26-27 listopad 2011 (sobota-niedziela), Bielsko-Biała[/center]
Miło nam zaprosić po raz kolejny wszystkich graczy oraz fanów gry Warhammer Fantasy Battles na siódmy już turniej z serii Mistrzostw Podbeskidzia!
Tak jak w ubiegłych latach chcemy tym turniejem zapełnić weekend dobrą zabawą przy grze, plus kilka dodatkowych atrakcji bazujących na naszym hobby. Dla nas to duża impreza i chcemy by wzięło w niej udział jak najwięcej graczy, tylko tak będzie się ona Wam podobała - stąd też zapraszamy nie tylko graczy z najbliższych okolic, ale także z innych miast i miasteczek. Ogólnie - każdego kto w tym terminie ma czas, ma trochu figsów, i ma ochotę przyjechać by zagrać nawet, a raczej zwłaszcza, jeśli dawno już nie grał w Warhammera, a jego figurki pokrył kurz.
Turnieje nazwane przez nas "Mistrzostwami Podbeskidzia", zostały zapoczątkowane przez nasz klub w 2005 roku. Założenie podstawowe to turniej nastawiony na klimat, hobbystykę i pogranie, gdzie aby zostać zwycięzcą trzeba w równym stopniu pokazać umiejętności gracza jak i podejście hobbystyczne do tej gry, czyli pokazać się z jak najlepiej przygotowana i wypieszczona armia oraz akceptować fakt e chcemy na czas tych rozgrywek udostępnić szersze zasady (specjale i tylko takie klaryfikacje zasad które są absolutnie niezbędne – nic ponadto).
Od czterech lat przygotowujemy te dla zwycięzców specjalne trofea – rzadkie figurki produkcji Games Workshop, osadzone na podstawach pucharowych, przygotowywane i malowane przez naszych najlepszych modelarzy w regionie. Zwycięzca naszego turnieju stanie się posiadaczem oryginalnej nagrody, która jest owocem sporej pracy.
Na turniej ma wstęp każdy, bielszczanie zapraszają
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
I. Podstawowe informacje
Data: 26-27 listopad 2011 (sobota-niedziela)
Godziny rozpoczęcia gier:
Sobota: g. 10:30 (prosimy stawiać się już od 9:30 by dokonać zapisu)
Niedziela: g. 10:30
Planowane zakończenie: Niedziela: g. 17:00
Format: 2800 pkt, GW – z opcją bohaterów specjalnych (szczegóły w dalszej części dokumentu)
Wpisowe: 30,00 zł (zawiera opcję noclegu)
Kontakt: Tel: (33) 8213432, lub 660527787, mail: sklep.gnom@gmail.com
Prerejestracja:
Zgłoszenia prosimy kierować na adres: sklep.gnom@gmail.com lub też zgłaszać telefonicznie.
Przy zgłoszeniach należy podać: Imię, Nazwisko, Miejscowość.
Rozpiski:
Rozpiski na turniej należy przesłać na adres: wfb.gnom@gmail.com
Nagrody:
* Zwycięzca otrzymuje tytuł Mistrza Podbeskidzia 2011 wraz ze specjalnie przygotowanym na tę okazję pucharem (puchar to tym razem specjalnie pomalowana figurka na podstawie pucharowej z tabliczką pamiątkową – jak zwykle na tym turnieju ma się wyróżniać i tym razem też tak będzie!). Otrzymuje też bon na zakupy w naszym sklepie o wartości 250 zł.
* Drugie miejsce jest premiowane bonem zakupowym w wysokości 150 zł
* Trzecie miejsce jest premiowane bonem zakupowym w wysokości 100 zł
* Dodatkowo zostaną wyróżnieni i nagrodzeni gracze, którzy będą najlepsi spośród swoich armii (czyli gracz z najlepszym wynikiem z armii Bretonni, z najlepszym wynikiem z armii Ogrów, itd.). Otrzymają oni specjalne dyplomy oraz jeśli nie zdobyli żadnego z trzech pierwszych miejsc także bon zakupowy w wysokości 50 zł.
* Zostanie także wyłoniona i nagrodzona Najbardziej Klimatyczna Armia turnieju.
* Będą także nagrody losowane – ich ilość i wartość zależy od Waszej frekwencji – tym bardzie zapraszamy!
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
II. Miejsce Turnieju i noclegu:
Miejscem naszego turnieju będzie sala w Szkole Podstawowej nr 9 w Bielsku-Białej:
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Tadeusza Kościuszki
ul.Piłsudskiego 47
43-300 Bielsko-Biała
** strona szkoły do wglądu: http://www.sp9bielsko.szkolnastrona.pl/
Szkoła znajduje się 3 minuty drogi pieszo od sklepu Gnom.
Nocleg:
- dla uczestników turnieju mamy przygotowaną opcję noclegu w naszym klubie – potrzebna jest karimata i śpiwór. Na miejscu jest zakaz spożywania napojów alkoholowych, ale w pobliskiej Tawernie Morgan odbywać się będą z soboty na niedzielę Andrzejki – więc tam zapraszamy przed noclegiem
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
III. Konkretne ustalenia formatu:
TWORZENIE ARMII:
* Format punktowy to 2800 pkt. Armia nie może przekroczyć tej wartości.
* Dostępne są wszystkie oficjalne i aktualne armie z ksiąg GW, uzupełnione o erraty i dodatki z dokumentów oficjalnych FAQ oraz artykułów z czasopisma White Dwarf (ostatnie dodatki do armii Vampire Counts).
* Jak na Mistrzostwa Podbeskidzia przystało można wykorzystać w armii bohaterów specjalnych, jednak aby trochę wyrównać rozgrywkę jesteśmy zmuszeni do lekkich ich uściśleń oraz oddalenia od turnieju trzech wodzów, którzy w tym czasie potrzebni są na innych frontach, i tak na te mistrzostwa nie zabiorą się z nami Teclis, Thorek oraz Kairos Fateweaver – tych bohaterów nie możecie użyć w Waszych rozpiskach w tym roku.
Szczegółowa tabelka z którą zapoznać się winien każdy chcący wystawić bohatera specjalnego znajduje się w dokumencie turniejowym (plik PDF) do ściągnięcia poniżej.
Warunkiem użycia bohatera specjalnego w armii jest posiadanie jego oryginalnego modelu, lub dobrej konwersji jeśli model ten nie jest dostępny.
* Jak na turniej odpowiedniej klasy, żeby być całkowicie fair-play wobec przeciwników nie można w armii posiadać żadnych proxów – czyli wystawiamy figurki do oddziałów w jakich mają być, nie ma tez żadnych „pustych” podstawek czy też „koni bez jeźdźców”. Nie ma wyjątków od tej zasady – jeśli gracz nie będzie posiadał figurek będzie musiał zmienić rozpiskę.
ROZGRYWKA:
* Na turnieju zostanie rozegrane 5 bitew – trzy w pierwszym dniu, dwie w drugim.
* Jesienne Wiatry Magii: Podczas naszego turnieju Wiatry Magii są słabsze – kwestia klimatu i pory roku, a co za tym idzie są dwie zasady które będą obowiązywać na turnieju:
a) Podczas wszystkich bitew obowiązuje nadrzędna zasada możliwości użycia tylko 12 kości podczas jednej fazy magii, niezależnie od ilości wygenerowanych.
B) Czary działające na całość regimentu nie korzystające z wzorników – bohaterowie w tych regimentach mogą wykorzystać zasadę „Look Out, Sir!”
* Rozgrywane scenariusze są opisane poniżej. Staraliśmy się dobrać zasady scenariuszy tak, by zróżnicowały rozgrywkę i trochę utrudniły w konkretnych bitwach topowym armiom granie na topowych rozpiskach. Na Wasze opinie w tym punkcie chętnie czekamy.
* Wymiary stołów bitewnych na ten turniej: 48'' x 72''.
* Na turnieju w kwestii zasad są respektowane najnowsze polskie uściślenia sędziowskie, plus wszystkie aktualne erraty i FAQ. W sprawach szczególnych - pytać mailowo lub w naszym sklepie przed turniejem, lub też sędziego podczas turnieju.
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
IV. Scenariusze turniejowe
BITWA I - scenariusz podstawowy: BATTLELINE
Dodatkowe zasady bitwy:
** Duchy Zemsty: Na ziemiach gdzie toczone będą walki pomiędzy graczami scierało się już w przeszłości wiele armii, pozostałe po nich duchy czerpią siły z magicznych przedmiotów – im silniejszych tym lepiej!
W pierwszej i drugiej swojej turze gracz ma możliwość wybrania jednego z przedmiotów magicznych będących w posiadaniu dowolnego modelu w armii przeciwnika (mogą to być również przedmioty bohaterów specjalnych) – przedmiot ten automatycznie jest niszczony i nie można z niego korzystać do końca tej bitwy. Wyboru i niszczenia dokonuje się przed rozpoczęciem tury zanim zostaną podjęte jakiekolwiek akcje.
W ten sposób oba gracze mają możliwość zdjęcia do dwóch przedmiotów armii przeciwnej które będą uważać za największe zagrożenie.
BITWA II - scenariusz podstawowy: MEETING ENGAGEMENT
Dodatkowe zasady bitwy:
** Grupy Dowódcze: Każdy taktyk wie że armia pozbawiona dowództwa przestaje być zagrożeniem...
Po zakończeniu bitwy i przeliczeniu punktów należy dodać do zdobytych dużych punktów +1 dodatkowy punkt za każdego zdjętego bohatera z armii przeciwnej, oraz + 2 punkty za każdego zdjętego Lorda. W ten sposób ustala się końcową różnicę dużych punktów i ostateczny wynik tej bitwy.
BITWA III - scenariusz podstawowy: BLOOD AND GLORY
Dodatkowe zasady bitwy:
Liczenie punktów za ten scenariusz zgodnie z systemem Arenowym.
BITWA IV - scenariusz podstawowy: BATTLE FOR THE PASS
Dodatkowe zasady bitwy:
Stałe Wiatry Magii
W każdej turze tej bitwy podczas fazy Magii generowane jest automatycznie 7 kości dla gracza rzucającego czary i 4 kości dla gracza przeciwnego. Nie można w żaden sposób wygenerować większej ilości kości (dotyczy obu graczy).
Nie można podczas jednej tury zużyć więcej niż 7 kości na rzucanie czarów.
Nie można podczas jednej tury zużyć więcej niż 4 kości na dispelowanie czarów.
Nie działają żadne zasady specjalne dające dodatkowe kości – tak armijne jak i podręcznikowe (z zasad magii).
Bonusy zmieniające wyniki na kościach jak i przedmioty „kradnące” kości działają nadal.
BITWA V - scenariusz podstawowy: BATTLELINE
Dodatkowe zasady bitwy: brak
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
V. Harmonogram Turnieju
Sala turniejowa będzie otwarta w sobotę od g. 9:00. Graczy chętnych do pomocy przy ustawianiu stołów zapraszamy wcześniej – pomoc BARDZO potrzebna, więc zapraszam tak jak w latach ubiegłych miejscowych graczy do trochę wcześniejszego przybycia (skoro uważamy się za graczy hobbystycznych to szanujmy się wzajemnie, nie zostawiajmy wszystkiego na głowie jednej osoby).
Prosimy o punktualne przybycie, co oznacza PRZED godziną 10:30. Jeśli osoby z dalszych okolic miałyby problem z dojazdem na tę godzinę od razu proszę o kontakt, podobnie gdyby pociąg/autobus się spóźniał w dniu turnieju też proszę dzwonić bezpośrednio do organizatora (patrz Kontakt).
SOBOTA
9:00 – Otwarcie sali.
9:30 – Rozpoczęcie zapisów. Przy zapisach należy pokazać rospiskę armii.
10:30 - Koniec zapisów, spotkanie organizacyjne graczy
10:40 – 14:00 – Runda pierwsza
14:10 – 17:10 – Runda druga
17:10 – 17:40– Przerwa na posiłek.
17:40 – 20:40 – Runda trzecia
NIEDZIELA
10:00 – Otwarcie Sali
10:30 – 13:30– Runda czwarta
13:45-16:45 – Runda piąta
ok. 17:00 – zakończenie oficjalne, wyniki, rozdanie nagród.
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
VI. Regulamin Mistrzostw Podbeskidzia 2011
-- Gracze są zobowiązani znać i respektować zasady gry, szczególnie dotyczące własnej armii, co oznacza również posiadanie na turnieju podręcznika do własnej armii. W przypadkach spornych wołamy sędziego. Jego decyzje też respektujemy.
-- Gracze są zobowiązani do przestrzegania kultury osobistej, zachowania czystości miejsca gry, zachować jak
najbardziej kulturalne zachowanie w stosunku do pozostałych uczestników turnieju. Postarajmy się wypaść tak, by dla żadnego z graczy nie był to czas tracony.
-- Gracze biorący udział w turnieju są zobowiązani do posiadania kostek, miarki, używanych przez siebie wzorników, zasad swojej armii, plus dodatkowe elementy jak las dla Wood Elfów (no chyba, że nie
będą ich używać). Brak tych akcesoriów opóźnia rozgrywkę, wiec będzie punktowane ich posiadanie.
-- Zabronione jest stawianie żywności i napojów na stolach bitewnych – za łamanie tegto punktu będą przyznawane bezdyskusyjnie punkty karne.
-- Na sali turniejowej, jak i całym terenie szkoły, obowiązuje zakaz spożywania napojów alkoholowych. Łamanie tego punktu będzie skutkowało wydaleniem gracza z turnieju.
-- Gracze biorący udział w turnieju zgadzają się jednocześnie z regułami turnieju opisanymi w dokumencie turniejowym (do pobrania plik PDF poniżej).
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
VII. Kontakt
Organizator turnieju – Sklep hobbystyczny „Gnom”
Tel: (33) 8213432 (w godzinach pracy sklepu), email: sklep.gnom@gmail.com
[center]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -[/center]
VIII. DOKUMENT TURNIEJOWY MISTRZOSTW PODBESKIDZIA WFB 2011
[center]To co powyżej, plus dodatkowe informacje znajdziecie w dokumencie turniejowym do pobrania z adresu:
http://gnom.bielsko.pl/pliki/MP2011_WFB__2011_11_04.pdf[/center]
[center]ZAPRASZAMY !!![/center]

