Empire 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Empire 1500

Post autor: Arte »

Jestem początkującym graczem, na turniejach poza tym że dostaje masakry to moze cos zremisuje.
daje tu rozpiske na1500 ptk. do imperium. jest to najmniej obronna rozpa w moim skromnym warhammerowym życiu. wydaje mi sie ze im bardziej robie atakujące rozpiski tym lepiej.

Battle Wizard lvl.kon z bardingiem 139 Pts
Dispel Scroll [25]
Battle Wizard lvl. 2 125 Pts
Dispel Scroll [25]
Warrior Priest of Sigmar 119 Pts
General; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]

19 Swordsmen 225 Pts
Standard; Musician duelist
10 Detachment - Handgunners [80] Pts

9 Handgunners 105 Pts
Marksman+ Hochland Long Rifle


5 Knightly Orders 180 Pts
Standard; Musician;preceptor+ War Banner [25]

6 Pistoliers 132 Pts
Musician;Outrider +Repeater Pistol

1 Great Cannon 100 Pts

1 Mortar 75 Pts

1 Steam Tank 300 Pts



Prosze bardzo. Prosze o ostre komentarze dotyczące "partaczenia" rozpisek itp.
jeśli coś jest żle to prosze pisać a ja postaram sie to poprawic
Pozdro!!

Borysss
Chuck Norris
Posty: 422
Lokalizacja: .::ZadTrolla::. Shannon Éire

Post autor: Borysss »

6 Pistoliers 132 Pts
Musician;Outrider +Repeater Pistol
WOW!

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

Borysss pisze:
6 Pistoliers 132 Pts
Musician;Outrider +Repeater Pistol
WOW!
co? zły pomysł? czy moze za malo/dużo ich jest?
ja uważam ze 6 to w sam raz i pistoliersi sie przydają

Awatar użytkownika
Adasiek
Pseudoklimaciarz
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adasiek »

Witam wszystkich na forum :D

Najpierw bohaterowie: nie wiem jaki jest sens jest wsadzania maga na konia. Nie jest już skirmisherem czyli traci kąt widzenia 360deg, przez las prawie w ogóle się nie rusza itd.

W handgunnersach możesz sporo oszczędzić wywalając marksmana z HLR (kiedyś próbowałem używać ale zupełnie mi nie podpasowało) a w rycerzach kasując całą command grupę (ew. możesz zostawić championa; szkoda stracić sztandar na tak małej jednostce) i war banner.

Pistolierzy - oddział 6 jest dość szeroki, a tak naprawdę siły ognia niewiele przybywa. Co do Outridera - nie wiem, nie testowałem takiego układu, ale jeśli chcesz go wystawiać to raczej zmniejsz ich liczbę do 5.

Za zaoszczędzone punkty możesz wziąć jakiś drugi detachment do swordsmanów, najlepiej do walki wręcz. W zależności od tego co wolisz: free companies albo halabardierów. Możesz też zamienić moździerz na armatę.

I pamiętaj, traktuj moje rady jedynie jako luźne wskazówki, sam najlepiej zobaczysz co Ci pasuje :)

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

Adasiek pisze:Witam wszystkich na forum :D

Najpierw bohaterowie: nie wiem jaki jest sens jest wsadzania maga na konia. Nie jest już skirmisherem czyli traci kąt widzenia 360deg, przez las prawie w ogóle się nie rusza itd.
na koniu rowniez widzi na 360 stopni, dodatkowo moge go dac do pistoliersow i jest wtedy light cavalery. oraz latwiej uciekac nim przed piechota,oraz mamy save na 5+ (na wstretnych lucznikow)
W handgunnersach możesz sporo oszczędzić wywalając marksmana z HLR (kiedyś próbowałem używać ale zupełnie mi nie podpasowało) a w rycerzach kasując całą command grupę (ew. możesz zostawić championa; szkoda stracić sztandar na tak małej jednostce) i war banner.
hlr przydaje sie do kasowania magów, ale jednak bede go wywalac, strasznie sie zawiodlem;p! fcg przydaje sie konnicy, moze wywale muzyka, a z war banner nie zrezygnuje bo mam na wstepie 2,
Pistolierzy - oddział 6 jest dość szeroki, a tak naprawdę siły ognia niewiele przybywa. Co do Outridera - nie wiem, nie testowałem takiego układu, ale jeśli chcesz go wystawiać to raczej zmniejsz ich liczbę do 5.
6 jest w sam raz na takie ptk. mam 13 strzalow, a jak ide w walke wrecz to 18 razem z konikami. takim oddzialem latwo sie rozwala cos co ma maly armour save, albo go nie ma
Za zaoszczędzone punkty możesz wziąć jakiś drugi detachment do swordsmanów, najlepiej do walki wręcz. W zależności od tego co wolisz: free companies albo halabardierów. Możesz też zamienić moździerz na armatę.
lepiej wziasc jako 2 detachment kusznikow albo jescze raz HG.zawsze sie ma te 2 razy wiecej strzelania, a roznicy nie ma w walce za duzej, i tak jak wejde na flanki i na tyly to sie odbije odemnie.

dzieki za razdy, pewnie jednostki zmienie( hlr itd.)
dzieki pozdro

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

Arte pisze: na koniu rowniez widzi na 360 stopni, dodatkowo moge go dac do pistoliersow i jest wtedy light cavalery. oraz latwiej uciekac nim przed piechota,oraz mamy save na 5+ (na wstretnych lucznikow)
Co? :shock:

IMHO plewna ta rozpa, bo za mało herosów. No i swordsmeni bez detachmenta to gorzej niż ryba bez wody. Dodaj handgunnersów i magów i będzie OK.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

:shock: Ty wogóle przeczytałeś rospiske, czy tak tylko pisząc głupoty sobie posty nabijasz.

Ja bym zamienil możdzież na drugie dzialo. Z tego co kojarze mortar ma tylko -1 do save i sile 3 (ale moge sie mylic).

Awatar użytkownika
Adasiek
Pseudoklimaciarz
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adasiek »

Arte pisze:
na koniu rowniez widzi na 360 stopni, dodatkowo moge go dac do pistoliersow i jest wtedy light cavalery. oraz latwiej uciekac nim przed piechota,oraz mamy save na 5+ (na wstretnych lucznikow)
Eee, sprawdzamy wtedy LoS jak dla potworów. A zamiast 5+ i czarowania tylko do przodu lepiej być (paradoksalnie) bardziej moblinym i dawać łucznikom -1 do trafienia.
Arte pisze: 6 jest w sam raz na takie ptk. mam 13 strzalow, a jak ide w walke wrecz to 18 razem z konikami. takim oddzialem latwo sie rozwala cos co ma maly armour save, albo go nie ma
Z tego co się orientuję to nie mają już Fusillade i każdy ma z konia tylko jeden atak, ale nie mogę znaleźć w rulebooku odpowiedniego fragmentu...
Arte pisze: lepiej wziasc jako 2 detachment kusznikow albo jescze raz HG.zawsze sie ma te 2 razy wiecej strzelania, a roznicy nie ma w walce za duzej, i tak jak wejde na flanki i na tyly to sie odbije odemnie.
Zawsze fajnie mieć coś do counter/supporting charge...
Charki pisze: Z tego co kojarze mortar ma tylko -1 do save i sile 3 (ale moge sie mylic).
Ale ma też duży blast więc nie jest tak tragicznie. No i strzela celniej niż helstorm rocket battery;)

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

Dzieki za porady :D:D, chyba nie maja fusillade juz, czyli sie myliłem(jak zwykle:p).
przeciez takimi handgunnersami zawsze mozna zrobic countercharge, tylko najlepiej nie w pierwszej turze bitwy, lepiej chyba oddac strzal a dopiero potem(jak sie jeszcze cos utrzyma) doszarzowac.
co do martara, i charki i ty adasiek masz racje, niby malo strench ale za to duzy template!
Co do tego... Lorda MC

widac ze rozpiski nie przeczytal;p nie wiem jak mozna dac na tyle ptk, wiecej hersów oraz magów?Że tak sie zapytam ile ty grasz w wfb i jaką armią?
ja gram moze pół roku a JUŻ wiem ze to jestniemozliwe;p;p

poza tym jeszcze raz dzieki za porady oraz charkiemu za takie"wybronienie" mojej rozpiski;p

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

WOW!!!

Mnie się podoba.

Bohaterów nieco bym poprawił (Może dodać WoS-wi Sigli of sigmar, - zawsze magic resistance na oddziale w którym będzie siedział)

Z punktów zaoszczędzonych na zdjęciu Konia maga i pozbyciu się Marksmena HLR, sztandaru i muzykana w kawlerii. Wystawiłbym detachmenty po 5 Milicji do Handgunnerów i do Swordsmanów. Jeśli wejdzie, to nawet 2x po 5ciu do Handgunnerów.
5-kami można poodchylać szarże przeciwnika, a 10A w bok też jest nieprzyjemne, skutecznie zniechęcają do szarży słabszych latających badziewi, lub wilków w handgunnerów. Dadzą ci Kontrszarżę i wsparcie ogniowe w razie szarży na Swordsmanów. A 5ka poslana do przodu skutecznie zajmie czas przeciwnikowi, dzięki czemu będziesz mial jedną turę strzelania więcej...
No i najważniejsze... nie masz od nich paniki ;)

MORTAR- Bardzo OK... Ludzie go nie doceniają, bo zapominają, że środek placka to S6 no Armour save, D3 W :twisted: . Ostatnio ściągnął mi w dwie tury 6 Black Knights (może to statystycznie za dużo, ale każdy klocek piechoty ma się czego bać).


6 Pistoliers - sam zaczynam tak wystawiać. To nie chodzi tylko o silę ostrzału. Niestety czasem i oni muszą dojść do close combat. Stand&shoot jest dużo skuteczniejsze, żadne byle latacze bezmyślnie nie będą się rzucać... ;-)

ODPOWIEDZ