Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: PiotrB »

Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Slayer pisze:Na open sobie ktoś weźmie kloc 50 bloodow i co z tym chcesz robic?
Odginać, zabić całą resztę a potem wpakować 30 WL na bok :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

bloodki są fajne ale w 2-3 klocach po 30szt + standartowe danonowe śmieci - taka armia jest prawie nie do zatrzymania....Danony mają problem z kimś kto ma 5 I....Ja tam się cieszę ,jak trafiam elfami na danony- praktycznie jest to wygrany paring:)... Chyba ,że mają demonetki - to robi się mały problem....
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dhaett
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Dhaett »

Chciałbym złożyć swoją pierwszą armię i mam na to koncepcję, czy to zadziała to już inna sprawa. Założenia są takie:
1. Jak najwięcej strzelania - oprócz 45 w corach magiczne łuki na postaciach.
2. Domeny magii: Shadow i Life. Myślałem nad Shadow na arcy i Life na małym magu, ale jak to działać będzie to nie wiem. Na moje oko atrybut Life na dużym by się za specjalnie nie przydał, bo nie planuję czegoś, na co te punkty żywotności mogłyby ciągle wchodzić.
3. Mało losowości, czyli nie mam zamiaru ryzykować że wśród 5/6 czarów nie będzie brzytwy. Nawet jeśli będzie to statystycznie mniej skuteczne, wolę mieć pewne czary.
4. Walka w zwartej kupie, jakieś tanie, szybkie oddziały męczą przeciwnika (zresztą, da się inaczej? :)
5. Postacie robione bardziej pod wsparcie, niż pod samodzielne trzepanie szeregów wroga, czyli łuczek do ręki i np. Ring of Corin. Oczywiście jak już walka się zacznie to wbiją w jakiejś bezpiecznej pozycji.
6. Armia z naciskiem na magię i dystans - defensywa, w zasadzie wrzucenie dodatkowego maga mogło by być ciekawe, ale jak to będzie miało działać nie wiem. Według planu stoję, strzelam, maguję i wyniszczam wroga, jak dojdzie do CC to walę porządną kontrę, w tym czasie orły rozbijają maszyny.
Oczywiście w mej głowie pojawiło się kilka pytań:
1. Czy to w ogóle zadziała?
2. Jaka jest użyteczność Sea Lothern Guardów? Parę pkt więcej od łuczników, a wyglądają o wiele lepiej i jak do CC dojdzie to walną tak ładnie jak Spearmeni. Jeśli tylko nie będą całkowitą plewą wg. Waszej opinii, biorę.
3. Czy jest sens wystawianie postaci na koniach?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

ad1. lore of shadow i lore of life to słabe domeny do walki dystansowej. Takie złożenie magii to raczej do armii ofensywnej, gdzie szybko będziesz mógł użyć brzytwy, plusów do T, czy obniżania statystyk wroga.

ad2. LSG z ogólności są słabszą alternatywą, są drodzy a biją się prawie tak samo jak łucznicy (np. ustawieni w hordę).

ad3. jest sens, tylko muszą być dobrze opancerzone i spełniać konkretna rolę (no koleś ze stubbornem) - dawanie im łuków to słaby pomysł. Musisz sobie jeszcze policzyć czy zamiast takiego herosa na koniu nie lepiej wsadzić np. 10 WL więcej :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4763
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

elfickie strzelania jest bardzo slabe, jest to tylko sila 3 bez zadnych dodatkow, w praktyce jedyne co da sie ustrzelic to wsparcie przeciwnika, luki na herosach to niepotrzebne podrazanie ich kosztu (luk na herosie kosztuje prawie tyle co lucznik). ciezkie strzelanie w postaci balist bylo calkiem w pytke ale na obecne zasady rbt staly sie malo grywalne.

twoje zalozenia sa fajne ale w praktyce nierealne, aktualnie najbardziej grywalny build to arcy z HM, maly mag, bsb, cory zapychasz lukami, 2x 25+ WL,2-3 orly :D potraktuj to jako baze z ktorej powinienes wychodzic
Obrazek
Highborn Elves Only!

Slayer
Chuck Norris
Posty: 650

Post autor: Slayer »

Jak chce wyniszczyć wroga to po co ci shadow, on spisuje sie własnie wtedy gdy idziesz walczyć żeby obniżyć staty, Ws,T czy S. Co masz na mysli seeguardow, że mają uderzenie =P~ S3 :roll: , bez brzytwy gówno zrobią na T4 :wink: , z taką taktyką zbieraj WE strzelasz, spellujesz a na zakonczenie walka drzewkami driadami, tancerzykami itd. bohaterowie z lukami to po prostu taktyka jak WE, HE łuki żeby miał tą S4 na bliski to rozumie żeby grać defensywnie, ale zeby cos ugrać HE to ofens WL i łuki w corach, coz powiedziec.

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

Próbuję przeczytać Wasze posty, ale po trzecim browarze ten oczojebny bannerek wypala mi oczy. :D
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

1. Możesz mieć więcej niż 45 modeli z łukami bez ograniczeń euro, inaczej możesz mieć 45 razem z łukami na bohaterach jak dobrze pamiętam. Dużego wyboru nie mamy, więc za dużo też ich nie wystawisz:)
2. Jak kolega Asasello,
3. Nie wiem, czy wogóle się opłaca wystawiać małego maga z life'em,
4. Nie mamy tanich jednostek, oprócz orłów, które teraz i tak kosztują dużo w porównaniu z tym nowym MI od VC,
5. Z bohaterami to uważaj, T3 powoduje, że nawet gnoblar jest wstanie Cię zabić :wink:
6. Na papierze i poziomie robienia rozpiski wszystko wygląda obiecująco :wink: .
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

jedyne sukcesy na strzeleckich HE raportował Furion. Polecam temat: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=29218
Obrazek

Slayer
Chuck Norris
Posty: 650

Post autor: Slayer »

no bardzo ładnie furion =D>
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, o 22:27 przez Slayer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4763
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

to 400 to ma byc zamiast obecnych 600 a nie dodatkowo...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Slayer
Chuck Norris
Posty: 650

Post autor: Slayer »

Jakich obecnych 600pkt ? Chodzi o to że na 2400pkt 25% to 600pkt żeby zapchać cory i zamiast tego 400pkt wystarczy tak? O to chodzi :-k ?

Awatar użytkownika
Dhaett
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Dhaett »

Co do Sea Guardów - miałem na myśli włócznie, których zasady działania niezmiernie mi się podobają. Fakt, że marnuje się zasada specjalna, bo (jeśli się mylę poprawcie mnie) strzelać będzie 2 z 3 szeregów, ale pomijając mniejszy zasięg, za punkt drożej od łucznika dostajemy (zakładając że łucznik wykupił lekką zbroję) większy save, 2x więcej ataków +1 atak od championa, ciut mniejszą liczbę modeli w armii (o około 2, ale zawsze coś), no i oczywiście ładniejsze figurki. Przy czym i tak dalej modeli z łukami będzie 45. Na moje oko fajna sprawa.

@KayolPixel
O ile się nie mylę, łuki na bohaterach się nie liczą.

Tak czy inaczej, wydaje mi się, że nadal da się złożyć HE defensywnie. Zakładając, że magię oprę na czystym dmg i wspomaganiu oddziałów strzeleckich, jako tako pasuje tu metal, śmierć i ogień. Jak dołożę jeszcze parę balist to wyjdzie śliczna defensywa.

Co do magicznych łuczków na postaciach - ruchoma balista, która ładnie tłucze w CC bardzo mi się podoba. Inny łuk da mi 3 strzały, przy okazji mocniejsze za cenę 3,5 zwykłego archera. Wydaje mi się opłacalne.

Zapomniałem dodać, że innym założeniem jest małą ilość mocnych modeli. Przy czym HE są obecnie chyba najmocniejszą armią, więc przy zastosowaniu paru słabszych alternatyw armią dalej będzie szło grać. Nie mam zamiaru stworzyć czegoś przegiętego, tylko z działającym, nieplewnym sposobem na grę.

Co do postaci - jak je wystawiać? Nie mam na myśli najmocniejszej kombinacji, ale dającej sobie radę. W czym chować?

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Siweusz pisze:Próbuję przeczytać Wasze posty, ale po trzecim browarze ten oczojebny bannerek wypala mi oczy. :D
JA WYPIŁEM TYLKO DWA ALE TEŻ MNIE PALI :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

@Dhaett
Sry, ale nie masz chyba zbyt dużego pojęcia o HE, z Twojej wypowiedzi zgadzam się tylko z deathem/firem na arcy i reaver bow na bsb :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Dhaett
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Dhaett »

Oczywiście, że nie mam. Próbuję wyciągać wnioski z AB i rulebooka.
W życiu jeszcze bitwy nie rozegrałem, zaopatruję się aktualnie w teorię :)

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

chariot ma widok tylko na przód ?

jak się ruszam to skręcam licząc po zewnętrznej krawędzi jak przy normalny wheelu ?

a może na początku ruchu mogę się w miejscu za free obrócić w dowolnym kierunku i pojechać ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

tak, widzi normalnie, tylko z przodu.

co do ruchu rydwanu to doczytaj w RB czy przypadkiem on nie robi pivotów, to rozwiąże część Twoich problemów :)
Obrazek

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

Asassello pisze:tak, widzi normalnie, tylko z przodu.

co do ruchu rydwanu to doczytaj w RB czy przypadkiem on nie robi pivotów, to rozwiąże część Twoich problemów :)
o rety - zamiast odpowiedzieć jak człowiek prosi to zawsze jakieś zagadki, odsyłania do RB.... czy ja pytałem czy mogę sprawdzić coś w RB czy zadałem inne konkretne pytanie ?

a może nie mam dostępu do RB w tej chwili a potrzebuję wiedzieć ?
a może czytałem ale czegoś dalej nie rozumiem ?
a może wydaje mi się, że wiem jak powinno być, ale chcę się upewnić czy mam rację ?
.....

z Twojej odpowiedzi wyciągnąłem z kontekstu, że na początku fazy ruchu mogę zrobić pivota w dowolnym kierunku ? jest on darmowy ? to rydwan po pivocie jedzie tylko na wprost czy może robić wheel ? czy po spivotowaniu wchodzi w grę szarża jak obróciłem się o więcej niż 90 stopni ? (tzn przed pivotem oddział nie był dla mnie widoczny)
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Zablokowany