Kminy i kombosy Fischa_Arena 2800
Moderator: Ziemko
Kminy i kombosy Fischa_Arena 2800
Gram lizzakami od euro tegorocznego. Na początku "crusową" rozpiską na magii fire i spamie pestek. Dodałem do niej dwóch sauruskich kowbojów. Grało się tym bardzo przyjemnie. Na DMP miałem niezły całkiem wynik indywidualny (67 punktów) ale brakowało mi trochę powera w walce.
Postanowiłem przetestować kowbojów w kawalerii sauruskiej ze wsparciem slanna z magią heaven. W sumie też nieźle się tym grało. Choć na 2400 punktów nie mieściło się zbyt dużo pesteczek. A ich zawsze powinno być dużo;]
Potem kminiłem nad rozpami na dwóch slannach. Zwłaszcza, że coraz modniejsze są większe formaty punktowe 2600 czy nawet 2800.
Dwa slanny moim zdaniem sporo zmieniają i warto jest się nimi pobawić. Jest mnóstwo dobrych konfiguracji. Jednak ja, będąc zawsze niepoprawnym klimaciarzem, najbardziej upodobałem sobie połączenie slannów z magią życia i śmierci.
Na sillesianie dorzuciłem do nich jeszcze silnik. Niestety nie zmieściłem przez to zbyt wiele śmieci. Zrobiłem nienajgorszy wynik 68/100
Ostatnio na lokalu wystawiłem nawet rozpiskę bez terek i kameleonów. Full napór lizzardmeński. Dwóch kowbojów, engine i mały stedzio. Też wydaje mi się, że można taką rozpiską przy dużym ograniu wygrywać nawet mastery.
Na Arenę na 2800 punktów wymyśliłem jednak coś innego:
Slann Mage-Priest @ 365.0 Pts
2 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
Plaque of Tepok [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
# Becalming Cogitation [0.0]
Slann Mage-Priest @ 335.0 Pts
General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death
Cupped Hands of the Old Ones [45.0]
Bane Head [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
16 Skinks @ 94.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
16 Skinks @ 94.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
16 Skinks @ 94.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
27+1 Temple Guard @ 558.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Plaque of Dominion [50.0]
Revered Guardian @ [39.0] Pts
Light Armour; Shield
Venom of Firefly Frog [10.0]
Dragonhelm [10.0]
Luckstone [5.0]
Models in Army: 178
Total Army Cost: 2800.0
Jest tu kilka śmiesznych patentów. Żaba z lifem siedzi w templach, druga biega między skinakami rzucając słoneczko i doom and darkness.
Żaba z lifem czaruje raczej tylko jak wejdzie tron. Żaba z deathem rzuca co ture na oddział z magami/magiem/generałem armii doom and darkness. Takie kombo ze sztandarem temple guardów. Ciekawe jak to będzie działać...
Dodatkowo doom and darkness świetnie działa z salkami. Co bitwę udaje się jakiś oddział spanikować za stół tym kombosem. Nie wiem czy przedmity a championie temple gourdów dadzą radę. Ale mam przynajmniej magiczne ataki (jedyne w armii). Niby jest jeszcze magia z life i słoneczko ale i tak powinno tu być więcej magicznych ataków...
Co sądzicie?
Postanowiłem przetestować kowbojów w kawalerii sauruskiej ze wsparciem slanna z magią heaven. W sumie też nieźle się tym grało. Choć na 2400 punktów nie mieściło się zbyt dużo pesteczek. A ich zawsze powinno być dużo;]
Potem kminiłem nad rozpami na dwóch slannach. Zwłaszcza, że coraz modniejsze są większe formaty punktowe 2600 czy nawet 2800.
Dwa slanny moim zdaniem sporo zmieniają i warto jest się nimi pobawić. Jest mnóstwo dobrych konfiguracji. Jednak ja, będąc zawsze niepoprawnym klimaciarzem, najbardziej upodobałem sobie połączenie slannów z magią życia i śmierci.
Na sillesianie dorzuciłem do nich jeszcze silnik. Niestety nie zmieściłem przez to zbyt wiele śmieci. Zrobiłem nienajgorszy wynik 68/100
Ostatnio na lokalu wystawiłem nawet rozpiskę bez terek i kameleonów. Full napór lizzardmeński. Dwóch kowbojów, engine i mały stedzio. Też wydaje mi się, że można taką rozpiską przy dużym ograniu wygrywać nawet mastery.
Na Arenę na 2800 punktów wymyśliłem jednak coś innego:
Slann Mage-Priest @ 365.0 Pts
2 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
Plaque of Tepok [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
# Becalming Cogitation [0.0]
Slann Mage-Priest @ 335.0 Pts
General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death
Cupped Hands of the Old Ones [45.0]
Bane Head [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
16 Skinks @ 94.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
16 Skinks @ 94.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
16 Skinks @ 94.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
27+1 Temple Guard @ 558.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Plaque of Dominion [50.0]
Revered Guardian @ [39.0] Pts
Light Armour; Shield
Venom of Firefly Frog [10.0]
Dragonhelm [10.0]
Luckstone [5.0]
Models in Army: 178
Total Army Cost: 2800.0
Jest tu kilka śmiesznych patentów. Żaba z lifem siedzi w templach, druga biega między skinakami rzucając słoneczko i doom and darkness.
Żaba z lifem czaruje raczej tylko jak wejdzie tron. Żaba z deathem rzuca co ture na oddział z magami/magiem/generałem armii doom and darkness. Takie kombo ze sztandarem temple guardów. Ciekawe jak to będzie działać...
Dodatkowo doom and darkness świetnie działa z salkami. Co bitwę udaje się jakiś oddział spanikować za stół tym kombosem. Nie wiem czy przedmity a championie temple gourdów dadzą radę. Ale mam przynajmniej magiczne ataki (jedyne w armii). Niby jest jeszcze magia z life i słoneczko ale i tak powinno tu być więcej magicznych ataków...
Co sądzicie?
Fisch pisze: Nie wiem czy przedmity a championie temple gourdów dadzą radę. Ale mam przynajmniej magiczne ataki (jedyne w armii).
Co pamiętam zapisek z booka to tam jest , że może mieć JEDEN magiczny przedmiot a nie trzy
[reszta komentarza zaraz bo mi net padnie ]
Wyglada przemyslanie, ale czemu nie wziales 3ecich chamelonow i powiekszyles ich troche chcociaz do 6-7demek. Miejsc, gdzie mozesz znalezc na to punkty jest duzo.
Mimo wszystko ja bym dal cuppedsy na slanna siedzacego w gwardii, chyba, ze rzeczywiscie nie bedziesz nim duzo czarowal, bo kazdy miscast Cie niszczy strasznie.
Chociaz ife to na 3 kosciach czasem nawet mozna rzucic i sie udupic.
Ja na dmp na 3 kosciach jako pierwszy czar grajac z Dukiem rzucilem ifke i dzieki temu walczylem juz o najmniejszy wymiar kary...
Champion templi moze miec tylko jeden przedmiot do 25 pktow as Gokish said.
Reszta wyglada solidnie.
Mimo wszystko ja bym dal cuppedsy na slanna siedzacego w gwardii, chyba, ze rzeczywiscie nie bedziesz nim duzo czarowal, bo kazdy miscast Cie niszczy strasznie.
Chociaz ife to na 3 kosciach czasem nawet mozna rzucic i sie udupic.
Ja na dmp na 3 kosciach jako pierwszy czar grajac z Dukiem rzucilem ifke i dzieki temu walczylem juz o najmniejszy wymiar kary...
Champion templi moze miec tylko jeden przedmiot do 25 pktow as Gokish said.
Reszta wyglada solidnie.
Wywal jedne terki, dorzuć jedne kameleony, a wszystkie ich oddziały powiększ do 6. Przedmiotów na Slannach nie zmieniaj, Tron powinnien cię ochronić. Ja osobiście proponowałbym wywalić death, a wrzucić Shadow. Jak dla mnie lepszy. Osobiście nie widzę sensu gry na dwóch slannach. Jeden jest lepszy. Owszem teoretycznie mniej uniwersalny, ale za to wygrywa kosztem pkt. oraz faktem, iż sam w sobie pełni masę funkcji (Genialny caster, blocker, itp.) Oczywiście szanuję twój styl gry, jednakowoż przemyślałbym to. Co do skinków nie jestem do końca przekonany co do 16 Cohort. Czemu nie wystawiasz np. 20 saurusów? W konfiguracji z Lifem i Deathem, przy tak silnym supporcie ze strony strzelania jedna 20 jest fajniejsza jak dla mnie. A tak to całkiem spora liczba twoich oddziałów może po prostu nie mieć miejsca do manewrowania.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
dzięki za komentarze
Na championie gwardii w takim razie wejdzie albo blood statuete of spite (ewentualne kombo z obniżaniem toughnessa z deatha) albo cursed charm of tepok.
Co do 16 kohorty to mi się bardzo spłacają. Do tego są cennymi sztandarami w scenariuszu B&G. Za poniżej 100 punktów mam oddział, który strzela lepiej niż chmurka skinków, daje screena salkom i ma wystarczająco dużo modeli, żeby taka hydra czy abmoka się w turę przez nią nie przebiła. Wolę masę skinków niż kloc saurusów. Po prostu ta armia i tak średnio walczy. Nie mam z czego wyciągnąć 300 punktów na saurusów.
Co do blokowania własnych oddziałów: nigdy nie miałem takiego problemu. Zresztą im więcej jest skinków, tym trudniej przeciwnikowi wyszarpać jakieś punkty i tym dłużej salki strzelają sobie bezkarnie gdzie chcą.
Cały czas za to, zastanawiam się czy kosztem terek i kameleonów nie zmieścić silnika...
Ewentualnie mogę jeszcze przyoszczędzić na salamandrach.
Wyrzucam 2x3 terki (180 punktów), 5xkameleony (60), 2xsalki (150), dwóch temli (32) i mam silnik ze scrollem i dawnstonem. Ale nie wiem czy to zmiana na lepsze...
Na championie gwardii w takim razie wejdzie albo blood statuete of spite (ewentualne kombo z obniżaniem toughnessa z deatha) albo cursed charm of tepok.
Co do 16 kohorty to mi się bardzo spłacają. Do tego są cennymi sztandarami w scenariuszu B&G. Za poniżej 100 punktów mam oddział, który strzela lepiej niż chmurka skinków, daje screena salkom i ma wystarczająco dużo modeli, żeby taka hydra czy abmoka się w turę przez nią nie przebiła. Wolę masę skinków niż kloc saurusów. Po prostu ta armia i tak średnio walczy. Nie mam z czego wyciągnąć 300 punktów na saurusów.
Co do blokowania własnych oddziałów: nigdy nie miałem takiego problemu. Zresztą im więcej jest skinków, tym trudniej przeciwnikowi wyszarpać jakieś punkty i tym dłużej salki strzelają sobie bezkarnie gdzie chcą.
Cały czas za to, zastanawiam się czy kosztem terek i kameleonów nie zmieścić silnika...
Ewentualnie mogę jeszcze przyoszczędzić na salamandrach.
Wyrzucam 2x3 terki (180 punktów), 5xkameleony (60), 2xsalki (150), dwóch temli (32) i mam silnik ze scrollem i dawnstonem. Ale nie wiem czy to zmiana na lepsze...
teoretycznie da się grać silnikiem bezpiecznie
- trzymać go za slanem z odrzucaniem 6 w 24 calach - wtedy raczej nie zginie od pitki czy słoneczka
- co do pestkowania to raczej jestem na nie odporny - mam 2+save z rerollem na skinku plus leczenie co turę z magii life - naprawdę ciężko zabić lekkim strzelaniem stedzia
- przeciwko krasiom i imperium silnik stoi za domkiem/obeliskiem. niestety. wychodzi jak skończą się maszynki. także też da się nie stracić tych 400 punktów.
pogram i zobaczę co się bardziej sprawdza...
- trzymać go za slanem z odrzucaniem 6 w 24 calach - wtedy raczej nie zginie od pitki czy słoneczka
- co do pestkowania to raczej jestem na nie odporny - mam 2+save z rerollem na skinku plus leczenie co turę z magii life - naprawdę ciężko zabić lekkim strzelaniem stedzia
- przeciwko krasiom i imperium silnik stoi za domkiem/obeliskiem. niestety. wychodzi jak skończą się maszynki. także też da się nie stracić tych 400 punktów.
pogram i zobaczę co się bardziej sprawdza...
Kowboje w lizakach nie mogą uciec w odpowiedzi na szarżę, trochę to ogranicza ich użyteczność.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Swojego czasu też grałem na 15 skinach z standarem i muzykiem, i odział się bardziej spisuje na stole niż na papierze.
jest tylko jedna kwestia, dużo skinków i innego śmietnika bardzo utrudnia przegranie, ale czy uważasz że masz wystarczającą siłę by mocno wygrać?
jest tylko jedna kwestia, dużo skinków i innego śmietnika bardzo utrudnia przegranie, ale czy uważasz że masz wystarczającą siłę by mocno wygrać?
No, niestety kiedyś lubiłem 5tką (ale DE) uciekać a teraz zanim sprawę przemyślą to już za późno .
po testach:
temple są b.fajni
da się na nich grać.
Slann Mage-Priest @ 365.0 Pts
2 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
Plaque of Tepok [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
# Becalming Cogitation [0.0]
Slann Mage-Priest @ 335.0 Pts
General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death
Cupped Hands of the Old Ones [45.0]
Bane Head [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
20 Skinks @ 114.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
20 Skinks @ 114.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
20 Skinks @ 122.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician, Champion
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
5 Terradon Riders @ 150.0 Pts
4 Terradon Riders @ 120.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
28 Temple Guard @ 528.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25.0]
Revered Guardian @ [34.0] Pts
Light Armour; Shield
Curse-Charm of Tepok [20.0]
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
Models in Army: 177
Total Army Cost: 2798.0
temple są b.fajni
da się na nich grać.
Slann Mage-Priest @ 365.0 Pts
2 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
Plaque of Tepok [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
# Becalming Cogitation [0.0]
Slann Mage-Priest @ 335.0 Pts
General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death
Cupped Hands of the Old Ones [45.0]
Bane Head [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
20 Skinks @ 114.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
20 Skinks @ 114.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician
20 Skinks @ 122.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician, Champion
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
5 Terradon Riders @ 150.0 Pts
4 Terradon Riders @ 120.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
28 Temple Guard @ 528.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25.0]
Revered Guardian @ [34.0] Pts
Light Armour; Shield
Curse-Charm of Tepok [20.0]
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
Models in Army: 177
Total Army Cost: 2798.0
Nadal nie kumam czemu wolisz terki od chamelonow.
Generalnie - niezly pornos.
Majac life i death to temple moga sporo wytrzymac.
Choc imho shadow + life bylby lepszy.
Generalnie - niezly pornos.
Majac life i death to temple moga sporo wytrzymac.
Choc imho shadow + life bylby lepszy.