Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania co do 8ed VC
małe pytanie co do master of dead na necromancie. nie mam jeszcze podręcznika , a nie wiem dokładnie czy to tak działa ze pozwala dodawać szkiele poprzez rise dead zamiast tworzyć nowy unit?
chciałbym, ale w popularnym sklepie gdzie zamawiałem w zeszlym tygodniu wyszlo wszystko do nowych VC, moje zamówienie czeka na nowa dostawe bede mial na poczatku tego tygodniaAzgaroth pisze:Ma ktoś może i sklejał już Mortisowe cudo ? Jak wygląda sprawa ze stabilnością tej figurki na stole?
@Syraf
przeczytaj opis Master of the Dead w przyklejonym temacie a później opisy czarów w tym samym temacie, będziesz wszystko wiedział, zasady są przepisane dla informacji
@Anzalf
miał być wg plotek, przepakowany
tu była informacjaRepackaged Batallion (20 skeletons, 20 ghouls, 10 Dire Woves, 1 corpse cart, $115.00) on 18th February
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=859461#p859461
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
a jest gdzies napisane unmodified Leadership, że tylko dla najwyższego własnego Ld? nie, więc dodajesz własne najwyższe, włączając Inspiring Presence od Generała, opis modelu nie ograniczathe opponent must roll a D6 and add it to his unit’s Leadership (attacks that do not roll To Hit are exempt from this effect). Next, roll a D6 and add it to the Coven Throne’s Leadership.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
gdy sobie kulam czar z lora VC i mam że zadaje sobie rane z siła tam 10. Nikt z hero nie jest jeszcze ranny i to będzie 1rana na generale.
a.)najpierw działa sygnaturka i leczę ranę(ale że jej nie straciłem to efekt przepada) a potem zadaje sobie obrażenia od miscasta?
b.) to sie dzieje jednocześnie tzn. miscast i leczenie?
generalnie chodzi o to czy efekt miscasta jest przed efektem atrybutowym czy po?
a.)najpierw działa sygnaturka i leczę ranę(ale że jej nie straciłem to efekt przepada) a potem zadaje sobie obrażenia od miscasta?
b.) to sie dzieje jednocześnie tzn. miscast i leczenie?
generalnie chodzi o to czy efekt miscasta jest przed efektem atrybutowym czy po?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Najpierw jest czar rozpatrywany, a potem się rzuca na tabelę Misscasta. A atrybut domeny jest efektem tego czaru, o czym świadczy fakt, że Magic Resistence działa na atrybut Światła i Niebios na przykład, więc według mnie jest rozpatrywany razem z czarem przed Misscastem.
Dla przykładu jest zapis w FAQu do RB odnośnie Throne of Vines, w którym jeśli przy rzucaniu Tronu wypadną dwie 6, to Tron siada najpierw i na 2+ tego Misscasta się ignoruje.
Dla przykładu jest zapis w FAQu do RB odnośnie Throne of Vines, w którym jeśli przy rzucaniu Tronu wypadną dwie 6, to Tron siada najpierw i na 2+ tego Misscasta się ignoruje.
Grałem wczoraj pierwszą bitwę nowymi vc z tk, jak to bywa w praniu wyszło, że nie wszystkie zasady są oczywiste:
1. Co się stanie kiedy mortis zginie?
a) dokładnie od tego momentu przestaje dawać boost do regeneracji.
b) przestaje dawać na początku mojej tury kiedy determinowany jest zasięg
c) inaczej
2. Jak funkcjonują dwa mortis-y?
a) bonusy zarówno do cast-a jak i regeneracji kumulują się
b) brak kumulacji
3. Jak leczymy corpse cart-y?
4. Ile corpse cart może zatańczyć?
a) tylko 4 cale
b) w opisie czaru jest "It may move up to 8" - sugerując się tym mogę ruszyć się 8 cali niezależnie od wartości move.
1. Co się stanie kiedy mortis zginie?
a) dokładnie od tego momentu przestaje dawać boost do regeneracji.
b) przestaje dawać na początku mojej tury kiedy determinowany jest zasięg
c) inaczej
2. Jak funkcjonują dwa mortis-y?
a) bonusy zarówno do cast-a jak i regeneracji kumulują się
b) brak kumulacji
3. Jak leczymy corpse cart-y?
4. Ile corpse cart może zatańczyć?
a) tylko 4 cale
b) w opisie czaru jest "It may move up to 8" - sugerując się tym mogę ruszyć się 8 cali niezależnie od wartości move.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
1b - tak samo jak kocioł, wg książki jednostki, które w momencie sprawdzania zasięgu łapały się w zasięg mortisa, mają token i regenę do następnej tury i tyla. Śmierć mortisa czy wyjście z zasięgu nie zmieniają tegoHandelson pisze:Grałem wczoraj pierwszą bitwę nowymi vc z tk, jak to bywa w praniu wyszło, że nie wszystkie zasady są oczywiste:
1. Co się stanie kiedy mortis zginie?
a) dokładnie od tego momentu przestaje dawać boost do regeneracji.
b) przestaje dawać na początku mojej tury kiedy determinowany jest zasięg
c) inaczej
2. Jak funkcjonują dwa mortis-y?
a) bonusy zarówno do cast-a jak i regeneracji kumulują się
b) brak kumulacji
3. Jak leczymy corpse cart-y?
4. Ile corpse cart może zatańczyć?
a) tylko 4 cale
b) w opisie czaru jest "It may move up to 8" - sugerując się tym mogę ruszyć się 8 cali niezależnie od wartości move.
2 trzeba uściślić
3 nie jet large targetem, więc 1+poziom ran IMO.
4 wszystko zvanhalsowane rusza się 8, ich wartość MV nie ma nic do rzeczy"
1. Jest wyraźnie napisane, że na początku tury zaznaczasz kostką które oddziały dostają boosty. Do Casta uważam, że daje kiedy jest na stole... kiedy go nie ma to nie daje do casta także regena działa do momentu w którym miałbyś rzucać w swojej turze za zasięg aury.Handelson pisze:Grałem wczoraj pierwszą bitwę nowymi vc z tk, jak to bywa w praniu wyszło, że nie wszystkie zasady są oczywiste:
1. Co się stanie kiedy mortis zginie?
a) dokładnie od tego momentu przestaje dawać boost do regeneracji.
b) przestaje dawać na początku mojej tury kiedy determinowany jest zasięg
c) inaczej
2. Jak funkcjonują dwa mortis-y?
a) bonusy zarówno do cast-a jak i regeneracji kumulują się
b) brak kumulacji
3. Jak leczymy corpse cart-y?
4. Ile corpse cart może zatańczyć?
a) tylko 4 cale
b) w opisie czaru jest "It may move up to 8" - sugerując się tym mogę ruszyć się 8 cali niezależnie od wartości move.
2. dwa mortisy funkcjonują tak samo jak jeden... czyli każdy z nich daje bonusy... nie ma w ab żadnej wzmianki o tym, że bonusy z ddwóch mortisów nie kumulują się pomijając fakt, że regenę oddział może dostać maksymalnie do 4+.
3. Czy Corpse Cart jest wampirem? Czy jest eteryczny? Czy jest Large Targetem? Czy Corpse Cart jest piechurem(infantry)? - na wszystkie z tych pytań odpowiedź brzmi NIE. Więc resztę możesz doczytać w AB jak się leczy takie jednostki.
4. banał. jest Rydwanem więc w fazie ruchu rusza sie 4 cale. VDM wskazuje, ze dowolny unit może wykonać ruch "up to 8" ". Nie ma tutaj żadnej innej opcji. Nie sugeruj się ruchem, który ma wpisany w profilu ponieważ FellBaty mają np. Mv 1 i też ruszają się 8" w fazie sztormówy.
Moim zdaniem nic tutaj nie trzeba uściślać ponieważ nie ma zasad kolidujących ze sobą. Radzę przeczytać AB chociaż raz ze zrozumieniem od deski do deski. Jeżeli masz jakieś wątpliwości to jeszcze raz te zasady do których nie wiesz do końca jak działają. Naprawdę - mamy nieźle napisany AB. Jest bardzo mało nieścisłości - nie ma sensu szukać na siłę opcji do uściślenia.
Wg. mnie może być sporo uściśleń do specjalnego ataku Hexów wykonywanego w fazie ruchu tylko jeszcze one nie wypłynęły.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Barbarossa
więc imo tylko 4 cale jako rydwan
dodatkowo +2 do casta również nie wymaga uściślania, czytanie ze zrozumieniem,
Ptk 1 ładnie Barbarossa nakreślił
chciałeś powiedzieć do 8 cali, Corpse ma 4M opis vanhelsa mówi do 8 cali, a nie o 8 cali, parametr ruchu ma znaczenie w tym wypadku tak jak Daw to ładnie nakreślił, jakby Corpse mógł marszować to 8 cali jest ok, ale nie możeBarbarossa pisze:4 wszystko zvanhalsowane rusza się 8, ich wartość MV nie ma nic do rzeczy"
więc imo tylko 4 cale jako rydwan
również uważam, że regeneracja nie wymaga to uściślania, jest po prostu +1 do regeneracji z zatrzeżeniem, że 4+ to maksimum możliwe za każdy MortisBarbarossa pisze:2 trzeba uściślić
dodatkowo +2 do casta również nie wymaga uściślania, czytanie ze zrozumieniem,
co tu jest do uściślania. Bez względu na to ile masz Mortisów jeśli każdy ma upgrade to nadal jest +2 do casta (jeden lub więcej)All wizards (...) within 12" of one or more models with a Blaphemous Tome
Ptk 1 ładnie Barbarossa nakreślił
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
@Drwal
zasady przepisałem tak jak są w booku więc zerknij w przyklejony temat
Hunger jest wyraźnie w Characters i dotyczy typu postaci infrantry bla bla bla
zasady przepisałem tak jak są w booku więc zerknij w przyklejony temat
Hunger jest wyraźnie w Characters i dotyczy typu postaci infrantry bla bla bla
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
To jeszcze jedno.
Czy ghostly howlem moge robić S&S czy obowiązujaca jest zasada, że undeady moga zrobc tylko hold?
Death shreek od terrorgeja dostal takie ograniczenie ale o ghostly howlu nic nigdzie nie ma... przynajmiej ja nie znalazlem
Czy ghostly howlem moge robić S&S czy obowiązujaca jest zasada, że undeady moga zrobc tylko hold?
Death shreek od terrorgeja dostal takie ograniczenie ale o ghostly howlu nic nigdzie nie ma... przynajmiej ja nie znalazlem
1.czy basia hero i terrogej moga krzyczeć w combat?
2.jesli tak to krzycza w fazie shooting? swojej/każej kombatu?
czy krzyk jest w fazie walki?
3.jeśli tak to czy mogą po krzuku w fazie shotingu, w fazie walki atakować normalnie swoje ataki?
przepraszam za zamieszanie ale te jednostki póki krzyczą nie są takim problemem
2.jesli tak to krzycza w fazie shooting? swojej/każej kombatu?
czy krzyk jest w fazie walki?
3.jeśli tak to czy mogą po krzuku w fazie shotingu, w fazie walki atakować normalnie swoje ataki?
przepraszam za zamieszanie ale te jednostki póki krzyczą nie są takim problemem
dopóki nie jest napisane, że może robić S&S to nie można ani Ghostly Howl ani Death Shriek, to jest special attack a nie shooting weapon
@Bojek
co tu jest niezrozumiałego?
skoro krzyki są w fazie strzelania to w fazie walki normalnie atakujesz, skąd pomysł, że miałoby tak nie być?
poza tym obie umiejętności mają takie same opisy więc podlegają takim samym zasadom
@Bojek
co tu jest niezrozumiałego?
A Ghostly Howl is a special attack that can be used against a single enemy unit in the Shooting phase, even if the Tomb Banshee has marched, charged, or is engaged in Close Combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target. If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact.
kilka stron wcześniej była rozmowa odnośnie krzyczenia do obcego combatu (nie tego gdzie model jest w CC) i wyszło, że jednak może krzyczeć, FAQ pewnie pozmienia co nieco, ale póki go ni ma to możnaA Death Shriek is special attack that can be used against a single unit in the Shooting phase, even if the Terrorgheist has marched, charged or is engaged in close combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target. If the Terrorgheist is engaged in combat, its Death Shriek may target a unit in base contact.
skoro krzyki są w fazie strzelania to w fazie walki normalnie atakujesz, skąd pomysł, że miałoby tak nie być?
poza tym obie umiejętności mają takie same opisy więc podlegają takim samym zasadom
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A