RARE
IRON DEMON
M6, S7,T7,I2(chd)A(SPECIAL),LD9.
z tego co zrozumiałem:
1. Może sobie ruszać się i strzelać (nie ma modyfikatora za ruch).
a). może wybrać ruch normalny 6 cali+ 2k6 - uwaga na 2x1...stoi!
b) w przypadku szarży ma 6+2k6. - uwaga wróg dostaje ASL jeśli Demon wpadł we wroga nie w wyniku szarży a ruchu (poprzez rzut 2k6).
2. W fazie strzału: walisz dwa razy artylery, wybierasz najwyższy wynik, misfire dopiero jak jest dwa razy misfire na kostkach. Średnio wychodzi ...6-8. licząc ruch i strzał ma zasięg 24 cali jak organ, tyle że z s6 i AP k3 ran ...

3. Może być hellbound: +1T/W magical attack - skutek przy misfire k3 dodatkowych ran (ale zakładając że nie wyrzucimy dwóch misfire...to mamy to w nosie)?
4. skullcracker zastępuje armaty i daje dodatkowe k6impaktów w przypadku szarży, a potem k6 jako grindowanie unitów...
5.Terror,niezłamywalność, nawet 8T/8w, 3+save.
6. Mowa jest o thunderstomp atack w fazie walki (za miast impaktów w szarży) - dotyczy to wszystkich chyba? Jeśli nie to w sumie model utyka po szarzy i dostaje potem wpierdziel? Imo nie?
Dread quake mortar:
s5(10) i mały wzornik, AP, i zasada quake (dangerous testy dla unitu który dostał - all models - wiec czasem fajnie zaliczyć dwa unity). na 3+strzela...w następnych rundach... Hmm sam nie wiem, chyba w takim wypadku hellena lepsza?
Uwaga z ogrem strzela normalnie - a nie na 3+ w kolejnych turach!
SPECIAL
MAGMA CANNON - taki lepszy flame cannon krasnoludzki:
staty normalnej warmachine.
Właściwie, jeśli chcemy dobrze trafić podmuchem trzeba liczyć na mały farcik

Potencjalnie bardzo groźne na duze kostki piechoty a także trole czy ogry.
Deathshrieker rocket.
1. Opcja pierwsza walimy wzornikiem 5calowym z s3 paniką i ognistym blastem (i w sumie samo nakierowującą się rakietą na najbliższy cel w zasięgu jakbyśmy nie trafili w cel oryginalny) i wtedy mała templatka
2. przeciwpancerny pocisk na stwory s8k6 ran - czyli taki gorsza katapa - czyli w osteteczności

Pytanie czy powyższa zasada nr 1 jest lepsza - IMO TAK.
K'dai destroyer
Dla przypomnienie zasady - tzn którymi dysponujemy, koszt punktowy modelu ok 85pkt.
M6WS5S5T4W3I4A3LD8 Unbreakable, unstable Fear, flamming attack
Ward save 4+, 2+ ward save against flamming attacks
One rule say that every model in base to base (but not other Kdiii) suffer 1S4 hit, flamming
CD sorcerer summon these creatures. With time, they lost power on them.
At the beginning of the 2dn turn, and for each turn, toughness test. If failed, 1D3 wound without save.
Jednostka ma jedną słabą zasadę. Jeśli będzie tak, że trzeba zdawać magiem/oddziałem test na TAFA po którym (on lub oddział bo nie wynika z opisu do końca) ktoś traci k3 ran... to troszkę niefajnie :d
Zakładam że testują K'dai i k3 ran może raz na grę rzucimy

A co do reszty... Imo naprawdę fajny unit. Jeśli założymy że w obecnej edycji nie ma co się pierdzielić i należy wziąć z 6 modeli za koszt pewnie ok 480 punktów, to mamy w sumie 18ataków z s5. Do tego s4hicior ognisty, ward save możłiwy stomp, niezłamywalność, stosunkowo wysoką inicjatywę!