nowe Vampire Counts 8ed [update w pierwszym poście]

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Re: nowe Vampire Counts 8ed

Post autor: Azgaroth »

:)
A big piece of info I just read on the dakkadakk forum is that the raise dead spell is a bubble that effect not one but all units within it. This makes this incredibly powerful as one way you use to tackle an undead army was to engage it on as many fronts as possible so that the magic ability to raise was overwhelmed. A level 4 wizard though on average will be raising 7.5 models on average in either a 6 12 or 18 inch possible.
I następne :
Completely true. Local newsagent had the white dwarf, and I've been having a good read. Invocation of Nehek affects all friendly units in its radius of 6"/12"/18", depending on the power level.

The Corpse Cart gives all units within 6" ASF until your next magic phase if it is the target of a Vampire spell - including the AoE of Invocation. This is specifically stated. Imaging say, 3 units of Skeletons or even Grave Guard, with 2 Corpse Carts between them, and a Necromancer or two in there throwing out Invocation every turn. Skeletons.Grave Guard with permanent ASF.

A few other tidbits.

Necromancers can take an upgrade called Master of the Dead. The only way to add models to a Skeleton unit raised with Raise Dead is with a Necromancer with Master of the Dead.

Ghouls are 10 points. A unit of 40 with a Ghast in one of the sample lists was 410 points.

Banner of the Blood Keep is one of the returning banners, and grants a 4+ ward save to shooting attacks.

There appear to be 3 different vampire types. Vampire lord, Vampire, Strigoi Ghoul King. This is mentioned in the new rules for Vampire Counts pacts for Storm of magic, they specifically name the lord choices you can take, and it is those 3 and Master Necromancer. They don't mention at all what makes a Strigoi Ghoul King different, though it might have something to do with Hatred and Poison, as Phil Kelly pointed out in the GW website Terrorgeist designers notes.

I also may be reading too much into it, but there's some hints towards Ghouls not being able to be reinforced through Invocation of Nehek. Don't quote me on this, it's not outright stated, just whenever they talk about raising models, Ghouls are the only unit not mentioned, as well as in the Lahmian sample list they say 'with 40 models, it ensures there will be enough left when they reach the enemy' or sometihng to that effect.

A Vampire Lord with death knight is WS 9. Looks like Vampire Lords are getting ridiculous stats again.

Master Necromancers can be the general. They specifically state this. It's possible to make an army completely lacking vampires.

They make a subtle mention about 'when the general dies, the army starts to crumble until another powerful character can regain control.' Seems like you can replace the general with a powerful Necromancer or other Vampire caster somehow if the general dies.
Zwłaszcza ostatni zapis jest bardzo ciekawy :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

fajowo,
no i raise dead można użyć do robienia szkieletów :) w końcu modele się na coś przydadzą hehe
ghule zgodnie z przewidywaniami koszt rośnie, ciekawe tylko czy będą mogły być leczone inwokacją :)
ale ogólnie ciekawy book będzie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Wygląda na to że ASF będzie automatyczny pod warunkiem że CorpsCart będzie celem efektu czaru w tej rundzie (czyli jeśli Corpse będzie w zasięgu raisedead'a - to przy okazji w 6" da wszystkim ASF :) )

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

narazie nic nie piszą o gwardii, może zostawią ją w spokoju, moja biedna gwardia :mrgreen:
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
sly
Chuck Norris
Posty: 459

Post autor: sly »

bardzo ciekawie wygląda ta invokacja, w połączeniu z corpse cartem szczególnie, ale jeśli damy GG ASF to i tak będą bić po inicjatywie bo ASL i ASF się negują, a że nie są to elfy to biją po inicjatywie - mam racje oczywiscie?

no i zapis o crumble - oby okazal sie prawdą
Oya, Oya, Oya !!!

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Kilka dodatkowych informacji :

Hexwraiths - 30 pkt pkt/model ,magiczny atak i flamings, S5, nie wiadomo ile ataków, special

Blood Knights - 50 lub 51 pkt/model, rare

Vargheist - 46 pkt/model , regenka 5+, champ upgrade (?), special - 20 pkt

Crypt Horrors - 38 pkt/model, regenka 5+, special

Black Knights - na full spakowane - 26 pkt/model, special

Mortis Engine - 240 pkt/model, rare

Spirit Hosts - 45 pkt/baza, special

Zombie - 3 pkt/model, core

Ghouls - 10 pkt/model, core

Raczej wątpię żeby Hexwraithy miały po 3 ataki skoro model kosztuje 30 pkt. Cena Mortis Engine jak dla mnie optymalna, fajnie że zmniejszyli pkt hostów i zombie :)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, o 13:09 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 6 razy.

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

Nie dosc ze armia juz byla przegieta to ja jeszcze ulepszyli...
Warhammer to nie jest sport

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

najpierw zagraj potem płacz książka wyjdzie to się okaże
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Z tym ulepszaniem bym nie przesadzał, nie wiemy dokładnie jak to będzie wyglądać.
Brak drakenofa i hełmu nieźle ich karci, do tego jeszcze osłabienie ghuli.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

Niech się jeszcze okaże, że ghule są Alive! :D
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Wszystkie stworzenia ghoulopodobne takie jak : Ghoule, Vargheisty, Crypt horrory i Strigoi Ghoul King mają zasadę undead :)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Caledor19 pisze:Nie dosc ze armia juz byla przegieta to ja jeszcze ulepszyli...
Jakoś mi się nie wydaje, żeby ulepszyli. Ścięli wszystkie najważniejsze przegięcia tej armii (vanhals, drakenhoff, hełm). Nawet mocne punkty oberwały: Ghule (z ograniczonym wskrzeszaniem...) za 10 pkt. Marsz tylko 12" od generała. Obecna armia VC z takimi ograniczeniami ma power level na poziomie grubo poniżej średniej.

W zamian dali:
- maszynki wspierające, zgodnie z obowiązującym trendem
- względnie łatwy do osiągnięcia ASF z magii
- trochę ogrowatych modeli wypunktowanych względem statsów mniej więcej na poziomie ogrów.

Na razie mam mieszane uczucia, bo to kolejna po TK armia, która pokazuje, że GW nie ma za bardzo pomysłu na ugrywalnienie zwykłej szarej nieumarłej piechoty (marki zombie/szkielet) - zamiast tego ta piechota robi za zapchajdziurę w kodeksie, a celem ugrywalnienia go dopisuje się jakieś pokraczne borostwory na dużych podstawkach z nazwami i fluffem wyciągniętymi z d... chyba. Vargheist? Hexwraith? Przepraszam, ale to chyba pochodzi z generatora nazw bazującego na łączeniu 2 mrrrrocznych słów. Spróbujmy: Boneghast. Wraithchill. Soulkill. Pasuje? Mogliby się wysilić i sięgnąć do jakichś legend, a nie taki prostacki syf.

Na razie plotki, jak to plotki: część może nawet i fajna, część na minus, wszystko wyjdzie na trzech pierwszych masterach z udziałem nowych VC.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Barbarossa pisze: Spróbujmy: Boneghast. Wraithchill. Soulkill. Pasuje? Mogliby się wysilić i sięgnąć do jakichś legend, a nie taki prostacki syf.
:lol: dobre.

No i dalej nie ma dokłądniejszego infa o szkieletach, ich koszcie. Co do ogrowych jednostek, to racja, żałosne to jest. Mam nadzieje, że w reedycji HE booka im nie wcisną nie wiadomo czego, byłoby to smutne.

Jednak wracając do wampirów, mi tam się podoba, bo i tak jak zacznę w koncu zbierać te umrlaki to tylko z myślą o kawaleryjskiej armi. Ciekawe czy wilczki będą wliczać się w core. I jakieś info na temat zombie dragona?
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

@Barbarossa

fajne podsumowanie, szkoda tylko że wywnioskowałeś to z fusów a nie z booka

@Kosa

z invokacją w takiej postaci Zombie Dragon może być syty, tym bardziej, że można na nim siedzieć Lord i dawać marsz w 18" a jeśli zginie to zgodnie z wcześniejszą informacją, inny vampir będzie mógł kontrolować umarlaki zapobiegająć w ten sposób sypaniu się armii
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, o 14:22 przez Marks, łącznie zmieniany 1 raz.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Czy ma ktoś już pdf-a :D ?

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Kosa pisze:
Barbarossa pisze: Spróbujmy: Boneghast. Wraithchill. Soulkill. Pasuje? Mogliby się wysilić i sięgnąć do jakichś legend, a nie taki prostacki syf.
:lol: dobre.

No i dalej nie ma dokłądniejszego infa o szkieletach, ich koszcie. Co do ogrowych jednostek, to racja, żałosne to jest. Mam nadzieje, że w reedycji HE booka im nie wcisną nie wiadomo czego, byłoby to smutne.

Jednak wracając do wampirów, mi tam się podoba, bo i tak jak zacznę w koncu zbierać te umrlaki to tylko z myślą o kawaleryjskiej armi. Ciekawe czy wilczki będą wliczać się w core. I jakieś info na temat zombie dragona?
Na takie informacje niestety będziemy musieli poczekać do wydania podręcznika. Wszystkie informacje które podawałem i zostały podane przez innych są z opisu jednostek w White Dwarf a koszty punktowe zaczerpnięte z przykładowej rozpy w WD. Jak dla mnie, nie będzie już jednostek core które nie będą się wliczać w limit (jak wilki czy corpse cart) jak było teraz w 7ed booku. Nadal nie ma żadnych informacji na temat tego czy wrighty i banshee będzie można wystawiać w oddziale z rare. O Zombie Dragonie wiadomo tylko tyle, że będzie.

Jest też kilka nieoficjalnych plotek ale one wymagają już potwierdzenia :

1. Raise dead działa tylko na szkiele i zombie.
2. Ghoule są niewskrzeszalne ale mają regenkę na 6+
3. Inwokacja neheka stawia k6 woundów+level czarodzieja każdej jednostce z osobna a nie że tą liczbę dzielimy między jednostki jak w legionie. Zasięg czaru zależy od levelu który rzucamy.
4. Wampir lord ma mieć 5 ataków i z odpowiednią mocą - wysokie WS.
5. Szkielety mają kosztować 6 pkt

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Azgaroth pisze:2. Ghoule są niewskrzeszalne ale mają regenkę na 6+
Oby to była tylko plotka a nie fakt.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

nom ważne żeby ghule były wystawialne bo nie mam zamiaru kupować 100+ szkieletów

no może z 20 kupie ale to max

no i żeby blacki miały po 2 ataki bo tak to kicha...
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ghule za 10 pkt, ze wszystkimi minusami undeadów i po wywaleniu dotychczasowych boostów (hełm, vanhals, wskrzeszanie) to po prostu beznadzieja.

Szkiele za 5 pkt - cóż, szkiele TK są po 4 pkt i chyba za dużo bitew wygrywają.

Dire wolves - hau hau... może za 6 pkt sztuka 1-2 jednostki mają sens.

Ogółem kategoria "jednostki core" u nowych wampirów na razie wygląda mega kitowo i mam nadzieję, że będzie kompensacja w postaci zasad specjalnych albo czarów zamieniających szkielety na jedną turę w maszynki do mielenia.

Na razie, gdyby miały nie dojść zasady specjalne, to najsensowniej wyglądają zombie - 8-10 oddziałów po 20 sztuk, wskrzeszanych od początku bitwy przez 5 nekrosów, może niczego nie wygra, ale na pewno będzie dość upierdliwe, szczególnie, jak się zacznie kreatywne wężyki wystawiać. Poutykać to nowymi maszynkami zadającymi hity i mamy suuuuper ciekawą armię VC.

Na razie nie widzę, czym (w core) ta armia miałaby grać. Serio. Wychodzi, że powolna armia ofensywna ma gorsze jednostki core do walki wręcz niż pierwsze z brzegu empire... żałość. Liczę na synergię z przedmiotami/zdolnościami, ale patrząc na dokładnie takie same moje odczucia (i nadzieje) związane z core'owymi jednostkami TK, nie czuję wielkiego optymizmu. GW jak zwykle nie uwzględnia w kosztach jednostek zasad specjalnych, więc jedni mają hate, a inni animozję po tej samej cenie.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, o 17:36 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

JarekK pisze:nom ważne żeby ghule były wystawialne bo nie mam zamiaru kupować 100+ szkieletów
Masz racje, najlepiej żeby nowego booka rozdawali za darmo, bo nie mam zamiaru go kupować.
JarekK pisze:no i żeby blacki miały po 2 ataki bo tak to kicha...
Kawaleria z siłą 4, tafem 4, magicznymi atakami, killing blowem, savem na 2+, którą dodatkowo można leczyć, leszcze nie z tej ziemi.

:|

Cieszę się że nareszcie osłabili ghule.
Sorry ale ta jednostka była chora.
3 ws, 4 tafa, 2 ataki, poison, można leczyć, za 15 pkt można robić sobie więcej.
Ile one kosztują?
12 punktów....?
11....?
10....?
Nie!
8, żart.
Obrazek

Zablokowany