Pare noobowskich pytań.
Moderator: Afro
Re: Pare noobowskich pytań.
Dlaczego to broń specjalna? - tak było w poprzedniej edycji. Teraz to po prostu tarcza z dodatkową zasadą umożliwiającą Parry Save również modelom jezdnym. Nie ma konfliktu z braniem jej z magiczną bronią.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Dokładnie, nie jest to broń, a tarcza. W opisie ma coś w stylu 'Ironfist podlega wszystkim zasadą dotyczącym tarczy', nie ma ani słowa o tym, że jest bronią. Nie można go też używać jako dodatkowej broni ręcznej, tak było w poprzedniej edycji.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Czy ktoś mi powie czy skarg ma look outa w klocku ironów.
Jak dla mnie tak, ale słyszałem, że nie może, więc wolałbym się upewnić czy warto go wystawiać( mamy lokalny turniej na 3k ze specjałami i w końcu chciałem go ruszyć z pułki )"If a character is hit by unusal sooting attack, and he is in a unit of at least 5 rank-and-file models and he is the same troop type as the unit, then he is permiteed to make a "look out sir" roll to save him form harm."
Muszę się wam pożalić wy tam sobie gracie na rhinox riderach a u mnie są problemy z tym iż iron fist nie jest tarczą bo ma napisane że jest traktowany "jako" tarcza i dla tego nie można brać magicznej zrobi czy tarczy . Może ktoś mi dać takie idioto wyporne potwierdzenie dla czego i przez co mogę wziąć magiczne zbroje i tarcze ??
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
To zwykła tarcza ze jedną zasadą specjalną. Zbroja to zbroja, pozwala brać magiczne pancerze. trochę to naciągane, ale jak najbardziej legalne ( chyba ze FAQ-u coś zmieni ).
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To może zapodam 2 cytaty żebyście się wczuli
Według mnie to trochę nad interpretujecie zasady.
Czytałem zasady IRON FIST'a zanim wysłałem posta.
I to jest kastecik/branzoletka używana przez OGRY w jakiś tam tradycyjnych fluff grach, która nie ogranicza im ruchu.
To że ma wszystkie zasady takie jak tarcza nie czyni jej tarczą nie dając tym samym możliwością wymiany jej na zbroję czy prawdziwą tarczę, które ewidentnie zaprzeczają zapisom trzeciego akapitu IRON FISTA traktującego o wolności ruchu itp.
Dodatkowo napisane jest wyraźnie w głównym rule booku w sekcji magiczne przedmioty, że czarodzieje nie mogą używać Magicznych zbroi jeżeli:
a) czarodziej nie ma zbroi jako część standardowego wyposażenia czego nie masz. Tylko hand weapon.
b) lub masz opcję wyboru "normalnej" zbroi takiej jak lekka zbroja czy tarcza czego też nie masz. W opcjach jest tylko iron fist, który nie jest "normalną" zbroją.
Nie przekonaliście mnie.
Nadal obstaję przy swoim, że zbroję zostawiasz w domu
Po prostu się Cluzoe czepia tego, że jest zapis:"works in exactly the same way as shield", a nie np. "Is a shield except the fact it can be used by cavalry to have the parry save", czyli działa jak tarcza, ale to nie tarcza tak by wychodziło, tylko że to zależy od interpretacji. W każdym razie chciałbym się zapytać w tym poście głównie o to, kto rozsądza takie sporne kwestie właściwie? Kryspin jako Organizator i Sędzia w jednym?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
W 100% wyjaśni to dopiero FAQ-u ( o ile pojawi się tam ten temat ). Ale IMHO sprawa jest jasna. Ironfist jest tarczą ? Jest. A skoro jedną z opcji do wykupu dla kucharza jest tarcza to może brać magiczne zbroje. Na warseerze temat pojawił się kilka tygodni temu, zaraz po premierze nowych spasibrzuchów i nikt nie oponował co do możliwości brania zbroi.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Rydl, jak już się bawimy w cytaty, to w tym drugim ktoś sobie coś powymyślał. W booku jest "Ogre using an Ironfist benefits from all of the rules for shields (including the parry save)", czyli jak ma wszystkie bonusy tarcz, to ma.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Powiem szczerze że nawet do booka nie zaglądałem bo to niema sensu :p chodzi raczej o przytoczenie jakiegoś grubego argumentu niestety tak jest u mnie zawsze i ze wszystkim .... nikt nie gra dobrze a spiny przed turniejem są jakbyśmy na mistrzów świata startowali .....
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Zawsze im możesz powiedzieć by się kogo kogokolwiek z graczy ogrów na bp spytali
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
W takim razie trzymam kciuki bys nie trafił na tych napinaczy
1. Nie, gdyby kosztowały 1.5 punkta albo miały trapperów z bazy... .
2: Jedna z lepszych odginaczek ever.
2: Jedna z lepszych odginaczek ever.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Nie do końca widziałem odpowiedni temat, a nowego nie chce tworzyć. Co sądzicie o takim moim wymyśle wyobraźni ?
Pielgrzymi Trzewi
„Ding dong… wiesz co to za dźwięk? To pielgrzymi nadchodzą. Zacznij bluźnić lub odmów posiłku w ich obecności a pożrą Cię ku chwale Przepastnych Trzewi.”
Pielgrzymi Trzewi, należą nielicznej grupy ogrów, którzy nie tylko dotarli do samych Przepastnych Trzewi, ale zdołali powrócić. Mimo iż przeżyli ich ciało i umysł nigdy nie wrócą do stanu sprzed wyprawy. Tym nie do końca zdrowym na umyśle ogrom nie tylko brakuje zdrowego rozsądku, ale i najczęściej kończyn, lub innych części ciała. Niszczące słońce pustyni pozbawia ich włosów. Walki w podróży z potworami czy Kathayczykami są upamiętnione licznymi bliznami i okaleczeniami. Straszliwa dieta owocująca w drewno kamienie i towarzyszy zaowocowała brakiem zębów, które zostały zastąpione krzemieniami. Ci powykręcani i pokaleczeni fanatycy noszą na sobie lniane workowe odzienie. Do ich ciał przyczepione są łańcuchy, ćwieki, dzwonki. Całość daje przerażający efekt. Pielgrzymi Trzewi słyną też z fanatyzmu religijnego. Widać go na prawie wszystkich płaszczyznach. Począwszy od tego, że spędzają oni kilka razy więcej czasu na modlitwie( czyt. Jedzeniu) niż przeciętny ogr, to w dodatku rozkaz tyrana znaczy dla nich mniej niż głos rzeźnika czy oprawcy którzy są dla nich duchownymi przywódcami( czyt. Gotują ). W dodatku Pielgrzymi tak samo jak rzeźnicy nie noszą nabrzuszników, w celu pokazania swej hardości ducha, oraz wiary w ich boga.
W trakcie bitwy grupy Pielgrzymów maszerują niezłomnie przez pole bitwy dzwoniąc potężnym dzwonem, który dzierżą zamiast sztandaru. Dźwięk ten budzi lęk w sercach wrogów i napawa odwagą swoich współplemieńców. Jednak to nie wyjątkowa wytrzymałość i nieugiętość czynią ich tak chętnie zabieranymi towarzyszami broni. Ci niespełna rozumu potrafią tak samo jak rzeźnicy sprawić by nieokiełznana moc Przepastnych Trzewi spłynęła na nich by uczynić ich niepokonanymi w mordowaniu w imię ich brutalnego boga.
Pielgrzymi Trzewi mogą być wybrani jako jednostka specjalna w ramach listy armii ogrów na następujących zasadach:
R WW ZS S WT Ż I A ZP
6 3 2 4 5 4 2 2 8
Pielgrzymi Trzewi mogą zostać wybrani tylko pod warunkiem, że w armii znajduje się Butcher/ Sloughtmaster (Rzeźnik/Oprawca).
Koszt: 75 punktów/ model
Wielkość: 3-12
Broń: Lagi, pięści, piszczele, łańcuchy(dwie bronie ręczne)
Zbroja: Łachmany, szmaty i odzienie którym by nawet gnoblar pogardził (brak)
Opcje:
- Można mianować jednego Pielgrzyma na Naznaczonego za + 30 punktów
- Można mianować jednego Pielgrzyma na Muzyka za +10 punktów
- Można mianować jednego Pielgrzyma na Sztandarowego za + 10 punktów
- Można wykupić Sztandarowemu Dzwony za +30 punków
- Można mianować oddział na Naznaczonych na +10punktów /model
Zasady specjalne: Błogosławieństwo Trzewi, Fanatyzm, Głupota, Odporność na magię (1), Strach, Ogrza Szarża*, Sekta, Determinacja
Dzwony: Podlegają one wszystkim zasadą magicznego sztandaru. Dodatkowo pozwalają one wszystkim sojuszniczym jednostką przerzucić test zdolności przywódczych w zasięgu 6” na zasadach sztandaru armii. Pielgrzymi Trzewi też mogą korzystać z tej zdolności.
Wybraniec Trzewi: Jeśli oddział zawiera Wybrańca Trzewi oddział uzyskuje Odporność na Magię (2), oraz uzyskują oni przerzut jednej kości na Błogosławieństwo Trzewi.
Naznaczeni: Jest to grupa ogrów która dokonała niemożliwego, mianowicie była na pielgrzymce do Przepastnych Trzewi kilkakrotnie. Charakteryzują się oni niesamowicie wypaczonym wyglądem, oraz wyjątkową zajadliwością w poszukiwaniu nowych ofiar dla bóstwa. Zyskują oni zasadę Terror i Vanguard
Błogosławieństwo Trzewi: W trakcie fazy magii odział Pielgrzymów Trzewi składający się z co najmniej 3 modeli, może rzucić jeden z następujących czarów:
- Bullgorger
-Toothcracker
-Trollguts
Czar wychodzi automatycznie oraz może być rzuconym tylko w wersji podstawowej( nie powiększonej). Wartość rzucenia czaru określa się przez rzut k6 pomnożony przez ilość pełnych(składających się z co najmniej 3 modeli) szeregów. Czar ten może być rozproszony na normalnych zasadach. Jednak gdy na kościach zostanie wyrzucony dublet jedynek, to zamiast zamierzonego czaru oddział pielgrzymów dostaje k6 hitów z siłą 6. Lore Attribute Bloodgruel działa na normalnych zasadach, jednakże oddział nie zyskuje żadnych bonusów do rozpraszania czarów. Lecznie nie może prowadzić do wskrzeszenia jakiegokolwiek modelu, oraz najpierw leczony jest czempion dopiero potem reszta oddziału.
Fanatyzm: Pielgrzymi Trzewi są wyjątkowo oddani swojemu bóstwu i jego kapłanom. Rzeźnik/Oprawca( Butcher/Sloughtmaster) dołączy do oddziały Pielgrzymów Trzewi Ci zyskują zasadę niezłomność. W dodatku każdy Rzeźnik/Oprawca( Butcher/Sloughtmaster) korzystający z domeny Przepastnych Trzewi ( lore of Great Maw) otrzymuje bonus +2 do wyniku rzutu na czar, co uzasadnione jest tym, że ci fanatycy oddają własne części ciała aby wzmocnić wywar przyrządzany przez ich przewodników duchownych. Jednakże to poświęcenie skutkuje fatalnie dla zdrowia pielgrzymów, przez co za każdą próbę rzucenia czaru z Przepastnych Trzewi ( lore of Great Maw) otrzymują ranę. Zasada ta nie działa, gdy to sami pielgrzymi próbują rzucić czar. Dodatkowo jeśli w oddziale przebywał Wybrańca Trzewi lub Rzeźnika/Oprawcę( Butcher/Sloughtmaster), a z jakiegoś powodu został zabity oddział uzyskuje zasadę nienawiść względem oddziału/bohatera który go zabił, oraz wykonują zwykły ruch w kierunku tego przeciwnika. Jeśli są już związani walką wręcz to zadają mu Impact Hits na normalnych zasadach Ogrzej Szarży( bez możliwości uzyskania bonusu w postaci k3 Impact Hitów). W dodatku wszelkie zdolności Wybrańca Trzewi nadal działają.
*Zasada z podręcznika Ogres Kingdom, strona 32.
Pielgrzymi Trzewi
„Ding dong… wiesz co to za dźwięk? To pielgrzymi nadchodzą. Zacznij bluźnić lub odmów posiłku w ich obecności a pożrą Cię ku chwale Przepastnych Trzewi.”
Pielgrzymi Trzewi, należą nielicznej grupy ogrów, którzy nie tylko dotarli do samych Przepastnych Trzewi, ale zdołali powrócić. Mimo iż przeżyli ich ciało i umysł nigdy nie wrócą do stanu sprzed wyprawy. Tym nie do końca zdrowym na umyśle ogrom nie tylko brakuje zdrowego rozsądku, ale i najczęściej kończyn, lub innych części ciała. Niszczące słońce pustyni pozbawia ich włosów. Walki w podróży z potworami czy Kathayczykami są upamiętnione licznymi bliznami i okaleczeniami. Straszliwa dieta owocująca w drewno kamienie i towarzyszy zaowocowała brakiem zębów, które zostały zastąpione krzemieniami. Ci powykręcani i pokaleczeni fanatycy noszą na sobie lniane workowe odzienie. Do ich ciał przyczepione są łańcuchy, ćwieki, dzwonki. Całość daje przerażający efekt. Pielgrzymi Trzewi słyną też z fanatyzmu religijnego. Widać go na prawie wszystkich płaszczyznach. Począwszy od tego, że spędzają oni kilka razy więcej czasu na modlitwie( czyt. Jedzeniu) niż przeciętny ogr, to w dodatku rozkaz tyrana znaczy dla nich mniej niż głos rzeźnika czy oprawcy którzy są dla nich duchownymi przywódcami( czyt. Gotują ). W dodatku Pielgrzymi tak samo jak rzeźnicy nie noszą nabrzuszników, w celu pokazania swej hardości ducha, oraz wiary w ich boga.
W trakcie bitwy grupy Pielgrzymów maszerują niezłomnie przez pole bitwy dzwoniąc potężnym dzwonem, który dzierżą zamiast sztandaru. Dźwięk ten budzi lęk w sercach wrogów i napawa odwagą swoich współplemieńców. Jednak to nie wyjątkowa wytrzymałość i nieugiętość czynią ich tak chętnie zabieranymi towarzyszami broni. Ci niespełna rozumu potrafią tak samo jak rzeźnicy sprawić by nieokiełznana moc Przepastnych Trzewi spłynęła na nich by uczynić ich niepokonanymi w mordowaniu w imię ich brutalnego boga.
Pielgrzymi Trzewi mogą być wybrani jako jednostka specjalna w ramach listy armii ogrów na następujących zasadach:
R WW ZS S WT Ż I A ZP
6 3 2 4 5 4 2 2 8
Pielgrzymi Trzewi mogą zostać wybrani tylko pod warunkiem, że w armii znajduje się Butcher/ Sloughtmaster (Rzeźnik/Oprawca).
Koszt: 75 punktów/ model
Wielkość: 3-12
Broń: Lagi, pięści, piszczele, łańcuchy(dwie bronie ręczne)
Zbroja: Łachmany, szmaty i odzienie którym by nawet gnoblar pogardził (brak)
Opcje:
- Można mianować jednego Pielgrzyma na Naznaczonego za + 30 punktów
- Można mianować jednego Pielgrzyma na Muzyka za +10 punktów
- Można mianować jednego Pielgrzyma na Sztandarowego za + 10 punktów
- Można wykupić Sztandarowemu Dzwony za +30 punków
- Można mianować oddział na Naznaczonych na +10punktów /model
Zasady specjalne: Błogosławieństwo Trzewi, Fanatyzm, Głupota, Odporność na magię (1), Strach, Ogrza Szarża*, Sekta, Determinacja
Dzwony: Podlegają one wszystkim zasadą magicznego sztandaru. Dodatkowo pozwalają one wszystkim sojuszniczym jednostką przerzucić test zdolności przywódczych w zasięgu 6” na zasadach sztandaru armii. Pielgrzymi Trzewi też mogą korzystać z tej zdolności.
Wybraniec Trzewi: Jeśli oddział zawiera Wybrańca Trzewi oddział uzyskuje Odporność na Magię (2), oraz uzyskują oni przerzut jednej kości na Błogosławieństwo Trzewi.
Naznaczeni: Jest to grupa ogrów która dokonała niemożliwego, mianowicie była na pielgrzymce do Przepastnych Trzewi kilkakrotnie. Charakteryzują się oni niesamowicie wypaczonym wyglądem, oraz wyjątkową zajadliwością w poszukiwaniu nowych ofiar dla bóstwa. Zyskują oni zasadę Terror i Vanguard
Błogosławieństwo Trzewi: W trakcie fazy magii odział Pielgrzymów Trzewi składający się z co najmniej 3 modeli, może rzucić jeden z następujących czarów:
- Bullgorger
-Toothcracker
-Trollguts
Czar wychodzi automatycznie oraz może być rzuconym tylko w wersji podstawowej( nie powiększonej). Wartość rzucenia czaru określa się przez rzut k6 pomnożony przez ilość pełnych(składających się z co najmniej 3 modeli) szeregów. Czar ten może być rozproszony na normalnych zasadach. Jednak gdy na kościach zostanie wyrzucony dublet jedynek, to zamiast zamierzonego czaru oddział pielgrzymów dostaje k6 hitów z siłą 6. Lore Attribute Bloodgruel działa na normalnych zasadach, jednakże oddział nie zyskuje żadnych bonusów do rozpraszania czarów. Lecznie nie może prowadzić do wskrzeszenia jakiegokolwiek modelu, oraz najpierw leczony jest czempion dopiero potem reszta oddziału.
Fanatyzm: Pielgrzymi Trzewi są wyjątkowo oddani swojemu bóstwu i jego kapłanom. Rzeźnik/Oprawca( Butcher/Sloughtmaster) dołączy do oddziały Pielgrzymów Trzewi Ci zyskują zasadę niezłomność. W dodatku każdy Rzeźnik/Oprawca( Butcher/Sloughtmaster) korzystający z domeny Przepastnych Trzewi ( lore of Great Maw) otrzymuje bonus +2 do wyniku rzutu na czar, co uzasadnione jest tym, że ci fanatycy oddają własne części ciała aby wzmocnić wywar przyrządzany przez ich przewodników duchownych. Jednakże to poświęcenie skutkuje fatalnie dla zdrowia pielgrzymów, przez co za każdą próbę rzucenia czaru z Przepastnych Trzewi ( lore of Great Maw) otrzymują ranę. Zasada ta nie działa, gdy to sami pielgrzymi próbują rzucić czar. Dodatkowo jeśli w oddziale przebywał Wybrańca Trzewi lub Rzeźnika/Oprawcę( Butcher/Sloughtmaster), a z jakiegoś powodu został zabity oddział uzyskuje zasadę nienawiść względem oddziału/bohatera który go zabił, oraz wykonują zwykły ruch w kierunku tego przeciwnika. Jeśli są już związani walką wręcz to zadają mu Impact Hits na normalnych zasadach Ogrzej Szarży( bez możliwości uzyskania bonusu w postaci k3 Impact Hitów). W dodatku wszelkie zdolności Wybrańca Trzewi nadal działają.
*Zasada z podręcznika Ogres Kingdom, strona 32.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2011, o 22:08 przez kubencjusz, łącznie zmieniany 2 razy.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Widać w konspiracji mi się recenzji zdobyć nie uda