8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
Ja myślę że GW zapomniało po prostu o ograch, bo generalnie to lekka kawaleria ma vanguarda, a tam jest wyraźnie napisane że oddział traci fasta jak siedzi w nim heros. O samym vanguardzie faktycznie nie ma słowa nigdzie.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Zasada Vanguard wynika z zasady fasta. Jeśli oddział traci fasta to traci też vanguard.X.Maciek pisze:Ja myślę że GW zapomniało po prostu o ograch, bo generalnie to lekka kawaleria ma vanguarda, a tam jest wyraźnie napisane że oddział traci fasta jak siedzi w nim heros. O samym vanguardzie faktycznie nie ma słowa nigdzie.
Akapit Special Rules, strona 100
Jeśli nie jest napisane na zasadzie specjalnej że przechodzi z jednostki na herosa bądź odwrotnie, to nie przechodzi. Stąd heros w jednostce z Vanguard, który sam nie posiada tej zasady, blokuje ten ruch specjalny.
W przypadku wymienionego Golgfaga jest to oczywista pomyłka, ale póki jej nie zerratują, Golgfag blokuje vanguard swoim Maneaterom.
Np. Sabretuski mają zasadę, że jeśli dołączy do nich Hunter, zarówno oni jak i hunter mają vanguard - i tam jest w porządku.
Jeśli nie jest napisane na zasadzie specjalnej że przechodzi z jednostki na herosa bądź odwrotnie, to nie przechodzi. Stąd heros w jednostce z Vanguard, który sam nie posiada tej zasady, blokuje ten ruch specjalny.
W przypadku wymienionego Golgfaga jest to oczywista pomyłka, ale póki jej nie zerratują, Golgfag blokuje vanguard swoim Maneaterom.
Np. Sabretuski mają zasadę, że jeśli dołączy do nich Hunter, zarówno oni jak i hunter mają vanguard - i tam jest w porządku.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Czy sojusz krasi z jakąś złą armią np. VC dzieli się PD na pół? bo krasie i tak nie czarują więc czy ograniczają kości sojusznikowi?
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
Tak.
Nie ma żadnego wyjątku dla nieczarujących krasnoludów.
Nie ma żadnego wyjątku dla nieczarujących krasnoludów.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
tak działa
terror - jednostka na którą szarżuje terrorysta musi zdać ld albo daje flee, strach - na początku każdego combatu jednostka walcząca ze straszakiem zdaje ld albo jej ws spada do 1. Czyli generalnie zmiana totalna i na szczęście osłabili te głupie zdolności
terror - jednostka na którą szarżuje terrorysta musi zdać ld albo daje flee, strach - na początku każdego combatu jednostka walcząca ze straszakiem zdaje ld albo jej ws spada do 1. Czyli generalnie zmiana totalna i na szczęście osłabili te głupie zdolności

1) dziala
2) strach: co ture jednostka bez odpornosci na niego zdaje test Ld.
jesli zdaje nic sie nie dzieje, jesli oblewa to WS spada do 1.
to wszystko.
terror: jednostka ktora ma terror i szarzuje na przeciwnika zmusza go do wykonania testu Ld. przy oblaniu uciekaja, przy zdaniu nic sie nie dzieje.
w druga strone to juz nie dziala. jesli ty szarzujesz na jednostke z terrorem nic nie musisz zdawac.
--- edit ---
krystian byl pierwszy.
2) strach: co ture jednostka bez odpornosci na niego zdaje test Ld.
jesli zdaje nic sie nie dzieje, jesli oblewa to WS spada do 1.
to wszystko.
terror: jednostka ktora ma terror i szarzuje na przeciwnika zmusza go do wykonania testu Ld. przy oblaniu uciekaja, przy zdaniu nic sie nie dzieje.
w druga strone to juz nie dziala. jesli ty szarzujesz na jednostke z terrorem nic nie musisz zdawac.
--- edit ---
krystian byl pierwszy.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- The WariaX
- Falubaz
- Posty: 1005
- Lokalizacja: Rybnik i okolice
No i trzeba pamiętać, że mając terror ma się też również strach. Czyli jak jednostka nie uciekła, to w combacie rzuca normalnie na strach.
Chyba nic nie pokręciłem no nie?
Chyba nic nie pokręciłem no nie?

Zapraszam do mojej galerii

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35475
Maluję na zamówienie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 13#p990613
czy uciekający magowie mogą używać magicznych przedmiotów? (od razu źródło poproszę
)


po turniejowe kminy i pytania 
1. Goblin na Gigantic Spiderku czy może zgarnąć KB? (prosiłbym o jakieś podstawy z FAQ/Uściśleń/RB a nie bo może być pieszy i już)
2. Czy Warshrine'y mogą swoje blessingi dawać na jednostki nie WoCH np. z DoCHu?
3. Helm of Commandment czy może Vampir dać swój WS jednostce TK jeżeli są razem w sojuszu(co czytam zapiski z booka to imo tak)?
4. Sojusz jak wyżej czy Wight King może dołączyć do oddziału TK?
(te dwa ostatnie to takie niby łatwe ale wole się upewnić

1. Goblin na Gigantic Spiderku czy może zgarnąć KB? (prosiłbym o jakieś podstawy z FAQ/Uściśleń/RB a nie bo może być pieszy i już)
2. Czy Warshrine'y mogą swoje blessingi dawać na jednostki nie WoCH np. z DoCHu?
3. Helm of Commandment czy może Vampir dać swój WS jednostce TK jeżeli są razem w sojuszu(co czytam zapiski z booka to imo tak)?
4. Sojusz jak wyżej czy Wight King może dołączyć do oddziału TK?
(te dwa ostatnie to takie niby łatwe ale wole się upewnić

Panowie a czy magowie mogą w końcu czarować po spalonej szarży czy nie ?? Ogólnie takiej zasady że nie moga nigdzie nie znalazłem ale spotkałem się z postami nawet na BP że nie mogą.
Pestilent Mucus
Cytuj:
When this Daemon suffers a wound, all enemy models in base contact must puss a Toughness test for each wound inflicted on the Daemon or themselves suffer a wound, with no armour saves allowed
I teraz tak
Wiemy, że nie może zginąć więcej modeli niż jest w styku w momencie zadania woundów GUO. Czyli przy 4 modelach rank & file w BTB i 2 zadanych ranach jest 8 testów a giną maksymalnie 4 modele (dodatkowe pytanie, czy każdy model osobno rzuca po 2 testy, czy rzucam wszystkie 8 testów na raz
). Tu sytuacja jest w miarę jasna, poza pytaniem w nawiasie.
Skomplikujmy to nieco. W styku z GUO są 3 zwykli kolesie z inicjatywą 5 i heros z inicjatywą 7. Heros bije pierwszy zadaje 2 rany GUO. Zwyklaki robią 6 testów (ginie max 3) heros rzuca dwa testy, załóżmy, że oblewa 2 i ginie na miejscu. Następnie atakuje 4 zwykłych kolesi (jeden wchodzi za herosa) i zadają kolejną ranę, znowu 4 testy i tym razem może zginąć maxymalnie 4 modele. Guo coś tam zrobił, ale przegrał combat i stracił 2 rany z sypania, ergo, kolejne 8 testów i znowu może zginąć max 4 modele.
Czy moja logika jest prawidłowa i może zginąć tyle modeli ile jest w styku z GUO razy ilość różnych inicjatyw z którą bije się po GUO + testy z sypania (2 różne inicjatywy i sypanie w tym wypadku, czyli 3x4=12 modeli), czy jestem w błędzie i w Combacie może maxymalnie zginąć z testów tylko 4 modele które na początku combatu są w styku z GUO.
Jak działa ten gift na Combat z oddziałami w domku?
Cytuj:
When this Daemon suffers a wound, all enemy models in base contact must puss a Toughness test for each wound inflicted on the Daemon or themselves suffer a wound, with no armour saves allowed
I teraz tak
Wiemy, że nie może zginąć więcej modeli niż jest w styku w momencie zadania woundów GUO. Czyli przy 4 modelach rank & file w BTB i 2 zadanych ranach jest 8 testów a giną maksymalnie 4 modele (dodatkowe pytanie, czy każdy model osobno rzuca po 2 testy, czy rzucam wszystkie 8 testów na raz

Skomplikujmy to nieco. W styku z GUO są 3 zwykli kolesie z inicjatywą 5 i heros z inicjatywą 7. Heros bije pierwszy zadaje 2 rany GUO. Zwyklaki robią 6 testów (ginie max 3) heros rzuca dwa testy, załóżmy, że oblewa 2 i ginie na miejscu. Następnie atakuje 4 zwykłych kolesi (jeden wchodzi za herosa) i zadają kolejną ranę, znowu 4 testy i tym razem może zginąć maxymalnie 4 modele. Guo coś tam zrobił, ale przegrał combat i stracił 2 rany z sypania, ergo, kolejne 8 testów i znowu może zginąć max 4 modele.
Czy moja logika jest prawidłowa i może zginąć tyle modeli ile jest w styku z GUO razy ilość różnych inicjatyw z którą bije się po GUO + testy z sypania (2 różne inicjatywy i sypanie w tym wypadku, czyli 3x4=12 modeli), czy jestem w błędzie i w Combacie może maxymalnie zginąć z testów tylko 4 modele które na początku combatu są w styku z GUO.
Jak działa ten gift na Combat z oddziałami w domku?

PrawidłowaMalin pisze:Czy moja logika jest prawidłowa i może zginąć tyle modeli ile jest w styku z GUO razy ilość różnych inicjatyw z którą bije się po GUO + testy z sypania (2 różne inicjatywy i sypanie w tym wypadku, czyli 3x4=12 modeli), czy jestem w błędzie i w Combacie może maxymalnie zginąć z testów tylko 4 modele które na początku combatu są w styku z GUO.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.