Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Re: Pytania początkującego

Post autor: Marek15 »

Byro pisze: Ich to Mistrz Inżynier
Nasz to Magister Inżynier ;)
Święta prawda. Sam jestem mgr inż. - a nie czuję się Mistrzem :wink:

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

1. Czy jeśli inżynier stoi w oddziale (na jego brzegu) i jest 3 cale od maszyny to dalej daje jej przerzut?
2. Czy inżynier musi stać 3 cale od maszyny, jej środka, czy od członka załogi obsługującego tą maszynę by dawać przerzut?

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

1. Tak
2. Musi byc 3" od podstawki maszyny (nie koniecznie od srodka podstawki). Zaloganci w tej edycji to tylko ozdoba. Praktycznie mogloby ich nie byc

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

w tej edycji maszyny nie mają podstawek - odległości do maszyn mierzy się od figurki do figurki
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

rob pisze:w tej edycji maszyny nie mają podstawek - odległości do maszyn mierzy się od figurki do figurki
Nie zgodze sie. Bo prawie kazdy zyczy sobie 40 lub 50. I dla takiego co ma maszyne na podstawce to tez ulatwienie

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

tilt112 pisze:
rob pisze:w tej edycji maszyny nie mają podstawek - odległości do maszyn mierzy się od figurki do figurki
Nie zgodze sie. Bo prawie kazdy zyczy sobie 40 lub 50. I dla takiego co ma maszyne na podstawce to tez ulatwienie

nie mają nic do gadania, jest pojęcie w podręczniku (dział maszyn) "main body war machine", ja mam park na podstawkach ze względu na magnesy i przenoszenie, ale zarówno pitki jak i zasięg inżyniera mierzę tylko i wyłącznie do maszyn, nikt nie może się do tego przyczepić, bo najzwyczajniej maszyny nie mają podstawek, ani tym bardziej nie jest określone jakiego typu miałyby być (ot przykład w mojej galerii mortarów, jeden Maluch, który zmieściłby się na łamańcu 30x30 oraz drugi i trzeci który ledwo stoi na 40x60)
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Tak jak mówi Helion.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Teraz takie pytanie z innej beczki. Ktory imperialista mnie poparl na masterze w kozlowie po tym jak moj przeciwnik nie wierzyl ze GSy maja na sobie full plate armor. Uzyl on wtedy takiego fajnego argumentu "te zbroje dla imperialnych rycerzy kuja sami krasnale" ;)

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Dzięki za wyjaśnienia. Jeszcze jedna mała rzecz. Właśnie wyczytałem w zasadach że załoga maszyny jest tylko na "ozdobę" i żeby reprezentować woundy. Ale jak grałem ze znajomym to mówił mi że załoga reprezentuje pole widzenia maszyny, czyli jeśli załogant widzi miejsce gdzie chcę strzelić to mogę strzelić.
1. Czy mam sprawdzać pole widzenia od któregoś załoganta, czy od maszyny?
2. Czy maszyny mają pole widzenia 360 stopni?

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

de facto sprawdzasz pole widzenia z punktu wcześniej ustalonego na maszynie, może to być belka (katapa), lufa lub coś innego, ale musi być wiadome; jak napisane wcześniej, załoga nie ma nic kompletnie wspólnego z maszyną, to ten model reprezentuje ją, nie zaś obsługanci;
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Dzięki helion. A te 360 stopni pola widzenia?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

krilan pisze:Dzięki helion. A te 360 stopni pola widzenia?
Warmachine obraca się przed strzałem gdzie potrzebuje...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

i na drugie pytanie, tak, ma 360 stopni, ponieważ pivotujesz maszynkę przed strzałem; wyjątek to czołg, musisz zadeklarować ileś tam punktów pary aby zrobić jakiś obrót, a musi starczyć jeszcze na strzał z cannona, jeśli nie wydasz na ruch punktów (bo np. nie masz) to możesz strzelać tylko w zakresie forward arc'u; ale to tylko czołg jest wyjątkiem
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Powyższe nie dotyczy działka parowego.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Byro pisze:Powyższe nie dotyczy działka parowego.
Bo jest w wierzy :) A inżynier? Tez widzi z wieży czołgu 360. I tak przyszło mi na myśl jedno: Czy inżynier w czołgu może dać przerzut dla działa czołgu?

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

hmm ostatnio na turnieju sędzia mnie poinformował, że czołg tak jak chariot ma darmowe pivoty. o co kaman? grałem zawsze, że trzeba zużyc 1 pkt pary na każde 90 stopni pivotu, a tu taka rewolucja?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Inżynier w czołgu nie ma reguły Master of Ballistics no i czołg nie jest war machine.
Pivoty są darmowe w takim sensie, że jak wydajesz punkt pary na ruch, to se w trakcie tego ruchu kręcisz ile chcesz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Byro pisze:Inżynier w czołgu nie ma reguły Master of Ballistics no i czołg nie jest war machine.
Czyli w czasie wystawiania nie muszę czołgu wystawiać na stół z wszystkimi maszynami?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Oczywiście, że nie musisz. To zaszłość z poprzedniej edycji.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

jak stworzyc swoj klub ?? :D

Zablokowany