Rozpiski Imperialne 8 edycja
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja
Ja bym ich za te power kostki wolał poczęstować banishmentem... ale kto co woli ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
ale dobrze jest mieć jakąś dodatkową alternatywę gdy nie masz zasięgu na banishment lub LoS-u potrzebnego aby banishment rzucić. 

Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Nie każdy gra na dużym lighcie...
Brawo dla Piotra że godnie zaprezentował naszą ludzką rasę
prawie top 10 na Arenie . Ciekawe co tam miał w rozpie 


Moja rozpa z Areny:
1 Arch Lector of Sigmar @ 286 Pts
General; Great Weapon; War Altar
Armour of Meteoric Iron; Van Horstman's Speculum
1 Captain @ 157 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery; Charmed Shield; Dragonbane Gem
1 Captain @ 129 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm; Potion of Foolhardiness
1 Wizard Lord of the Light Order @ 255 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Seal of Destruction
1 Battle Wizard of the Jade Order @ 130 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Rod of Power
25 Free Company @ 145 Pts
Sergeant; Standard; Musician
1 Captain @ 117 Pts
Warhorse; Barding; Full Plate Armor; Battle Standard;
Sword of Might; Luckstone
9 Knightly Orders @ 272 Pts
Preceptor; Standard; Musician
War Banner
5 Knightly Orders @ 139 Pts
Great weapons; Standard; Musician
40 Halberdiers @ 220 Pts
Sergeant; Standard; Musician
2 Great Cannons @ 200 Pts
2 Mortars @ 150 Pts
2 Steam Tanks @ 600
Gry:
1. Meeting engagement Esco WoCH 20:0
2. Battleline Maryś OK 9:11
3. Blood & Glory Durin WoCH 20:0
4. Battleline Duke WoCh 14:6
5. Battleline Assur VC 1:19
Wnioski:
- Wampiry na turbopopychaniu prowadzone przez dobrego gracza są nie do przejścia. Zwłaszcza dla Imperium (Ale patrząc po wynikach Assura dla innych armii także. Zrobił 20, 20, 20, 19 i umówił się z Darkiem na 10). Frustrująca gra bez historii... Niech już wyjdzie nowy kodeks VCtów, w którym nie będzie tego rozwalającego balans czaru.
Przez tę grę nie wygrałem mastera - ostatnia bitwa, pierwszy stół.
- 2800 to format, na który Imperium pokazuje pazury - mieszczą się dwa czołgi i odpowiednie wsparcie
- patrząc na to, jakie armie grały na wysokich stołach zdecydowałem, że jeden moździerz muszę zamienić na trzecią armatę
- zaczynam powątpiewać w sens wystawiania halabardników. Druga 10tka kawy sprawdziłaby się lepiej.
1 Arch Lector of Sigmar @ 286 Pts
General; Great Weapon; War Altar
Armour of Meteoric Iron; Van Horstman's Speculum
1 Captain @ 157 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery; Charmed Shield; Dragonbane Gem
1 Captain @ 129 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm; Potion of Foolhardiness
1 Wizard Lord of the Light Order @ 255 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Seal of Destruction
1 Battle Wizard of the Jade Order @ 130 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Rod of Power
25 Free Company @ 145 Pts
Sergeant; Standard; Musician
1 Captain @ 117 Pts
Warhorse; Barding; Full Plate Armor; Battle Standard;
Sword of Might; Luckstone
9 Knightly Orders @ 272 Pts
Preceptor; Standard; Musician
War Banner
5 Knightly Orders @ 139 Pts
Great weapons; Standard; Musician
40 Halberdiers @ 220 Pts
Sergeant; Standard; Musician
2 Great Cannons @ 200 Pts
2 Mortars @ 150 Pts
2 Steam Tanks @ 600
Gry:
1. Meeting engagement Esco WoCH 20:0
2. Battleline Maryś OK 9:11
3. Blood & Glory Durin WoCH 20:0
4. Battleline Duke WoCh 14:6
5. Battleline Assur VC 1:19
Wnioski:
- Wampiry na turbopopychaniu prowadzone przez dobrego gracza są nie do przejścia. Zwłaszcza dla Imperium (Ale patrząc po wynikach Assura dla innych armii także. Zrobił 20, 20, 20, 19 i umówił się z Darkiem na 10). Frustrująca gra bez historii... Niech już wyjdzie nowy kodeks VCtów, w którym nie będzie tego rozwalającego balans czaru.
Przez tę grę nie wygrałem mastera - ostatnia bitwa, pierwszy stół.
- 2800 to format, na który Imperium pokazuje pazury - mieszczą się dwa czołgi i odpowiednie wsparcie
- patrząc na to, jakie armie grały na wysokich stołach zdecydowałem, że jeden moździerz muszę zamienić na trzecią armatę
- zaczynam powątpiewać w sens wystawiania halabardników. Druga 10tka kawy sprawdziłaby się lepiej.
a mówiłem Piotrze weź więcej Halabard, 50 na te punkty to takie optimum
co do cannonów; lepsze na te punkty są 3 niż każda ilość mortarów, za dużo tego cholerstwa biega w stylu hydrantów, abomb itp, a 2 działa nie dadzą rady ogarnąć wszystkiego
nie miałeś w ogóle detek Piotrze ani innych odginaczek

co do cannonów; lepsze na te punkty są 3 niż każda ilość mortarów, za dużo tego cholerstwa biega w stylu hydrantów, abomb itp, a 2 działa nie dadzą rady ogarnąć wszystkiego

nie miałeś w ogóle detek Piotrze ani innych odginaczek

Piotrze, nie mogłeś go zatrzymać z braku odginaczek, to norma z VC-tami, jak nie masz tych śmieciowatych śmierdzieli to na popychaczkach rozklepują Imperium jak chcą (to te 25 modeli milicji, które moim zdaniem powinieneś rozbić na 15+5+5); ja mam patent zatrzymywania przynajmniej jednych Ghuli na granicy LD furmanki Pancernym lataczem, bardzo często skutkuje i dość mocno potrafi pokrzyżować plany VC-towi, dodatkowo dla picu można rzucać jakąś modlitwę z kapłana na Pegaza, ot ward na 4+ lub re-rolle na trafienie i zranienie, skutek jest taki, że oponent musi wyrzucić te 2 kosteczki, bo inaczej będzie tam stał do usranej....
ale Assur naprawdę nieźle gra tą armią...
ale Assur naprawdę nieźle gra tą armią...
2 x 30 gwardia, 2 x 40 ghule, 2 x 3 nietoperze, 25 szkieletówKarli pisze:Co takiego mial assur?
Wampir z helmem, fencer blades, charmed shield, przerzutem miscasta i +2 kostkami powera
Mały wampir z magią shadow i bound spellem
King z Drakehofem
nekromanta ze scrollem
banshee
wright
Większy oddział halabard jest tak samo bezużyteczny, jak 40tka. I droższy.#helion# pisze:a mówiłem Piotrze weź więcej Halabard, 50 na te punkty to takie optimum![]()
co do cannonów; lepsze na te punkty są 3 niż każda ilość mortarów, za dużo tego cholerstwa biega w stylu hydrantów, abomb itp, a 2 działa nie dadzą rady ogarnąć wszystkiego![]()
nie miałeś w ogóle detek Piotrze ani innych odginaczek
A detki jako odginaczki raczej nie zadziałałyby na VCty Assura. Zabiłby je przyspieszonymi nietoperzami, eterykami, lub magią.
dlatego po sobocie mimo ciężkiego łomotu od Przemkowych Danonów (rozjechały mi się wagony Halabard przez co w kluczowym momencie nie miałem zasięgu BSB) wsadzę Orba do rozpy, w kluczowym wczesnym momencie gry zbanowanie latania na takie bydlaki lub dyskietki załatwia dość mocno grę
co do rozpy Assura (mój brat gra VC-tami wiem jak ciężko jest), bardzo mocna, miałbym problemy z nią swoją i to dość duże, prędzej wrzucałbym Power dice-y do Roda, aby wzmocnić pulę Dispela aby jakoś starać się zablokować to wszystko; jedną gwardię da radę jakoś rozkręcić Flagusami na włączeniu WS10 (tą bez Drakena), ale z samą główną Gwardią jest duży problem, pewnie modliłbym się o cud jakiś
z tymi 50-tkami się nie zgodzę, bo mają baaardzo długo steadfasta, ryzykowałbym eksplozję dużego maga aby włączyć duże WS10 i jakoś próbować wyciąć tego cholernego BSB...może furmanką, ale jest ryzyko, 0-1 taktyka
co do rozpy Assura (mój brat gra VC-tami wiem jak ciężko jest), bardzo mocna, miałbym problemy z nią swoją i to dość duże, prędzej wrzucałbym Power dice-y do Roda, aby wzmocnić pulę Dispela aby jakoś starać się zablokować to wszystko; jedną gwardię da radę jakoś rozkręcić Flagusami na włączeniu WS10 (tą bez Drakena), ale z samą główną Gwardią jest duży problem, pewnie modliłbym się o cud jakiś

z tymi 50-tkami się nie zgodzę, bo mają baaardzo długo steadfasta, ryzykowałbym eksplozję dużego maga aby włączyć duże WS10 i jakoś próbować wyciąć tego cholernego BSB...może furmanką, ale jest ryzyko, 0-1 taktyka
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
ja grałem na
2800 Pts - Empire Roster
Total Roster Cost: 2800
Arch Lector of Sigmar (1#, 210 pts)
1 Arch Lector of Sigmar, 125 pts
1 Biting Blade, 5 pts
1 Armor of Meteoric Iron, 25 pts
1 Dawnstone, 25 pts
1 Van Horstman's Speculum, 30 pts
Wizard Lord (1#, 245 pts) life
1 Wizard Lord, 210 pts = (base cost 175 + Level 4 Upgrade 35)
1 Rod of Power, 30 pts
1 Dragonbane Gem, 5 pts
Greatswords (38#, 410 pts)
37 Greatswords, 388 pts = 37 * 10 (base cost 10) + Musician Mus 6 + Standard Bearer Std 12
1 Count's Champion, 22 pts
State Troops (60#, 320 pts)
59 Halberdiers, 307 pts = 59 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 4 + Standard Bearer Std 8
1 Sergeant, 13 pts
State Troops (60#, 320 pts)
59 Halberdiers, 307 pts = 59 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 4 + Standard Bearer Std 8
1 Sergeant, 13 pts
War Engines (4#, 100 pts)
1 Great Cannon, 100 pts
War Engines (4#, 100 pts)
1 Great Cannon, 100 pts
Captain of the Empire (1#, 123 pts)
BSB
1 Warrior Bane, 5 pts
1 Enchanted Shield, 15 pts
1 Opal Amulet, 15 pts
1 Ironcurse Icon, 5 pts
Militia Troops (13#, 77 pts)
13 Free Company, 77 pts = 13 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 4 + Standard Bearer Std 8
Squad (2#, 300 pts)
1 Steam Tank, 300 pts
Squad (2#, 300 pts)
1 Steam Tank, 300 pts
Battle Wizard (1#, 145 pts) fire
1 Battle Wizard, 100 pts = (base cost 65 + Level 2 Upgrade 35)
1 Seal of Destruction, 45 pts
War Engines (4#, 75 pts)
1 Mortar, 75 pts
War Engines (4#, 75 pts)
1 Mortar, 75 pts
miałem średnie wyniki
20/0 z HE
4/16 z WOCH
11/9 z O&G
5/15 z TK
16/4 z DF
przegrałem 2 bitwy przez LD a dokładnie przez terror
WOCH w pierwszej rundzie z ifki rzucił -1 ld i helcannon wywalił bsb-ka
potem 60 halabard w 12 szeregów po 5 z 7 tafnesa czekało na chołzenów ale nie zdali ld na 9 i uciekli od terroru
a oni z oweruna wpadli w GS
ale szczyt to była walka z TK kierowanymi przez AS zniszczyłem mu całe kory oraz +100 pktów w sztandarach i 2 sfinksy
i był jakieś 18 cali ode mnie a sam straciłem mortar i 13 free company. zadeklarował szarżę sfinksem na GS z AL i BSB i się zaczęło: GS z AL i BSB za stół (terror), za nimi lev 4 i 2 też za stół, redirect na halabady za stół, 2 sfinks szarża na 2 halabady za stół, chroniły artylerię i 2 działa i mortar nie zdały ld. w efekcie zostały 2 ST jeden został w końcu zniszczony przez sfinksa z HKB
co do skuteczności halabard
żaden odział nie został wyrżnięty w walce nawet WL w nich ugrzęźli i zostało ich 7 halabady muszą zdawać LD i wtedy wygrywają (min. zarżnęli 26 DF lonberds rangersów z runesmithem)
GS mam mieszane uczucia : pokroili WL z generałem, hamerersów z BSB ale zwiali od terroru i przez 6 rund walki dostawali od arachnoraka i dopiero szarża od boku 60 halabard go usiekła a GS zostało 6
co do lifa nie wylosowałem DB na chaos co bolało ale zdjąłem nim kowadło, gena krasnoludzkiego, bsbka elfickiego 1/2 30 DF warriorów oraz organ gun i masę goblinów.
najgłupsza rzecz jaka się mojemu oponentowi przytrafiła to goblińscy jeźdźcy niezdający animozity było ich chyba 5 lub 6 dowodzeni przez Black Orka generała który ich wszystkich pozarzynał (qell animosity)
2800 Pts - Empire Roster
Total Roster Cost: 2800
Arch Lector of Sigmar (1#, 210 pts)
1 Arch Lector of Sigmar, 125 pts
1 Biting Blade, 5 pts
1 Armor of Meteoric Iron, 25 pts
1 Dawnstone, 25 pts
1 Van Horstman's Speculum, 30 pts
Wizard Lord (1#, 245 pts) life
1 Wizard Lord, 210 pts = (base cost 175 + Level 4 Upgrade 35)
1 Rod of Power, 30 pts
1 Dragonbane Gem, 5 pts
Greatswords (38#, 410 pts)
37 Greatswords, 388 pts = 37 * 10 (base cost 10) + Musician Mus 6 + Standard Bearer Std 12
1 Count's Champion, 22 pts
State Troops (60#, 320 pts)
59 Halberdiers, 307 pts = 59 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 4 + Standard Bearer Std 8
1 Sergeant, 13 pts
State Troops (60#, 320 pts)
59 Halberdiers, 307 pts = 59 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 4 + Standard Bearer Std 8
1 Sergeant, 13 pts
War Engines (4#, 100 pts)
1 Great Cannon, 100 pts
War Engines (4#, 100 pts)
1 Great Cannon, 100 pts
Captain of the Empire (1#, 123 pts)
BSB
1 Warrior Bane, 5 pts
1 Enchanted Shield, 15 pts
1 Opal Amulet, 15 pts
1 Ironcurse Icon, 5 pts
Militia Troops (13#, 77 pts)
13 Free Company, 77 pts = 13 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 4 + Standard Bearer Std 8
Squad (2#, 300 pts)
1 Steam Tank, 300 pts
Squad (2#, 300 pts)
1 Steam Tank, 300 pts
Battle Wizard (1#, 145 pts) fire
1 Battle Wizard, 100 pts = (base cost 65 + Level 2 Upgrade 35)
1 Seal of Destruction, 45 pts
War Engines (4#, 75 pts)
1 Mortar, 75 pts
War Engines (4#, 75 pts)
1 Mortar, 75 pts
miałem średnie wyniki
20/0 z HE
4/16 z WOCH
11/9 z O&G
5/15 z TK
16/4 z DF
przegrałem 2 bitwy przez LD a dokładnie przez terror
WOCH w pierwszej rundzie z ifki rzucił -1 ld i helcannon wywalił bsb-ka
potem 60 halabard w 12 szeregów po 5 z 7 tafnesa czekało na chołzenów ale nie zdali ld na 9 i uciekli od terroru
a oni z oweruna wpadli w GS

ale szczyt to była walka z TK kierowanymi przez AS zniszczyłem mu całe kory oraz +100 pktów w sztandarach i 2 sfinksy
i był jakieś 18 cali ode mnie a sam straciłem mortar i 13 free company. zadeklarował szarżę sfinksem na GS z AL i BSB i się zaczęło: GS z AL i BSB za stół (terror), za nimi lev 4 i 2 też za stół, redirect na halabady za stół, 2 sfinks szarża na 2 halabady za stół, chroniły artylerię i 2 działa i mortar nie zdały ld. w efekcie zostały 2 ST jeden został w końcu zniszczony przez sfinksa z HKB
co do skuteczności halabard
żaden odział nie został wyrżnięty w walce nawet WL w nich ugrzęźli i zostało ich 7 halabady muszą zdawać LD i wtedy wygrywają (min. zarżnęli 26 DF lonberds rangersów z runesmithem)
GS mam mieszane uczucia : pokroili WL z generałem, hamerersów z BSB ale zwiali od terroru i przez 6 rund walki dostawali od arachnoraka i dopiero szarża od boku 60 halabard go usiekła a GS zostało 6
co do lifa nie wylosowałem DB na chaos co bolało ale zdjąłem nim kowadło, gena krasnoludzkiego, bsbka elfickiego 1/2 30 DF warriorów oraz organ gun i masę goblinów.
najgłupsza rzecz jaka się mojemu oponentowi przytrafiła to goblińscy jeźdźcy niezdający animozity było ich chyba 5 lub 6 dowodzeni przez Black Orka generała który ich wszystkich pozarzynał (qell animosity)

Pech z tym terrorem ... ;/
Piotrek a jak ci się ta kawa sprawdziła z tym bsb w środku .
Piotrek a jak ci się ta kawa sprawdziła z tym bsb w środku .
Hmm ot może lepiej by się sprawdził kloc halabard które mogły by coś przepchać a nie tylko stać 

grając kampanię na 3k, miałem do czynienia z dość poronioną rozpą Bestii, ja jeszcze tok rozumowania miałem wg. Euro, regony po 40 modeli max, albo 450pts, a przeciwnik miał głowę wolną od tego śmietnika, w wyniku tego zostałem dosłownie nakryty czapkami, regon Bestigorów w ilości sztuk 60
przepchnął mi najpierw GS-ów 35, potem 40 Halabard a na końcu dobił jeszcze jedne Halabardy; od tamtej pory jak nie ma Ojro, wystawiam Halabard minimum 45 z 2 detkami a najchętniej 50; bardzo ciężko to przepchnąć, jeszcze lepiej z lighta oddaje a dodatkowo masz pewność, że w drugiej rundzie również 30 odda, lub coś ok. tego a w tym regimencie to najważniejsza sprawa;

Zrobiłem taką rozpiskę na 2000 bez ojro. Helion ty jesteś specjalista terrorysta, co o tym myślisz ?
Ogólne ma na małym magu będę mieć life (regenka) lub shadow ale raczej life ;]. Mam mało maszyn bo ostatnio był jeden wielki nie wypał i postanowiłem się od nich od uzależnić tzn chcę żeby od nich nie zależało czy dam rade coś ugrać czy nie dlatego profilaktycznie 2 armatki na inne maszyny i jakieś monsterki. Reszta to standard. 2 kloce piechoty do przepychania się no i altar z tankiem. ;] Zazwyczaj brałem 5 lekkiej ale teraz biorę 5 ciężkiej.Przydał by mi się jeszcze pegazista ale nie mam go gdzie wcisnąć.
Unnamed2000 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar 294.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Shield
Sword of Might
Dragonhelm
Luckstone
Van Horstman's Speculum [30.0]
1 War Altar
2 Warhorse
1 Wizard Lord 200.0 Pts
Magic Level 3
Luckstone
1 Battle Wizard 110.0 Pts
Magic Level 1
Seal of Destruction
1 Warrior Priest of Sigmar 119.0 Pts
Prayers of Sigmar; 2ndWeapon
Armour of Meteoric Iron
1 Captain - Battle Standard Bearer 133.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Biting Blade
The Orb of Thunder
Enchanted Shield
42 Halberdiers 260.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant
5 Detachment - Free Company
2ndWeapon
42 Halberdiers 260.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant
5 Detachment - Free Company
2ndWeapon
5 Knightly Orders 123.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Warhorse
1 Great Cannon 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
Models in Army: 106
Total Army Cost: 1999.0
Ogólne ma na małym magu będę mieć life (regenka) lub shadow ale raczej life ;]. Mam mało maszyn bo ostatnio był jeden wielki nie wypał i postanowiłem się od nich od uzależnić tzn chcę żeby od nich nie zależało czy dam rade coś ugrać czy nie dlatego profilaktycznie 2 armatki na inne maszyny i jakieś monsterki. Reszta to standard. 2 kloce piechoty do przepychania się no i altar z tankiem. ;] Zazwyczaj brałem 5 lekkiej ale teraz biorę 5 ciężkiej.Przydał by mi się jeszcze pegazista ale nie mam go gdzie wcisnąć.
Unnamed2000 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar 294.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Shield
Sword of Might
Dragonhelm
Luckstone
Van Horstman's Speculum [30.0]
1 War Altar
2 Warhorse
1 Wizard Lord 200.0 Pts
Magic Level 3
Luckstone
1 Battle Wizard 110.0 Pts
Magic Level 1
Seal of Destruction
1 Warrior Priest of Sigmar 119.0 Pts
Prayers of Sigmar; 2ndWeapon
Armour of Meteoric Iron
1 Captain - Battle Standard Bearer 133.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Biting Blade
The Orb of Thunder
Enchanted Shield
42 Halberdiers 260.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant
5 Detachment - Free Company
2ndWeapon
42 Halberdiers 260.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant
5 Detachment - Free Company
2ndWeapon
5 Knightly Orders 123.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Warhorse
1 Great Cannon 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
Models in Army: 106
Total Army Cost: 1999.0