
Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Pytania co do 8ed VC
Co do generała to IMHO macie bardzo łatwo. Musi być to bohater o największym LD, i do tego mag z lorem vampów, ergo - mag z największą LD
.

Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
A: Your unmodified Leadership is the highest LeadershipJarekK pisze:nie z LD 10 tylko 7-8, bo do tego czaru musisz wziąć swoje LD...
characteristic in the unit. Do not include any modifiers from
any source, for example, Strength in Numbers, Inspiring
Presence or the Doom and Darkness spell.
Tak więc, chyba nadal bierze się pod uwagę LD10, czy się mylę?
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
@ Dębek
Masz napisane wyraźnie, że generałem armii musi być wizard, który posiada Lore of Vampire. Czyli dając Vampire Lorda z Lore of Death lub Shadow stwarzamy sytuacje, że następny mag o najwyższym Ld, który zna Lore of Vampire staje się generałem.
Poza tym: AB (Armybook) > RB (Rulebook)
Masz napisane wyraźnie, że generałem armii musi być wizard, który posiada Lore of Vampire. Czyli dając Vampire Lorda z Lore of Death lub Shadow stwarzamy sytuacje, że następny mag o najwyższym Ld, który zna Lore of Vampire staje się generałem.
Poza tym: AB (Armybook) > RB (Rulebook)
hmm ciekawe o tym nawet nie pomyślałem . według mnie stwarza to teraz świetna możliwość do stworzenia lorda klepacza i danie mu innego lora tylko po to by master necro mógł przejąc role generala. Dzięki temu ewentualna strata klepacza nie równa się sypaniu w tej turze oraz oddaniu pkt przeciwnikowiMasz napisane wyraźnie, że generałem armii musi być wizard, który posiada Lore of Vampire. Czyli dając Vampire Lorda z Lore of Death lub Shadow stwarzamy sytuacje, że następny mag o najwyższym Ld, który zna Lore of Vampire staje się generałem.
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Ja właśnie już mam obcykany taki planSyraf pisze:hmm ciekawe o tym nawet nie pomyślałem . według mnie stwarza to teraz świetna możliwość do stworzenia lorda klepacza i danie mu innego lora tylko po to by master necro mógł przejąc role generala. Dzięki temu ewentualna strata klepacza nie równa się sypaniu w tej turze oraz oddaniu pkt przeciwnikowiMasz napisane wyraźnie, że generałem armii musi być wizard, który posiada Lore of Vampire. Czyli dając Vampire Lorda z Lore of Death lub Shadow stwarzamy sytuacje, że następny mag o najwyższym Ld, który zna Lore of Vampire staje się generałem.


Mam pytanko.... : czy coś się zmieniłe z wrzaskiem Banshee? Zawsze grałem ze jej krzyk nie działa na czołg i maszyny ale ostatnie kolega mówił ze wyczytał gdzieś na mądrym forum że jednak działa
na czołg
... niestety nie potrafił powtórzyć jak to tłumaczono
. PROSZĘ o odpowiedz....



O ile się nie mylę, czołg jest traktowany jak rydwan i dlatego krzyk działa. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanieAUGUST222 pisze:Mam pytanko.... : czy coś się zmieniłe z wrzaskiem Banshee? Zawsze grałem ze jej krzyk nie działa na czołg i maszyny ale ostatnie kolega mówił ze wyczytał gdzieś na mądrym forum że jednak działana czołg
... niestety nie potrafił powtórzyć jak to tłumaczono
. PROSZĘ o odpowiedz....

- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Krzyk zawsze działał na czołg - po prostu atak strzelecki, który zadaje (2k6+2)-LD ran bez pancerza. Czyli z czołgowym LD 10 baśka ci coś robi jak rzuci 9 i więcej. Tak, też uważam, ze baśka nie powinna działać w ogóle na oddziały odporne na psychologię ( albo przynajmniej działać słabiej ), ale cóż, autor AB wie swoje
.

Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Infernal Puppet pisze:Krzyk zawsze działał na czołg - po prostu atak strzelecki, który zadaje (2k6+2)-LD ran bez pancerza. Czyli z czołgowym LD 10 baśka ci coś robi jak rzuci 9 i więcej. Tak, też uważam, ze baśka nie powinna działać w ogóle na oddziały odporne na psychologię ( albo przynajmniej działać słabiej ), ale cóż, autor AB wie swoje.
Nie zawsze działał ponieważ Tomb Banshee (czempion wraithów) miał adnotację "Discart wounds hitting war machines". Dopiero gdy w jakiejś erracie czy uściśleniu zmieniono troop type czołgu na - rydwan rany z krzyku wchodziły. Banshee - hero nie miała tej adnotacji od początku.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Fakt, zapomniałem o tym prehistorycznym szczególe
. Czyli de facto od początku 8 ed krzyk już na czołg działa
.


Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Z krzykiem moim zdaniem zmieniło się to że można go znowu używać na oddziały w cc, w walce w której nie uczestniczy krzyczący.
Pozwalał na to wording poprzedniego podręcznika, aż FAQ to wyłączył.
Wyszedł nowy AB, Faqi stare wypadają zatem, sam wording zaś w obencym AB jest taki sam jak w poprzednim, czyli pozwala na krzyczenie do jednostek w combacie jeśli się w nim nie walczy. Choć zobaczymy, czy nowy faq (jest kilka baboli więc jego ukazanie się jest kwestią czasu) tu czegoś nie zmieni znowu.
Z innych ciekawostek nie jest napisane kiedy ustalamy jakie jednostki mogą maszerować w 12 calach od generała. Poprzednio był początek tury, teraz nie ma nic. Jedyne logiczne wyjście dla mnie to brać pod uwagę moment ruchu jednostki.
Większy problem to dla mnie corpse cartowy vigour mortis, tam tez nie ma (chyba) napisane w jakim momencie rozdaje asf. Są 2 opcje - albo na chwilę combatu danej jednostki ustalamy czy jest w 6 calach od carta (tak jak np cursed book w 6 edycji rozdawał -1 do hita i decydowała chwila wykonywania ataków), albo decyduje chwila odpalania czaru wywołującego vigour mortis.
No i w końcu magiczność ataków duchów i banszetek pod tronem/enginem. RAWowo ataków magicznych nie mają, choć każdy widzi że mieć je powinny jako "eterycy".
jest co uściślać, jest co faqować.
Pozwalał na to wording poprzedniego podręcznika, aż FAQ to wyłączył.
Wyszedł nowy AB, Faqi stare wypadają zatem, sam wording zaś w obencym AB jest taki sam jak w poprzednim, czyli pozwala na krzyczenie do jednostek w combacie jeśli się w nim nie walczy. Choć zobaczymy, czy nowy faq (jest kilka baboli więc jego ukazanie się jest kwestią czasu) tu czegoś nie zmieni znowu.
Z innych ciekawostek nie jest napisane kiedy ustalamy jakie jednostki mogą maszerować w 12 calach od generała. Poprzednio był początek tury, teraz nie ma nic. Jedyne logiczne wyjście dla mnie to brać pod uwagę moment ruchu jednostki.
Większy problem to dla mnie corpse cartowy vigour mortis, tam tez nie ma (chyba) napisane w jakim momencie rozdaje asf. Są 2 opcje - albo na chwilę combatu danej jednostki ustalamy czy jest w 6 calach od carta (tak jak np cursed book w 6 edycji rozdawał -1 do hita i decydowała chwila wykonywania ataków), albo decyduje chwila odpalania czaru wywołującego vigour mortis.
No i w końcu magiczność ataków duchów i banszetek pod tronem/enginem. RAWowo ataków magicznych nie mają, choć każdy widzi że mieć je powinny jako "eterycy".
jest co uściślać, jest co faqować.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Przecież w Rule Booku jest zapis, że ataki stworzeń Etercznych są Magiczne, więc po co mieli to zapisywać w Army Booku?Assur pisze: No i w końcu magiczność ataków duchów i banszetek pod tronem/enginem. RAWowo ataków magicznych nie mają, choć każdy widzi że mieć je powinny jako "eterycy".
dokładnie tylko ruch jest eteryczny wg AB nie ataki, patrz na zasady całościowo a nie tylko na 1 wybraną albo pomalowane figurki
@Assur
Krzyk Banshee to "special attack" w fazie strzelania. Nie możesz strzelać z niczego do oddziałów w CC? zasady ogólne w RB dotyczące fazy strzelania. Imo to się pokrywa i nie ma po co zapisywać tu, że Banshee nie może krzyczeć do walki obcej.
Dokładnie taki sam opis ma przecież Death Shriek.
CC rozdaje ASF jeśli jest celem udanego czaru z lore of Vamp, więc moment rzucenia czaru decyduje, a co się później stanie to nie ma znaczenia moim zdaniem
kumulacja efektu z Mortis Engine
Może zauważyliście, że tam gdzie jest ograniczenie napisali zawsze w stylu "from one or more". Tu tego nie ma.
Blaphemous Tome: All Wizards (friend or foe) within 12” of one or more models with
Balefire: Enemy Wizards suffer a -1 modifier to their casting rolls if there is one or more units with
Aura of Dark Majesty: All enemy units within 6” of one or more Vampires
Imo jest jakaś podstawa do kumulowania tej regeneracji. a FAQ się przyda i tak
Jak masz 2 Mortisy to najpierw rozpatrz 1 gdzie ma zasięg i co dostało boosta, później rozpatrz drugi i jak coś się pokrywa to się kumuluje. Maks i tak jest 4+.
@Assur
Krzyk Banshee to "special attack" w fazie strzelania. Nie możesz strzelać z niczego do oddziałów w CC? zasady ogólne w RB dotyczące fazy strzelania. Imo to się pokrywa i nie ma po co zapisywać tu, że Banshee nie może krzyczeć do walki obcej.
Dokładnie taki sam opis ma przecież Death Shriek.
CC rozdaje ASF jeśli jest celem udanego czaru z lore of Vamp, więc moment rzucenia czaru decyduje, a co się później stanie to nie ma znaczenia moim zdaniem
@AllVigour Mortis: If an augment spell from the Lore of the Vampires targets a Corpse Cart, and is successfully cast then all friendly Undead units within 6” of the Corpse Cart (including Corpse Cart itself) has the Always Strike First special rule until the start of your next Magic Phase. Zombies affected by Vigour Mortis lose their Always Strike Last special rule, and gain Always Strike First instead.
kumulacja efektu z Mortis Engine
Może zauważyliście, że tam gdzie jest ograniczenie napisali zawsze w stylu "from one or more". Tu tego nie ma.



Imo jest jakaś podstawa do kumulowania tej regeneracji. a FAQ się przyda i tak

Jak masz 2 Mortisy to najpierw rozpatrz 1 gdzie ma zasięg i co dostało boosta, później rozpatrz drugi i jak coś się pokrywa to się kumuluje. Maks i tak jest 4+.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tyle że krzyk to nie atak strzelecki (tylko specjalny odpalany w fazie strzeleckie), więc nie możesz tych ograniczeń rozciągać na niego. W 7ed (i na pocz 8ed) banshee krzyczała do "cudzych" combatów mimo że wtedy też do combatu z zasady krzyczeć nie można było. Tu się nic nie zmieniło, wording krzyku jest właściwie ten sam.
Od krzyku nie ma stand and shoot, to chyba dość powszechne stanowisko - właśnie dlatego że krzyk atakiem strzeleckim nie jest (choć zasięgowym na pewno tak). Działa to w obie strony - albo jest s&s i nie można krzyczeć do "cudziego" combatu, albo na odwrót.
Od krzyku nie ma stand and shoot, to chyba dość powszechne stanowisko - właśnie dlatego że krzyk atakiem strzeleckim nie jest (choć zasięgowym na pewno tak). Działa to w obie strony - albo jest s&s i nie można krzyczeć do "cudziego" combatu, albo na odwrót.
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
@Malak sprawdz zasady specjalne czy jest gdzieś Ethereal dla Spirit Horde, jak nie ma to nie ma magicznych ataków

@Assur wg twojej interpretacji każdy Death Shriek również może krzyczeć do CC ma taki sam opis jak krzyk banshee
mimo, że to nie na korzyść VC to skłaniam się ku zakazowi do CC nie strzelamy i koniec, są jeszcze jakieś przypadku takich special attack w shootingu? co krzyk Tzeencha ma w opisie tez moze do CC?
@Vanhels vs Hexwraiths
co wam sugeruje, że z popchnięcia jeśli chłopaki przejdą po kimś to nie zadają obrażeń?
zasada Spectral Steeds została rozciągnięta również na pulled bySpecial Rules: Always Strike First (Pallid Handmaindens only), Larget Target, Random Attacks (2D6)(Spirit Horde only), Spectral Steeds, Undead, Vampiric, Ward Save (4+)
zasada spectral steed nie daje magicznych ataków a jedynie eteryczny ruch, co GW zapomnialo nie ma co dyskutować jest jak jest w AB, jak rozbili na ASF dla panienek czy Random Attacks to mogli, równie dobrze mogli napisać 1 zdanie o atakach magicznych, a nie napisali, więc nie ma co gdybać, nie ma to nie maSpectral Steeds: A model mounted upon (or pulled by) a model with this special rule gains Ethereal special rule for the purposes of movement only. They do not suffer the movement penalty for being barded. Whilst a unit with this special rule is joined by a character without the Spectral Steed or Ethereal special rules, then it loses this special rule.

@Assur wg twojej interpretacji każdy Death Shriek również może krzyczeć do CC ma taki sam opis jak krzyk banshee
mimo, że to nie na korzyść VC to skłaniam się ku zakazowi do CC nie strzelamy i koniec, są jeszcze jakieś przypadku takich special attack w shootingu? co krzyk Tzeencha ma w opisie tez moze do CC?
@Vanhels vs Hexwraiths
co wam sugeruje, że z popchnięcia jeśli chłopaki przejdą po kimś to nie zadają obrażeń?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Swoją droga jest bardzo ciekawe, że po tylu FAQach w tym temacie znów udało im się spierdolić opis krzyku.
Wg obecnych zasad każdy z tych modeli może krzyczeć do CC IMO.
W końcu jeśli jest ograniczenie, że jeśli basia z czymś walczy, to może krzyczeć wyłącznie na ten cel. Oznacza to, że owszem, tego ataku można użyć nawet przeciw jednostce zaangażowanej w walkę... i tyle.
Wg obecnych zasad każdy z tych modeli może krzyczeć do CC IMO.
W końcu jeśli jest ograniczenie, że jeśli basia z czymś walczy, to może krzyczeć wyłącznie na ten cel. Oznacza to, że owszem, tego ataku można użyć nawet przeciw jednostce zaangażowanej w walkę... i tyle.