (fear elves), krasie i imperium (wystrzelają nim się zdąże ustawić)


więc ja chromole takiego fasta, od dziś max 2 w rozpie...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

mam podobne zdanie na temat fastow...dlatego u mnie sa w cenie minimalnej-musza spelniac wymogi wystawienia i miec wlocznie :twisted:

BTW to nie byl sarkazm,przynajmniej z tego co pamietam z lekcji jez.polskiego :wink:

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

fakt ze na WE fasty to nie jest najlepsze co moze byc.
ale juz na HE/DE - nad bolcami maja przewage i nie musza strachu zdawac..

No ale fakt-faktem. Nieczesto sie zdaza, zeby jakis fast przezyl bitwe - dlatego branie wiekszej liczby (do tak 1.3k biore dwa, powyzej trzy) utrudnia nam wbijanie masakr i nic wiecej

I nie 71 tylko 65. Na muzyka to oni nie zasluguja ;P

ODPOWIEDZ