Problemy początkującego
Moderator: KrzysiekW
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
Re: Problemy początkującego
tak dla przypomnienia, " u nas " nie daje się rozpiskę tylko linki do nich z działu o rozpiskach
lepiej zostawić je na jakiś czas w benzynie.
Jak masz u siebie sklep modelarski polecam zmywacz firmy WAMOD. Wsadzasz figurkę i po kilku minutach (jeśli nie ma na sobie kg farby) możesz przy pomocy szczoteczki i ciepłej wody elegancko ściągnąć farbę, jak posiedzi wystarczająco długo to farba schodzi pod palcem.
Po prostu nie są zbyt dobre. Rozpisując szczegółowo:
- Seekerki - drogie i miękkie, ale jak się uprzesz to mają zastosowanie (nie są niegrywalne, tylko po prostu raczej słabe)
- Nurglingi - jak wyżej, ale są trochę lepsze dzięki zasadom specjalnym (mogą nieźle zabijać maszyny, jeśli się nimi do nich dobierzesz)
- Screamers - znowu drogie i miękkie, ale ich zasady specjalne pozwalają im już sporo więcej namieszać (ale tylko jeśli masz ich dość dużo, a to jest drogie, więc...)
- Psy - w założeniu robią mniej więcej to co fiendy, ale są w tym gorsze (więc częściej na stołach pojawia się ich lepsze wcielenie)
- Seekerki - drogie i miękkie, ale jak się uprzesz to mają zastosowanie (nie są niegrywalne, tylko po prostu raczej słabe)
- Nurglingi - jak wyżej, ale są trochę lepsze dzięki zasadom specjalnym (mogą nieźle zabijać maszyny, jeśli się nimi do nich dobierzesz)
- Screamers - znowu drogie i miękkie, ale ich zasady specjalne pozwalają im już sporo więcej namieszać (ale tylko jeśli masz ich dość dużo, a to jest drogie, więc...)
- Psy - w założeniu robią mniej więcej to co fiendy, ale są w tym gorsze (więc częściej na stołach pojawia się ich lepsze wcielenie)
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
jeszcze rok temu twierdzenie, że pies jest gorszy od fienda było by herezją
A teraz w sumie naturalna sprawa.
Fiendy mają stompa, daleko biegną, wysoka inicjatywa, AP, 3 ranki, daje sporo możliwości bojowych.
Pieski naturalnie też. 5WS i 5S, ale to już nie to samo:) - jeśli się nie mylę są WB i działają na nich np. stompy, wiadomo KB, to wszystko nie czyni z nich super jednostki, tym bardziej że kosztują trochę punktów, na mniejsze punkty również mniej przydatne. Głównie jest to spowodowane potrzebą: wstawienie corów, herosa, flejmersów, jak coś zostanie... można się zastanawiać.
Nurglingi - nie raz się nad nimi zastanawiałem. Nawet nad dwoma oddziałami... małe gnojki w scaucie... dumnie to brzmi, nie wiem kto to dał Nurglowi ale nieźle popił wcześniej (rozumiem że może slaneshowi albo tzeentchowi..).
Imo screamersi są do bani. Jak nie zdadzą testu LD to mogą sobie nie polatać...?
A teraz w sumie naturalna sprawa.
Fiendy mają stompa, daleko biegną, wysoka inicjatywa, AP, 3 ranki, daje sporo możliwości bojowych.
Pieski naturalnie też. 5WS i 5S, ale to już nie to samo:) - jeśli się nie mylę są WB i działają na nich np. stompy, wiadomo KB, to wszystko nie czyni z nich super jednostki, tym bardziej że kosztują trochę punktów, na mniejsze punkty również mniej przydatne. Głównie jest to spowodowane potrzebą: wstawienie corów, herosa, flejmersów, jak coś zostanie... można się zastanawiać.
Nurglingi - nie raz się nad nimi zastanawiałem. Nawet nad dwoma oddziałami... małe gnojki w scaucie... dumnie to brzmi, nie wiem kto to dał Nurglowi ale nieźle popił wcześniej (rozumiem że może slaneshowi albo tzeentchowi..).
Imo screamersi są do bani. Jak nie zdadzą testu LD to mogą sobie nie polatać...?
To nie jest dziwne. Dziwne są armie, w których gracze męczą się żeby w corach mieć równo tyle, ile muszą, żeby mieć więcej punktów na specjale. Twórcy, którzy pisali takie podręczniki, moim zdaniem dali dupy. Core powinno być jak sama nazwa wskazuje rdzeniem, a nie piątym kołem u wozu.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Core w zależności od armii albo powinien być tanią miazgą, użyteczna tylko do jednego, albo czymś relatywnie dobrym, ale rekompensować odpowiedniej jednostki w special/rare (tak to sobie zawsze myślałem).
Demony są hmm.. nie są inne od reszty armii. W 8 edycji wiele jednostek zostało "wykręconych" o 180 stopni. Kiedys brało się 3 paczki po 10 horrorów, czy innych demonów tylko po to by slot był zapełniony i czasem herald miał gdzie stanąć, a resztę punktów właśnie w psy, flajmery się wrzucało, czasem jakiś bardzo duzy unit horrorków by maksować magię?
Obecnie jest to juz nie potrzebne, lepiej wziać heralda z masterem i liczyć na 10 kości, może jakiś channeling i w sumie chodzi o odpalenie dwóch czarów, albo zmęczenie przeciwnika pięcioma w takim wypadku ważny jest zasięg czaru i jego skuteczność, a nie liczba magów (horrory,herlad tz/kh/nur,wielki demon to z założenia 3 czarusiów)
Tak więc najważniejsze jest stwierdzenie: jaki core brać (najpopularniejsze miksy to nurgl/khorne), do tego dobrać furie (chociaż ich LD jest straszny) flejmersi....fiendy...
Demony są hmm.. nie są inne od reszty armii. W 8 edycji wiele jednostek zostało "wykręconych" o 180 stopni. Kiedys brało się 3 paczki po 10 horrorów, czy innych demonów tylko po to by slot był zapełniony i czasem herald miał gdzie stanąć, a resztę punktów właśnie w psy, flajmery się wrzucało, czasem jakiś bardzo duzy unit horrorków by maksować magię?
Obecnie jest to juz nie potrzebne, lepiej wziać heralda z masterem i liczyć na 10 kości, może jakiś channeling i w sumie chodzi o odpalenie dwóch czarów, albo zmęczenie przeciwnika pięcioma w takim wypadku ważny jest zasięg czaru i jego skuteczność, a nie liczba magów (horrory,herlad tz/kh/nur,wielki demon to z założenia 3 czarusiów)
Tak więc najważniejsze jest stwierdzenie: jaki core brać (najpopularniejsze miksy to nurgl/khorne), do tego dobrać furie (chociaż ich LD jest straszny) flejmersi....fiendy...
Kornikowy herald nie czaruje, zakladam ze chodzilo o slaaneshowego ewentualnie
Wydawalo mi sie ze najpopularniejszy miks core'ow to kornik/slaanesh. Imo plagusy obsysaja w tej edycji przy wczesniej wymienionych.
Wydawalo mi sie ze najpopularniejszy miks core'ow to kornik/slaanesh. Imo plagusy obsysaja w tej edycji przy wczesniej wymienionych.
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego
Nie do końca. Z bannerem przerzutu moundów są świetni na LT, a jak mamy heralda z lightem to naprawdę potrafią zrobić rzeźnie. Jesli dostaną speed of light lub brione stają się bardzo dobrym oddziałem do walki. A czary te bardzo łatwo rzucić i raczej na pewno któryś wejdzie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Plagusi sa genialni, jesli przeciwnik nie dorwie ich "magicznym testem I".
Wazne jest tez dobieranie magii pod corowe jednostki. Dla plagusow o ile pamietam to light (tam wdzie ws10 i I10 mozna rzucic).
Do bloodkow wg mnie najlepszy jest life (dla zwiekszenia T).
Do demonetek shadow.
Mimo wszystko na czysto bez czarow, zdecydowanie najlepsze sa wg mnie bloodki ale to juz tez zalezy od stylu gry. Najgorsza dla mnie w demonach jest cena punktowa herosow/GD. Na 7ed bylo to ok, ale na 8sma to masakra.
Pieski raz testowalem na 8ed, z oddzialu 7, dozyl do walki z kusznikami DE 1... ktory pokonal je w walce i przegonil Ale to jak splywaly z shootingu spowodowalo iz wiecej ich raczej nie wystawie, przynajmniej przed wydaniem nowego book'a.
Wazne jest tez dobieranie magii pod corowe jednostki. Dla plagusow o ile pamietam to light (tam wdzie ws10 i I10 mozna rzucic).
Do bloodkow wg mnie najlepszy jest life (dla zwiekszenia T).
Do demonetek shadow.
Mimo wszystko na czysto bez czarow, zdecydowanie najlepsze sa wg mnie bloodki ale to juz tez zalezy od stylu gry. Najgorsza dla mnie w demonach jest cena punktowa herosow/GD. Na 7ed bylo to ok, ale na 8sma to masakra.
Pieski raz testowalem na 8ed, z oddzialu 7, dozyl do walki z kusznikami DE 1... ktory pokonal je w walce i przegonil Ale to jak splywaly z shootingu spowodowalo iz wiecej ich raczej nie wystawie, przynajmniej przed wydaniem nowego book'a.
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
Do bladych też najlepszy jest light. 30 bladych bustowanych z lighta rozwala podobny liczebnie oddział grave guardów z niezdjętą regeneracją. I w praktyce to działa jeszcze lepiej niż w teorii, zwłaszcza, że można wtedy na euro (tym starym oczywiście) pozwolić sobie na grę na dwóch oddziałach letterów.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
BL dużo można o nich mówić, narzekać że nic nie robią bez heralda ( zreszrą jak każdy nasz cor unit ), że mają 3T, tylko 1A, i takie tak inne dylematy, ale uważam że jest jedną z lepszych corowych jednostek w DoCh, w końcu widzi się ich najczęściej
potem bardzo lubię bearersów, z re-roll to W są bardzo dobrą jednostka i mogą konkurować z BL, a ich przeżywalność jest świetna
na demonrtkach nie grałem i nie będę na nich grał, nie widzę potencjału tej jednostki bez magii, już wolę horroy bo są fajnym tankiem, zawsze to chanel i jakiś taktyczny pocisk czy obszarówa, a z brzytwą są tak samo świetni jak demonetki
co do specjali, pieski są dobre i nurglingi, screamery nie co za drogie i za miękkie, to samo o sekkerkach można powiedzieć
potem bardzo lubię bearersów, z re-roll to W są bardzo dobrą jednostka i mogą konkurować z BL, a ich przeżywalność jest świetna
na demonrtkach nie grałem i nie będę na nich grał, nie widzę potencjału tej jednostki bez magii, już wolę horroy bo są fajnym tankiem, zawsze to chanel i jakiś taktyczny pocisk czy obszarówa, a z brzytwą są tak samo świetni jak demonetki
co do specjali, pieski są dobre i nurglingi, screamery nie co za drogie i za miękkie, to samo o sekkerkach można powiedzieć