Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: Lazur »

powtarza Ci się luckstone na herosach
Obrazek

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Jedne to jest na przerzut nieudanego sv a drugi jest na przerzut kostek do dispela lub casta :)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Lazur pisze:powtarza Ci się luckstone na herosach
Lazur Ty początkujący Noobie, są dwa Luckstony-przedmioty o tej samej nazwie ale co innego robią :mrgreen:

co do rozpy, jeśli tona macki, to bardzo podobną mam ale różni się w szczegółach; opowiem na podstawie moje, która w tandemie z Bretą na Macki wyruszy:
- okrój Furmankę tak aby wszedł Rod na maga-lorda lub 4 Lvl (ja dałem level, Rod maluchowi a bretonka ma lusterko-scrolla);
- Priest to dobre wyjście nawet w początkowym składzie się znalazł, ale na koniec wsadziłem jednak Pegaza-Wunderwaffe, kwestia gustu i dostępności punktów
- kawę zamieniłbym na regon do trzmania maga (FC ok. 14-16 z muzyczkiem) a za resztę zwiększył Halabardy do 45 minimum
- 2 Cannony i czołg to dobry zestaw, ja jednak na te punkty z czołgu zrezygnowałem, za dużo pitkowych szajstw lata aby stracić te cenne punkty od razu, wsadziłem 2x Katiusza

Moja rozpa (wraz z Bretońską) wygląda mniej więcej tak, dziś pierwsze testy przeciwko Krasiom 2k i Imp 1k, będzie się działo :twisted: :
BRETA
1 Damsel of the Lady 110 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Beasts
The Silver Mirror [40]

1 Paladin - Battle Standard Bearer 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Knightly Vow
Dawnstone [25]
Enchanted Shield [10]
Shrieking Blade [10]
Potion of Foolhardiness [5]
Warhorse

11 Knights of the Realm 298 Pts
FCG
Banner of Eternal Flame [10]

20 Peasant Bowmen 145 Pts
FCG; Braizers

20 Peasant Bowmen 145 Pts
FCG; Braizers

5 Mounted Yeomen 87 Pts
Spear; Bow; Shield; Musician;

1 Field Trebuchet 90 Pts

Models in Army: 57
Total Army Cost: 999


IMPERIUM
- 1 Arch Lector of Sigmar 286 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
Van Horstman's Speculum [30]
War Altar

- 1 Wizard Lord of the Light Order 210 Pts
Magic Level 4; Lore of Light

- 1 Battle Wizard of the Light Order 95 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Rod of Power [30]

- 1 Captain - Battle Standard Bearer 133 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [15]
The Orb of Thunder [30]
Biting Blade [5]

- 1 Captain 160 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm [10]
Sword of Battle [15]
Dawnstone [25]

- 1 Master Engineer 65 Pts

- 30 Flagellant Warbands (Core) 300 Pts
Frenzy; Flail

- 50 Halberdiers 320 Pts
FCG
5 Detachment - Free Company [25] Pts
5 Detachment - Free Company [25] Pts

- 2x Great Cannon 2x 100 Pts
- 2x Helstorm Rocket Battery 2x 115 Pts

Models in Army: 102
Total Army Cost: 1999
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Moja rozpa jest na turniej co prawdopodobnie będzie u nas W Raciborzu :) Co do tanka to wydaje mi się że im mniejsze punkt tym trudniej przeciwnikowi go zdjąć np z magii. No ale to kwestia gustu. U ciebie 2 rakietnice to dość dobry wybór ale to jest to czego chciałem uniknąć tzn albo wypali albo nie wypali ;] no ale trzeba być dobrych myśli.

Myślałem żeby maga dać do tej kawalerii ;] ale sam nie wiem.
Ten klocuszek milicji do trzymania maga to nic nie będzie robić (prócz trzymania maga) a ja właśnie potrzebuje coś pancernego to osłony boków a jak się ich dopakuje to mogą ustać co nie co;]
Rod of power jakoś mi się nie sprawdza ;] jak rzucę mało na wiatry to i tak zużywam wszystko a jak dużo to tym bardziej zużywam wszystko no a do dispela mam _+3 z bazy i niszczarkę. NO nic będziemy próbować :)

Dzięki za rady :)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ale jak przeciwnik rzuci ifkę, lub zurzyjesz niszczarę, to zostaną Tobie kości tak czy siak, jak rzuci 1 i 1 na magię to również zostaniesz z kościami, po to jest rod, prawie zawsze się przyda;
co do rozpy, to mam jeszcze Trebka i Lancę Kotrów; z magii mogą pochlastać tobie czołg Bestie, VC-ty, Danony, Woch, HE na Shadow, Krasie (ze strzelania), inne Imperium; skład jest taki sam jak na duże punkty, nie wymieniłem specjalnie DE bo zależy u nich bardzo dużo od złożenia; tak więc z jednym czołgiem musisz mocno uważać, tyle ode mnie :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

To że muszę uważać to wiem nie od dziś :) No nic zobaczymy . Dzisiaj mam He na metalu z book of hoeth ;]

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Taka oto moja pierwsza imperialna rozpa...

Arch Lector of Sigmar @ 291.0
General; GW;
Armour of Meteoric Iron [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Van Horstman's Speculum [30.0]

War Altar

Wizard Lord of the Light Order @ 285.0
Magic Level 4; Lore of Light;
Talisman of Preservation [45.0]
Rod of Power [30.0]

Battle Wizard of Celestian Order @ 145.0
Magic Level 2; Lore of Heavens;
Seal of Destruction [45.0]

Captain - Battle Standard Bearer @ 133.0
Full Plate Armour; BSB;
Holy Relic [45.0]
Charmed Shield [5.0]

Master Engineer @ 67.0
Light Armour;

Master Engineer @ 67.0
Light Armour;

20 Free Company @ 112.0
Standard; Musican;

29+1 Flagellants Warbands @ 310.0
Prophet of Doom;

40+1 Halberdiers @ 250.0
Light Armour; FCG;

Detachment - Free Company [25.0]

39+1 Halberdiers @ 250.0
Light Armour; FCG;

Detachment - Free Company [25.0]

29+1 Greatswords @ 355.0
Full Plate Armour; FCG; GW;

Detachment - Free Company [25.0]

Great Cannon @ 100.0

Great Cannon @ 100.0

Mortar @ 75.0

Mortar @ 75.0

Mortar @ 75.0

Helstorm Rocket Battery @ 115.0

Total: 2800.0
Models in Army: 192


Co myślicie, co byście zmienili, jakieś porady ?? 8)
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

taki standard z mocną artylerią, ale nie wiem Milo jak tam kombinujesz na 2800, teraz będą Macki a po nich już najpewniej Ojro

Pod Macki jeszcze na jeden pomysł wpadłem, w sumie dość karkołomny bo to rozpy ofensywne stricte, nie wiem tylko czy się opłaca; jedna mutacja Imperium i dwie Bretki, co sądzicie chłopaki; z Bretki podoba mi się pierwsza na dwóch lancach Kotrów, Pegazordy jakoś mnie nie przekonują

IMPERIUM
1 Arch Lector of Sigmar 286 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
Van Horstman's Speculum [30]
War Altar

1 Wizard Lord of the Light Order 210 Pts
Magic Level 4; Lore of Light

1 Captain - Battle Standard Bearer 133 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [15]
The Orb of Thunder [30]
Biting Blade [5]

1 Captain 160 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm [10]
Sword of Battle [15]
Dawnstone [25]

48 Halberdiers 285 Pts
FCG
5 Detachment - Free Company [25] Pts

29 Flagellant Warbands (Core) 290 Pts

28 Greatswords 335 Pts
FCG
5 Detachment - Free Company [25] Pts

3x Great Cannon 3x 100 Pts

Models in Army: 122
Total Army Cost: 1999


BRETA NR1
1 Damsel of the Lady 110 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Beasts
The Silver Mirror [40]

1 Paladin - Battle Standard Bearer 119 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Knightly Vow
Gromril Great Helm [30]
Dragonbane Gem [5]
Shrieking Blade [10]
Warhorse

10 Knights of the Realm 274.0 Pts
FCG; Knightly Vow
Banner of Eternal Flame [10]

10 Knights of the Realm 289 Pts
FCG; Knightly Vow
War Banner [25]

16 Peasant Bowmen 116 Pts
Longbow; Standard; Musician; Braizers
1 Field Trebuchet 90 Pts

Models in Army: 38
Total Army Cost: 998


BRETA NR 2
1 Damsel of the Lady 110 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Beasts
The Silver Mirror [40]

1 Paladin - Battle Standard Bearer 119 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Knightly Vow
Gromril Great Helm [30]
Dragonbane Gem [5]
Shrieking Blade [10]
Warhorse

9 Knights of the Realm @ 274.0 Pts
FCG; Knightly Vow
Banner of Eternal Flame [10.0]

18 Peasant Bowmen 128 Pts
Longbow; Standard; Musician; Braizers

5 Mounted Yeomen 82 Pts
Spear; Bow; Musician; Fast Cavalry

3 Pegasus Knights 195 Pts
FCG; Knightly Vow

1 Field Trebuchet 90 Pts

Models in Army: 38
Total Army Cost: 998
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Sorki ale dla mnie to po prostu z tymi halabardami to jedna wielka pomylka. A tlumaczenie : "dajcie ich duzo to beda dlugo umierac". Ostatnio Kilka razy grałem na 40 swordmenach i robia naprawde wiele a wcale tak latwo nie umieraja. Druga sprawa wiele osob gra na shadow i waraltarze i nagle z tego odzialu robi sie naprawde niezly kosior. Niezle trafia, niezle bije i niby save tylko na 5+ i pary save ale umieraja zdecydowanie mniej chetnie. Jeden sily wiecej przeciw wiekszym WS wiekszej inicjatywie i lepszym save. Potestujcie naprawde warto halabardy naprawde przegrywaja ta starcie:)

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Halabardy są spoko może i giną ale odgryzają się, wszystko zależy od tego jak grasz ja wole większą siłę niż pary save
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

kowaljl pisze:Sorki ale dla mnie to po prostu z tymi halabardami to jedna wielka pomylka. A tlumaczenie : "dajcie ich duzo to beda dlugo umierac". Ostatnio Kilka razy grałem na 40 swordmenach i robia naprawde wiele a wcale tak latwo nie umieraja. Druga sprawa wiele osob gra na shadow i waraltarze i nagle z tego odzialu robi sie naprawde niezly kosior. Niezle trafia, niezle bije i niby save tylko na 5+ i pary save ale umieraja zdecydowanie mniej chetnie. Jeden sily wiecej przeciw wiekszym WS wiekszej inicjatywie i lepszym save. Potestujcie naprawde warto halabardy naprawde przegrywaja ta starcie:)
jak spojrzysz w temacie duuużo wcześniej, to zauważysz że do DMP grałem na Swordach, fajnie się grało potrafili duuużo wystać ale wszystko co miało T4 u przeciwnika wygrywało z nimi, przykład: jedna z najpopularniejszych armii to VC-ty, w corach zawsze spotkasz przynajmniej 2x30+ Ghuli, 2 ataki, poison i magiczny T4, przy założeniu, że obie strony mają WS10 ale halabardy z lighta jeszcze atakują pierwsze, gwarantuję Tobie że za podobny koszt punktowy swordy przegrają a Halabardy zmielą ten regon w 2-3 tury, klu problemu leży w tym kto w kogo wpada, aby wykorzystać pełny potencjał Halabard to Ty musisz szarżować, ze swordami jest na odwrót; drugi scenariusz to np. White Lioni za podobne punkty jest stosunek 3:1 dla Halabard, kwestia rzucić Bironę w combacie (lub WS10 z furmanki na 6 kościach daje radę), WL-ki tracą re-rolle, Ty masz 10 ataków więcej, trafiasz na 4+, zabije owszem może i 20 Halabard, ale jak Ty odpowiesz z 30-40 ataków, to z WL-ów nie ma co zbierać; kolejny przykład to piechota DE, Gwardia?? rozkręcana jest nawet bez wysiłku większego, wystarczy czar numer 1, czyli Phas Protection, trafia na 4+ z re-rollem, rani na 3, Ty na 4+ i ranisz na 3, ataków jest taka sama ilość, ale w następnej rundzie gwardii jest o połowę mniej i po Twojej odpowiedzi właściwie znika; na powyższych przykładach mam nadzieję że widzisz różnicę pomiędzy obu jednostkami, za 270pts mam 50 Halabard z FCG, zaś swordów jest o 10 mniej i w większości combatów mają tylko pary save, przez co po pierwszej rundzie walki tracisz już ilość ataków w hordzie (zginie na pewno ponad 10 kolesi z dowolną piechotą w tej grze);

ale wracając do rozp, co sądzicie o powyższej, armaty wsadziłem i Trebka właściwie tylko jako odpowiedź na inne maszyny przeciwnika, abomby, hydranty, czołgi i inne badziewia, z mortarów/helstormów zrezygnowałem na korzyść dodatkowego regonu GS-ów, przy jeszcze dwóch lancach Kotrów z tej armii robi się dość dobry ofens z flankującą kawą i pegazem przy wsparci artylerii
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Witam imperialną brać, widzę, żę mnie chyba coś ominęło od długiego czasu, kiedy tutaj ostatni raz byłem...

Od kiedy bsb może brać tarczę w Imperium? (Może tylko magiczne? )

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

może tylko magiczną :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Dzięki Helion :)

Ostatnio rzadko grywam i tylko we własnym gronie. W innym temacie Lazur napisał, że Imperium jest teraz jedną z najlepszych armii... Dlaczego? :) I jaka jest teraz standardowa rozpa turniejowa? Pytam z ciekawości, bo chyba nigdy nie przestanę grać na fun :)

I jeszcze jedno pytanie co do Twojej odpowiedzi. Gdzie jest napisane, że jednak magiczne tarcze mogą być brane przez bsb?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

zacznijmy od tarczy, LS ustalało ten kwiatek przy okazji Ojro ostatniego i weszło do kanonu, nie ma nic napisane, że tarczy magicznej nie może brać, skoro tak, to dali zielone światełko dla takiego myku aby jakoś wyrównać część kodeksów do czsu wypuszczenia nowych wersji; mogą tak zrobić wszystkie stare kodekst, Breta, Imp, WE, a nawet jakoś tam Krasie
co do rozpy, to standardu nie uświadczysz; normą są za to 2-3 hordy do walki (to drugie daje lepszy komfort); Rod of Power i Arcylektor + jakiś scroll dają bardzo dobrą antymagię; magia light lub ewentualnie shadow bardzo dobrze układają się z hordami i maszynkami; i właśnie odnośnie maszyn, mamy najlepsze rozgniatacze hord, 2 helstormy albo 3 mortary z każdej piechoty zostawiają tylko flaczki; kawę mało kto w dużej ilości wystawia bo szkoda punktów; gameplay zmienił się ostatnio (przynajmniej w Wawie) co pozwoliło pograć trochę na czołgach.
teraz liczy się w CC duża ilość ataków z możliwością re-rolli (ASF lub hate) i przyzwoitą siłą a wystrzegać się trzeba dużych potworków w stylu Abomki skaveńskie lub hydry (cannony zanim dojdą)
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Dzięki Helion, jak zwykle można liczyć na Twoją szybką odpowiedź :)

Z tego co widzę, to wszystko co ma dużą siłkę powinno iść w hordach. W takim razie moja horda włóczników może najwyżej działać skutecznie, gdy z shadow ich dopakuję. (Nordland wystawia halabardy tylko ze względu na obowiązek posiadania takiego regimentu :) )

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Włócznicy to akurat najgorszy wybór jeśli chodzi o hordy.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

A kto tutaj mówi o skuteczności? Chodzi o fluff i klimę :)

A że są beznadziejni... wiem :) Poznałem na własnej skórze.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

taaaa, dają radę czasem...ze szkieletami i Goblinami jak dobrze rzucą :lol:

co do rozpy pod macki, zastanawiam się bardzo mocno nad jedną opcją
1 Wizard Lord of the Light Order 210 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
mogę wywalić 4lvl i wsadzić Rod of Power (taki sam koszt), lub Dispel Scrolla i np. jednego GS-a, na więcej nie ma miejsca (4pts zapasu w kategorii Lordów), nie wiem co z tym zrobić, czy 3LvL wystarczy do gry na ten format; mam jeszcze Bretonkę, Furmankę i Orb of Thunder, które będę rzucał, a Rod albo DS są dość kuszące.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Hmm no ja teraz grałem na lvl 3 i nie odczułem dużej różnicy między lvl 4 a 3. Nie miałem roda ale teraz muszę go brać. Słabe rzuty na magię przez całą bitwę mnie do tego zmusiły ;] no a bez magii jak wiadomo to lipa :)

I tak od razu mam takie pytanie odnośnie roda. Można zasaysać kostki z dispela i urzywać ich do casta lub odwrotnie ? czy tylko z casta do casta i z dispela do dispela ??

ODPOWIEDZ