O&G 2000pts ETC
O&G 2000pts ETC
Hej, witam poniżej niejako kontynuacja wątku "zielone mięso Ketmana" http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=33123 gdzie zamieściłem pierwotną wersję rozpiski. Poniżej jej mała modyfikacja:
Unnamed2000 Pts - Orcs & Goblins Army
1 * Goblin Warboss @ 94.0 Pts
General; Great Weapon; Light Armour
Charmed Shield [5.0]
Opal Amulet [15.0]
1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Goblin Big Boss @ 79.0 Pts
Light Armour; Shield; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]
5 Goblin Wolf Riders @ 60.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
5 Wolf @ [0.0] Pts
39 Night Goblins @ 197.0 Pts
Netters; Shield; Musician
1 Fanatic @ [25.0] Pts
39 Night Goblins @ 197.0 Pts
Netters; Shield; Musician
1 Fanatic @ [25.0] Pts
11 Trolls @ 385.0 Pts
11 Trolls @ 385.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
2 Orc Crew @ [0.0] Pts
Spear
2 War Boar @ [0.0] Pts
22 Goblins @ 97.0 Pts
Light Armour; Shields; Musician
1 Nasty Skulker @ [10.0] Pts
Models in Army: 146
Total Army Cost: 1999.0
Po kilku kolejnych grach stwierdziłem, że ng lev 4 jest trochę przepłacony... wystawiając lev 2 magic mushrooms robią swoje a przy dispelu różnica jest niewielka. Dodatkowo zrezygnowałem z Savage Biguns na rzecz ngoblinów. Może śmieszne, ale wydaje mi się, że na te punkty znacznie lepiej sobie radzą zwłaszcza w połączeniu z trollami. No i trolli jest znacznie więcej przez co nic nie jest w stanie ich zatrzymać ;p
Dodatkowo zastanawiam się nad wyrzuceniem całkowicie maszyn. Lubię sobie postrzelać... doomy są naprawdę bardzo celne, ale w zamian mogę wrzucić klocek z 23 savage bigunsów a to raczej będzie bardziej odpowiadać taktyce pod powyższą rozpiskę?
Zapraszam do opinii i komentowania. Dodam, że w 8ed jestem nowy. Moja przygoda z WFB do tej pory trwała od 5-6ed, więc jeżeli coś źle "wykminiłem" prośba o korektę.. w zasadzie po to jest ten post
Unnamed2000 Pts - Orcs & Goblins Army
1 * Goblin Warboss @ 94.0 Pts
General; Great Weapon; Light Armour
Charmed Shield [5.0]
Opal Amulet [15.0]
1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Goblin Big Boss @ 79.0 Pts
Light Armour; Shield; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]
5 Goblin Wolf Riders @ 60.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
5 Wolf @ [0.0] Pts
39 Night Goblins @ 197.0 Pts
Netters; Shield; Musician
1 Fanatic @ [25.0] Pts
39 Night Goblins @ 197.0 Pts
Netters; Shield; Musician
1 Fanatic @ [25.0] Pts
11 Trolls @ 385.0 Pts
11 Trolls @ 385.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
2 Orc Crew @ [0.0] Pts
Spear
2 War Boar @ [0.0] Pts
22 Goblins @ 97.0 Pts
Light Armour; Shields; Musician
1 Nasty Skulker @ [10.0] Pts
Models in Army: 146
Total Army Cost: 1999.0
Po kilku kolejnych grach stwierdziłem, że ng lev 4 jest trochę przepłacony... wystawiając lev 2 magic mushrooms robią swoje a przy dispelu różnica jest niewielka. Dodatkowo zrezygnowałem z Savage Biguns na rzecz ngoblinów. Może śmieszne, ale wydaje mi się, że na te punkty znacznie lepiej sobie radzą zwłaszcza w połączeniu z trollami. No i trolli jest znacznie więcej przez co nic nie jest w stanie ich zatrzymać ;p
Dodatkowo zastanawiam się nad wyrzuceniem całkowicie maszyn. Lubię sobie postrzelać... doomy są naprawdę bardzo celne, ale w zamian mogę wrzucić klocek z 23 savage bigunsów a to raczej będzie bardziej odpowiadać taktyce pod powyższą rozpiskę?
Zapraszam do opinii i komentowania. Dodam, że w 8ed jestem nowy. Moja przygoda z WFB do tej pory trwała od 5-6ed, więc jeżeli coś źle "wykminiłem" prośba o korektę.. w zasadzie po to jest ten post
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 109
Jak masz zamiar rozstawiac herosów?
Zgadzam sie co do szamana 4 poziomu, moja Małżonka grała lv4 & lv1, potem zmieniła na lv2 & lv1 i nie odczuła różnicy, a punty zaoszczędzone, i rywale nie odczuwają wielkiej presji, by za wszelką ceną ubic maga
Zgadzam sie co do szamana 4 poziomu, moja Małżonka grała lv4 & lv1, potem zmieniła na lv2 & lv1 i nie odczuła różnicy, a punty zaoszczędzone, i rywale nie odczuwają wielkiej presji, by za wszelką ceną ubic maga
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
nie no, nie wywarzona ta rozpa. ogólnie widac że po prostu nie została skonfrontowana jeszcze z jaką kolwiek inną standardową rozpą. taki generał jak Twój jest miękki, łatwo go wyciągnąć jakąś snajperą, latajacym mordercą, whatever, a na nim opera się ten trollowy build.
tyle animozji znaczy że będziesz musiał szarżowac co jakiś czas na jakies gówno/własnych fanatyków/ nie będziesz czarował etc. to utrudnia skuteczną grę.
23 bigunów to ilosc która nikogo nie przeraża
złożenie oddziałów tez dziwne. powtórzę sie juz enty raz. jeżeli chcesz mieć efekty musisz maksymalizowac takie rzeczy jak fanatycy, czirioty, manglery.
zwykłe gobliny to jakas pomyłka, jeden skulker to dosłownie kiepski żart
p.s.
spoko że się zgadzacie ale szaman 4 levelu jest lepszy, ale jak ten 2 levelowy broni tego gówniackiego generała?
tyle animozji znaczy że będziesz musiał szarżowac co jakiś czas na jakies gówno/własnych fanatyków/ nie będziesz czarował etc. to utrudnia skuteczną grę.
23 bigunów to ilosc która nikogo nie przeraża
złożenie oddziałów tez dziwne. powtórzę sie juz enty raz. jeżeli chcesz mieć efekty musisz maksymalizowac takie rzeczy jak fanatycy, czirioty, manglery.
zwykłe gobliny to jakas pomyłka, jeden skulker to dosłownie kiepski żart
p.s.
spoko że się zgadzacie ale szaman 4 levelu jest lepszy, ale jak ten 2 levelowy broni tego gówniackiego generała?
Fakt, jak dla tej rozpy generał MUSI być odporniejszy, 2+save plus przerzut jak dla mnie, BSB też musi być twardszy. Zwykłe gobliny to kupa, zwłaszcza w takiej ilości i z jednym skulkerem. Zasadniczo to zgadzam sie w 100% z Aronem
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
chodziło mi o wardsejva...
ogólnie koncepcja jest spoko, ale wymaga generała, który jest odporny na cos co zasięgowo go anuluje, do tego karci Cie niemiłosirnie obnizanie liderki
musowo wzmocnij anty magię
wypierdol te gobliny ze skulkerem, albo dodaj maksymalną ilość tych quasizabójców
wzmocnij wsparcie. jeżeli masz jeszcze punkty w slotach specjal to kosztem corów dodaj czirioty, będą na wsparcie dla potworków
no i chujowo z tą animozją ale taki pomysł na gre
ogólnie koncepcja jest spoko, ale wymaga generała, który jest odporny na cos co zasięgowo go anuluje, do tego karci Cie niemiłosirnie obnizanie liderki
musowo wzmocnij anty magię
wypierdol te gobliny ze skulkerem, albo dodaj maksymalną ilość tych quasizabójców
wzmocnij wsparcie. jeżeli masz jeszcze punkty w slotach specjal to kosztem corów dodaj czirioty, będą na wsparcie dla potworków
no i chujowo z tą animozją ale taki pomysł na gre
To co Aron powiedział, odporny generał to podstawa. I dorzuć jeszcze jednego manglera. Bo ludzie boją się ich. Cały ostrzał kierują na nich. Więc jak ci zabiją jednego to masz szansę, że coś wskórasz drugim.
Solo pisze: Wjeba***** taką maskę że stoły powinny się załamać pod jej ciężarem.
Pozwolę sobie trochę podyskutować dlaczego takie a nie inne złożenie, szczególnie tak skrytykowanego generała Pierwotnie w rozpie był tylko Orkowski Shaman lev4 generał i BSB z dyscypliną w bunkrze ng z siatami. T5/6w combacie generała miała go skutecznie chronić przed różnymi snajperkami czy kamikadze stworzonymi tylko po to, żeby go upolować ;] Jak pokazały gry (nie tylko moje) po za raz wystrzelanym bunkrem z mortarów to nigdy nikt nie przedarł się przez zasłonę z trolli i ng z fanatolami. Jakby coś przeszło przez trolle to by przeszło przez wszystko. Do tego trzeba pamiętać o manglerze, rydwanie i 3 maszynach, które skutecznie eliminują zapędy biegaczy. Taki generał jak jest ma tylko dawać Ld i unikać wszelkich zagrożeń, jak trzeba to daje nogę z oddziału i tyle ;D Dodam, że jeszcze nigdy nie zdarzyło mu się walczyć Ld 9 jest spoko i trzeba jeszcze pamiętać, że rozpa jest na 2000pts. Jakbym miał złożyć ją choćby na 2400 to faktycznie można by się było zastanowić nad alternatywą. Po za tym little waagh jest lepsza stąd konieczność wpasowania we wszystko shamana ng.
PS: Aron nie znasz się... skulker kosztuje tyle co champion a jest o niebo lepszy. Jakby nie daj bóg było trzeba przyjąć challenge będzie jak znalazł, po za tym daje klimat
PS: Aron nie znasz się... skulker kosztuje tyle co champion a jest o niebo lepszy. Jakby nie daj bóg było trzeba przyjąć challenge będzie jak znalazł, po za tym daje klimat
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Lol.Trubas pisze:+1gfc84 pisze:PS: Aron nie znasz się...
Żal.
Aron wyzywam Cię tą rozpą na każde Twoje plewy. Żeby nie było, że ona działa tylko na OG to możesz wybrać przeciwnika i zagramy z nim: raz ja a raz Ty.
Zwycięzca dostaje hasło do forum na tydzień . Bierz sobie BSB flaming, ruby ringi i co tam chcesz.
BTW, nie uważam, żeby ta rozpa była optymalna ale jest bardzo ok. Mam też oczywiście przewagę skilla.
jeśli ktoś głośniej krzyczy nie znaczy że musi mieć racjęEsco pisze:Powiedział gfc84 (postów na forum 24) Aronowi_Banalnemu (postów na forum 1080)gfc84 pisze:PS: Aron nie znasz się...
DokładnieAsassello pisze:jeśli ktoś głośniej krzyczy nie znaczy że musi mieć racjęEsco pisze:Powiedział gfc84 (postów na forum 24) Aronowi_Banalnemu (postów na forum 1080)gfc84 pisze:PS: Aron nie znasz się...
gfc84 skoro mówisz że unikasz dobrze walki tym gienkiem, to rozpa jest ok, co prawda więcej fanoli i manglerów by sie przydało, ale to nie ma już na to punktów za bardzo. Jak chcesz klimat to powinieneś pozbyć sie orkowego rydwanów, bo tak głupio wygląda, same trole i gobosy, a tu nagle dwóch orków na jakimś wózku
Hehe a to mnie z rana rozbawiło z tymi 2 Orkami na wózku :DDD Faktycznie aż dwóch orków w rozpie ;p Z klimatem to taki żarcik, bo rozpa jest rozpisana, żeby spróbować wycisnąć maksymalnie co się da z zielonych.
I nie rozumiem waszego uwielbienia fanatykami, manglerami i rydwanami. Rydwany ok rozumiem 1-2 to jeszcze zależy na jakie pkt. Jakoś bardziej polubiłem orczy chociaż 2 goblinskie to prawie tyle co jeden orczy.. tylko ta Ld 6 dużo potrafi zepsuć a rydwan często musi osłaniać flankę.
No i fanatycy... stawiać na nich to tak jakby opierać taktykę armii o rzut na scaterze Manglery fajne, ale raczej ludzie nauczyli się już przeciwko nim grać puszczą w niego śmiecia i tyle.
I nie rozumiem waszego uwielbienia fanatykami, manglerami i rydwanami. Rydwany ok rozumiem 1-2 to jeszcze zależy na jakie pkt. Jakoś bardziej polubiłem orczy chociaż 2 goblinskie to prawie tyle co jeden orczy.. tylko ta Ld 6 dużo potrafi zepsuć a rydwan często musi osłaniać flankę.
No i fanatycy... stawiać na nich to tak jakby opierać taktykę armii o rzut na scaterze Manglery fajne, ale raczej ludzie nauczyli się już przeciwko nim grać puszczą w niego śmiecia i tyle.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Chyba pójdzie mi do podpisu.Z klimatem to taki żarcik
mi rozpiska się podoba, ale to nie znaczy że jest skuteczna. zaprzecza istnieniu jednostek eterycznych, przecież w duchy nikt nie wierzy a jak już muszą być to posypią sie od CRa goblinów. rozumiem że chcesz grać na 22 trolach ale to nie oznacza że poza nimi nie trzeba mieć już nic więcej w rozpisce. imo manglery to ślepa uliczka , podobnie jak fanole. turbo ofensy mają je w dupie, na manglerze siada harpia, psy, oreł cokolwiek i jest po nim. przy dobych wiatrach można w ten sposób jednocześnie wyjąć fanatyków.
cory daj w orasów, i jakiegoś komboja może być gobliński nawet za to koniecznie z magiczną witką. pozdrawiam.
ps jeden strzał krasiowej armaty z rune of burning w bok troli psuje gre.
cory daj w orasów, i jakiegoś komboja może być gobliński nawet za to koniecznie z magiczną witką. pozdrawiam.
ps jeden strzał krasiowej armaty z rune of burning w bok troli psuje gre.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
stary, mam 1081 postów, jestes niczym
jeden skulker to za mało żeby być pewniakiem, tak samo jak jeden fanol w n. goblinach
trolle w wielkich ilościach moga cos pograć, sa mniej uniwersalne niż savage ale mozna mieć dwa oddziały, kmina jest fest, ale potrzebuja liderki. jak generał spada to jestes w dupie totalnej bo trolle nigdy nie dojdą do combatu.
dobrze że miałeś generała który nie walczył, fajnie. tym bardziej że nie walczył w bitwie z lwami w kostce. szfunks! nie uciekniesz nim 28 cali od snajperów, czasem nie starczy czegos do zasłonięcia przed lataczem(który ma wysrane na fanoli)
jeden mag to kolejna losowosć, wylosujesz przerzut szóstek i słoneczko, i masz chujową magie. i nie obronisz nim generała
dobraPS: Aron nie znasz się... skulker kosztuje tyle co champion a jest o niebo lepszy. Jakby nie daj bóg było trzeba przyjąć challenge będzie jak znalazł, po za tym daje klimat
jeden skulker to za mało żeby być pewniakiem, tak samo jak jeden fanol w n. goblinach
stary, snajpery to nie tylko zwykłe hity. zdaj sobie sprawę że coraz popularniejszy jest death od którego Twoja rozpa dostaje na dzień dobry soczyst wpierdol. wyjątkowo nie jestem niemiły tylko stwierdzam fakt.Pozwolę sobie trochę podyskutować dlaczego takie a nie inne złożenie, szczególnie tak skrytykowanego generała Pierwotnie w rozpie był tylko Orkowski Shaman lev4 generał i BSB z dyscypliną w bunkrze ng z siatami. T5/6w combacie generała miała go skutecz...
trolle w wielkich ilościach moga cos pograć, sa mniej uniwersalne niż savage ale mozna mieć dwa oddziały, kmina jest fest, ale potrzebuja liderki. jak generał spada to jestes w dupie totalnej bo trolle nigdy nie dojdą do combatu.
dobrze że miałeś generała który nie walczył, fajnie. tym bardziej że nie walczył w bitwie z lwami w kostce. szfunks! nie uciekniesz nim 28 cali od snajperów, czasem nie starczy czegos do zasłonięcia przed lataczem(który ma wysrane na fanoli)
jeden mag to kolejna losowosć, wylosujesz przerzut szóstek i słoneczko, i masz chujową magie. i nie obronisz nim generała
lizardmeny ze slanem z deathem, albo DE z dużą suką z deathem i ta rozpa przegrywa na dzień dobry. albo orki z jedynką z dużego waagh i trzy tury magii. wystarczy 5 + ward na generale i 2 magic ressista na kims tam i nie ma tego problemu.Aron wyzywam Cię tą rozpą na każde Twoje plewy. Żeby nie było, że ona działa tylko na OG to możesz wybrać przeciwnika i zagramy z nim: raz ja a raz Ty.
Dzięki za cenne uwagi.
Loko - masz całkowitą rację co do eteryków. Tylko pocisk ratuje a z lev 2 może być o niego ciężko. Kminie właśnie coś z 3 unitami trolli i do jednej cowboy z wardem na flame 2+ save na dziku i czymś chociażby 1 razowym na armatę i magiczną bronią (może być ciężko wszystko upchać ) Kurde gobliny z siatami jakoś lepiej mi pasują niż orkasy szczególnie, że na główkę nie ma pkt. Co do armaty krasiowej to musi jeszcze wbić te 3 W BTW zastanawiam się czym można zasłonić flankę trolli Kowbojem z wardem od ognia? Podstawka kawaleryjska zasłania 1/3 podstawki trola w tylnim szeregu. Wszystko chyba zależy od kąta strzału?
Aron - snajperki mogą boleć. Ale też są dość losowe jak cała magia. Mogę dobrze rzucać na liderę, która jest nie mała i przeciwnik znajdzie się w dupie Ale przyznam mr z wardem mógłoby to całkowicie skontrować a pkt są.
Po za tym nie da się zrobić rozpy dobrej na wszystko. Wydaje mi się, że każdy przeciwk przy takiemu złożeniu będzie musiał nieźle pokminić. To, że nikt tak nie gra (przynajmniej ja nie widziałem) to dodatkwo daje element zaskoczenia. Są oczywiście kombinacje, z którymi może być ciężko. Jak się np trafi na Imperium całym na fire, z czołgiem na full defence to jest dopiero ciężko ;] Wogóle może macie jakieś magiczne sposoby na tanka? Zazwyczaj staram się go nakarmić ngoblinami
Loko - masz całkowitą rację co do eteryków. Tylko pocisk ratuje a z lev 2 może być o niego ciężko. Kminie właśnie coś z 3 unitami trolli i do jednej cowboy z wardem na flame 2+ save na dziku i czymś chociażby 1 razowym na armatę i magiczną bronią (może być ciężko wszystko upchać ) Kurde gobliny z siatami jakoś lepiej mi pasują niż orkasy szczególnie, że na główkę nie ma pkt. Co do armaty krasiowej to musi jeszcze wbić te 3 W BTW zastanawiam się czym można zasłonić flankę trolli Kowbojem z wardem od ognia? Podstawka kawaleryjska zasłania 1/3 podstawki trola w tylnim szeregu. Wszystko chyba zależy od kąta strzału?
Aron - snajperki mogą boleć. Ale też są dość losowe jak cała magia. Mogę dobrze rzucać na liderę, która jest nie mała i przeciwnik znajdzie się w dupie Ale przyznam mr z wardem mógłoby to całkowicie skontrować a pkt są.
Po za tym nie da się zrobić rozpy dobrej na wszystko. Wydaje mi się, że każdy przeciwk przy takiemu złożeniu będzie musiał nieźle pokminić. To, że nikt tak nie gra (przynajmniej ja nie widziałem) to dodatkwo daje element zaskoczenia. Są oczywiście kombinacje, z którymi może być ciężko. Jak się np trafi na Imperium całym na fire, z czołgiem na full defence to jest dopiero ciężko ;] Wogóle może macie jakieś magiczne sposoby na tanka? Zazwyczaj staram się go nakarmić ngoblinami
Od boku trolle z sygnaturką Little Waagh powinny go sciac Zbuffowany Arok w podobnej sytuacji też sobie radzi.
O Twojej rozpie dodam od siebie tyle, że jednak nie wierze w mass trolle - za łatwo przegrac nimi starcie, można niefartownie kulnąc na głupotę, nie będa miały steadfasta. 3 trolle jako przeszkadzajka za 105 pkt jest super, 18 trolli w rozpie jako główna siła to ryzykowna idea. Ale powodzenia
O Twojej rozpie dodam od siebie tyle, że jednak nie wierze w mass trolle - za łatwo przegrac nimi starcie, można niefartownie kulnąc na głupotę, nie będa miały steadfasta. 3 trolle jako przeszkadzajka za 105 pkt jest super, 18 trolli w rozpie jako główna siła to ryzykowna idea. Ale powodzenia